Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Модератор: bum_bum
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
След първото изсъскване се оказа, че не е изсъскал само блоу оффа. Щипките които държаха щуцера на моторчето за празен ход бяха си отишли. Освен това ползвах друго моторче за празен ход и така и така трябваше да направя нещо си взех друго от м52 вече. Ако си спомняте мотора ми е М50, тоест моторчето седи под колектора и има маркучи от двете страни. Докато това на м52 седи на самият колектор и има маркуч само от едната страна. До тук добре - трябваше да има преправяне, като основната идея беше да не трябва да го правя пак, да не го изхвърля бууста и да е поне прилично здраво.
Огледах колектора и моторчето с гумения пръстен, който влиза в колектора а м52-то и стигнах до извода че този пръстен:
трябва да влезе тук (отрязах ушите и пластмасовите чопове:
След като влезе перфектно, моторчето влезе и то много турдно, което беше добре, тоест стана добра сглобка. Е да ама не можех да разчитам само на това и след малко мислене, реших да подходя с малко 1мм планки:
изглед отстрани:
Като цяло се получи доста здраво и ми хареса. Ще видим дали ще просъществува достатъчно дълго време - надявам се.
Огледах колектора и моторчето с гумения пръстен, който влиза в колектора а м52-то и стигнах до извода че този пръстен:
трябва да влезе тук (отрязах ушите и пластмасовите чопове:
След като влезе перфектно, моторчето влезе и то много турдно, което беше добре, тоест стана добра сглобка. Е да ама не можех да разчитам само на това и след малко мислене, реших да подходя с малко 1мм планки:
изглед отстрани:
Като цяло се получи доста здраво и ми хареса. Ще видим дали ще просъществува достатъчно дълго време - надявам се.
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Бърз и лек ъпдейт Вече се кара колата чат пат с цел да се проявяват дефектите които неминуемо се появяват.
Първо да започна с проблемите:
Имам още проблем с интегрирането на стоковата ламбда сонда. Има яснота как ще стане май
Сцепи ми се маркуча на маслената магистрала към турбото - нови маслени маркучи от усилените с неръждавейка уплетка до 69 бара (69 бара случайност? )
6ти цилиндър не работеше добре, че свещта ми беше отишла в една е30-ска за проба нещо и я бях върнал без капачката отгоре и не правеше контакт с лулата. Сега разработвам само 6ти цилиндър, другите са наред с компресията
Турбото ми буташе масло, предполагам че е заради кофти оттичането. Промених го малко, предстои да видя дали е от това. За сега изглежда да спря да бута па ще видим след 100км. пак.
Тропа повдигач, като сменям вала с м54-ков ще ги сменя всичките.
До тук с оплакването.
ПОЛОЖИТЕЛНИ НЕЩА:
Все пак аз съм много доволен за момента. Карам на много богати смеси докато изникват проблеми, после ще настройваме за мощност и тн. За момента проверката на системите се извършва на 0.4 бара холд бууст, пик 0.5 с максимално рано отварящ уестгейт. Карам до 5500 оборота. Турбото спулва на 4200 на ниските предавки, на 5та почва да надува от 3800, на 4000 имам фул бууст. Тръгва много гот, на 2ра директно си превърта гумите и съответно я пробвах 2-3 пъти само, тъй като не искам да и давам много газ. Основно идеята е да започнат да се чупят нещата които има да се чупят, за да няма проблем като се настройва после. Покарах 150-200км. така и след една 3та и после 4та дифа се счупи. Сега смяна с друг и продължаваме напред Някой да не си помисли че върви много - в никакъв случай, просто много приятно тръгва. За сега обобщението е:
- Е много е яко
Няма да се върна на атмосферна никога вече Как може това да не е фабрично?!
Поредица нови и непознати изживявания - гейта отваря (screemer pipe), турбото се чува, звуците от мотора са много различни, блоу оф киха и тн. различни и все готини неща. След първото кръгче се хилих 2 минути
За сега толкова. Ще кача снимки тия дни от козметичните интервенции, само да си реша проблема с ламбда сондата, че ме напряга излишно
Първо да започна с проблемите:
Имам още проблем с интегрирането на стоковата ламбда сонда. Има яснота как ще стане май
Сцепи ми се маркуча на маслената магистрала към турбото - нови маслени маркучи от усилените с неръждавейка уплетка до 69 бара (69 бара случайност? )
6ти цилиндър не работеше добре, че свещта ми беше отишла в една е30-ска за проба нещо и я бях върнал без капачката отгоре и не правеше контакт с лулата. Сега разработвам само 6ти цилиндър, другите са наред с компресията
Турбото ми буташе масло, предполагам че е заради кофти оттичането. Промених го малко, предстои да видя дали е от това. За сега изглежда да спря да бута па ще видим след 100км. пак.
Тропа повдигач, като сменям вала с м54-ков ще ги сменя всичките.
До тук с оплакването.
ПОЛОЖИТЕЛНИ НЕЩА:
Все пак аз съм много доволен за момента. Карам на много богати смеси докато изникват проблеми, после ще настройваме за мощност и тн. За момента проверката на системите се извършва на 0.4 бара холд бууст, пик 0.5 с максимално рано отварящ уестгейт. Карам до 5500 оборота. Турбото спулва на 4200 на ниските предавки, на 5та почва да надува от 3800, на 4000 имам фул бууст. Тръгва много гот, на 2ра директно си превърта гумите и съответно я пробвах 2-3 пъти само, тъй като не искам да и давам много газ. Основно идеята е да започнат да се чупят нещата които има да се чупят, за да няма проблем като се настройва после. Покарах 150-200км. така и след една 3та и после 4та дифа се счупи. Сега смяна с друг и продължаваме напред Някой да не си помисли че върви много - в никакъв случай, просто много приятно тръгва. За сега обобщението е:
- Е много е яко
Няма да се върна на атмосферна никога вече Как може това да не е фабрично?!
Поредица нови и непознати изживявания - гейта отваря (screemer pipe), турбото се чува, звуците от мотора са много различни, блоу оф киха и тн. различни и все готини неща. След първото кръгче се хилих 2 минути
За сега толкова. Ще кача снимки тия дни от козметичните интервенции, само да си реша проблема с ламбда сондата, че ме напряга излишно
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
До къде бях стигнал - купих от най-скъпите "тунинг" маркучи за масло, за да не се повтаря това което се случи с пръсването на един от тях. В последствие си давам сметка, че може би допуснах грешка, като май трябваше да използвам хидравлични маркучи, хем по-евтини, хем по-здрави. Какво да се прави в движение ще се уча
Сложих ги тях, но накрайниците ми са с такова оребрение от към маркуча:
Само че моите понеже са 1/8 резба са с 4-5 ребра и са остри. Притеснявам ме като нахлузих маркуча и сложих скоба отгоре, че това няма да издържи дълго време Нищо не тече, не е прокапало дори от никъде, но ме притеснява и махй ще трябва да ми кримпнат нови някъде със съответната резба
Позанимавах се с някакви глупости още - сложих engel eyes-а отпред на фара, махнах стъклата пред фаровете, боядисах черно всичко което лъщеше и се виждаше и сега изглежда така фара:
Та дойде моментът със счупения диф и последва събиране на комплекта кардан, полуоски и диф. Отдавна не бях пазарувал части, та се посмях много на разни цени, но в крайна сметка всичко си намерих. Реших да взема отворен 2.93 за да преценя дали числото е правилно за колата, а след това вече нямам съмнения че ще е с поне 3 диска шпера, след като покарах
Леко обслужване вътре/вънка:
Полуоска преди/след и кардана:
Свалянето на всичко отдолу беше учудващо лесно, честно казано. Гигантско благодаря за помощта, на човека който ми помогна (то сигурно за това ми се видя лесно )
Имаше леко обелено от фабричното покритие и без много да се старая го напудрих:
Всичко на мястото си:
Пробвах турбо одеалото - за мое учудване стана:
След тест как е с тоя диф, останах доста разочарован. Колата вече не се чувства готино. Със сигурност е много по-бърза, защото на 2ра вече леко превърта и е използваема на 100%, но го няма това подскачане като влиза в бууст. Е определено ако гледаш по километраж не е бавно, но чувството за колата е по-гадно, а в крайна сметка, няма никакво значение на километража какво показва, стига ти да се чувстваш готино докато караш. Ще видим като дойдат още поне 0.5 отгоре дали няма да се промени това негативно усещане (силно се надявам)
Ламбда сондатаааааа - е тая проклета цигания ми изяде нервите. Искам да е направена колата като хората, това значи да има ламбда сонда и да си гледа смесите и да си бачка нормално и да си прави корекции. Е да де, ама с тоя долен монтаж трябва да удължа кабела, защото фабричния е около 70 сантиметра, а на мен ми трябва над 2 метра, за да мога да я сложа след турбото. Обаче не може да се отреже и просто да се удължи кабела, защото има ширмовка. Тая ширмовка е на всеки кабел, а сигнала е по 10тина супер тънки кабели в сърцевината. Освен това като гледам изолацията между сигналния кабел и ширмовката е лак. Това значи че са адски чупливи тия кабели, така че внимавайте да не ги огъвате излишно. В крайна сметка ширмовката замасява през генерацията (сензора) на маса, за това за да може да се удължи трябва да се удължава след буксата. Нямам снимки, но се надявам да се разбере от писането. Запоява се удължаващ кабел на пиновете на буксата на ламбда сондата. От друга сонда си взех букса с около 10 сантиметра кабел (от към буксата няма проблем да се ползва, защото замасяването е от към сензора и няма да се изгуби сигнала ако ползваме от към буксата кабела) и си запоих всичко и в крайна сметка всичко тръгна! Алелуя, имам ламбда контрол
Остана да реша един от последните (надявам се проблеми). Форсира се сама между 1500 и 2500 оборота постоянно. Няма празен ход - ако принудително я вкарам в 1000 оборота (на предавка) си остава там - между 970-1030. По-надолу не иска да слезе. Any ideas?
Смених маслен филтър профилактично (не че с тия стари части ще има много какво да се напасва, ама все пак) и по неволя (като се спука масления маркуч) "долях" 5 литра ново масло
Тъкмо хранех обилно с тия маслени маркучи за охлаждания, че няма да ми трябват и уреда ми за температура проработи. Как проработи - има регулировка колко дълбоко да е потопен сензора в маслото. Понеже при мен е маслената магистрала не си правих труда да го натягам и го оставих най-изваден. Е потопих го още 3-4мм. и сега работи чудесно.
Оказа се че стандартно температурата ми седи около 100тина градуса - но след като изредя 2ра, 3та веднага отива на 120 градуса. Следва каране с 2500 оборота и после пак така. Очевидно грее много повече от атмосферен мотор (каква изненада де ), така че ще ми е напълно нужен радиатор. Смятам да пробвам с 10 редов, за да не е огромен все пак, но пък още не съм решил твърдо. Не ми се иска в нормални условия (не на писта/полигон) да ми се налага да връщам газта, защото ако стигна до писта живот и здраве, ще трябва да правя една бърза - 10 бавни обиколки
Още 190км. на километража. Общо 400км. (без да броя работата на място в началото) до сега.
Притеснява ме това с маслените линии и тия скоби... Трябва да кримпна маркучите и след това ще се успокоя
Щях да забравя - повдигнах с около 5 сантиметра оттичането от турбото и ми се струва че сега почти няма. Имам възможност още малко да го повдигна и се надявам с това да приключи тая глупост.
Сложих ги тях, но накрайниците ми са с такова оребрение от към маркуча:
Само че моите понеже са 1/8 резба са с 4-5 ребра и са остри. Притеснявам ме като нахлузих маркуча и сложих скоба отгоре, че това няма да издържи дълго време Нищо не тече, не е прокапало дори от никъде, но ме притеснява и махй ще трябва да ми кримпнат нови някъде със съответната резба
Позанимавах се с някакви глупости още - сложих engel eyes-а отпред на фара, махнах стъклата пред фаровете, боядисах черно всичко което лъщеше и се виждаше и сега изглежда така фара:
Та дойде моментът със счупения диф и последва събиране на комплекта кардан, полуоски и диф. Отдавна не бях пазарувал части, та се посмях много на разни цени, но в крайна сметка всичко си намерих. Реших да взема отворен 2.93 за да преценя дали числото е правилно за колата, а след това вече нямам съмнения че ще е с поне 3 диска шпера, след като покарах
Леко обслужване вътре/вънка:
Полуоска преди/след и кардана:
Свалянето на всичко отдолу беше учудващо лесно, честно казано. Гигантско благодаря за помощта, на човека който ми помогна (то сигурно за това ми се видя лесно )
Имаше леко обелено от фабричното покритие и без много да се старая го напудрих:
Всичко на мястото си:
Пробвах турбо одеалото - за мое учудване стана:
След тест как е с тоя диф, останах доста разочарован. Колата вече не се чувства готино. Със сигурност е много по-бърза, защото на 2ра вече леко превърта и е използваема на 100%, но го няма това подскачане като влиза в бууст. Е определено ако гледаш по километраж не е бавно, но чувството за колата е по-гадно, а в крайна сметка, няма никакво значение на километража какво показва, стига ти да се чувстваш готино докато караш. Ще видим като дойдат още поне 0.5 отгоре дали няма да се промени това негативно усещане (силно се надявам)
Ламбда сондатаааааа - е тая проклета цигания ми изяде нервите. Искам да е направена колата като хората, това значи да има ламбда сонда и да си гледа смесите и да си бачка нормално и да си прави корекции. Е да де, ама с тоя долен монтаж трябва да удължа кабела, защото фабричния е около 70 сантиметра, а на мен ми трябва над 2 метра, за да мога да я сложа след турбото. Обаче не може да се отреже и просто да се удължи кабела, защото има ширмовка. Тая ширмовка е на всеки кабел, а сигнала е по 10тина супер тънки кабели в сърцевината. Освен това като гледам изолацията между сигналния кабел и ширмовката е лак. Това значи че са адски чупливи тия кабели, така че внимавайте да не ги огъвате излишно. В крайна сметка ширмовката замасява през генерацията (сензора) на маса, за това за да може да се удължи трябва да се удължава след буксата. Нямам снимки, но се надявам да се разбере от писането. Запоява се удължаващ кабел на пиновете на буксата на ламбда сондата. От друга сонда си взех букса с около 10 сантиметра кабел (от към буксата няма проблем да се ползва, защото замасяването е от към сензора и няма да се изгуби сигнала ако ползваме от към буксата кабела) и си запоих всичко и в крайна сметка всичко тръгна! Алелуя, имам ламбда контрол
Остана да реша един от последните (надявам се проблеми). Форсира се сама между 1500 и 2500 оборота постоянно. Няма празен ход - ако принудително я вкарам в 1000 оборота (на предавка) си остава там - между 970-1030. По-надолу не иска да слезе. Any ideas?
Смених маслен филтър профилактично (не че с тия стари части ще има много какво да се напасва, ама все пак) и по неволя (като се спука масления маркуч) "долях" 5 литра ново масло
Тъкмо хранех обилно с тия маслени маркучи за охлаждания, че няма да ми трябват и уреда ми за температура проработи. Как проработи - има регулировка колко дълбоко да е потопен сензора в маслото. Понеже при мен е маслената магистрала не си правих труда да го натягам и го оставих най-изваден. Е потопих го още 3-4мм. и сега работи чудесно.
Оказа се че стандартно температурата ми седи около 100тина градуса - но след като изредя 2ра, 3та веднага отива на 120 градуса. Следва каране с 2500 оборота и после пак така. Очевидно грее много повече от атмосферен мотор (каква изненада де ), така че ще ми е напълно нужен радиатор. Смятам да пробвам с 10 редов, за да не е огромен все пак, но пък още не съм решил твърдо. Не ми се иска в нормални условия (не на писта/полигон) да ми се налага да връщам газта, защото ако стигна до писта живот и здраве, ще трябва да правя една бърза - 10 бавни обиколки
Още 190км. на километража. Общо 400км. (без да броя работата на място в началото) до сега.
Притеснява ме това с маслените линии и тия скоби... Трябва да кримпна маркучите и след това ще се успокоя
Щях да забравя - повдигнах с около 5 сантиметра оттичането от турбото и ми се струва че сега почти няма. Имам възможност още малко да го повдигна и се надявам с това да приключи тая глупост.
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Ето и едно видео от днешното кръгче. Нищо не се счупи - доволен съм Може да се види на буустметъра - на 0.3-0.4 е:
http://vbox7.com/play:dd0fdcd2c6
2 въпроса към вас - как се връзва уестгейт с бууст контролер? На самият гейт имаме отгоре и отдолу възможност да го свържем. По тая схема с връзване отдолу:
нищо не става с бууст контролера.
По същата схема с връзване отгоре - пак нищо не се променя. По тая схема:
(на мястото на соленоида е бууст контролера) пак нищо не се случва.
Сложих отгоре на гейта да влиза бууст, отгдолу да го регулирам през кранчето (бууст контролера). Не знам аз ли грешно съм разбрал, но отгоре бууста ти е тоя който прави турбото. Отдолу на мембраната на гейта влиза бууст минал през кранчето (бууст контролера) и ти в зависимост колко "буташ" (тоест колко е тоя бууст) отдолу, толкова по-рано или => по-късно отваря
Започнах да се чудя тоя гейт дали не е развален. Ясно че ако му сменя пружината ще вдигна налягането, ама искам да мога да го регулирам, понеже цялата ми система е насочена към различни режими на работа, а не само в 1.
http://vbox7.com/play:dd0fdcd2c6
2 въпроса към вас - как се връзва уестгейт с бууст контролер? На самият гейт имаме отгоре и отдолу възможност да го свържем. По тая схема с връзване отдолу:
нищо не става с бууст контролера.
По същата схема с връзване отгоре - пак нищо не се променя. По тая схема:
(на мястото на соленоида е бууст контролера) пак нищо не се случва.
Сложих отгоре на гейта да влиза бууст, отгдолу да го регулирам през кранчето (бууст контролера). Не знам аз ли грешно съм разбрал, но отгоре бууста ти е тоя който прави турбото. Отдолу на мембраната на гейта влиза бууст минал през кранчето (бууст контролера) и ти в зависимост колко "буташ" (тоест колко е тоя бууст) отдолу, толкова по-рано или => по-късно отваря
Започнах да се чудя тоя гейт дали не е развален. Ясно че ако му сменя пружината ще вдигна налягането, ама искам да мога да го регулирам, понеже цялата ми система е насочена към различни режими на работа, а не само в 1.
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Връзваш по първата схема и няма проблем. Моята връзка е така: турбо -> контролер (т парчето)-> долу на гейта. Горния порт на гейта е в атмосферата. Провери си контролера, трябва да изпуска повече въздух когато го въртиш към +. Може да му е залепнала съчмата или нещо друго.
При мен само на пружина прави около 0.5, с контролера си го качвам плавно до 1бар, доволен съм и държи стабилно налягането.
Успех
При мен само на пружина прави около 0.5, с контролера си го качвам плавно до 1бар, доволен съм и държи стабилно налягането.
Успех
The fun is not in the straight line...!
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
NEDD написа:Връзваш по първата схема и няма проблем. Моята връзка е така: турбо -> контролер (т парчето)-> долу на гейта. Горния порт на гейта е в атмосферата. Провери си контролера, трябва да изпуска повече въздух когато го въртиш към +. Може да му е залепнала съчмата или нещо друго.
При мен само на пружина прави около 0.5, с контролера си го качвам плавно до 1бар, доволен съм и държи стабилно налягането.
Успех
Благодарско за мнението
И двата ми контролера под 1 бар нищо не пускат в посока гейта, а за "т-образното", то па още по-малко пуска
Единият контролер е от червените китайски, другия е Турбосмарт, същия ефект. Мислех си да не би пружината ми да е много мека и за това да не става, ще пробвам с по-твърда и пак с контролера.
Stealth mode-нах кулера, че се виждаше от луната. Направих кутия на кулера да не излиза въздуха в ляво и дясно от него, както и смених бронята, за да го обдухва по-добре. Цветовата гама ще я мисля на по-късен етап като събера още пластмасови части:
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
От бая време не съм писал, ама не ми се пишеше
Отстраних проблема с вдигането на налягането и успях да видя на уреда около 0.7. До тук добре - ама не баш - тия 1-2 секунди в бууст при смес от 12.5-12.6 бяха достатъчни да изплякат на 3 цилиндъра буталата... Тъкмо си намерих компресията на всички цилиндри и тя взе че се понесе по бежанската вълна. Дано е отишла поне в някое друго м50
Също така отворих главата, извадих и изчистих всички повдигачи:
излезе страшна мизерия, както се вижда. Смених и половината които бяха по-зле. Междувременно мушнах един м54-ков регринднат смукателен вал 260 10.6 лифт,че така и така бях отворил. Ефекта не беше лош - не ми се счуваше да тропат повдигачи вече.
Забравих да метна снимки от преди доста време вече на задната скоба на гърнето. Получи се както исках - да може да се сваля и качва лесно и да не е грозно:
И такааа.... след като установих след едно кръгче, че компресията ми е намаляла на половина на .... половината мотор, вдигнала ми се е картерната вентилация, както и не надува маркучи, и маслото е чисто беше време за нещо по-интересно. Следващата логична стъпка беше да извикам на помощ някой който разбира от това което прави и погледнахме в цилиндрите с ендоскоп. Няма поражения по цилиндъра, челото на буталото е перфектно и не остана друго освен или сегмент да е сгънал, или да се е сцепило буталото.
Честито
Веднага последва логичната стъпка!
Веднага взимам други бутала - очевидно трябва да са по яки, разбира се
Чистя ги ! - спукани и 6те
Отивам да взимам други бутала - даже не ги и чистя - спукани и 6те.
Бах маа му
Взимам трети бутала - те вече са огледани и не са спукани
Бързо минава на струг едно пробно бутало за да се види как ще дойде на скуиш и сгъстяване:
Взимам биели - вече има 2 комплекта! Още повече сегменти - да има там да си избирам, че на новите части нямам доверие (чети по-надолу, ако искаш още мазохизъм )
Такаа и понеже ме спираха докато разработвах още полицаи видях удобен момент да си върна оригиналният блок в колата, че да ми е мирна главата.
Разглобявам целият стар мотор - лагерите приключили курса (15 000км. колбеншмит ), съответно и вала приключил представлението на една шийка. Иначе в много добро състояние от към износване - шанс
Веднага взимам друг вал! ТДС разбира се, хем да спуулва по-рано, че на 4100 като спуулваше беше леко височко, предвид че аз повече БМВ мотор на повече от 6700 няма да карам
Викам си екстра минахме тънко - проблеми няма как да няма - хем ще спуулва по-рано, ще върви по-добре, екстра.
Взимам блока от шлайфа за хонинг и челно. Мия го в пералнята и виждам туй:
Хммм
Следва мерене преди да се върна в шлайфа - е*ем ти 5те стотни елипса и 4 стотни конус и то без да е сложена главата - айде и тоя блок е до тука
Уфф аман - са да взимам друг блок от 20-ска и тн, строук и ала бала като няма да са ми редовни документите....
Почти веднага взимам решение да сменя гарнитурата между дебитомера и изпускателния колектор
До момента греда с намирането на блок, ма за сметка на това в пералнята влезе друго Кой ще познае какво
Трябваше да дадем тон на нещата да започнат някак си пак - очевидно и само с други бутала и строук нямаше да хвана каране тая година, поне догодина до амина..... бахти
П.С. Ше ми падне лака от седене, мани та*ака, почна да се люпи на багажника
П.С.2. Сори за големите снимки дет зареждат по 5 минути, ама нема само пичките да си правят HD
Отстраних проблема с вдигането на налягането и успях да видя на уреда около 0.7. До тук добре - ама не баш - тия 1-2 секунди в бууст при смес от 12.5-12.6 бяха достатъчни да изплякат на 3 цилиндъра буталата... Тъкмо си намерих компресията на всички цилиндри и тя взе че се понесе по бежанската вълна. Дано е отишла поне в някое друго м50
Също така отворих главата, извадих и изчистих всички повдигачи:
излезе страшна мизерия, както се вижда. Смених и половината които бяха по-зле. Междувременно мушнах един м54-ков регринднат смукателен вал 260 10.6 лифт,че така и така бях отворил. Ефекта не беше лош - не ми се счуваше да тропат повдигачи вече.
Забравих да метна снимки от преди доста време вече на задната скоба на гърнето. Получи се както исках - да може да се сваля и качва лесно и да не е грозно:
И такааа.... след като установих след едно кръгче, че компресията ми е намаляла на половина на .... половината мотор, вдигнала ми се е картерната вентилация, както и не надува маркучи, и маслото е чисто беше време за нещо по-интересно. Следващата логична стъпка беше да извикам на помощ някой който разбира от това което прави и погледнахме в цилиндрите с ендоскоп. Няма поражения по цилиндъра, челото на буталото е перфектно и не остана друго освен или сегмент да е сгънал, или да се е сцепило буталото.
Честито
Веднага последва логичната стъпка!
Веднага взимам други бутала - очевидно трябва да са по яки, разбира се
Чистя ги ! - спукани и 6те
Отивам да взимам други бутала - даже не ги и чистя - спукани и 6те.
Бах маа му
Взимам трети бутала - те вече са огледани и не са спукани
Бързо минава на струг едно пробно бутало за да се види как ще дойде на скуиш и сгъстяване:
Взимам биели - вече има 2 комплекта! Още повече сегменти - да има там да си избирам, че на новите части нямам доверие (чети по-надолу, ако искаш още мазохизъм )
Такаа и понеже ме спираха докато разработвах още полицаи видях удобен момент да си върна оригиналният блок в колата, че да ми е мирна главата.
Разглобявам целият стар мотор - лагерите приключили курса (15 000км. колбеншмит ), съответно и вала приключил представлението на една шийка. Иначе в много добро състояние от към износване - шанс
Веднага взимам друг вал! ТДС разбира се, хем да спуулва по-рано, че на 4100 като спуулваше беше леко височко, предвид че аз повече БМВ мотор на повече от 6700 няма да карам
Викам си екстра минахме тънко - проблеми няма как да няма - хем ще спуулва по-рано, ще върви по-добре, екстра.
Взимам блока от шлайфа за хонинг и челно. Мия го в пералнята и виждам туй:
Хммм
Следва мерене преди да се върна в шлайфа - е*ем ти 5те стотни елипса и 4 стотни конус и то без да е сложена главата - айде и тоя блок е до тука
Уфф аман - са да взимам друг блок от 20-ска и тн, строук и ала бала като няма да са ми редовни документите....
Почти веднага взимам решение да сменя гарнитурата между дебитомера и изпускателния колектор
До момента греда с намирането на блок, ма за сметка на това в пералнята влезе друго Кой ще познае какво
Трябваше да дадем тон на нещата да започнат някак си пак - очевидно и само с други бутала и строук нямаше да хвана каране тая година, поне догодина до амина..... бахти
П.С. Ше ми падне лака от седене, мани та*ака, почна да се люпи на багажника
П.С.2. Сори за големите снимки дет зареждат по 5 минути, ама нема само пичките да си правят HD
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- toto_
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 223
- Регистриран на: 15.01.2007
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: e28 520i
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Това HX35 ли е?
Чугуна не е ли малко голям?
Чугуна не е ли малко голям?
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
toto_ написа:Това HX35 ли е?
Чугуна не е ли малко голям?
Да Чугуна е 16ка - като гледам какво се пише по форумите, май ще дойде малко голям за 2.8 - тия дни като имам време ще мина да видя колко искат да ме одерат за 12-ка. Ако не е грубиянщина направо ще взема по-малката
16ката я дават да е АР около 0.86, а 12ката около 0.65 така че разликата не е малка
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Къде се пукат тия бутала ? Не изтънява ли прекалено челото с такова стъргане ?
Аз бих предпочел по пропускливия чугун . Туин скрол е и развъртането трябва да е добро . На 3500 оборота трябва да имаш 0.6 но това разбира се под товар .С какво турбо си в момента ?
Аз бих предпочел по пропускливия чугун . Туин скрол е и развъртането трябва да е добро . На 3500 оборота трябва да имаш 0.6 но това разбира се под товар .С какво турбо си в момента ?
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Jordana написа:Къде се пукат тия бутала ? Не изтънява ли прекалено челото с такова стъргане ?
Аз бих предпочел по пропускливия чугун . Туин скрол е и развъртането трябва да е добро . На 3500 оборота трябва да имаш 0.6 но това разбира се под товар .С какво турбо си в момента ?
Някой хубав ден ще разбера, ама не искам да разглобявам, пак целия филм, да сглобя и да карам на по-малкото коне Факта е че челото е перфектно, но има повишена картерна вентилация и няма компресия на 3 цилиндъра (4, 8, 8 ). Цилиндъра не е надран...
В момента е за около 27 кг/сек въздух турбото макс на 2.3 литра. Следващия мотор ще е 2.8 (строукната 25тица) и за там я глася...
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- toto_
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 223
- Регистриран на: 15.01.2007
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: e28 520i
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Моя съвет е директно си вземи 12-ка.
Ще останеш доволен
Ще останеш доволен
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
След лекото освежаване:
Тия дни ще видим какво ще стане с чугуна
Тия дни ще видим какво ще стане с чугуна
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Jordana написа:Къде се пукат тия бутала ? Не изтънява ли прекалено челото с такова стъргане ?
Аз бих предпочел по пропускливия чугун . Туин скрол е и развъртането трябва да е добро . На 3500 оборота трябва да имаш 0.6 но това разбира се под товар .С какво турбо си в момента ?
Ухх, не съм те разбрал - ти си имал в предвид ТДС-овото бутало, аз си мисля за моите
Пука се точно в началото на "V"-то, от към стената на буталото и отгоре като се загледаш, на ръба на самото чело на буталото. Иначе челото е много дебело, няма проблем.
Я да се похваля малко мазно и аз Да видим някой дали ще познае от какво е лявото бутало и на какъв размер е:
Жокер - ще го използвам
Жокер 2 - дясното е от без ванос 80мм.
Без да подценявам висчки, съмнявам се някой да познае, 'щото ми изтекоха очите, докато намеря подходящо
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- luizov
- младши ентусиаст
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Ако вобще са от bmw, на мен малко ми приличат на такива от S54
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани