След почистване на дебитомер проблем с лабда сондите - решен

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 313
Регистриран на: 26.03.2012
Местоположение: Tryavna
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
Детайли за колата: ебати бавареца :)

След почистване на дебитомер проблем с лабда сондите - решен

Мнение от bohcho » 02 Ное 2019, 12:42

Здравейте колеги , направих една простотия следвайки мнения на колеги от форума :)
Та колата е М54Б20 и има досадното тресене сутрин при първото палене , след куп информация от форума реших да откача дебитомера за да проверя има ли тресене на утрешния ден, е нямаше. Набедих дебитомера следователно реших първо да пробвам с почистване при положение , че не записва грешка но понеже съм много "умен" и някъде бях мярнал мнение, че друг колега е зачистил и буксите на лабда сондите , напръсках ги с контактен спрей.
И сега проблема е , че когато колата е студена записва 6 грешки от ламбда сондите банка 1 и 2 не работя , не работи и погрева следователно не работя и ламбда 1 и 2.
Зачистих повторно буксите но проблема остана , възможно ли е дебитомера да дава грешка и да изключва сондите , възможно ли е да съм накъсил нещо след почистването и да е изгоряло реле или бушон и къде да търся проблема?
Благодаря на всички предварително!
Последна промяна bohcho на 09 Ное 2019, 12:34, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: След почистване на дебитомер проблем с лабда сондите

Мнение от zvetiko » 02 Ное 2019, 15:43

bohcho написа:Здравейте колеги , направих една простотия следвайки мнения на колеги от форума :)
Та колата е М54Б20 и има досадното тресене сутрин при първото палене , след куп информация от форума реших да откача дебитомера за да проверя има ли тресене на утрешния ден, е нямаше. Набедих дебитомера следователно реших първо да пробвам с почистване при положение , че не записва грешка но понеже съм много "умен" и някъде бях мярнал мнение, че друг колега е зачистил и буксите на лабда сондите , напръсках ги с контактен спрей.
И сега проблема е , че когато колата е студена записва 6 грешки от ламбда сондите банка 1 и 2 не работя , не работи и погрева следователно не работя и ламбда 1 и 2.
Зачистих повторно буксите но проблема остана , възможно ли е дебитомера да дава грешка и да изключва сондите , възможно ли е да съм накъсил нещо след почистването и да е изгоряло реле или бушон и къде да търся проблема?
Благодаря на всички предварително!


Когато изключиш дебитомера, двигателя преминава в авариен режим и фактически нищо не разбираш- само се завоалира проблема. Дори и при смяна с друг, да кажем втора ръка за проба, е необходимо да се изтрият адаптациите и да се покара колата при различни режими около 100км, за да се направят новите с новият дебитомер. Сега, че не е и дебитомер е тема на друг разговор. ;)

Ако контактния спрей има мазна съставка, със сигурност си унищожил дебитомера.

Дефектен дебитомер не може да блокира работата на ламбда сондите, но може да спомогне да се образува неправилна горивна смес и да се записва грешка свързана с работата на ламбда сондите. Вземи чист обезмаслител- да кажем за почистване на спирачни дискове, напръскай всичко с него отново и виж какъв ще е резултата. Дали обезмаслителя е правилен- пръскаш върху ръката, духаш и за 3-4сек. трябва да се изпари, а кожата да стане по-бледа. За ламбда сондите може да провериш и дали си заключил добре буксите, да не си наранил пиновете.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 313
Регистриран на: 26.03.2012
Местоположение: Tryavna
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
Детайли за колата: ебати бавареца :)

Re: След почистване на дебитомер проблем с лабда сондите

Мнение от bohcho » 02 Ное 2019, 15:57

Здравей, процедурата е извършена с обезмазслител за дискове, след 3то почистване и леко бъркане в буксите сведон грешките до 2 lambda control limit Bank 1 и 2. Записва ги само при закачен дебитомер!
Малко по късно ще напръскам и дебитомер има подходящ спрей, отговаря напълно към препоръката ти.
Та понеже спомена, че не е дебитомер къде да търся решение? Вакумите са ок проверено, гофрето зад дебитомер е ок проверено, малките гофрета са ок, проверени, картерната вентилация ок проверена, вакума под средния капак е проверен.
През няколко дни колата записваше 6 цилиндър не запалва, смених свещи, размених лула и бубина от 3ти цилиндър но нищо не се промени.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 313
Регистриран на: 26.03.2012
Местоположение: Tryavna
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
Детайли за колата: ебати бавареца :)

Re: След почистване на дебитомер проблем с лабда сондите

Мнение от bohcho » 02 Ное 2019, 16:36

Имам инпа имам и спомен, че някъде бях срещал изчистване на адаптациите но не си спомням дали ставаше въпрос за дебитомер.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 233
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: След почистване на дебитомер проблем с лабда сондите

Мнение от drifty » 02 Ное 2019, 20:57

bohcho написа: През няколко дни колата записваше 6 цилиндър не запалва, смених свещи, размених лула и бубина от 3ти цилиндър но нищо не се промени.


Като разбереш тва от какво го прави, пиши :D. Мойто м52 също записва грешка, ама на 5ти цилиндър. Днес даже запали без него, не се беше случвало до сега. И аз разменях бобини и сложих нови свещи, но не се оправи.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 313
Регистриран на: 26.03.2012
Местоположение: Tryavna
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
Детайли за колата: ебати бавареца :)

Re: След почистване на дебитомер проблем с лабда сондите

Мнение от bohcho » 02 Ное 2019, 22:39

Аз съм с М54 на тази кола, с м52 никога не съм имал такъв проблем.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: След почистване на дебитомер проблем с лабда сондите

Мнение от Boyadjiev » 03 Ное 2019, 16:44

Боря същото само че с "бедна смес" като грешка на извънградско след 200-300км. каране. Градско съм ОК без грешки, ама сутрин паленето е точно така.

На газ ли си ?
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 313
Регистриран на: 26.03.2012
Местоположение: Tryavna
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
Детайли за колата: ебати бавареца :)

Re: След почистване на дебитомер проблем с лабда сондите

Мнение от bohcho » 03 Ное 2019, 19:38

Не колата е само бензин.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 313
Регистриран на: 26.03.2012
Местоположение: Tryavna
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
Детайли за колата: ебати бавареца :)

Re: След почистване на дебитомер проблем с лабда сондите

Мнение от bohcho » 08 Ное 2019, 16:23

Развитието по темата:
Смених дебитомер и сложих силиконов о пръстен на дроселова та клапа (60 мм) и проблемите с лабда сондите изчезнаха. Колегата беше 100% прав, благодаря искрено.
Проблема с 6 цилиндър при първото палене остана.
Отклонението му започва от 6000 и за около 30/40 секунди спада и се изравнява с другите цилиндри и колата спира да претриса.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 167
Регистриран на: 25.10.2009
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: M50B20 E36
Мечтае да кара: M3

Re: След почистване на дебитомер проблем с лабда сондите

Мнение от jorji6i6i » 28 Фев 2020, 9:52

bohcho написа:Развитието по темата:
Смених дебитомер и сложих силиконов о пръстен на дроселова та клапа (60 мм) и проблемите с лабда сондите изчезнаха. Колегата беше 100% прав, благодаря искрено.
Проблема с 6 цилиндър при първото палене остана.
Отклонението му започва от 6000 и за около 30/40 секунди спада и се изравнява с другите цилиндри и колата спира да претриса.


И при мен е така сутрин не работи 5 цилиндър или с много голоямо отклонение гледано на ИНПА м52б23 мотор...и точно срещу 5ти цилиндър се взима ввакуум са сервото на спирачките...доста са стари маркучите и мисля да търся проблема там

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook