E36 M40B16 > M40B20 stroker

Персонални тунинг проекти.

Модератор: bum_bum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: с колкото пари изкара
Мечтае да кара: BMW S1000RR
Детайли за колата: корава 316-ка (M40B20)

E36 M40B16 > M40B20 stroker

Мнение от T0nk00 » 11 Юли 2015, 7:15

Тъй като заглавието на темата е показателно за информацията в нея, бих искал да отбележа още в началото, че проекта е реализиран и се кара вече над 2500км. На фона на теми за турбо коли с 500+ коня и такива с V8 и V10 двигатели реших, че е време да покажа и проект с най-оплювания двигател на марката, а именно M40B16. Монтира се в Е30, а от 1990г. и в Е36. Целта на проекта беше да спасим поне един четирицилиндров двигател от болестта "Swap", която в наши дни е заразила и доста шестцилиндрови двигатели. Крайният резултата, който търсех е надеждна тайм атак кола.

Всичко започна преди около година, когата бях пред дилемата дали да сложа турбо или чарджър на фабричното 1,6. Тогава дори не знаех, че има други варианти. Случайно видях темата на колега от форума за строук проект на M42B21, който се разпродаваше на части. Тогава стана ясно, че ще се строуква. Ползвайки търсачката на форума открих тази тема: http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 4&start=15

Спрях се на варианта: колянов вал от M47D20 (88мм) + биели (олекотени) от М50 (135мм) + бутала от M43B16. Важно е да отбележа, че недохода е по-малко от половин мм без да е челосван блока.

След като събрах всичко необходимо започна и самото сглобяване.

20141126_101012.jpg

20141126_101413.jpg


Самият колянов вал беше изпратен в Сливен заедно с блока за втори ремонт и перфектно балансиране. Следващият етап беше пълна ревизия на главата и задължителна смяна на маслената тръбичка. Всъщност това е и проблема на всички м40. Тръбичката се запушва и повдигачите започват да тракат. Ако се сменя сравнително често проблема изчезва.

20141201_105622.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна T0nk00 на 11 Юли 2015, 8:20, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: с колкото пари изкара
Мечтае да кара: BMW S1000RR
Детайли за колата: корава 316-ка (M40B20)

Re: E36 M40B16 > M40B20 stroker

Мнение от T0nk00 » 11 Юли 2015, 7:24

20141124_143734.jpg


В процеса на сглобяване бяха сменени всички сегменти, лагери, гарнитури, свещи, кабели за свещи, ангренажния комплект, водната помпа и др.

Тук специфичните моменти са:
1.Лагерите, които се слагат на вала трябва да минат през стругар за да се отнеме много малко от вътрешната им страна.
2.Болта на дизеловия вал трябва също да се скъси.

20150123_101904.jpg


20150209_113729.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: с колкото пари изкара
Мечтае да кара: BMW S1000RR
Детайли за колата: корава 316-ка (M40B20)

Re: E36 M40B16 > M40B20 stroker

Мнение от T0nk00 » 11 Юли 2015, 7:56

Накрая дойде време за връщане на двигателя в коша.

20150210_112541.jpg


И първо палене.

https://www.youtube.com/watch?v=cukpmZM1-gA

Следва продължение.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: E36 M40B16 > M40B20 stroker

Мнение от ico318 » 11 Юли 2015, 17:13

Недохода го сметна или измери?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: с колкото пари изкара
Мечтае да кара: BMW S1000RR
Детайли за колата: корава 316-ка (M40B20)

Re: E36 M40B16 > M40B20 stroker

Мнение от T0nk00 » 12 Юли 2015, 16:11

ico318 написа:Недохода го сметна или измери?


Измерих.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: с колкото пари изкара
Мечтае да кара: BMW S1000RR
Детайли за колата: корава 316-ка (M40B20)

Re: E36 M40B16 > M40B20 stroker

Мнение от T0nk00 » 12 Юли 2015, 16:26

Да продължа с разказа.

На видеото двигателя е със стоковите за M40B16 дебитомер, въздушен филтър, колектори и горивна помпа. Единствената промяна в системата са 238 cc инжектори. Още при първите километри се усети разликата и появата на нютони. Проблема беше, че идваха предимно в ниските обороти, което разтрака новия аксиален лагер още след 50-100км. Разработването на двигателя продължи 1000км, през които нито веднъж не преминах 3500 оборота. Това определено беше трудната част.

След още ровене из форума открих тази тема:
viewtopic.php?f=8&t=382230

И резултата:
20150321_133706.jpg


Новият колектор и двуцевка, осезаемо разхвърлиха нютоните по оборотите и намалиха, като цяло шума от двигателя.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: с колкото пари изкара
Мечтае да кара: BMW S1000RR
Детайли за колата: корава 316-ка (M40B20)

Re: E36 M40B16 > M40B20 stroker

Мнение от T0nk00 » 12 Юли 2015, 16:33

След като сменихме маслото с Castrol 10W60. реших, че преди да отида на дино за настройка е необходимо да се осигури още студен въздух.

20150425_121856.jpg

20150427_132819.jpg


CAI (Cold Air Intake) на принципа на E46 M3 CSL т.е. вкарване на въздух не само през бъбреците.

За по-голяма ефективност добавих и панелен филтър на Pipercross.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: с колкото пари изкара
Мечтае да кара: BMW S1000RR
Детайли за колата: корава 316-ка (M40B20)

Re: E36 M40B16 > M40B20 stroker

Мнение от T0nk00 » 12 Юли 2015, 16:41

И готов (така си мислех тогава) вече за дино и чип отидох при Келеша.

20150520_071946.jpg


Сега да видим дали някой ще познае проблема. Келеша на момента го откри. Важно е да отбележа, че имаше няколко ръна включително и такъв без дебитомер.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: E36 M40B16 > M40B20 stroker

Мнение от ico318 » 12 Юли 2015, 21:52

От тази графика се вижда,че нещо ти мори колата на високи. Ако приемем,че в главата всичко е наред,горивото -също,то може би имаш нужда и от генерацията на ис след колектора.Предполагам нямаш,катализатор,който да е запушен. Друг вариант е да таваниш дебитомера-можеш да ползваш всичко по всмукването от 18- ка и ако пак се тавани дебитомера,да се натегне с 1-2 зъба и след това да се мапва. Вече сте решили проблема,така че това са само предположения,от които няма смисъл. Относно недохода ти-трябва да е 2 мм. Не рязбрах за какво са ходили лагерите на стругар? Както и какво им се е случило в последствие от повера - аз карам подобен мотор на 1 бар,който го има от празен ход, и вече дълго време нямам проблеми с лагери.... Като съм започнал с лошото - масло 10w60 не е добър избор. Предишния собственик на коляновия ти вал и той не вярваше,но една от причините вала да е твой и за втори ремонт е именно маслото.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: с колкото пари изкара
Мечтае да кара: BMW S1000RR
Детайли за колата: корава 316-ка (M40B20)

Re: E36 M40B16 > M40B20 stroker

Мнение от T0nk00 » 13 Юли 2015, 7:25

ico318 написа:От тази графика се вижда,че нещо ти мори колата на високи. Ако приемем,че в главата всичко е наред,горивото -също,то може би имаш нужда и от генерацията на ис след колектора.Предполагам нямаш,катализатор,който да е запушен. Друг вариант е да таваниш дебитомера-можеш да ползваш всичко по всмукването от 18- ка и ако пак се тавани дебитомера,да се натегне с 1-2 зъба и след това да се мапва. Вече сте решили проблема,така че това са само предположения,от които няма смисъл. Относно недохода ти-трябва да е 2 мм. Не рязбрах за какво са ходили лагерите на стругар? Както и какво им се е случило в последствие от повера - аз карам подобен мотор на 1 бар,който го има от празен ход, и вече дълго време нямам проблеми с лагери.... Като съм започнал с лошото - масло 10w60 не е добър избор. Предишния собственик на коляновия ти вал и той не вярваше,но една от причините вала да е твой и за втори ремонт е именно маслото.


Проблема е неправилно зацепен рапределителен вал, поради което сместа става богата. Парадокса е, че вала е правилно зацепен, но при стягането се е изместил. За да се реши проблема се ползва приспособлението от тази тема:
viewtopic.php?f=8&t=192627&hilit=%D0%B7%D0%B0%D1%86%D0%B5%D0%BF%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5+%D0%BD%D0%B0+%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BD+%D0%B2%D0%B0%D0%BB

На следващия ден стругаря го изработи и вече двигателя е друг. Умишлено пускам графика на неправилно зацепен рапределителен вал за да покажа, че без използването на необходимите приспособления резултата няма да е положителен за всеки един двигател. Лагерите са ходили на стругар защото вътрешния им диаметър е по малък от диаметъра на шийката на вала. Причината вала да е мой не е втория ремонт, а друга, по-сериозна, но проблема е решен при правилните хора, въпреки че ми беше спестен при продажбата..., но да съм гледал внимателно.

По отношение на маслото ми е интересно защо не е добър избор. Колата не е евридейка, а такава за писта т.е. този клас масло е предназначен за увеличените натоварвания.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: с колкото пари изкара
Мечтае да кара: BMW S1000RR
Детайли за колата: корава 316-ка (M40B20)

Re: E36 M40B16 > M40B20 stroker

Мнение от T0nk00 » 13 Юли 2015, 8:36

Към днешна дата съм в процес на търсене на агресивен разпределителен вал от Гърция, като целта е чипа да се настройва за него. Също така предстои и изработката на едно авторско решение за този двигател:

M40B20_slider.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: E36 M40B16 > M40B20 stroker

Мнение от ico318 » 13 Юли 2015, 10:24

Аз много ти се кефя,че се занимаваш с м40 и се радвам,че написанато преди време от мен,ти е полезно. Това го казвам,защото като си гледам предишните мнения,малко звуча все едно те упреквам в нещо... Просто има неща,които не схванах- как нови лагери ще се преработват и то на струг, това авторското също не го познах какво е-такива работи. Малко да питам-с каква генерация и всмукател си? След правилно зацепване на разпределителния вал,който трябва да е бил в аванс малко над половин зъб/толкова позволява шпонката/ има ли графика? За маслото скоро загрявахме клавиатурите. В общи линии-сложи маслено охлаждане и уреди за маслото по най-бързия начин.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: с колкото пари изкара
Мечтае да кара: BMW S1000RR
Детайли за колата: корава 316-ка (M40B20)

Re: E36 M40B16 > M40B20 stroker

Мнение от T0nk00 » 13 Юли 2015, 13:40

ico318 написа:Аз много ти се кефя,че се занимаваш с м40 и се радвам,че написанато преди време от мен,ти е полезно. Това го казвам,защото като си гледам предишните мнения,малко звуча все едно те упреквам в нещо... Просто има неща,които не схванах- как нови лагери ще се преработват и то на струг, това авторското също не го познах какво е-такива работи. Малко да питам-с каква генерация и всмукател си? След правилно зацепване на разпределителния вал,който трябва да е бил в аванс малко над половин зъб/толкова позволява шпонката/ има ли графика? За маслото скоро загрявахме клавиатурите. В общи линии-сложи маслено охлаждане и уреди за маслото по най-бързия начин.


Всмукателя е стоковия за M40B16, а генерацията като ф също е стоковата, но катализатора е махнат, а крайното гърне е някакво спортно, но за 2 литра двигател. Като цяло исках първо да го запаля в максимално стоков вид на системата и след това да променям отделните компоненти. Графика след зацепването няма засега (чакам разпр. вал от Гърция), но няма и задни гуми и съединител вече :mhihi:. Мисля, че това е показателно.

Разкажи малко как да подобря охлаждането на маслото, защото изобщо не съм се и замислял, че е необходимо.

Авторското (специално за моя двигател съм го чертал) е това:

https://www.google.bg/search?q=bmw+slid ... 52&bih=611

Т.н. плъзгащ дросел, който БМВ ползват на някои от състезателните си двигатели.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: E36 M40B16 > M40B20 stroker

Мнение от nayden » 14 Юли 2015, 9:59

Човек изби рибата с тая графика :D ... ти не усети като я кара че ти липсват 50-60 коня .. не знам колко грешно трябва да се зацепи за да умре така , или е от нещо друго . Като се зацепи един мотор , обикновено се превърта 1, 2 оборота и се проверява къде застават вала/валовете ... Какво следва ако достигне мощността на 1.8ис !?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: с колкото пари изкара
Мечтае да кара: BMW S1000RR
Детайли за колата: корава 316-ка (M40B20)

Re: E36 M40B16 > M40B20 stroker

Мнение от T0nk00 » 14 Юли 2015, 14:20

nayden написа:Човек изби рибата с тая графика :D ... ти не усети като я кара че ти липсват 50-60 коня .. не знам колко грешно трябва да се зацепи за да умре така , или е от нещо друго . Като се зацепи един мотор , обикновено се превърта 1, 2 оборота и се проверява къде застават вала/валовете ... Какво следва ако достигне мощността на 1.8ис !?


Цифрите са без значение, както каза Келеша, важна е кривата. Целта на проекта са нютони и надеждност, а не коне. Ако достигне конете на 1.8ис (на колелата) с повече нютони ще съм доволен. За да се изкара пълната мощност трябва да се разкара дебитомера... Както писах и в началото проекти с много коне има в предишните теми.

Следваща

Назад към Проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook