N42B20A Моля за съвет
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
N42B20A Моля за съвет
Колеги пред дилема съм с този мотор.Имам харч на масло и то доста сериозен 1л. на 1000км.Ходих при няколко майстора които не бих казал че са много в час с този мотор след като ги видях как гледат валветроника.Някой ми казаха че съм за сегменти, други че може и от гумички да е.Днес минах и през една шлайф база, там пък майстора ми показа една гумичка от такъв мотор и взе да ми обеснява че нямало как от гумичките на тоя мотор да гори масло.След това отидох в един сервиз дето доста БМВ-та минават Автоцентър БОБИ във ВРАЦА, цените са потресаващи, за това го бях оставил като последен вариянт .Там също ми казаха че симптомите са ми на гумички. .Моля и за вашето мнение,колата иначе върви много добре има перфектно ускоряване, няма замисляне при рязко подаване на газ,работи много равномерно и тихо.Но маслото изчезва .Също забелязах че при плавно подаване на газ няма изпушване,сритам ли педала да се изфорсира рязко, изпушва.Та сега съм пред дилема главата ли да ревизирам само или и на сегменти да се хвърлям.А да подчертая че колата е от Австрия и е на 210000км. сигурни.
- NIKMAN
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 202
- Регистриран на: 23.11.2010
- Местоположение: Ел Марконе
- Пол: Мъж
- Кара: E46i
Re: N42B20A Моля за съвет
Колега, не си написал с какво масло караш, като начало защо не опиташ да смениш с друго масло.
- Nikolay P.
- младши ентусиаст
- Мнения: 258
- Регистриран на: 25.01.2014
- Пол: Мъж
Re: N42B20A Моля за съвет
Отдавна ли я имаш колата, колега? До сега обслужвал ли си я - масло, филтри и с какво масло верно караш? Дай малко информация.
- desoxr
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 185
- Регистриран на: 17.10.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 touring
Re: N42B20A Моля за съвет
100% за гумички!
Re: N42B20A Моля за съвет
От 2 месеца имам колата .Карам я с Repsol elite evolution 5W40 longlife 04.Пуши доста но като я сритам, особенно като я позагрея и малко и сритам педала си изкарва син дим но мощност си има върви перфектно и като е загряла не се чува че работи.Отвивам капачката за наливане на маслото както си работи няма никакъв мирис или нещо да изкарва дим от там ,даже смуче.през пръчката на маслото същата работа като си доближа пръста леко всмуква.
- Nikolay P.
- младши ентусиаст
- Мнения: 258
- Регистриран на: 25.01.2014
- Пол: Мъж
Re: N42B20A Моля за съвет
Май верно ще излезе, че си за смяна на гумички, така като чета какво пишеш. Пиши за напред какъв е бил проблема като го отстраниш, успех!
Re: N42B20A Моля за съвет
Ясно за гумичките но се чудя възможно ли е и сегментите да са ми заминали и как мога да разбера.Все пак възможен ли е такъв разход само от гумички.
Re: N42B20A Моля за съвет
Никой не се навива да ги сменя без да сваля главата.Пък и ме посъветваха че не и уместно щот е хубаво и водачите да се прегледат. НО днес ходих в въпросният сервиз с многото БМВ-та и майстора доста държеше да пробвам първо да сменя маслото. Каза ми че най-лесно да почва да го разхвърля но имал случай с Х6 на 70 000км дето горяло по 1 литър на 1000 и само след смяна на маслото се оправило.И сега се чудя уж оригинално на БМВ ли да взема за 150лв. или тая проба да я направя с IGAT 5W30 longlaif 04 което ще ми излезе 60лв.И дали е възможно само със смяна на маслото да понамалее разхода.
- Nikolay P.
- младши ентусиаст
- Мнения: 258
- Регистриран на: 25.01.2014
- Пол: Мъж
Re: N42B20A Моля за съвет
60 лева са колега, нищо не ти пречи да опиташ и да видиш след като покараш. Ако се оправи, значи си е просто от маслото и ще си знаеш за напред, ако и след смяната ти продължи пак същия разход на масло, работата е ясна - ще има разглобяване. Така че действай смело, така поне има шанс да се разминеш само с едни 60 лева за въпростното масло, с което си решил да пробваш. Успех!
Re: N42B20A Моля за съвет
ceci_v написа:Никой не се навива да ги сменя без да сваля главата.Пък и ме посъветваха че не и уместно щот е хубаво и водачите да се прегледат. НО днес ходих в въпросният сервиз с многото БМВ-та и майстора доста държеше да пробвам първо да сменя маслото. Каза ми че най-лесно да почва да го разхвърля но имал случай с Х6 на 70 000км дето горяло по 1 литър на 1000 и само след смяна на маслото се оправило.И сега се чудя уж оригинално на БМВ ли да взема за 150лв. или тая проба да я направя с IGAT 5W30 longlaif 04 което ще ми излезе 60лв.И дали е възможно само със смяна на маслото да понамалее разхода.
И аз търсех доста време преди да намеря правилното място за ремонта. На какви ли не глупости се наслушах. Може да се сменят без да се свали главата, по-трудно е разбира се, но какво от това.
Гумичките са фабричен дефект при N46, вероятно и при N42. Получава се от удължените сервизни интервали. Вероятно имаш и маслени наслагвания (грес-оподобна гняс, потърси в Google за "oil sludge"). По чуждите форуми се кълнат в поевтиняване на самите гумички, затова и не купих оригинални. Има логика в тезата.
Нищо няма да се оправи с маслото, щом виждаш осезаемо да пуши. Моята изгори около 3-400гр. за 2000х.км. и гумичките бяха зле.
Имал съм случай с едно от старите БМВ-та да гори масло в огромни количества, от самото масло, но отзад не се виждаше да изпушва както предполагам твоята прави, а и пак не беше с такива темпове, освен ако не я караш в червеното нон-стоп.
Repsol-ът не е никак лошо масло. Важно беше да се гледа да е по спецификация 229.3, а не 229.31 на Бенц. Не помня твоето кое беше от 2те. Мерц уточнява разлика м/у дизелово и бензиново масло, за разлика от БМВ.
- Ceco Sqrov
- Потребител
- Мнения: 21
- Регистриран на: 10.02.2018
- Пол: Мъж
Re: N42B20A Моля за съвет
Здравейте колеги,и при мен разхода на масло е олеле,карах с кастрол 5/30 платиниум яде много като загрее ,след това сложих бмв по спецификация (уж оригинално) пак загрее ли е ужасТ.Сприрам примерно на светофар и работи няколко секунди на място и като тръгна от зад става страшно.След това и налях 15/50Мотул с добавка максметал пак на мотул около 1000км никакъв проблем но почна и него.Реших да отварям за гумички и понеже ме стреснаха с цени а ръцете ми не са в г...Отворих ,смъкнах главата и видях че гарнитурата е тръгнала на 2,3 цилиндър товаОК.Занесох я за проверка и шлайф,имаше доста нагар особенно при изпускателния колектор доста наслагвания.Притесняваме че буталата имат лек луфт като ги клатя на ръка с леко усилие и на 2,3 цилиндър нагара е доста повече и май ще трябват и сегменти.Някой по запознат ако може да изкаже мнение.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: N42B20A Моля за съвет
Колега, някога отвори ли мотор, на който буталата, подчертавам ГОРЕ не хлопат?
В този подраздел забеляза ли, че НЯМА теми за бутала при н42? Този мотор има уникално здрава бутало-цилиндрови група, поне това. Износени мотори буквално няма.
ПС НЕ карай с 15/50!
В този подраздел забеляза ли, че НЯМА теми за бутала при н42? Този мотор има уникално здрава бутало-цилиндрови група, поне това. Износени мотори буквално няма.
ПС НЕ карай с 15/50!
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: N42B20A Моля за съвет
Здравейте, аз моите гумички си ги смених сам, без да свалям главата. Симптомите бяха точно такива. Колата се оправи,сондите се изчистих, върви без проблеми и не пипа масло. малко е гадно с тоя ванос, ама...Поздрави!
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани