Топи бушона на вентилатора

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 639
Регистриран на: 9.10.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E34 TDS
Мечтае да кара: M5 с гуми за горене

Топи бушона на вентилатора

Мнение от D_U_D_E_ » 05 Авг 2014, 12:33

Здравейте колеги,

Търсих за този проблем , но не намерих.
Та стопява ми предпазителя за вентилатора на парното. За 20 мин работа и бушона почва да се топи. От какво може да е това. Миналата седмица сменях филтъра. Може ли да е от това. А и перката на климатика също не се пуска. Има ли някой идея какво да гледам или да я карам директно на еладжия, че с тока не се разбираме.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Топи бушона на вентилатора

Мнение от ивчо » 05 Авг 2014, 14:47

Смени си бушона с качествен да не се запалиш някъде !
Иначе от дългите години служба си заминават втулките на вентилатра, и се почват подобни драми !
Закарай я да я погледнат !
Перката на климата кога не се пуска - като цъкнеш компресора, или по принцип ?!
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Топи бушона на вентилатора

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 05 Авг 2014, 15:13

Аз смених накрая вентилатора и се оправи.
Бушони сменях какви ли не , накрая се прееба гнездото , извадих го на отделно гнездо и накрая вентилатора смених и се оправи.
Явно вътре нещо го е затягало и е загрявала инсталацията . Усетих се като го направих с БГ бушон с дебел тел и видях че кабелите омекват.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: Топи бушона на вентилатора

Мнение от The Heartlistener » 05 Авг 2014, 15:50

Перката трябва да тръгва на 1-ва степен заедно с компресора. Първо погледни бушон 25. Ако е читав - по веригата - релето за тая степен /К21/...и последно - резистора на перката отпред.
За вентилатора - задължително 30А бушон, не по-малко. Топи ли и него - пробвай с друго реле /К4/...ако не - самия вентилатор прави свърхконсумация.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Топи бушона на вентилатора

Мнение от zvetiko » 06 Авг 2014, 11:00

D_U_D_E_ написа:Здравейте колеги,

Търсих за този проблем , но не намерих.
Та стопява ми предпазителя за вентилатора на парното. За 20 мин работа и бушона почва да се топи. От какво може да е това. Миналата седмица сменях филтъра. Може ли да е от това. А и перката на климатика също не се пуска. Има ли някой идея какво да гледам или да я карам директно на еладжия, че с тока не се разбираме.


Може да се дължи и на повишено съпротивление в клемите за бушона- разтвори ги и ги разгледай, добре е да се почистят, добре е бушона който ще сложиш да е оригинален. Преди време една от Е34-те ми правеше по този начин и така реших проблема.

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: Топи бушона на вентилатора

Мнение от Митко Стоянов » 06 Авг 2014, 22:18

zvetiko написа:Може да се дължи и на повишено съпротивление в клемите за бушона- разтвори ги и ги разгледай, добре е да се почистят, добре е бушона който ще сложиш да е оригинален. Преди време една от Е34-те ми правеше по този начин и така реших проблема.
Е те тука строши глупомера с адска сила :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 639
Регистриран на: 9.10.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E34 TDS
Мечтае да кара: M5 с гуми за горене

Re: Топи бушона на вентилатора

Мнение от D_U_D_E_ » 12 Авг 2014, 11:26

Перката се включва като загрее колата, но като пусна климата не.
Може ли да е дефектен филтъра, че почна след като го смених.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Топи бушона на вентилатора

Мнение от cod-cdbp » 12 Авг 2014, 16:22

D_U_D_E_ написа:Перката се включва като загрее колата, но като пусна климата не.
Може ли да е дефектен филтъра, че почна след като го смених.


Хайде да се разберем най-после за коя перка говорим :roll:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 639
Регистриран на: 9.10.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E34 TDS
Мечтае да кара: M5 с гуми за горене

Re: Топи бушона на вентилатора

Мнение от D_U_D_E_ » 13 Авг 2014, 18:32

Отговорих на един пост по-горе.
Перката се включва при загряване на колата, но при пуснат климатик не.

А иначе ми топи бушона на вентилатора-парното.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: Топи бушона на вентилатора

Мнение от The Heartlistener » 15 Авг 2014, 11:31

Филтърът няма нищо общо. Нали го казахме, нямаш я 1-вата степен, с най-вероятен виновник - резистора:
Изображение
Перката ти тръгва след време направо на 2-ра /директна/. А причините тя да се включва може да са две:
а)караш с климатик в жегите градско/или на място/ и като нямаш първа степен за обдухване на кондензатора, налягането на фреона преминава 18 бара /рискът е за компресора или цръц по системата/.
б)независимо дали си с пусната клима или не, дизелака прави 101 градуса /по показание на Тдатчика отговарящ за 2-рата степен/.

Айде малко систематизация...При бензин/дизел има разлика във участието на двете степени:
В18, В20, В25 бензин:
1-ва степен: активира се с пуск на климатика или когато двг мине 91 градуса /не зависи от климатика/.
2-ра степен: активира се при покачване налягането на фреона над 18 бара /сигнал от датчика за налягане/или ако двг кипне на 99 градуса/не зависи от климатика/.
В допълнителното охлаждане на бенз.мотор участват и двете степени - темп.датчик на водния радиатор е двустепенен, вързан е и с двете релета.

В24, В25 нафта:
1-ва степен: работи само при пуск на климатика.
2-ра степен: активира се при покачване налягането на фреона над 18 бара /сигнал от датчика за налягане/ или при 101 градуса на мотора, отчетени от Тдатчика /не зависи от климатика/.
Тука темп.датчик не е с двойна функция - вързан е само с релето за 2-ра степен.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 639
Регистриран на: 9.10.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E34 TDS
Мечтае да кара: M5 с гуми за горене

Re: Топи бушона на вентилатора

Мнение от D_U_D_E_ » 17 Авг 2014, 9:18

Колеги,
Всичко се оказа за сега от ментажни бушони. Странното е че съм с тях от 2 год. и до сега не са ми правили мизерии, явно в жегата не издържаха.
Вече бушони само от моргата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Топи бушона на вентилатора

Мнение от ивчо » 17 Авг 2014, 13:59

Стига с тия морги и бушони от тях ...
Има си качествени бушони - Бош, Вюрт ... Не само китайски ментета от ОМВ ...
И ти драснах по-нагоре да ги смениш :yes:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 30.09.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E38 M62B44TU
Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
Детайли за колата: DF85926

Re: Топи бушона на вентилатора

Мнение от georgipass » 26 Авг 2014, 19:23

Че и оригиналните бушони на BMW не са скъпи, и аз съм го играл този мач... обаче с бушона за перката на климатичния радиатор.... стопи 2-3 китайски бушона, ядосах се... отидах се и купих по 2 от всеки ампераж от БМВ.... мисля, че дадох към 18-19 лв за всичко, но всичко си заспа и вече съм спокоен :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 639
Регистриран на: 9.10.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E34 TDS
Мечтае да кара: M5 с гуми за горене

Re: Топи бушона на вентилатора

Мнение от D_U_D_E_ » 29 Авг 2014, 15:14

georgipass написа:Че и оригиналните бушони на BMW не са скъпи, и аз съм го играл този мач... обаче с бушона за перката на климатичния радиатор.... стопи 2-3 китайски бушона, ядосах се... отидах се и купих по 2 от всеки ампераж от БМВ.... мисля, че дадох към 18-19 лв за всичко, но всичко си заспа и вече съм спокоен :yes:


с разликата, че аз додох 1 лев.

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook