Е30 325i турбо...
Модератор: bum_bum
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Е30 325i турбо...
Здравейте, ще споделя един проект, който вече е на 95% готов. Не е мой, просто имам пряко участие в него.Накратко - автомобила е Е30 325 с М20 мотор. Като цяло много приятна за каране кола, но и нищо особено като вървеж. Трябваше още мощност Вариантите бяха 3, като бюджета е оганичен на около 4к лв:
- М60/2
- С50Б32
- турбо
Първия вариант почти се вписваше, търсихме цяла 540-ка с ръчна кутия за такива пари. Идеята беше да се продаде М20-ката и остатъка от 540-ката, за да финансира поставянето на мотора. Като цяло беше добра идея, но така и не изпадна подходяща кола. А и после си дадохме сметка, че парите няма да стигнат да отворим мотора и да ревизираме основните неща... Като цяло го отхвърлихме.
Втори вариант - М пауъррр!! Да, намерихме англичанка за пари малко над бюджета. Плана беше същия, но предполагахме, че ще е малко по лесно поставянето в коша, та да има някакви пари поне за лагери и верига на С50-то.. Да, ама само лагерите бяха около 1000лв, водна помпа и разни други елементарни неща - още 1000лв иии докато се решим, колата вече я бяха продали...
Ии така, турбо..! Никога не го бяхме правили, но пък ни беше много интересно. Решението е взето, поставихме си цел - 300кс. на колелата! Направихме някакъв план кое как и с какви размери. нещо такова:
- холсет НХ35 туин скрол
- колектор туин скрол
- гейт 44мм
- блоу офф 50мм
- не много голям интеркулер
- дюзи 440цц
- мегаскуирт
- турбо пътища на 63мм
- генерация на 76мм
- сток карантия, сменихме болтовете на главата с неразтегляеми 12.9 грейд
- мотора е на около 20 000км след пълна ревизия
По някакви сметки би трябвало да направим 300кс на колелата на около 1 бар.
Започнахме да акумилираме някои части..
- М60/2
- С50Б32
- турбо
Първия вариант почти се вписваше, търсихме цяла 540-ка с ръчна кутия за такива пари. Идеята беше да се продаде М20-ката и остатъка от 540-ката, за да финансира поставянето на мотора. Като цяло беше добра идея, но така и не изпадна подходяща кола. А и после си дадохме сметка, че парите няма да стигнат да отворим мотора и да ревизираме основните неща... Като цяло го отхвърлихме.
Втори вариант - М пауъррр!! Да, намерихме англичанка за пари малко над бюджета. Плана беше същия, но предполагахме, че ще е малко по лесно поставянето в коша, та да има някакви пари поне за лагери и верига на С50-то.. Да, ама само лагерите бяха около 1000лв, водна помпа и разни други елементарни неща - още 1000лв иии докато се решим, колата вече я бяха продали...
Ии така, турбо..! Никога не го бяхме правили, но пък ни беше много интересно. Решението е взето, поставихме си цел - 300кс. на колелата! Направихме някакъв план кое как и с какви размери. нещо такова:
- холсет НХ35 туин скрол
- колектор туин скрол
- гейт 44мм
- блоу офф 50мм
- не много голям интеркулер
- дюзи 440цц
- мегаскуирт
- турбо пътища на 63мм
- генерация на 76мм
- сток карантия, сменихме болтовете на главата с неразтегляеми 12.9 грейд
- мотора е на около 20 000км след пълна ревизия
По някакви сметки би трябвало да направим 300кс на колелата на около 1 бар.
Започнахме да акумилираме някои части..
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна NEDD на 21 Яну 2015, 18:06, променена общо 2 пъти
The fun is not in the straight line...!
Re: Е30 325i турбо...
Още малко...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
The fun is not in the straight line...!
Re: Е30 325i турбо...
Започва се...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
The fun is not in the straight line...!
Re: Е30 325i турбо...
За запалване избрахме бубина от VR6, която ще работи т.н wasted spark
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
The fun is not in the straight line...!
Re: Е30 325i турбо...
Дросела с ТПС от М50 и датчик за температурата на входящия въздух.
Знам,че колекора излгежда зле, но работи изненадващо добре
Знам,че колекора излгежда зле, но работи изненадващо добре
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
The fun is not in the straight line...!
Re: Е30 325i турбо...
Лека полека...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
The fun is not in the straight line...!
Re: Е30 325i турбо...
Оттичането на маслото...
Вижда се също и конзолата за датчиците и захранването с масло на турбината.
Вижда се също и конзолата за датчиците и захранването с масло на турбината.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
The fun is not in the straight line...!
Re: Е30 325i турбо...
Взе да придобива приличен вид вече...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
The fun is not in the straight line...!
Re: Е30 325i турбо...
Покарахме малко за базови настройки. Има около 15км навъртени, доста е богата още и има довършителни работи. За сега направи 0.5 на 3300 об. някъде. Все още караме внимателно и се опитвам да изгладя смесите. Първите впечатления от бууста са WOOOWW.
В момента е с гадно къс диференциал, но на 4-та от 80км изгуби сцепление И това на 0.5! Нямам клип още, тия дни дано покараме повече и ако остане време да снимам.
To be continued....
В момента е с гадно къс диференциал, но на 4-та от 80км изгуби сцепление И това на 0.5! Нямам клип още, тия дни дано покараме повече и ако остане време да снимам.
To be continued....
The fun is not in the straight line...!
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3905
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Е30 325i турбо...
Откъде си да ти дам GoPro за клип
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
Re: Е30 325i турбо...
Имам, но не е готова още за показ... Може би другата седмица. След като изгладим всичко, ще я качим и на дино за финализиране на настройките и най-вече аванса на запалването.
The fun is not in the straight line...!
Re: Е30 325i турбо...
Днес покарахме повече, имам горе долу добри настройки. Пружината на гейта не може да държи повече от 0.5 и това е максималното налягане на което се кара в момента.
Имам питане към знаещите - какъв бууст контрол да ползвам? Имам 3 варианта:
- да сменя пружините (тиал)
- механичен (предложения? )
- електронен ( да се управлява от мегата или стенд алоун контролер Блиц или Греди )
Какви са плюсовете и минусите на всеки вариант?
Благодаря предварително за помощта!
Имам питане към знаещите - какъв бууст контрол да ползвам? Имам 3 варианта:
- да сменя пружините (тиал)
- механичен (предложения? )
- електронен ( да се управлява от мегата или стенд алоун контролер Блиц или Греди )
Какви са плюсовете и минусите на всеки вариант?
Благодаря предварително за помощта!
The fun is not in the straight line...!
- zhivkojujo
- Потребител
- Мнения: 47
- Регистриран на: 8.06.2014
- Пол: Мъж
Re: Е30 325i турбо...
За моя проект избрах механичен бууст-контролер, тъй като е евтино решение, а и може лесно да се променя налягането. Да сменяш постоянно пружини, не ми се струва толкова удобно, не че няма да върши работа. Електронният бууст-контрол е най-добрият вариант, но и най-скъпият.
- ТУРБО
- луд с палатка
- Мнения: 1159
- Регистриран на: 17.03.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: Хората да залягат
- Детайли за колата: кихащо кабрио
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Е30 325i турбо...
NEDD написа:болтовете на главата с неразтегляеми 12.9 грейд
Колега, би ли споделил от къде взе болтовете за главата Както и дали си имал проблеми с тях?
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани