Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Модератор: bum_bum
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо
Най-накрая дойде изпускателния колектор от Китай

Като цяло съм доволен. Изработката е малко.... хммм... със съмнително качество, но поне е чугун, фланците към мотора са идеално прави и ляга перфектно. Фрезата им, обаче, е под всякаква критика... Отворите са елипсовидни! Но за сметка на това съвпадат почти всичките. Ще има малко игра по изглаждане на портовете, поне до където мога да бръкна, че не изглеждат добре, но поне не са всички рънари в една тръба:

Вървят 2 по 2 в отделна тръба и при фланеца се събират всички 3 тръби- поглед на 3 и 4 рънарите:

Започнах да се чудя дали да не го монтирам долу това турбо...


Не направих снимки на обърнат нагоре колектора, че бях много мръсен, но после ще ги прибавя. Това което не ми харесва на долния монтаж, е че ще трябва да направя 90 градусов завой за уестгейта, понеже иначе трябва да си направя отвор във файъруола и да си го прибера в купето. С две думи - няма място да го побера там. Но пък генерацията ми много ще се опрости, маслото като гледам няма да има проблем с оттичането (достатъчно високо е турбината), би-трябвало да се събере там (по предварителни мерения) и тн...
При горен монтаж, доста се усложнява работата от към генерация, трябва да направя допълнителен фланец за турбото, тъй като горе е по-кофти да се събере, ще трябва да резна и капака и да сложа някаква пластмария отгоре, тъй като няма да се събере или пък тоя фланец ще трябва да го вържа на осморка... Но пък ще ми е по-лесно с гейта
Май ще е долен монтаж, но трябва пак да премеря разстоянията зад мотора какви са, за да знам какъв да стане тоя фланец в крайна сметка...




Като цяло съм доволен. Изработката е малко.... хммм... със съмнително качество, но поне е чугун, фланците към мотора са идеално прави и ляга перфектно. Фрезата им, обаче, е под всякаква критика... Отворите са елипсовидни! Но за сметка на това съвпадат почти всичките. Ще има малко игра по изглаждане на портовете, поне до където мога да бръкна, че не изглеждат добре, но поне не са всички рънари в една тръба:

Вървят 2 по 2 в отделна тръба и при фланеца се събират всички 3 тръби- поглед на 3 и 4 рънарите:

Започнах да се чудя дали да не го монтирам долу това турбо...


Не направих снимки на обърнат нагоре колектора, че бях много мръсен, но после ще ги прибавя. Това което не ми харесва на долния монтаж, е че ще трябва да направя 90 градусов завой за уестгейта, понеже иначе трябва да си направя отвор във файъруола и да си го прибера в купето. С две думи - няма място да го побера там. Но пък генерацията ми много ще се опрости, маслото като гледам няма да има проблем с оттичането (достатъчно високо е турбината), би-трябвало да се събере там (по предварителни мерения) и тн...
При горен монтаж, доста се усложнява работата от към генерация, трябва да направя допълнителен фланец за турбото, тъй като горе е по-кофти да се събере, ще трябва да резна и капака и да сложа някаква пластмария отгоре, тъй като няма да се събере или пък тоя фланец ще трябва да го вържа на осморка... Но пък ще ми е по-лесно с гейта

Май ще е долен монтаж, но трябва пак да премеря разстоянията зад мотора какви са, за да знам какъв да стане тоя фланец в крайна сметка...



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- TheStorm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 12.12.2007
- Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
- Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет
Re: Избор на турбо
При долен монтаж ... по-скоро да запушиш дупката на гейта и да разпробиеш другата дупка където има заготовка ... т.е. гейта ти да отива към бомбето. Би трябвало да нямаш проблеми с мястото там.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо
TheStorm написа:При долен монтаж ... по-скоро да запушиш дупката на гейта и да разпробиеш другата дупка където има заготовка ... т.е. гейта ти да отива към бомбето. Би трябвало да нямаш проблеми с мястото там.
Ще поогледам но наистина единият вариант е да ми дойде гейта близо до турбото - дали както казваш ти, или с нещо такова:

Или пък да го дръпна по-надолу (където има повече място). Основното е, че мотора е извън колата и меренето става тежко, понеже не искам после да преправям 1/2 от нещата, а ако може да пъхна само другия мотор





Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Избор на турбо
Според мене тоя колектор си е баш за горен монтаж но пък не мога да преценя турбото колко ще щръкне нагоре .За долен монтаж трябва да е обърнат наопаки - фланеца на турбото да е напред и надолу .Така както се получава назад и надолу турбото е много тегава работа в последствие по монтаж и обслужване и задължително трябва да е с риза турбината че ще напича .Кофти на тоя вариант е че турбо пътищата стават по дълги което води до други грижи .В крайна сметка на мотора е най добре да се прецени , само споделям мнение по това което се вижда .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо
Ето малко снимки как седи колектора обърнат като за горен монтаж:

Седи много приятно, ако топлата част на турбото е подходяща. В случая при мен не става - притеснението е, че ще дойде много високо и трябва да стърчи поне 3-4 сантиметра над капака... А си трябва и фланец де, но по-скоро другото ми е по-проблемно:



Усилията ми да оженя руска турбина за китайски колектор (
) се оказаха почти успешни, само ако не броим лееекото несъответствие при поставяне на турбината на колектора. Оказа се, че около 2мм на ширина турбото е по-малко от отвора в колектора, както и съвсем малко е по-малко от 2те страни. Съответно не можах да го оставя така...
Поглед през отвора за гейта - до колкото беше възможно да снимам:

С малко белязане, мерене и оръдия на труда порт-мачнах турбото:


И сега вече е добре, няма го това "стъпало", което се получаваше между колектора и турбото:

Направих си чучур
за маслото към картера:


Центрирах го посредата на изхода на турбината, гарнитурка и газ. 20мм е тая тръба, а отвора на турбото за маслото е 22мм. Чудих се дали да не го направя на 22 и чучура, ама видях после в нета,че се продават и по 16мм. такива чучури и се отказах.

В крайна сметка се оказа, че съм го пуснал твърде дълъг и много ми се криви маркуча, ама вече бях прибрал флекса. Следващия път ще го резна на свивката почти и така ще дойде добре.
Иначе имам развитие за гейта - има предостатъчно разстояние между колектора и файъруола да си направя отвеждаща тръба за по-надолу или настрани. Разполагам с 6см. в които да вместя тая тръба - мисля, че няма да ми е никакъв проблем.


Седи много приятно, ако топлата част на турбото е подходяща. В случая при мен не става - притеснението е, че ще дойде много високо и трябва да стърчи поне 3-4 сантиметра над капака... А си трябва и фланец де, но по-скоро другото ми е по-проблемно:



Усилията ми да оженя руска турбина за китайски колектор (

Поглед през отвора за гейта - до колкото беше възможно да снимам:

С малко белязане, мерене и оръдия на труда порт-мачнах турбото:


И сега вече е добре, няма го това "стъпало", което се получаваше между колектора и турбото:

Направих си чучур



Центрирах го посредата на изхода на турбината, гарнитурка и газ. 20мм е тая тръба, а отвора на турбото за маслото е 22мм. Чудих се дали да не го направя на 22 и чучура, ама видях после в нета,че се продават и по 16мм. такива чучури и се отказах.

В крайна сметка се оказа, че съм го пуснал твърде дълъг и много ми се криви маркуча, ама вече бях прибрал флекса. Следващия път ще го резна на свивката почти и така ще дойде добре.
Иначе имам развитие за гейта - има предостатъчно разстояние между колектора и файъруола да си направя отвеждаща тръба за по-надолу или настрани. Разполагам с 6см. в които да вместя тая тръба - мисля, че няма да ми е никакъв проблем.




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Такааааа.... Както бях отбелязал малко по-нагоре, отливката на колектора не е особено впечатляваща. След изключително кратък оглед, реших, че не мога да го сложа с такива груби рънъри, тъй като на потока на газовете ще му се разкаже играта. Освен това и изключително грапавата повърхност, много бързо ще събере нагар, който в случая ще е значително количество. Благодарности на maxpower-a, че ми предостави неговият любим инструмент
:

Така изглеждаше порта преди, както и размера на всеки.... си беше за всеки. Примерно за втори цилиндър беше поне с 3-4мм. по-малък от на 6ти... На тази снимка, много добре се вижда и как се стеснява доста неприемливо рънъра, при завоя:

След много, много нерви и пак обещания (за кой ли път вече) да не порт-вам/полирам/зачиствам/пипам изобщо портове на каквото и да било повече:






Без да искам да звуча нескромно, направих си портове в чугунената отливка... Просто беше потресащо навсякъде. Вдлъбнатини, несъответствия в размера, планини, долини, дървета и растения навсякъде (ако ми разбирате аналогията
).
И отвора за гейта:

И при фланеца:


И топлата част на турбото мина през "изравняване". Направо беше стъкло, в сравнение с колектора:

Може да не изглеждат толкова добре портовете, но идеята не беше да са полирани, а да са сравнително равни, за да вървят потоците от газове сравнително безпроблемно. Също така и да се намалят предпоставките са събиране на нагар. Аз лично съм много доволен от резултата - портовете са почти идеално равни (до където съм успял да бръкна), освен това ги разширих малко, както и оправих значително "завоя" на всеки един, тъй като там беше най-зле положението. Около 6 часа труд ми отне тази работа, но съм доволен от резултата.
Поздрави


Така изглеждаше порта преди, както и размера на всеки.... си беше за всеки. Примерно за втори цилиндър беше поне с 3-4мм. по-малък от на 6ти... На тази снимка, много добре се вижда и как се стеснява доста неприемливо рънъра, при завоя:

След много, много нерви и пак обещания (за кой ли път вече) да не порт-вам/полирам/зачиствам/пипам изобщо портове на каквото и да било повече:






Без да искам да звуча нескромно, направих си портове в чугунената отливка... Просто беше потресащо навсякъде. Вдлъбнатини, несъответствия в размера, планини, долини, дървета и растения навсякъде (ако ми разбирате аналогията

И отвора за гейта:

И при фланеца:


И топлата част на турбото мина през "изравняване". Направо беше стъкло, в сравнение с колектора:

Може да не изглеждат толкова добре портовете, но идеята не беше да са полирани, а да са сравнително равни, за да вървят потоците от газове сравнително безпроблемно. Също така и да се намалят предпоставките са събиране на нагар. Аз лично съм много доволен от резултата - портовете са почти идеално равни (до където съм успял да бръкна), освен това ги разширих малко, както и оправих значително "завоя" на всеки един, тъй като там беше най-зле положението. Около 6 часа труд ми отне тази работа, но съм доволен от резултата.
Поздрави




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- TheStorm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 12.12.2007
- Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
- Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
това с шкурка ли го правиш .. и с някое борче ?
- slavianko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Тоя изпускател за туин скрол ли беше?
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
TheStorm написа:това с шкурка ли го правиш .. и с някое борче ?
Имам и двете по принцип, но в случая исках само да изравнявам и ползвах само шкурки:

slavianko написа:Тоя изпускател за туин скрол ли беше?
Не беше уточнено - пишеше само за турбо. А и като го гледам как е направен, ме съмнява да е за twin scroll, тъй като реално не е разделен на две при фланеца колектора




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Хоп:
Беше на интеграле, ама смени вярата
За първи реших че ми е супер и след кратка козметична процедура: припасване на клапана, опръстени, натяг (разтяг
) на пружината, подложни шайби и смазване като го качих на опитната постановка закова манометъра на 1 бар (да го бях изчислявал нямаше така да стане
). Това е без да му връзвам маркуча за бууста/вакуума - доволен съм. Сигурно няма да кара много ама колкото-толкова. След това ще взема по-истински и така 
Беше на интеграле, ама смени вярата




Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- marioneikov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: 8.11.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36 в проект
- Мечтае да кара: Самолет
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
marioneikov написа:Колега на къде е проекта има ли развитие?
Ами малко зарязах нещата, понеже реших да се отдам малко на други хобита. Освен това се оказа, че никой не може да ми завари 2 щуцера на маслената конзола и се изнервих изключително много, тъй като обикалям нон стоп по някакви цветни заварки и никой не може да завари 2 щуцера. Иначе мотора е сглобен, валовете са разместени така че да подхождат уж на турбо сетъпа. Съединителя е следващото нещо което след почивката ми ще се направи. Ще използвам 6кг. маховик от м20 с керамичен диск. Взех м52 електроника, за да може по-нормално да се флашва компютъра + няколко датчика освен това (ще видим дали са достатъчни и дали ще запали

Друго за сега няма... След като ми направят феродовия диск, в първият свободен момент ще сложа мотора в коша и смятам да го покарам малко атмосферен или на много ниско налягане, да проверя как се държи електрониката.




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- marioneikov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: 8.11.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36 в проект
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Колега аз бях с м50б20 турбо със същия сетъп на съединителя и имам съмненя че на над 300 коня няма да държи някакъв притискател си потърси усилен да не те боли глава после пак да сменяш. Успех!

- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
marioneikov написа:Колега аз бях с м50б20 турбо със същия сетъп на съединителя и имам съмненя че на над 300 коня няма да държи някакъв притискател си потърси усилен да не те боли глава после пак да сменяш. Успех!
При теб какво се получи като мощност ? С какъв диф караше, понеже ми се видя от клиповете ти, че е приятна за каране колата ?
Както и колко лъчев съединител?




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- marioneikov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: 8.11.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36 в проект
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Boyadjiev написа:marioneikov написа:Колега аз бях с м50б20 турбо със същия сетъп на съединителя и имам съмненя че на над 300 коня няма да държи някакъв притискател си потърси усилен да не те боли глава после пак да сменяш. Успех!
При теб какво се получи като мощност ? С какъв диф караше, понеже ми се видя от клиповете ти, че е приятна за каране колата ?
Както и колко лъчев съединител?
Беше 260 коня на вала и 300нм първо карах с 4.45 ама не беше много приятно след това с 3.45 стана перфектно, иначе съединителя е 4-ри лъчев с 8 плочки.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани