Мегаскуирт и други-описание
Модератор: bum_bum
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- valentino
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 438
- Регистриран на: 20.03.2005
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: E30 320
- Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband
Мегаскуирт и други-описание
Още от самото начало заявявам че не претендирам за изчерпателност.Просто правя описание на български.А който се интересува от подробности може да се регистрира и попита във форумите на съответната електроника.
Всичко започва от тук http://www.diy-efi.org/efi332/index.htm от Брус Боулинг и АЛ Гриппо.
След това се появява нов проект от същите автори-наречен Мегаскуирт(МС).
Появяват се няколко вида платки версия 1,версия 2 и версия 3.
Всички те произхождат от версия 1 и се различават само по това че ел схемата е допълвана и платките съдържат необходимите елементи.
Различаваме Мегаскуирт I и МегаскуиртII.Разликата е че Мегаскуирт I използва процесор MC68HC908GP32CP(8 битов).Мегаскуирт II използва друг процесор(16 битов) "мислещ" по-бързо и монтиран на малка платка наречена daughterboard ,която се монтира на мястото на 8 битовия процесор.Понеже процесора е на цокъл замяната се състои от изваждане на 8 битовия процесор(ако е монтиран) с отвертка и поставянето на daughterboard(16 битовия).Платката също така може да управлява и стъпков мотор за празен ход.Daughterboard може да се купи отделно(мисля че цената е около 70 долара в Америка) и да се монтира от всеки собственик на МС.
Появяват се и различни клонинги на МС-Мегаскуирт VTED,VEMS(познат и като Мегаскуирт AVR) и други.Всички те използват 8 битови процесори.
ВЕМС използва процесор на Atmel,Мегаскуирт VTED използва един от вариантите на 8 битовия процесор,но SMD(за повърхностен монтаж)-свалянето се извършва с поялник.
МС използва процесори на Моторола.
Приликата е че всички използват една и съща управлявяща програма-тази на МС.
МС е разработен като евтин вариант на за замяна на оригиналното ЕКУ и въпреки това има много възможности.
Впоследствие се появяват Микроскуирт(малко по-голям от цигарена кутия) и с 16 битов процесор.
В момента създателите работят върху Ултра Мегаскуирт който е с 32-битов процесор на Моторола.
Основно възможностите на МС са три-Fuel only,Fuel&Spark,Ignition only.
Може да работи с двигатели от 1 до 12 цилиндъра.2 или 4 тактови.
Дюзите могат да бъдат високоомни или нискоомни(за версия 2 или 1 се добавят елементи допълнително).
Може да работи с различни температурни датчици за водата и входящия въздух по двигателя.Ако датчика е нестандартен показанията се коригират с програмата EasyTherm.За да се запише обаче ви е необходим програматор,защото този запис стои записан вътре в самия процесор.
МС може да работи с няколко варианта на запалване-дистибуторно,Wasted spark,EDIS,COP(с малка "хитрина" и работи като Wasted spark).
Може да използва сигнала от високоволтовата бобина(само за Fuel only) за да впръсква горивото или VR(БМВ и други) или Hall(Opel и други) сензори за да командва впръскването и запалването.
МС може да работи с две горива с отделни запалителни и горивни карти,както и бензин+NOS.
Картите на запалването и горивото са 12х12 стойности.Между две съседни стойности МС интерполира(усреднява)-това ще рече че ако в горивната карта например имате две съседни стойности 7 и 9 градуса,то при преминаване между двете стойности МС ще промени центровката плавно на 7-8-9 градуса.
МС има възможност да управлява и бууста чрез електрически управляван wastegate.
Скоро ще продължа.
Всичко започва от тук http://www.diy-efi.org/efi332/index.htm от Брус Боулинг и АЛ Гриппо.
След това се появява нов проект от същите автори-наречен Мегаскуирт(МС).
Появяват се няколко вида платки версия 1,версия 2 и версия 3.
Всички те произхождат от версия 1 и се различават само по това че ел схемата е допълвана и платките съдържат необходимите елементи.
Различаваме Мегаскуирт I и МегаскуиртII.Разликата е че Мегаскуирт I използва процесор MC68HC908GP32CP(8 битов).Мегаскуирт II използва друг процесор(16 битов) "мислещ" по-бързо и монтиран на малка платка наречена daughterboard ,която се монтира на мястото на 8 битовия процесор.Понеже процесора е на цокъл замяната се състои от изваждане на 8 битовия процесор(ако е монтиран) с отвертка и поставянето на daughterboard(16 битовия).Платката също така може да управлява и стъпков мотор за празен ход.Daughterboard може да се купи отделно(мисля че цената е около 70 долара в Америка) и да се монтира от всеки собственик на МС.
Появяват се и различни клонинги на МС-Мегаскуирт VTED,VEMS(познат и като Мегаскуирт AVR) и други.Всички те използват 8 битови процесори.
ВЕМС използва процесор на Atmel,Мегаскуирт VTED използва един от вариантите на 8 битовия процесор,но SMD(за повърхностен монтаж)-свалянето се извършва с поялник.
МС използва процесори на Моторола.
Приликата е че всички използват една и съща управлявяща програма-тази на МС.
МС е разработен като евтин вариант на за замяна на оригиналното ЕКУ и въпреки това има много възможности.
Впоследствие се появяват Микроскуирт(малко по-голям от цигарена кутия) и с 16 битов процесор.
В момента създателите работят върху Ултра Мегаскуирт който е с 32-битов процесор на Моторола.
Основно възможностите на МС са три-Fuel only,Fuel&Spark,Ignition only.
Може да работи с двигатели от 1 до 12 цилиндъра.2 или 4 тактови.
Дюзите могат да бъдат високоомни или нискоомни(за версия 2 или 1 се добавят елементи допълнително).
Може да работи с различни температурни датчици за водата и входящия въздух по двигателя.Ако датчика е нестандартен показанията се коригират с програмата EasyTherm.За да се запише обаче ви е необходим програматор,защото този запис стои записан вътре в самия процесор.
МС може да работи с няколко варианта на запалване-дистибуторно,Wasted spark,EDIS,COP(с малка "хитрина" и работи като Wasted spark).
Може да използва сигнала от високоволтовата бобина(само за Fuel only) за да впръсква горивото или VR(БМВ и други) или Hall(Opel и други) сензори за да командва впръскването и запалването.
МС може да работи с две горива с отделни запалителни и горивни карти,както и бензин+NOS.
Картите на запалването и горивото са 12х12 стойности.Между две съседни стойности МС интерполира(усреднява)-това ще рече че ако в горивната карта например имате две съседни стойности 7 и 9 градуса,то при преминаване между двете стойности МС ще промени центровката плавно на 7-8-9 градуса.
МС има възможност да управлява и бууста чрез електрически управляван wastegate.
Скоро ще продължа.
Последна промяна valentino на 04 Яну 2007, 12:20, променена общо 1 път
Megasquirt & Megaview user
- Sharo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
- valentino
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 438
- Регистриран на: 20.03.2005
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: E30 320
- Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband
Продължение.
За бууста има отделни таблици,така че можете за отделните горива или бензин+NOS можете да определите различен бууст на различни обороти.
Може да работи като тракшън контрол-има си отделни настройки.
Ако използвате колата постоянно в планинска местност може да добавите непрекъсната барометрична корекция,обаче трябва и да добавите втори МАР сензор който трябва и да е същия като първия(основния).
Може да работи в режим Alpha N,от МАР сензора или комбинация от двата-Hibrid Alpha N.
Може да работи от МАР или MAF.МАР-а се подбира в зависимост от целите.За атмосферни мотори-датчик до 1,15 бара.За принудително пълнене(турбо и суперчарджъри) има на разположение 2,5 бара,3 бара и 4 бара.Имайте предвид че тези датчици показват и атмосферното налягане което е 1 бар.Тоест смятаме да караме до 1 бар бууст+1 бар атмосферно налягане-значи ни е нужен датчик за 2 бара.Значи взимаме този за 2,5 бара.
Може да имате 2 или 3 цветен Shift light.
Може да включите knock сензор чрез малка външна платка.Сензора обаче трябва да е резонансен(теснолентов-за определената резонансна честота на мотора).Поставят се основно на японски коли.
Бош сензорите са широколентови и "чуват" повече честоти.Което означава че освен чукането(на аванса) ще чуват и други шумове.
Тук е голямото предимство на Вемс-той може да работи с два широколентови knock сензора и програмно да настройвате(филтрирате) и изрежете излишния диапазон,за да се "чува" само чукането(на аванса).
МС може да работи без ламбда сонда,с теснолентова(narrow band) или външна на МС широколентова(wide band) ламбда с контролер.
Вемс обаче съдържа в себе си контролер за две широколентови сонди Bosch LSU 4.Тоест освен Вемс си купувате само ламбда сондата(датчика които се завива на изпускателните тръби).
МС може да следи температурата на газовете в изпускателните тръби след малка доработка(външна)+ датчика на самите тръби.
Към Вемс обаче може да включите два датчика директно-той има в себе си необходимото.
Ако решите да правите(монтирате сами) МС по колата си е най-добре да се посъветвате с някой от форумите,защото не всички функции могат да се ползват едновременно.
За бууста има отделни таблици,така че можете за отделните горива или бензин+NOS можете да определите различен бууст на различни обороти.
Може да работи като тракшън контрол-има си отделни настройки.
Ако използвате колата постоянно в планинска местност може да добавите непрекъсната барометрична корекция,обаче трябва и да добавите втори МАР сензор който трябва и да е същия като първия(основния).
Може да работи в режим Alpha N,от МАР сензора или комбинация от двата-Hibrid Alpha N.
Може да работи от МАР или MAF.МАР-а се подбира в зависимост от целите.За атмосферни мотори-датчик до 1,15 бара.За принудително пълнене(турбо и суперчарджъри) има на разположение 2,5 бара,3 бара и 4 бара.Имайте предвид че тези датчици показват и атмосферното налягане което е 1 бар.Тоест смятаме да караме до 1 бар бууст+1 бар атмосферно налягане-значи ни е нужен датчик за 2 бара.Значи взимаме този за 2,5 бара.
Може да имате 2 или 3 цветен Shift light.
Може да включите knock сензор чрез малка външна платка.Сензора обаче трябва да е резонансен(теснолентов-за определената резонансна честота на мотора).Поставят се основно на японски коли.
Бош сензорите са широколентови и "чуват" повече честоти.Което означава че освен чукането(на аванса) ще чуват и други шумове.
Тук е голямото предимство на Вемс-той може да работи с два широколентови knock сензора и програмно да настройвате(филтрирате) и изрежете излишния диапазон,за да се "чува" само чукането(на аванса).
МС може да работи без ламбда сонда,с теснолентова(narrow band) или външна на МС широколентова(wide band) ламбда с контролер.
Вемс обаче съдържа в себе си контролер за две широколентови сонди Bosch LSU 4.Тоест освен Вемс си купувате само ламбда сондата(датчика които се завива на изпускателните тръби).
МС може да следи температурата на газовете в изпускателните тръби след малка доработка(външна)+ датчика на самите тръби.
Към Вемс обаче може да включите два датчика директно-той има в себе си необходимото.
Ако решите да правите(монтирате сами) МС по колата си е най-добре да се посъветвате с някой от форумите,защото не всички функции могат да се ползват едновременно.
Megasquirt & Megaview user
- valentino
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 438
- Регистриран на: 20.03.2005
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: E30 320
- Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband
Към МС може да се включи и MegaView(Мегадисплея),за да "виждате" температури,налягане/вакуум от МАР сензора и други без да е необходим лаптоп.С 8-битовия МегаскуиртI можете само да виждате,докато с МегаскуиртII можете и да променяте някои данни.Вемс също има тази възможност,но на по-голям дисплей и с включената клавиатура от компютър можете да правите настройки и без лаптоп.
Вемс има една уникална възможност-той има вграден имобилайзер и чрез I-button(с големина колкото монета и с уникален номер).
МС може да логва само чрез лаптоп,докато Вемс може да логва на 32 МВ ММС карта.
Едно от предимствата на МС е че може да се купи като кит за сглобяване и собственика сам да го сглоби.Не изисква никакви специални инструменти освен поялники клещи резачки.Това обаче за мен е и най-големия недостатък-огромна платка с големи и разхвърляни елементи.Трудно може да и се намери място.
Вемс също може да се поръча на части,но там трябва и поялник с горещ въздух.Най-малкото което може да поръчате е само платката струваща около 40 Евро.Ако се изработи в България обаче би струвала 3-4 пъти по-евтино.Може би са смятали че не може да се прекопира,но скоро ще видим и тази работа.
Вемс има една уникална възможност-той има вграден имобилайзер и чрез I-button(с големина колкото монета и с уникален номер).
МС може да логва само чрез лаптоп,докато Вемс може да логва на 32 МВ ММС карта.
Едно от предимствата на МС е че може да се купи като кит за сглобяване и собственика сам да го сглоби.Не изисква никакви специални инструменти освен поялники клещи резачки.Това обаче за мен е и най-големия недостатък-огромна платка с големи и разхвърляни елементи.Трудно може да и се намери място.
Вемс също може да се поръча на части,но там трябва и поялник с горещ въздух.Най-малкото което може да поръчате е само платката струваща около 40 Евро.Ако се изработи в България обаче би струвала 3-4 пъти по-евтино.Може би са смятали че не може да се прекопира,но скоро ще видим и тази работа.
Megasquirt & Megaview user
- BMW_dreamer
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: 26.11.2005
е да ама главния въпрос е например искам да слагам турбо на М42 който е с М1.7 искам да си управлявам запалването впръскването на гориво да
имам и детонационен датчик свързан към еку-то та какво(МС или Вемс)
най добре би заменило мотроника щото гледам режат некви колела с 32 зъба за запалването та кое от двете може да се интегрира в БМВ най лесно?
имам и детонационен датчик свързан към еку-то та какво(МС или Вемс)
най добре би заменило мотроника щото гледам режат некви колела с 32 зъба за запалването та кое от двете може да се интегрира в БМВ най лесно?
Най-малкото което може да поръчате е само платката струваща около 40 Евро.Ако се изработи в България обаче би струвала 3-4 пъти по-евтино.Може би са смятали че не може да се прекопира,но скоро ще видим и тази работа.
Ако развиеш навици да четеш Terms & Conditions ще знаеш че не е разрешено копиране на платката (по ред причини). Не че я няма и в България изработена (както и тази на ВЕМС, където ограниченията са още по-строги понеже забива към комерсиален проект напоследък).
Цените при Б&Г са доста интересни, но закупуване на оригинална платка към момента е задължително ...
- b2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
jamie написа:Най-малкото което може да поръчате е само платката струваща около 40 Евро.Ако се изработи в България обаче би струвала 3-4 пъти по-евтино.Може би са смятали че не може да се прекопира,но скоро ще видим и тази работа.
Ако развиеш навици да четеш Terms & Conditions ще знаеш че не е разрешено копиране на платката (по ред причини). Не че я няма и в България изработена (както и тази на ВЕМС, където ограниченията са още по-строги понеже забива към комерсиален проект напоследък).
Цените при Б&Г са доста интересни, но закупуване на оригинална платка към момента е задължително ...
малии, дано не ма спрът катаджиите за проверка ко имам в жабката, или софтуерна полиция


Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
b2 написа:jamie написа:Най-малкото което може да поръчате е само платката струваща около 40 Евро.Ако се изработи в България обаче би струвала 3-4 пъти по-евтино.Може би са смятали че не може да се прекопира,но скоро ще видим и тази работа.
Ако развиеш навици да четеш Terms & Conditions ще знаеш че не е разрешено копиране на платката (по ред причини). Не че я няма и в България изработена (както и тази на ВЕМС, където ограниченията са още по-строги понеже забива към комерсиален проект напоследък).
Цените при Б&Г са доста интересни, но закупуване на оригинална платка към момента е задължително ...
малии, дано не ма спрът катаджиите за проверка ко имам в жабката, или софтуерна полиция![]()
Има си хас ! Българчето е свикнало да крадне - дано не го хванат

Една от причините Б&Г да изискват винаги платката да се купува от тях е с цел да гарантират качеството (така или иначе компонентите който се монтират после са тествани в завода). Ама теб не те бърка нали ? Винаги може да превключиш на ГАЗ като умре ЕКУ-то на пътя примерно

- b2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
М/у другото в началото като подкарах колата с МС-а точно от това се притеснявах да не ме остави някъде на пътя и си мислих да си сложа АГУ за бекъп ама така или иначе вече имам около 2-3000км с мс-а и нито една грижа, така че няма да правя глупости да слагам АГУ.
То е ясно, че като си го правиш сам си поемаш отговорността за качеството и за евентуални проблеми. Ама я дай линк къде точно пише че не е легално сам да си направиш платката.
http://www.bgsoflex.com/v22/msv22.html
за това имаш предвид нали?
То е ясно, че като си го правиш сам си поемаш отговорността за качеството и за евентуални проблеми. Ама я дай линк къде точно пише че не е легално сам да си направиш платката.
http://www.bgsoflex.com/v22/msv22.html
за това имаш предвид нали?
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
http://www.megamanual.com/MS%20FAQ.htm#pcb
Заподозрях проблема четейки горния линк. Впоследствие имам кореспонденция с Ал Грипо по повод дистрибуторски права - тогава съм задавал и изрично въпроса на който ми бе отговорено че платката (а реално няма кит само с платка) трябва да се поръча от тях (или друг дилър - но самата платка винаги е тяхната).
http://www.msefi.com/viewtopic.php?p=154420&highlight=licence+license
Тук ще видиш и друг познат - Диск :-) Подготвя се лиценз (платен) според който ще може да се изработва (и модофицира) легално платката навсякъде.
ПП: Не искам да злословя - но вече имам наблюдения над еднотипни проблеми в клонинг-платки. Нито един от проблемите не се среща в закупено готово ЕКУ - от Щатски дилър.
Заподозрях проблема четейки горния линк. Впоследствие имам кореспонденция с Ал Грипо по повод дистрибуторски права - тогава съм задавал и изрично въпроса на който ми бе отговорено че платката (а реално няма кит само с платка) трябва да се поръча от тях (или друг дилър - но самата платка винаги е тяхната).
http://www.msefi.com/viewtopic.php?p=154420&highlight=licence+license
Тук ще видиш и друг познат - Диск :-) Подготвя се лиценз (платен) според който ще може да се изработва (и модофицира) легално платката навсякъде.
ПП: Не искам да злословя - но вече имам наблюдения над еднотипни проблеми в клонинг-платки. Нито един от проблемите не се среща в закупено готово ЕКУ - от Щатски дилър.
- AlibiTu
- ентусиаст
-
- Мнения: 1362
- Регистриран на: 21.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
- Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости
валентино, я споредли малко повече относно KNOCK Сензора??? МС го поддържа, но къде точно се монтира самия сензор и като цяло какво представлява и каква модификация е необходима, за да поддържа МС тази опция?
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10
- valentino
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 438
- Регистриран на: 20.03.2005
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: E30 320
- Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband
Някой по-горе беше питал за зъбното колело.В момента МС декодира от зъбно колело 60-2.
Jamie чета доста и знам че не е легално да копираш платката и за Вемс-аджийте това е начина да си вземат парите,но въпреки това аз за себе си ще си я направя сам.Все пак от 25 години се занимавам с електроника(на 41 години съм).Не съм проверявал как стои въпроса ако си направя нов дизайн на платката и модифицирам леко схемата.И без това на оригинала не ми допада.Сега се сетих-четох за Вемс-аджиите че искат да въведат сериен номер на платката и този номер ще присъства в програмата в процесора.
Обикновенно се копира платката на МС 2.2 защото е проста и става лесно,обаче на МС 3.0 е четирислойна и много малко производители могат да я направят.Относно проблемите при МС-клонингите най-вероятно е да се получат reset-s на процесора.Към такива неща е склонно всяко цифрово устройство,особенно ако масата на платката е тънка,а и до захранващите изводи възможно най-близко(до изводите) се поставят керамични кондензатори за да се избегне.Погледни че на платката на МС 2.2 най-близките кондензатори са на една ръка разстояние(изводи 1-2,19-20,31-32).Обаче аз не смятам че платката на МС 2.2 е разработена най-добре(оригиналната).
За кнок сензора в МС се добавят две интегрални схеми на малка допълнителна платка.За монтирането на самия сензор от МС-форума препоръчваха на един Мегаскуиртър да го захване за всмукателните тръби отдолу.МС обаче иска резонансен(с резонансна честота на двигателя) иначе трябва да се слага някакъв електронен филтър за да "чува" само детонациите ако е широколентов.
Jamie чета доста и знам че не е легално да копираш платката и за Вемс-аджийте това е начина да си вземат парите,но въпреки това аз за себе си ще си я направя сам.Все пак от 25 години се занимавам с електроника(на 41 години съм).Не съм проверявал как стои въпроса ако си направя нов дизайн на платката и модифицирам леко схемата.И без това на оригинала не ми допада.Сега се сетих-четох за Вемс-аджиите че искат да въведат сериен номер на платката и този номер ще присъства в програмата в процесора.
Обикновенно се копира платката на МС 2.2 защото е проста и става лесно,обаче на МС 3.0 е четирислойна и много малко производители могат да я направят.Относно проблемите при МС-клонингите най-вероятно е да се получат reset-s на процесора.Към такива неща е склонно всяко цифрово устройство,особенно ако масата на платката е тънка,а и до захранващите изводи възможно най-близко(до изводите) се поставят керамични кондензатори за да се избегне.Погледни че на платката на МС 2.2 най-близките кондензатори са на една ръка разстояние(изводи 1-2,19-20,31-32).Обаче аз не смятам че платката на МС 2.2 е разработена най-добре(оригиналната).
За кнок сензора в МС се добавят две интегрални схеми на малка допълнителна платка.За монтирането на самия сензор от МС-форума препоръчваха на един Мегаскуиртър да го захване за всмукателните тръби отдолу.МС обаче иска резонансен(с резонансна честота на двигателя) иначе трябва да се слага някакъв електронен филтър за да "чува" само детонациите ако е широколентов.
Последна промяна valentino на 05 Яну 2007, 23:27, променена общо 1 път
Megasquirt & Megaview user
valentino, аз казах каквото имах да кажа.
Добре е че си информиран и поне няма да правиш нарушенията от незнание (не че това е някакво оправдание)
Успехи !
ПП: Ако закъса някой за 36-1 търкалца, имам няколко. В понеделник благодарение на ваш колега ще разполагам и с удобни специално за (неговото) БМВ - по размер на ремъчната шайба.
Добре е че си информиран и поне няма да правиш нарушенията от незнание (не че това е някакво оправдание)

Успехи !
ПП: Ако закъса някой за 36-1 търкалца, имам няколко. В понеделник благодарение на ваш колега ще разполагам и с удобни специално за (неговото) БМВ - по размер на ремъчната шайба.
- valentino
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 438
- Регистриран на: 20.03.2005
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: E30 320
- Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband
Нека да внесем яснота.
Декларирам че до ден днешен не съм сглобявал и продавал нито МС,нито Вемс.В нито едно мнение което съм написал не се казва или посочва да купувате неоригинални продуки.Обаче когато е за лично ползване и купувам интегрални схеми и транзистори за своя МС(които са американско производство и чрез американски дилъри) смятам че достатъчно подхранвам (макар и малко) Американската икономика.
Jamie-да разбирам ли че този МС за БМВ-то М30 мотор за който пишеше в МС форума че имате проблеми с запалването е с оригинална платка?Ако е така -радвам се.Обаче всеки в България би предпочел да купи неоригинален за 250 лева пред оригиналния за горе-долу 250 долара и да чака за него 1-1,5 месеца.За цени на всяка отделна част за МС съм написал преди 1 година в тук http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=25571&postdays=0&postorder=asc&start=15.
Ако исках да сглобявам МС досега да съм го направил.
За Вемс доколкото знам от руския форум проблема е в скрития софтуер,а не в копирането на платката.И ако трябва да си размърдам "сивото вещество" за да променям,адаптирам и пиша софтуер нещата отиват в съвсем друга посока.Освен това Вемс е клонинг на МС който е с променен софтуер и платка но използващ управляващата програма на МС(макар и малко променена)-излиза че и те са пирати и трябва да плащат лицензни права на Б.Боулинг/А.Гриппо.
И въпреки това аз ще се опитам да си направя Вемс за да видя толкова ли е добър,колкото пише.Друг е въпроса дали после ще остане на колата или ще направя нещо ново.
Декларирам че до ден днешен не съм сглобявал и продавал нито МС,нито Вемс.В нито едно мнение което съм написал не се казва или посочва да купувате неоригинални продуки.Обаче когато е за лично ползване и купувам интегрални схеми и транзистори за своя МС(които са американско производство и чрез американски дилъри) смятам че достатъчно подхранвам (макар и малко) Американската икономика.
Jamie-да разбирам ли че този МС за БМВ-то М30 мотор за който пишеше в МС форума че имате проблеми с запалването е с оригинална платка?Ако е така -радвам се.Обаче всеки в България би предпочел да купи неоригинален за 250 лева пред оригиналния за горе-долу 250 долара и да чака за него 1-1,5 месеца.За цени на всяка отделна част за МС съм написал преди 1 година в тук http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=25571&postdays=0&postorder=asc&start=15.
Ако исках да сглобявам МС досега да съм го направил.
За Вемс доколкото знам от руския форум проблема е в скрития софтуер,а не в копирането на платката.И ако трябва да си размърдам "сивото вещество" за да променям,адаптирам и пиша софтуер нещата отиват в съвсем друга посока.Освен това Вемс е клонинг на МС който е с променен софтуер и платка но използващ управляващата програма на МС(макар и малко променена)-излиза че и те са пирати и трябва да плащат лицензни права на Б.Боулинг/А.Гриппо.
И въпреки това аз ще се опитам да си направя Вемс за да видя толкова ли е добър,колкото пише.Друг е въпроса дали после ще остане на колата или ще направя нещо ново.
Megasquirt & Megaview user
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани