С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
То точно за зимата е по-добре да е по-рядко 

- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
На студен старт почти няма разлика м/у 5w40 и 5w30,
Пък ако карате по агресивно 5w30 изобщо не е вариант
Или трябва да го сменяте на 4-5к.
Не, че 5w40 е много добро за агресивно каране ама се пак
Става за някоя друга ръчка хаха
Специално лятото на тия жеги 5w30 става като вода,
Честно казано не бих си го сипал
(лично мнение)
До колегата където е сипал 5w40 не съжалявай,
Има малка разлика между двете и може много да
Спорим кое е по добро за мен щом задния индекс е
По висок е по добре особено за лютеницата 5w50 е супер
Пък ако карате по агресивно 5w30 изобщо не е вариант
Или трябва да го сменяте на 4-5к.
Не, че 5w40 е много добро за агресивно каране ама се пак
Става за някоя друга ръчка хаха

Специално лятото на тия жеги 5w30 става като вода,
Честно казано не бих си го сипал

До колегата където е сипал 5w40 не съжалявай,
Има малка разлика между двете и може много да
Спорим кое е по добро за мен щом задния индекс е
По висок е по добре особено за лютеницата 5w50 е супер

- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Nedko Anev написа:На студен старт почти няма разлика м/у 5w40 и 5w30,
Пък ако карате по агресивно 5w30 изобщо не е вариант
Или трябва да го сменяте на 4-5к.
Не, че 5w40 е много добро за агресивно каране ама се пак
Става за някоя друга ръчка хаха
Специално лятото на тия жеги 5w30 става като вода,
Честно казано не бих си го сипал(лично мнение)
До колегата където е сипал 5w40 не съжалявай,
Има малка разлика между двете и може много да
Спорим кое е по добро за мен щом задния индекс е
По висок е по добре особено за лютеницата 5w50 е супер
Тук говорим за дизелов двигател. Сипи ти 5в50 на дизел с турбина

- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Е да де..
ама се пак 5w40 не е лош вариант особено за лятото даже е по добре според мен,
а на студен старт горе долу са еднакви маслата.

ама се пак 5w40 не е лош вариант особено за лятото даже е по добре според мен,
а на студен старт горе долу са еднакви маслата.
- tihomair
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 455
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: Дизел
- Мечтае да кара: Бензин
- Детайли за колата: Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Не разбирам защо изобщо спорите (търсите под вола теле) , след като производителя ясно е споменал с какво масло трябва да се кара всяка кола. 

- CrazyElement
- ентусиаст
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
adovet написа:SDLS написа:Не съм инжЕнер от заводите на BMW, но от прочетеното из нет-а и чутото от специалисти аз също почнах да слагам 5W40 след като махнах DPF. По принцип по книга си е 5W30, но за автомобили на над 200000км 5W40 май по-добре, особено зимата.. К'вот такова
Мойта е на 375000 и я карам с 5в30. Не разбрах защо зимата е по добре с по гъсто масло
Малко се е объркал колегата , и двете масла са 5 при студена температура , ще рече , че са еднакво гъсти при студено време , разликата идва в 30 и 40 , където всъщност е гъстотата при оперативна темепратура или колкото е по-високо числото толкова по-гъсто е маслото при загрял мотор , затова и аз го предпочитам на моята тъй като е на 324 000 км. и не виждам смисъла да слагам толкова тънко масло , като 5в30 , също така се препоръчва при по-дълги разстояния каране да се слага 5в40 , по-малко би го горяла колата , защото реално ще караш 2-3 часа на напълно загрял мотор и като цяло май се води и по-рейсинг масло все пак е по-гъсто при високи температури ( пази мотора при жобки).
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Истината е, че ако искаш да си пазиш турбините по-тънкото е по-добре та 5в30 power
:Д

- CrazyElement
- ентусиаст
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Taruno написа:Истината е, че ако искаш да си пазиш турбините по-тънкото е по-добре та 5в30 power:Д
Да ама то и по тая логика ако искаш , да си пазиш карантията в мотора като я намачкаш в кик даун до 5200 оборота не е ли по-добре 5в40


Абе в заключение просто по-плътното масло , пази повече , защото реално маслото се движи по-бавно и има по - малка вероятност да се удари метал в метал, сега не че карам самолет , но колата ми е барната и е около 350 коня , на спорт + кик даун стига до над 5000 оборота и затова лично аз съм решил за мен , че е по-добре да сложа 5в40 , както казах и разликата не е особено голяма, за мен и двете масла са добри , просто зависи от стила на каране и сетъпа на колата.
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Аз знам, че при 5в40 има шанс заради по-голямата плътност да не може да достигне достатъчно масло по маслодайните пътища до турбината и оттам да идват проблемите. Поне така съм чел.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
dextuar написа:Аз знам, че при 5в40 има шанс заради по-голямата плътност да не може да достигне достатъчно масло по маслодайните пътища до турбината и оттам да идват проблемите. Поне така съм чел.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Точно това е цялата работата турбината иска тънко масло, веригата също

- CrazyElement
- ентусиаст
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Taruno написа:dextuar написа:Аз знам, че при 5в40 има шанс заради по-голямата плътност да не може да достигне достатъчно масло по маслодайните пътища до турбината и оттам да идват проблемите. Поне така съм чел.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Точно това е цялата работата турбината иска тънко масло, веригата също
е 5в40 е малко по-плътно ама , като колата ти загрее на 96+ градуса си става чисто 5в30 като вискозитет , просто се кара по-бавно докато загрее добре колата , не знам дали има някой от нас тука дето като запали сутрин и след 10 секунди да е на 5000 оборота , аз реално докато не ми паднат чертите под 4500 оборота само и галя газта и тя си сменя на 1600 оборота не мисля , че това е проблем. Проблем би било ако не съм чакал не се е качило добре маслото и изпера едни кик дауни


Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Трябва да е за турбо дизел.По каталог и за други марки с ТД излиза тази синтетика като препоръчително освен 5w30 което си е от преди по заводските изисквания.То като се замисля преди десетина години май нямаше 5/40 пълна синтетика за ТД но сега го има.И двете масла за зима и ниски температури под нулата са еднакво удачни а за лятото при температури над 25-30 С двете масла са с минимално пренебрежима разлика в свйствата и около 10лв на литър в цената по мои наблюдения.Така че , кой каквото и да избере.И с двете ще протече след време от познатите места които боледува този мотор.
Последна промяна memorex на 29 Яну 2016, 16:26, променена общо 1 път
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Аз черти нямам, пък да влизам в скритото меню всеки път ме мързи, ориентирам се зимата горе-долу по парното, кога колата е сравнително загряла. Температурата да не кажа почти никога не съм я виждал над 92 градуса, а в градски условия рядко карам над 2500 rpm, скоро ми предстои смяна на маслото и сега съм в дилема след горния пост 5в30 или 5в40 да взема? Досега съм бил само с 5в30 и на около 10к ми гори към литър, по кората няма масло, така че не изтича. Съвети?
M47 е моторът.
Sent from my iPhone using Tapatalk
M47 е моторът.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Последна промяна Dextuar на 29 Яну 2016, 16:04, променена общо 1 път
- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
memorex написа:
Трябва да е за турбо дизел.По каталог и за други марки с ТД излиза тази синтетика като препоръчително освен 5w30 което си е от преди по заводските изисквания.То като се замисля преди десетина години май нямаше 5/40 пълна синтетика за ТД но сега го има.И двете масла за зима и ниски температури под нулата са еднакво удачни а за лятото при температури над 25-30 С двете масла са с минимално пренебрежима разлика в свйствата и около 10лв на литър в цената по мои наблюдения.Така че , кой каквото и да избере.И с двете ще протече след време от познатите места които боледува този мотор.
такива масла къде пише за бензин за дизел за каруца ви съветвам да избягвате да ги купувате щото масово са ментета.

маслото си има дадени стандарти за наще коли са LL-01 и в повечето случай LL-04, никъв турбо дизел

Върти се по малките магазини един Total където пише Turbo Disel, ми то няма оригинално Total дето го дават да е само за турбо дизел как да стане

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани