Селяндурски тероризъм. Скандали и права на пътя.
Модератор: Общи модератори
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Селяндурски тероризъм. Скандали и права на пътя.
alekangg написа:Заслужаваме си пътищата и ушевите на 100%.
Това е тъжния извод ...
След като се търси вината в "клиента", а не в "доставчика" на услугата при явна немарливост е ясна работата.
Даже не ми се влизаше в темата, но ми е интерсно ако загиналата беше роднина или позната
на някой от обвинителите (не го желая никому) дали щяха да са толкова смели в изказа ...
Тъжна история!
Последна промяна K_Ilkov на 04 Авг 2017, 13:25, променена общо 1 път

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Селяндурски тероризъм. Скандали и права на пътя.
bioz написа:stas.dakov написа:Кой ще мине пръв в тази ситуация?
Направо пускам становището на СБА, да се чете директно, да не стават караници:
"СБА : Колата е с предимство при работещ светофар, а автобусът - при неработещ.
Колата е с предимство, защото според чл. 7, ал. 2 от Глава втора.
"ПРАВИЛА ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО ПЪТИЩАТА" на Закона за движението по пътищата:
"Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали."
Както и според чл. 37, ал. 1 от Раздел VII "Завиване надясно или наляво" на Закона за движението по пътищата:
"При завиване наляво за навлизане в друг път водачът на завиващото нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне насрещно движещите се пътни превозни средства. От същото правило помежду си се ръководят и водачите на релсовите пътни превозни средства.""
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Селяндурски тероризъм. Скандали и права на пътя.
Добре де,
карате си на магистралата в хубав слънчев ден и настигате голям камион, който кара във вашата лента.
Съответно карате зад камиона (сега не ми обяснявайте, че карате на 300-500 метра дистанция, особено, ако камиона се движи в лява лента и вие чакате да се прибере в неговата си лента и да го изрежете. Надали карате на повече от 10-15 метра дистанция).
Внезапно камиона пред вас завива силно на дясно, с цел избягване на препятствие пред него.
И познайте вие в каква ситуация ще се озовете.
Вероятно точно така е станало в жената.
Иначе, сутринта гледах по нова тв, как бистрят тази картинка с "кой е с предимство" и разбрах, че масово не се познават елементарни знаци и ситуации на пътя.
Как може да има идиот, който да каже, че автобуса е с предимство, дори и както гледам, с монтирана е червена светлина на светофара.
карате си на магистралата в хубав слънчев ден и настигате голям камион, който кара във вашата лента.
Съответно карате зад камиона (сега не ми обяснявайте, че карате на 300-500 метра дистанция, особено, ако камиона се движи в лява лента и вие чакате да се прибере в неговата си лента и да го изрежете. Надали карате на повече от 10-15 метра дистанция).
Внезапно камиона пред вас завива силно на дясно, с цел избягване на препятствие пред него.
И познайте вие в каква ситуация ще се озовете.
Вероятно точно така е станало в жената.
Иначе, сутринта гледах по нова тв, как бистрят тази картинка с "кой е с предимство" и разбрах, че масово не се познават елементарни знаци и ситуации на пътя.
Как може да има идиот, който да каже, че автобуса е с предимство, дори и както гледам, с монтирана е червена светлина на светофара.
- Bogat-Beden
-
-
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: Селяндурски тероризъм. Скандали и права на пътя.
На Тракия оня ден имах тривиална ситуация,но все пак не е приятно.
Карах зад тежкотоварен камион,тръгнах да го изпреварвам с мигач,но не бързах да го задмина,защото видях,че пред него се влачи фургонетка,той е плътно зад нея и вероятно също ще иска да изпревари.
И се оказах прав,той тръгна да се изнася,в един момент явно ме видя и рязко се върна вдясно.
Или е забравил да се огледа,или съм му бил в сляпа зона (залагам на второто).Радвам се,че не избързах.
Понякога съм прекалено предпазлив и ми се губи удоволствието от шофирането даже,но ..
Иначе грешки правя и аз,след Шереметя посока Варна,в дясното платно имаше спряла/аварирала кола.
Дадох си мигач отдалече,изнесох се,но се усетих,че съм в лява лента на насрещното движение,където наближаваше изпреварваща кола.И двамата се прибрахме навреме,но беше много тъпо от моя страна
Карах зад тежкотоварен камион,тръгнах да го изпреварвам с мигач,но не бързах да го задмина,защото видях,че пред него се влачи фургонетка,той е плътно зад нея и вероятно също ще иска да изпревари.
И се оказах прав,той тръгна да се изнася,в един момент явно ме видя и рязко се върна вдясно.
Или е забравил да се огледа,или съм му бил в сляпа зона (залагам на второто).Радвам се,че не избързах.
Понякога съм прекалено предпазлив и ми се губи удоволствието от шофирането даже,но ..
Иначе грешки правя и аз,след Шереметя посока Варна,в дясното платно имаше спряла/аварирала кола.
Дадох си мигач отдалече,изнесох се,но се усетих,че съм в лява лента на насрещното движение,където наближаваше изпреварваща кола.И двамата се прибрахме навреме,но беше много тъпо от моя страна

"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- Мордехай
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: там, дето лисиците серът необезпокоявани
- Пол: Мъж
- Кара: се на дъщеря си
Re: Селяндурски тероризъм. Скандали и права на пътя.
Момчета, искам да ви дам един приятелски съвет, в който ако се вслушате ще имате само полза. Имам много шофьори на камиони (тирове), и знам всеки от тях как кара и колко може. От трийсет и няколко човека надали повече от петима ще постъпят правилно и ще запазят неопитния шофьор на лек автомобил. Съветът ми към всеки любител шофьор е да стои винаги далеч от камионите по пътя и да изпреварва по възможност по-бързо, а не да кара успоредно. Камионите са сложна система от въздушно окачване и въздушни спирачки, които са склонни към аварии с тежки последици, а шофьорите не винаги са компетентни да разберат, че имат проблем, камо ли да го отстранят. Няма да ви обяснявам как предимно поради немърливост гърмят гуми с висока скорост и тежки товари и какви последствия може да има за движещите се наблизо автомобили. Затова, около камионите винаги по-бързо и по-далеч.
Просвещение е изходът на човека от непълнолетието, което той сам си е причинил. Непълнолетие е невъзможността да се ползваш от разсъдъка си без ръководството на някой друг. Самопричинено е това непълнолетие, когато причината му не лежи в недостиг на разсъдък, а в липсата на решителност и смелост да се ползваш от него без ръководството на другиго. Sapare aude! Имай смелост да си служиш със собствения си разсъдък!
- madafaka_donkele
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 391
- Регистриран на: 12.09.2015
- Местоположение: София
Re: Селяндурски тероризъм. Скандали и права на пътя.
Мордехай написа:Момчета, искам да ви дам един приятелски съвет, в който ако се вслушате ще имате само полза. Имам много шофьори на камиони (тирове), и знам всеки от тях как кара и колко може. От трийсет и няколко човека надали повече от петима ще постъпят правилно и ще запазят неопитния шофьор на лек автомобил. Съветът ми към всеки любител шофьор е да стои винаги далеч от камионите по пътя и да изпреварва по възможност по-бързо, а не да кара успоредно. Камионите са сложна система от въздушно окачване и въздушни спирачки, които са склонни към аварии с тежки последици, а шофьорите не винаги са компетентни да разберат, че имат проблем, камо ли да го отстранят. Няма да ви обяснявам как предимно поради немърливост гърмят гуми с висока скорост и тежки товари и какви последствия може да има за движещите се наблизо автомобили. Затова, около камионите винаги по-бързо и по-далеч.
Te тва го знам от 1-вия ден, откакто взех книжка и стриктното спазване на тва наглед супер елементарно правило е причина никога да не съм имал проблеми специално с камиони и едрогабаритни ППС-та.
Интересно ми е на това какъв кусур ще му намерят форумните инструктори

Re: Селяндурски тероризъм. Скандали и права на пътя.
Е.Димитров написа:....
Иначе, сутринта гледах по нова тв, как бистрят тази картинка с "кой е с предимство" и разбрах, че масово не се познават елементарни знаци и ситуации на пътя.
Как може да има идиот, който да каже, че автобуса е с предимство, дори и както гледам, с монтирана е червена светлина на светофара.
Ми светофара ако не работи автобуса си е с предимство. Ако работи - колата. Кво толкова сложно има не знам ?!
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Селяндурски тероризъм. Скандали и права на пътя.
Е.Димитров написа:Ако говорите за инцидента на магистралата, където жената загина и обяснявате, че сама си е виновна, до някъде може да е така, но не знаете всички аспекти на случката, а те са, че жената е карала зад камион, който е карал в лявата лента поради някаква причина (вероятно изпреварвал или друга причина) и в последният момент се е прибрал в средната лента.
Пред жената фактически изведнъж е изникнало препятствието.
Това слага точка на въпроса съвсем коректно защото явно не е спазена дистанция позволяваща спиране . Камиона вижда препятствието на пътя и се прибира в дясна лента - тоест за него си е съвсем коректно обозначено , а този зад него няма дистанция и видимост - се оказва в небрано лозе . Неспазване на дистанция , в тоя случай не знам какво щеше да промени една мигалка със картинки около нея ?
Аз зад камиони не карам от 15 години поне , откакто му гръмна задна дясна на един пред мен . Бях на около 7-8 м зад него и парчета за малко да влязат в колата .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Селяндурски тероризъм. Скандали и права на пътя.
^ Е жената явно не е научила този урок, ма ако беше се забила в разни гумени конуси на много метри преди камиона на ремонтната фирма можеше и да отърве кожата. И каква дистанция трябваше да е спазвала, за да може да спре от 100 до 0км/ч, 50 метра може би? Кажи го сега тук с чисто сърце, че караш на 50 метра дистанция, когато изпреварваш колона и пред теб има тир, който затапва лява лента?
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Селяндурски тероризъм. Скандали и права на пътя.
Просто не тръгвам да изпреварнам като има тир в лявата лента и ми ограничава видимоста . Който си играе на лотария с тия неща свършва в камиончето на подръжката .
Каква дистанция ...вероятна не е имало никаква дистанция щото от 100 за 50 метра можеш да намалиш на 30 примерно и да се спасиш а в тоя случай няма такова нещо - колата е тотално размазана отпред .
Каква дистанция ...вероятна не е имало никаква дистанция щото от 100 за 50 метра можеш да намалиш на 30 примерно и да се спасиш а в тоя случай няма такова нещо - колата е тотално размазана отпред .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- madafaka_donkele
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 391
- Регистриран на: 12.09.2015
- Местоположение: София
Re: Селяндурски тероризъм. Скандали и права на пътя.
DaGa написа:Ми светофара ако не работи автобуса си е с предимство. Ако работи - колата. Кво толкова сложно има не знам ?!
За нормален човек няма нищо сложно. За такъв с купена/уредена книжка главоблъсканицата е голяма. Всеки път, като пуснат подобни "тук кой е с предимство" и се почнат с някакви 6 волтови разсъждения и грешни отговори съм ей така

Иначе за всички, дето се пишат, че много карат, пък не знаят дори как се спазва дистанция:
1. Минималната дистанция трябва да е ПОНЕ половината на скоростта на движение. При 140км/ч - 70м., при 90км/ч - 45м. и т.н.
2. Две/три секундно правило за спазване на дистанция - набелязвате си неподвижен обект встрани на пътното платно или между две пътни платна. Например дърво или билборд. В момента, в който ППС-то пред вас мине въпросния обект броите минимум 2 секунди наум и трябва да не сте го подминали. Ако сте го подминали преди 2-те секунди се движите прекалено близко. Ако не сте сигурни колко точно са 2 секунди използвайте 88/89 правилото. Вместо 2 секунди си кажете наум с нормално темпо осемдесет и осем, осемдесет и девет. Това са 2 секунди. В някои държави техните им специалисти считат 2-те секунди за недостатъчни и препоръчват 3.
Горните правила са абсолютния минимум за безопасна дистанция и са валидни абсолютно и само при идеални пътни условия - сухо време, автомобил, отговарящ на фабричните си спецификации за товар, гуми, спирачки, окачване, каране в светлата част на деня и т.н. А, да - шАфьорът също така трябва да има 20/20 зрение т.е. идеално зрение.
Дори и най-малкото отклонение от тези идеални условия и зрение трябва да се отразява в увеличение на въпросните 2/3 секунди - каране нощно време, в мъгла/дъжд/сняг, с очила, изтъркани гуми и т.н.
Ама навлеците се набутват между двете коли. Ми да се набутват. Свириш и пускаш, свириш и се отместваш, ако има друга лента и така. Американите имат много добър лаф за такива случаи - whatever, safety first. Преди време имаше много добра кампания "стигни жив", ама нещо замря, а идеята беше добра. Половин час по-късно пристигни, ама жив и здрав пристигни.
Последно за безсмъртните батки, чичета и дедовци, дето "ма аз само една бира/чаша винце/едно малко и т.н. пих, нищо ми няма". Опитах се да го намеря изследването, ама не можах, пък и не ми се търси, то си е за вас. Та изпиването на 1 бира 500мл. забавя рефлексите при шофиране с повече от 50%. Ето тук две таблички тип играчка-закачка да си сметнете така на трезва глава какво се случва в идеални условия и какво би било в неидеални, с неидеална кола и само 1 биричка:


- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Селяндурски тероризъм. Скандали и права на пътя.
Супер
Имаш ли такива графики със стандартите за методите и разстоянията за обозначаване на ремонтни дейности по пътищата?

Имаш ли такива графики със стандартите за методите и разстоянията за обозначаване на ремонтни дейности по пътищата?

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Селяндурски тероризъм. Скандали и права на пътя.
Jordana написа:Е.Димитров написа:Ако говорите за инцидента на магистралата, където жената загина и обяснявате, че сама си е виновна, до някъде може да е така, но не знаете всички аспекти на случката, а те са, че жената е карала зад камион, който е карал в лявата лента поради някаква причина (вероятно изпреварвал или друга причина) и в последният момент се е прибрал в средната лента.
Пред жената фактически изведнъж е изникнало препятствието.
Това слага точка на въпроса съвсем коректно защото явно не е спазена дистанция позволяваща спиране . Камиона вижда препятствието на пътя и се прибира в дясна лента - тоест за него си е съвсем коректно обозначено , а този зад него няма дистанция и видимост - се оказва в небрано лозе . Неспазване на дистанция , в тоя случай не знам какво щеше да промени една мигалка със картинки около нея ?
Аз зад камиони не карам от 15 години поне , откакто му гръмна задна дясна на един пред мен . Бях на около 7-8 м зад него и парчета за малко да влязат в колата .
Залагам 4 цифрена сума, че камиона е сигнализирал с аварийните (ако действително се е движела залепена за него), че напред има нещо ама като няма кой да гледа

- c04
- Кръстникът
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 7.03.2014
- Местоположение: Вкъщи
- Пол: Мъж
- Кара: с турбо
- Мечтае да кара: V10
- Детайли за колата: стокови
Re: Селяндурски тероризъм. Скандали и права на пътя.
Аз пък не съм толкова убеден, ама ако има свидетел може да се изкаже та да изкараме някой лев 

- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Селяндурски тероризъм. Скандали и права на пътя.
Аз досега винаги съм бил предупреждаван от тирове за опасност на пътя, когато са пред мен - аварийни, когато се разминаваме приствяткат. За 2 години и почти 250к км разчитам основно на тираджиите да ме предупреждават.
И сред тях има гадняри, но за такива неща са много коректни
И сред тях има гадняри, но за такива неща са много коректни

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани