Вибрации над 120км/ч

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Помощ с джанти

Мнение от Ivo_Borisov » 11 Авг 2016, 9:37

На моята нямам такива проблеми, баланса е обикновен, по окачването си сменям нещо като се разтропа. Колата си е пушка. Явно при вас има нещо дребно, но какво?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Помощ с джанти

Мнение от FaceOff » 11 Авг 2016, 16:06

Такамм, върнах си сутринта летните джанти и гуми и отидох до едно място с лазерен баланс. Наистина доста интересна машина, първо завърта бързо колелото, после прави един-два оборота с много бавна скорост и през това време Лазар :mhihi: сканира и джантата и гумата. На диаграми и картинки излизат всевъзможни данни и за двете, отклонения във всевъзможни равнини, посоки и мерки, до стотни от милиметъра. Общо на четирите гуми сложиха 80гр тежести, две бяха с по повече - към 30-тина, а две с по-малко - по 5, 10гр. НО джанти и гуми в абсолютно идеално състояние, ама ИДЕАЛНО. Интересно довечера магистрала Люлин какво ще каже :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Помощ с джанти

Мнение от KPETEH » 11 Авг 2016, 16:08

Обади без да е реклама, къде и колко.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Помощ с джанти

Мнение от FaceOff » 11 Авг 2016, 16:20

KPETEH написа:Обади без да е реклама, къде и колко.


Особено ако резултата е положителен, ще споделя, а цената е на обикновен баланс, чак не ми се вярваше :smoke: :smoke:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Помощ с джанти

Мнение от FaceOff » 12 Авг 2016, 0:33

Хора, тая Е39-ка дето я карах сега не е моята С ръка на сърцето си казвам, че толкова се бях отчаял, че мислех че това ще е просто поредния баланс и от утре пак ще го мисля от какво е.. обаче последно съм се хилил така като зелка докато карам, когато се качих на добре чипната 535. Може да звучи странно, но още през деня на 60 - 80 км имах чувството, че нещо е различно, някак си волана е друг, и сега след тест на 160 - 180 направо не можах да си позная колата, то със зимните джанти си беше добре снощи, но сега просто волана сякаш изобщо не се усеща. Една от причините, с които си обяснявам разликата между този и обикновен баланс е това, че на този освен всичко друго машината показва къде точно и по широчината на джантата да се сложи тежестта. Сега си мисля, да ходя ли да си искам парите от другите гумаджии включително и от където са купени гумите, и оня ден и те правиха баланс.

Sent from my SM-G903F using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Помощ с джанти

Мнение от FaceOff » 12 Авг 2016, 0:44

Забравих.. За който се интересува питайте чичо гугъл за лазерен баланс на черни връх.

Сетих се още нещо, не че е съществено но.. От 22 години шофиране, и съответно ходене по сервизи и гумаджии, миналата година за пръв път видях майстор да използва динамометричен ключ - колегата Zvetiko, който се включи в темата, и сега за пръв път виждам гумаджия да използва динамометричен ключ, подвежда на ръка, затяга с пневматичния пистолет ли е, какво е, и като извади ключа си помислих че се ебават с мен :shock: :mhihi:

Sent from my SM-G903F using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 19.08.2011
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525dA
Мечтае да кара: BMW E39 M5

Re: Помощ с джанти

Мнение от audi_rulzzz » 13 Авг 2016, 21:33

FaceOff написа: макар няколко гумаджии да казаха, че са рядко прави.

Sent from my SM-G903F using Tapatalk


Айде сега заповядай официално да ми се извиниш в темата за некоректност,така както ме и окепази в тази

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Помощ с джанти

Мнение от FaceOff » 13 Авг 2016, 22:42

audi_rulzzz написа:
FaceOff написа: макар няколко гумаджии да казаха, че са рядко прави.

Sent from my SM-G903F using Tapatalk


Айде сега заповядай официално да ми се извиниш в темата за некоректност,така както ме и окепази в тази


Не разбрах в коя съм те окепазил? Ако говориш за настоящата тема, не съм те споменавал тук??
Сега да ти кажа истината - не малко пъти те споменавах, наум най вече :mhihi: (понеже през цялото време мислех, че е нещо от джантите, я централен отвор, я нещо друго). Оня ден, на сутринта, след като си върнах летните джанти с гуми (при Жеката) и вече знаех, че със сигурност проблема с вибрациите ми е или от гуми, или от джанти, дори те потърсих в работата ти (явно бивша вече) за да ми кажеш мъжката, дали си имал такива проблеми и ти, за да знам да ги 'фърля дето хора не минават, и повярвай ми нямаше да напиша и ред във форума, наистина щях да ги дам на скрап. Очевидно не те открих, и буквално от там отидох на лазерния баланс, където отново ми казаха, а и доста прецизна техника го потвърди, че джантите са супер, както и гумите ми (но не тези с които купих джантите от теб) и след направения там баланс колата заспа.
ОБАЧЕ, не мога да разбера, защо трябва да ти се извинявам?? Всичко което съм написал в темата за некоректните колеги е 100% вярно, и си е останало такова. Първо не вярвам, че не си знаел че джантите не са оригинални, но както и да е, за това се разбрахме веднага на място, но мнението ми във въпросната тема беше провокирано от това, че открих фитил на една от гумите, а в обявата ти пишеше - БЕЗ кривини, лепенки, фитили и т.н. ?? Ти беше достатъчно (не мога да намеря по-лека дума, съжалявам) нагъл, да ме обвиниш, че аз съм го слагал :kuku: Както и да е, тук е мястото да ти благодаря за уникалните (казвам го без никаква ирония) реплики. И важното знаеш ли кое е? Твоя и моя адаш да са живи и здрави! :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Помощ с джанти

Мнение от Elesar74 » 15 Авг 2016, 12:41

Първо, колега FaceOff, поздравление че си решил проблема. Второ, извинявай, че ще ти ползвам темата по мой въпрос. Накратко, в събота вдигнахме с един приятел задницата на колата с гумите във въздуха и я подпряхме на носачите. После газ и гледаме гумите. При скорост около 110 - 120, цялата кола вибрира, ще падне от стойките. Особено задна дясна гума "подскача" много изразително. После махнах гумата с джантата и пак газ. Пак вибрации, което навява на някакъв извод, но какъв. Разбито каре на полуоска, самата полуоска, тампон някакъв, нямам идея.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Помощ с джанти

Мнение от KPETEH » 15 Авг 2016, 14:32

На коя скорост вдигнахете 120? Само едната гума ли махнахте?! Кардана кви ги върши щом сте я дигнали? Полуоските и каретата им само с пипане... Кво става ако запънете едната гума?!
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Помощ с джанти

Мнение от Elesar74 » 15 Авг 2016, 20:53

Ами карам си, натискам педала и ускорявам до 110-120 и колата започва да се тресе. На коя скорост съм в момента, не знам сигурно на 4-та, колата е автомат. Тази вечер пак си играхме. Повдигнахме само от дясната страна, подпряхме едно трупче под носача и я пуснахме да "виси". Запалих я, изключих DSC-то и леко подадох газ, обаче колата се опита да тръгне и повече не направихме подобен опит. Пак я вдигнахме от двете страни и махнахме задна дясна гума, защото вибрациите идваха най-вече оттам. Кардана е добре. Човека, който я гледа, опипа полуоските и му направи впечатление, че и двете мърдат напред назад, с повече от сантиметър-два, но това дали е нормално или не, не знае. Извода се налага като полуоски, обаче намирам само от 530D, пък те са по-дебели според realoem.com. и не знам дали ще станат.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 131
Регистриран на: 14.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw
Мечтае да кара: М3,М4
Детайли за колата: Е46 320i
E36 316i

Re: Помощ с джанти

Мнение от vasilzlatkov85 » 18 Авг 2016, 20:51

Elesar74 написа:Тука има един колега, ако не се лъжа DaveFM, цял роман написа за проблеми като твоите(и моите). Аз искам да попитам, как се хваща проблем с полуоските, както каза vasilzlatkov85. Колкото до гуми и джанти, както казах, смених и гуми и джанти и различни марки гуми слагах и на какви ли не гумаджии ходих, даже и в София при Диана, проблемът си стои. Вече поне 4 г. карам така. Окачване ОК, гуми и джанти и 16 и 17 (само оригинални) уж балансирани, прави и т.н., като седнеш да караш, в тоя диапазон, лагерна количка. Че возя и хора и предварително се извинявам, че друса "малко". Мани, направо ми е писнало, егати махнатата кола. Че другите къде ходят да им правят баланси и при други хора се возя с други коли, такива проблеми не съм срещал. Че лазерни баланси, че въртене на гумата с 60 км/ч., к'ви са тия работи?

Колега моя проблем беше почти същия ,като твоя .Щом си сигурен в гуми , джанти, провери (гумено каре, и кардан),то не остават много неща.Ако се съмняваш в полуоски направи следното нещо, вдигнете колата, откачи двете полуоски от дифта и вдигна 120-140 км, ако няма вибрация(трябва някой да седне , на задната седалка ,ако има вибрация се усеща), значи проблема ти е решен, аз по този начин реших моя, само , че аз махах една по една полуоските и проблема беше в дясната и то най вече във външното кате ( срещу скромната сума от 1800лева за двете полуоски,защото сменям всички части в комплект,можеше и само с една да мина) проблема е решен, може и по евтино да се намерят, но всеки си преценява, сам за себе си :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Вибрации над 120км/ч

Мнение от Elesar74 » 19 Авг 2016, 8:29

Благодаря колега, ще видя събота и неделя какво мога да направя по този начин.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 131
Регистриран на: 14.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw
Мечтае да кара: М3,М4
Детайли за колата: Е46 320i
E36 316i

Re: Вибрации над 120км/ч

Мнение от vasilzlatkov85 » 19 Авг 2016, 11:54

Полуоските не трябва да имат , на пред и на зад, никакъв луфт, на ляво и на дясно е нормално да има, провери и това, той може да е съвсем минимален. , но е достатъчен да прави проблеми.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Вибрации над 120км/ч

Мнение от Elesar74 » 19 Авг 2016, 12:32

И при мене проблема е ясно изразен в дясно. А един майстор ми каза, че било нормално полуоските да мърдат малко напред-назад, понеже колата като е натоварена или празна, позицията е различна. Ама то затова не е ли карето? Вече двама я гледаха и само си клатим главите какво е това нещо.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook