Нов колега и F32 - 420i Coupe
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
41 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Нов колега и F32 - 420i Coupe
Здравейте, Колеги! Нов съм във форума и след около месец се качвам на първото си БМВ. Колата е 420i Coupe и още щом показаха преди време прототипа реших, че това ще бъде следващата ми кола. Имам обаче и редица въпроси. Първият се отнася до двигателя, който поръчах - 2.0i (бензин), с турбо и 184 к.с. Този двигател се слага и на F30 и ме интересува дали колеги, които имат коли с такъв мотор, са доволни от него по принцип - прилична ли е динамиката и има ли вече информация за някакви конструктивни или често срещани проблеми и дефекти с него. Аз лично доста се порових по този въпрос, но не открих нищо притеснително засега. Разбира се, друго е да споделят хора, които карат коли с този двигател. На следващо място, бих се радвал на конкретни впечатления от F32, ако има хора вече, които имат такъв автомобил и са членове на форума. Някъде из форума четох за някакви напукващи се копчета в интериора на F30 - това наистина ли е така, защото интериорът на F32 е почти еднакъв. Едва ли го правят от различни материали от тези при F30. И накрая, един малко по-емоционален въпрос, но Ви моля да се опитате да сте колкото може по-обективни. Главно в спорове с фенове на японските коли, се спрягат страшни неща за ненадеждността на БМВ. Едва ли не, че чисто нови коли се чупят ежедневно. Тъй като аз категорично никога повече няма да седна в японска кола, защото вече карах такава - чисто нова, от магазина купена - която Беше надеждна, но във всяко друго отношение просто не беше кола, а имитация на такава, ме интересува имате ли сериозни проблеми с автомобилите си и особено онези от Вас, които са си ги купили нови? В крайна сметка, тествах F32 (но с 2.0d мотора, нямаха 2.0i) и това определено, за мен поне, засега е the ultimate driving machine и чувството, с което колата ме остави, е на автомобил, изработен точно така, както аз си представям, че би трябвало да бъде изработен един качествен продукт. Е, двигателят малко дразни (така и не свикнах с дизела след три и половина години мъки), но затова си поръчах бензинов. Та малко ми е трудно да си представя, че би могла тази кола да се чупи ежедневно, особено като се има предвид, че я купувам от магазина. Но... все пак бих се радвал на мненията Ви по въпроса. И наистина последно - колата ми ще е оборудвана с гуми и джанти с еднакъв размер отпред и отзад - 225/45 R 18. Знам, че много от Вас отзад слагат по-широки, а често и по ниски гуми. Въпросът ми е - това задължително ли е да се направи, как се отразява този въпрос на поведението на колата в различните условия и може ли да кача по-широки гуми отзад на същите джанти, например 255? Много ще съм признателен на всяко задълбочено мнение по въпросите. Съжалявам за прекалено дългия пост.
- TurboDieselComby
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 372
- Регистриран на: 6.03.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F31 320d Sport Line
Re: Нов колега и F32 - 420i Coupe
Здравей колега,
А защо 420, а не 428?
На мойта смениха бутоните от 1-8. На навигацията не ми работи Auto zoom-а.
Но друг проблем за сега не съм имал с колата (ако и това е баш проблем де) за 47000 км за година и половина.
Незнам с коя японка те сравняват, но имам колега с Мазда 6 165 коня бензин и на 5000км му смениха нещо по окачването вече.
А ако ти е важно да имаш по широки задни гуми, трябваше да си я викнеш в М-пакета.
Аз лично се въздържах даже от 18ките. 17ки с run flat са ми оптимален вариант за България.
Колата ще ти дойде с летни 18ки, така че финансово няма да ти хареса да си купиш и комплект джанти и летни гуми от М пакета например. А тези 18ки да ползваш за зимен комплект ...
А защо 420, а не 428?
На мойта смениха бутоните от 1-8. На навигацията не ми работи Auto zoom-а.
Но друг проблем за сега не съм имал с колата (ако и това е баш проблем де) за 47000 км за година и половина.
Незнам с коя японка те сравняват, но имам колега с Мазда 6 165 коня бензин и на 5000км му смениха нещо по окачването вече.
А ако ти е важно да имаш по широки задни гуми, трябваше да си я викнеш в М-пакета.
Аз лично се въздържах даже от 18ките. 17ки с run flat са ми оптимален вариант за България.
Колата ще ти дойде с летни 18ки, така че финансово няма да ти хареса да си купиш и комплект джанти и летни гуми от М пакета например. А тези 18ки да ползваш за зимен комплект ...
Re: Нов колега и F32 - 420i Coupe
Ами... изборът на двигател, разбира се, зависеше най-вече от ценовото предложение. 428i, който безспорно е много по-добър мотор от 420i, е с точно 10 хил. лв. по-скъп. А 10 хил.лв. са си разлика. Екстрите, които съм поръчал, са горе-долу на тази стойност, а са абсолютния екзистенц минимум. Т.е., ако бях поръчал 428i, пак трябваше да ги поръчам и така колата щеше да стане с 10 хил. лв. по-скъпа, отколкото е в момента. Та това беше главно причината - кеша! Пък не ми се кара употребявана кола вече. Да не се впускам сега да обяснявам защо.
Що се отнася до гумите. Изобщо не държа да съм с по-широки гуми отзад. Въпросът ми беше дали не е необходимо, с оглед на поведението на колата и приложението й спрямо повече пътни условия. Плашат ме тук разни "разбирачи" с това, че съм си бил купувал лятна кола, понеже през зимата изобщо нямало да мога да изляза с нея на заснежен път, а през лятото, като било мокро, нямало да мога да се движа с повече от 90 км. ч. Не че съм повярвал, щом я купувам, наясно съм, че нещата не стоят така. Обаче виждам, че много често БМВ-та, които фабрично са предвидени с еднакви размери гуми отпред и отзад, отзад слагат по-широки.
Що се отнася до гумите. Изобщо не държа да съм с по-широки гуми отзад. Въпросът ми беше дали не е необходимо, с оглед на поведението на колата и приложението й спрямо повече пътни условия. Плашат ме тук разни "разбирачи" с това, че съм си бил купувал лятна кола, понеже през зимата изобщо нямало да мога да изляза с нея на заснежен път, а през лятото, като било мокро, нямало да мога да се движа с повече от 90 км. ч. Не че съм повярвал, щом я купувам, наясно съм, че нещата не стоят така. Обаче виждам, че много често БМВ-та, които фабрично са предвидени с еднакви размери гуми отпред и отзад, отзад слагат по-широки.
- stasko5
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 11.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f80 M3 Competition Package
- Мечтае да кара: M6 GC
Re: Нов колега и F32 - 420i Coupe
Здрасти колега, поздравления за добрия избор. Автомобилът е много качествен, няма нищо общо с японските автомобили като интериор, изработка и т.н За копчетата на радиото единствено имам забележка и аз, но всичко друго е много на ниво. Волана като покараш 2-3 к км и после като хванеш такъв от тойота или мазда, ще си кажеш, че си хванал надрана пръчка. Има и доста други неща, които бързо ще разбереш като разлика. Колкото до техническа здравина всички коли имат дефектни модели. Бмв-тата в последните години се подобриха доста като качество и здравина, мои колеги с чисто нови изкараха по 120-150к км само със смени на масло. Колкото до японските, мога да ти дам доста случаи на коли на по 16к км със сменени скорости, на 25к км сменени рейки и т.н отново на колеги, които се зарекоха повече тойота или мазда никога. Имаме и колега с мазда 6 от предишното поколение който за 115к км няма също забележка. Всичко е до късмет, стил на каране и бройка.
Re: Нов колега и F32 - 420i Coupe
Ама все пак, нямате ли някаква представа от какво са се напукали тия копчета? Възможно ли е например да от топлина (ако да кажем колата е стояла на слънце дълго време или нещо такова)... или проблемът е абсолютно необясним? И самата пластмаса на копчето ли е спукана или е покритието (ако има такова от вътрешната или от външната страна на съответния бутон)?
Другият ми въпрос е свързан с приложимостта на колата в зимни условия. Имате ли проблем да си карате колите през зимата или това са само слухове? Досега съм карал само коли с предно предаване.
Другият ми въпрос е свързан с приложимостта на колата в зимни условия. Имате ли проблем да си карате колите през зимата или това са само слухове? Досега съм карал само коли с предно предаване.
- TurboDieselComby
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 372
- Регистриран на: 6.03.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F31 320d Sport Line
Re: Нов колега и F32 - 420i Coupe
Ние зимно време си пътуваме с автобуса.
Митове и легенди да искаш.
Просто ако не си карал кола с задно си има особености. Но така или иначе ESPто също ти помага ако има нужда.
Широки задни не са ти задължителни, освен ако не си спортист ...
За бутоните - нищо фатално! Просто докато си в гаранция ако не ти заменят нещо такова то кога?
Нищо проблемно не е дори да си караш така. Имаше леки резки през средата на бутоните.

Митове и легенди да искаш.
Просто ако не си карал кола с задно си има особености. Но така или иначе ESPто също ти помага ако има нужда.
Широки задни не са ти задължителни, освен ако не си спортист ...
За бутоните - нищо фатално! Просто докато си в гаранция ако не ти заменят нещо такова то кога?
Нищо проблемно не е дори да си караш така. Имаше леки резки през средата на бутоните.
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Нов колега и F32 - 420i Coupe
dino355 написа:...
КОлега, тормозиш се с дреболии


Never mistake motion for action...
Re: Нов колега и F32 - 420i Coupe


В тази връзка да попитам и за още нещо. Тъй като на тест-драйв все ми даваха автомат, а моята ще е с механична скоростна кутия, в един клип за тест на 320i, ми направи ужасяващо впечатление т.нар. индикатор за смяна на предавките. Някакъв ужасяващ звук, като звън на GSM от ония старите Нокии отпреди 10 години. Това чудо някак дезактивира ли се? Щото не би могло да бъде по-дразнещо. И другият ми въпрос е относно старт-стоп системата. Тя се дезактивира от бутон над този на запалването - това ми е ясно. Но Вие ползвате ли я тази система и ако я ползвате, това няма ли да амортизира стартера на колата твърде бързо... дори и да приемем, че ще е някакъв специален. Все пак става дума за вероятно десетки, ако не и стотици стартирания на ден.
- stasko5
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 11.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f80 M3 Competition Package
- Мечтае да кара: M6 GC
Re: Нов колега и F32 - 420i Coupe
Моите бутони не са напукани, просто бутона 2 явно е бил натиснат кекаво някои път и стои една идея не както трябва, само аз го забелязвам, но ме дразни малко.
Колкото до карането зима, в момента ф30-ката ми е ексдрайв, но от 6 години карам само бмв-та и това със задното е въпрос на гуми и малко умения. Имало е случаи, където съм бил по проходим от колите с предно.
Колкото до карането зима, в момента ф30-ката ми е ексдрайв, но от 6 години карам само бмв-та и това със задното е въпрос на гуми и малко умения. Имало е случаи, където съм бил по проходим от колите с предно.
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Нов колега и F32 - 420i Coupe
dino355 написа:8) Колата би трябвало да пристигне до края на следващия месец... и тъй като вече нямам абсолютно никакво търпение, като говоря непрекъснато за нея, някак си се чувствам по-добре...Разбира се, ще сложа снимка, когато дойде.
В тази връзка да попитам и за още нещо. Тъй като на тест-драйв все ми даваха автомат, а моята ще е с механична скоростна кутия, в един клип за тест на 320i, ми направи ужасяващо впечатление т.нар. индикатор за смяна на предавките. Някакъв ужасяващ звук, като звън на GSM от ония старите Нокии отпреди 10 години. Това чудо някак дезактивира ли се? Щото не би могло да бъде по-дразнещо. И другият ми въпрос е относно старт-стоп системата. Тя се дезактивира от бутон над този на запалването - това ми е ясно. Но Вие ползвате ли я тази система и ако я ползвате, това няма ли да амортизира стартера на колата твърде бързо... дори и да приемем, че ще е някакъв специален. Все пак става дума за вероятно десетки, ако не и стотици стартирания на ден.
Вече всичко се деактивира и активира софтуерно, спокойно. А за стартера - нали ти написах да не се тормозиш за дреболии

Never mistake motion for action...
- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1849
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: Нов колега и F32 - 420i Coupe
Честито, колега! Много добър избор за нова кола!
Бензин, ръчка - супер! 184 коня ще са си достатъчно на това купе, според мен.. Е колкото повече - толкова повече е казал мечо Пух, но все пак и парите са фактор...
Аз ще се включа относно зимното каране, защото и на мен ми е омръзнало от `разбирачи`, които не са и виждали задно предаване.. НЕ, няма да имаш проблем! За мен, а и за много други можещи и каращи хора задното е по-проходимо и карайки БМВ-та от 5-6 години вече, определено зимно време се чувствам по-спокоен и сигурен с тях, отколкото с кола с предно. Трябват хубави гуми и разумно каране, както е при всяка друга кола.
4-ката е може би най-красивата кола в момента

Бензин, ръчка - супер! 184 коня ще са си достатъчно на това купе, според мен.. Е колкото повече - толкова повече е казал мечо Пух, но все пак и парите са фактор...
Аз ще се включа относно зимното каране, защото и на мен ми е омръзнало от `разбирачи`, които не са и виждали задно предаване.. НЕ, няма да имаш проблем! За мен, а и за много други можещи и каращи хора задното е по-проходимо и карайки БМВ-та от 5-6 години вече, определено зимно време се чувствам по-спокоен и сигурен с тях, отколкото с кола с предно. Трябват хубави гуми и разумно каране, както е при всяка друга кола.
4-ката е може би най-красивата кола в момента

FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1885
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: Нов колега и F32 - 420i Coupe
Една от най-красивите(но с М-пакет)заедно с 6-та серия и 6-тата серия Гран купе.
По същата логика трябва и ти да кажеш защо вместо 320д не си взел самолета 330д с 8-степенен автомат примерно.
TurboDieselComby написа:Здравей колега,
А защо 420, а не 428?
По същата логика трябва и ти да кажеш защо вместо 320д не си взел самолета 330д с 8-степенен автомат примерно.

- TurboDieselComby
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 372
- Регистриран на: 6.03.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F31 320d Sport Line
Re: Нов колега и F32 - 420i Coupe
BMW Power ACM написа:Една от най-красивите(но с М-пакет)заедно с 6-та серия и 6-тата серия Гран купе.TurboDieselComby написа:Здравей колега,
А защо 420, а не 428?
По същата логика трябва и ти да кажеш защо вместо 320д не си взел самолета 330д с 8-степенен автомат примерно.
Признавам си веднага

За съжаление купетата ги дават доста по-скъпо, ама гъзарията изисква жертви

- Alexch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: Нов колега и F32 - 420i Coupe
Честито на автора! Избора е добър
Точно това си говорихме онзи ден с един колега, но реално много малко хора го знаят и битува мита, че предното е по-проходимо в сняг.

Bexim написа:За мен, а и за много други можещи и каращи хора задното е по-проходимо и карайки БМВ-та от 5-6 години вече, определено зимно време се чувствам по-спокоен и сигурен с тях, отколкото с кола с предно. Трябват хубави гуми и разумно каране, както е при всяка друга кола.
Точно това си говорихме онзи ден с един колега, но реално много малко хора го знаят и битува мита, че предното е по-проходимо в сняг.
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1885
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: Нов колега и F32 - 420i Coupe
Предното тръгва по-добре в сняг при изкачване. Толкова. Другото е от шофьора. А кола със задно ако поднесе можеш много по-лесно да я оправиш ако е със задно, докато предното поднесе ли, то си заминава.
Добре де, 5.7 при 160, колко мислиш, че дава 330д при тази скорост?
Да не излезе, че е тъкмо толкова?
Ти си дал ЕДНА ШАПКА пари за тая кола, точно разлика от някакви десети в разхода ли ще те бърка? Не го вярвам. По-скоро не са ти се давали още някой лев за 330-ка, а това, че динамиката ти е била достатъчна...може да служи за твое успокоение. Но пък ако и екстрите са ти важни, тях ги вземаш все едно без пари за сметка на двигател.
TurboDieselComby написа:BMW Power ACM написа:Една от най-красивите(но с М-пакет)заедно с 6-та серия и 6-тата серия Гран купе.TurboDieselComby написа:Здравей колега,
А защо 420, а не 428?
По същата логика трябва и ти да кажеш защо вместо 320д не си взел самолета 330д с 8-степенен автомат примерно.
Признавам си веднага5.7 при 160 не мога да постигна с шестака. А мощността и сега ми е добре. Бих се изкушил от 325д ако се предлагаше когато я поръчвах.
За съжаление купетата ги дават доста по-скъпо, ама гъзарията изисква жертви
Добре де, 5.7 при 160, колко мислиш, че дава 330д при тази скорост?

Ти си дал ЕДНА ШАПКА пари за тая кола, точно разлика от някакви десети в разхода ли ще те бърка? Не го вярвам. По-скоро не са ти се давали още някой лев за 330-ка, а това, че динамиката ти е била достатъчна...може да служи за твое успокоение. Но пък ако и екстрите са ти важни, тях ги вземаш все едно без пари за сметка на двигател.
41 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани