Как да преминем от часовник към бордови компютър
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
Доколкото знам illumination-a, т.е. осветяването е на кабел с червено-сив цвят и трябва да се свърже с пин15 на черната букса, но от 3-4 години не съм правил тази интервенция и ще е хубаво някой да потвърди кой е кабелът.
Ако някой има по-точна информация - да пише, ще я качим и в първия пост за да бъде по-полезна темата.
Ако някой има по-точна информация - да пише, ще я качим и в първия пост за да бъде по-полезна темата.
- veseko
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 53
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
Колеги искам и аз малък борд на компакт 98г тдс но нямам аналогов а имам цифров часовник ? пак имам три кабелчета влизащи в него но какъв трябва да е борда които ще ми свърши работа и изобщо ще стане ли да се сложи на компакта малък борд ?
- troublemaker
- младши ентусиаст
- Мнения: 373
- Регистриран на: 10.11.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше компакта да се пързаля постоянно
- Мечтае да кара: е46 M3
- Детайли за колата: bmw e46 328ci
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
кабелите за борда са 4 колега и аз съм с компакт 318тдс и му сложих борд има си и тема за борда на компакта(потърси с търсачката)трябва ти 1 часовник като твоя само че с по-голям дисплей,буксата за него(с 11 кабелчета) и лостче за мигачите с ВС аз имам борд и букса,но без лостче ако искаш пиши
- edimen
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 229
- Регистриран на: 24.09.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 3 литра.. компот
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
Добре колеги имам въпрос, първо извинявам се, че вдигам стара тема. Другото как да накарам дигиталния часовник да показва и температура като тук http://img80.imageshack.us/img80/1743/bmwf10qb0.jpg ясно е, че трябва да имам датчик за температурата, освен това на кой пин трябва да се върже(датчика) и как ще се сменя да показва температура/час? Питам понеже на моето часовниче, явно не са му наред копчетата и не мога да цъкам, а като отворих копчетата не можах да намеря проблема, та май ще търся ново.
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
Изчетох темата на колегата,но все пак да питам,ще минавам от аналогов часовник към малък борд.Всичко вече ми е ясно но борда не трябва ли да се върже и към накой бушон,и ако е така кой кабел трябва да иде на бушона.
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
На пин14 (т.е. 12-те волта) може да сложиш какъвто ти е кеф бушон. Може да си го закараш до бушониерата, а може да си вземеш 12-те волта от акумулатора, през бушониерата и т.н.
Но реално от където и да вземеш въпросните 12 волта (освен директно от акумулатора), то ги взимаш от кабел, който така или иначе минава през бушон, така че няма място за особено притеснение. Успех!
Но реално от където и да вземеш въпросните 12 волта (освен директно от акумулатора), то ги взимаш от кабел, който така или иначе минава през бушон, така че няма място за особено притеснение. Успех!
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
Благодаря,и аз си го помислих че дефакто вече има бушон ,но като не разбирам е по добре да питам.Човека дето ще го монтира,се занимава с автоинсталации,но аз исках да съм в час за собствено спокойствие.
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
Изчетох темата,супер полезна е,НО предвид това,че нямам никакво свободно време да направа нужната подмяна,искам да попитам директно дали има колега който е навит да ми го направи вместо мен?Естествено срещу нужното заплащане.Става въпрос за преминаване от аналогов към малък борд?Изобщо някакъв тел на човек който би направил всичко това?Имам наличните части като цяло?Благодаря предварително,може и на лични да ми отговаряте.
Part time Racer,FULL time RIDER.
- paco_sp
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 198
- Регистриран на: 15.09.2009
- Местоположение: гр.Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 318 I Touring
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
за да не отварям нова тема ще попитам тук,конверсия от малък борд към среден възможно ли е и пак ли е свързано с промяна на инсталацията или са с еднакви букси и става за секунди.
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
Средния борд се различава от малкия единствено по функцията "Check control" - система, която следи за изгорели крушки, ниво на антифриз, ниво на течност за чистачки и т.н.
За да подкараш тази система ти трябват: чек модул, датчици и доста преправки по инсталацията.
Много по-смислено е да си сложиш големия борд без чек контрол функцията.
За да подкараш тази система ти трябват: чек модул, датчици и доста преправки по инсталацията.
Много по-смислено е да си сложиш големия борд без чек контрол функцията.
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
Вчера си го сложих точно за 15 минути /борда де /. Обаче на буксата имам повече кабели!
Та при мен свързването бе бързо лесно и както е описано в първия пост:
Пин 1 часовник - червено/жълт с Пин 18 борд - червено/жълт
Пин 2 часовник - кафяв с Пин 17 борд - кафяв
Пин 3 часовник - червено/сив с Пин 16 борд - червено/сив
До тук и цветово си отговарят и лесно се наредиха. Пуснах на пин 14 - виолетово/бял 12V контакт от касетофона. И датчика по късно натам ще го свържа само да има време да легна под колата.
НО - остават няколко кабела при мен в повече! А именно:
Пин 15 - синьо/бял с особена шарка
Пин 13 - черно/бял.
За какво са тези кабели и къде се свързват. И заберязах, че регулирането на подсветката не работи и борда винаги си свети ярко и независимо. Мисля че трябва да се регулира с останалата подсветка. При моята кола, кабелът за подсветката е червено/сив. Но той вече е зает със същият кабел от борда! А при старото свързване - подсветката на часовника се регулираше. Нещо ми убягва?
Остана само температурния датчик да прекарам. Обаче колеги - как се прокарва кабела до двигателния отсег. Малко странен въпрос от човек, добавил доста кабеляк в купето! Но никога не ми се е налагало да пускам кабели до отпред. Махнах кората и клечейки седнал на шофьорското място - под таблото горе в ляво виждам само змиярник от кабели, букси и никакъв процеп. Дори не мога да бръкна до там да опипам, а съм със сравнително тънки пръсти
Относно функциите на самия борд. Къде ги има описани и какво служат бутоните. Сверяване на кой контакт става и как? Ако някой може с 2 думи. Вчера докато го слагах ми се стори че писна на кръгъл час и писка при 0 към 1ви контакт и обратно.
Та при мен свързването бе бързо лесно и както е описано в първия пост:
Пин 1 часовник - червено/жълт с Пин 18 борд - червено/жълт
Пин 2 часовник - кафяв с Пин 17 борд - кафяв
Пин 3 часовник - червено/сив с Пин 16 борд - червено/сив
До тук и цветово си отговарят и лесно се наредиха. Пуснах на пин 14 - виолетово/бял 12V контакт от касетофона. И датчика по късно натам ще го свържа само да има време да легна под колата.
НО - остават няколко кабела при мен в повече! А именно:
Пин 15 - синьо/бял с особена шарка
Пин 13 - черно/бял.
За какво са тези кабели и къде се свързват. И заберязах, че регулирането на подсветката не работи и борда винаги си свети ярко и независимо. Мисля че трябва да се регулира с останалата подсветка. При моята кола, кабелът за подсветката е червено/сив. Но той вече е зает със същият кабел от борда! А при старото свързване - подсветката на часовника се регулираше. Нещо ми убягва?
Остана само температурния датчик да прекарам. Обаче колеги - как се прокарва кабела до двигателния отсег. Малко странен въпрос от човек, добавил доста кабеляк в купето! Но никога не ми се е налагало да пускам кабели до отпред. Махнах кората и клечейки седнал на шофьорското място - под таблото горе в ляво виждам само змиярник от кабели, букси и никакъв процеп. Дори не мога да бръкна до там да опипам, а съм със сравнително тънки пръсти
Относно функциите на самия борд. Къде ги има описани и какво служат бутоните. Сверяване на кой контакт става и как? Ако някой може с 2 думи. Вчера докато го слагах ми се стори че писна на кръгъл час и писка при 0 към 1ви контакт и обратно.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3145
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
пин 13 [черно/бял] отива на пин2, букса х17 [синята на таблото] - това е сигнала за скорост, без него няма да показва повишаване на температурата, само спад.
пин 15 [син/виолет/бял] отива на пин24, букса х17 - това е димера на дисплеите, синхронизира светлината на борда с осветеността на цифровия километраж.
Кабела за датчика се промушва през снопа и излиза в бушонерата, там съм вързал и пин 14, на бушон 45, като си е по схема.
пин 15 [син/виолет/бял] отива на пин24, букса х17 - това е димера на дисплеите, синхронизира светлината на борда с осветеността на цифровия километраж.
Кабела за датчика се промушва през снопа и излиза в бушонерата, там съм вързал и пин 14, на бушон 45, като си е по схема.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- red bulll
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 130
- Регистриран на: 25.09.2010
- Пол: Мъж
- Кара: Кучките да се подмокрят
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
Колеги имам въпрос относно поставянето на лостчето с функция да управлява борд !
В момента съм с нормално лостче,купих си борд + лостче + всички букси ... предстои ми монтаж..за пиновете нямам проблем,но ме притеснява това лостче как ще стане ? Не видях да е обеснено някъде подробно,та как се включва директно махам старото , поставям новото и го закачам в буксата под волана и всичко тръгва или има някъква гимнастика още ?
В момента съм с нормално лостче,купих си борд + лостче + всички букси ... предстои ми монтаж..за пиновете нямам проблем,но ме притеснява това лостче как ще стане ? Не видях да е обеснено някъде подробно,та как се включва директно махам старото , поставям новото и го закачам в буксата под волана и всичко тръгва или има някъква гимнастика още ?
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
Тука с този борд няма лостче
Пиши в темата голям борд конверсия, има линк на първата страница. Там хем ще ти отговорят бърже, хем мисля имаше обяснения по страниците някъде...
Пиши в темата голям борд конверсия, има линк на първата страница. Там хем ще ти отговорят бърже, хем мисля имаше обяснения по страниците някъде...
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
Колеги днес правих конверсията от аналогов часовник към малък борд и се натъкнах на проблем, който може да е изолиран само за моята кола, но може и при други да го има.
Аналоговият часовник си работеше нормално и си светеше както трябва.
При връзването на кабелите установих, че жълто-червеният кабел при мен не е постоянно 12V, а 4V.Резултатът беше, че борда не тръгваше да работи, а само копчетата светеха.
За целта взех постоянно 12V от друго място и сега всичко работи както трябва.
Възможно е и проблемът да е в моята инсталация.
ЕДИТ:
При мен интервенцията беше малко по-различна от описаната по-горе, за това ще напиша как и какво съм правил.
Намирих си малък борд от приятел без да плащам нищо, но бордът нямаше букса.
Липсата на букса е малък проблем, но се решава, ако се заиграете с клещите.
За интервенцията ще ви е нужна някаква тънка пластмаса - в моя случай стара дебитна карта
Използвах и пистолет с горещ силикон, но и с обикновен ще стане, макар и по-трудно и не добре изглеждащо.
Първата стъпка беще да сваля капака на борда и да отбележа номерата на пиновете върху най-ниската част на основата им (по-принцип са написани най-отгоре на пластмасата).
Следва най-неприятната част - изрязването на буксата около пиновете!
Аз използвах режещи клещи за операцията, като много внимавах да не повредя нещо по платката.
След като буксата е махната вече може да се запоява. Kакто написах по-горе, при мен имаше проблем с постоянните 12V за това нямаше как да използвам буксата от аналоговия часовник, но ако при вас всичко е наред - ПИН 18;17;16 можете да ги ползвате като направо нанижете буксата от часовника.
В моя случай започнах запояването откъм ПИН 18 на борда, след запояването на 18 се реже малко парче от пластмасата която сте подготвили и се пъха между 18 и 17.Следва запояване на ПИН 17 и повтаряне на схемата с пластмаската.
След подготвяне на всички пинове с достатъчно дълги кабелчета залях буксата с горещ силикон и капсуловах всичко.
Разбира се преди окончателното заливане се уверих, че всичко е запоено както трябва.
На подготвените кабели сложих обувки, така че да мога да свалям борда без да се налага да режа каквото и да било.
От тук насетне процедурата е идентична с описаното в темата с изключение на това, че взех и двата 12V кабели при контактния ключ, а не от аналоговия часовник и радиото. В моя случай зеленият кабел 12V на контакт ; червеният 12V постоянно.
П.С. За температурен датчик използвах термистор, сложен в пластмасов цилиндър, всичко работи както трябва, но заради това, че е запечатан не реагира достатъчно бързо на промените в температурата и за това ще мисля друга защита за термистора.
Аналоговият часовник си работеше нормално и си светеше както трябва.
При връзването на кабелите установих, че жълто-червеният кабел при мен не е постоянно 12V, а 4V.Резултатът беше, че борда не тръгваше да работи, а само копчетата светеха.
За целта взех постоянно 12V от друго място и сега всичко работи както трябва.
Възможно е и проблемът да е в моята инсталация.
ЕДИТ:
При мен интервенцията беше малко по-различна от описаната по-горе, за това ще напиша как и какво съм правил.
Намирих си малък борд от приятел без да плащам нищо, но бордът нямаше букса.
Липсата на букса е малък проблем, но се решава, ако се заиграете с клещите.
За интервенцията ще ви е нужна някаква тънка пластмаса - в моя случай стара дебитна карта
Използвах и пистолет с горещ силикон, но и с обикновен ще стане, макар и по-трудно и не добре изглеждащо.
Първата стъпка беще да сваля капака на борда и да отбележа номерата на пиновете върху най-ниската част на основата им (по-принцип са написани най-отгоре на пластмасата).
Следва най-неприятната част - изрязването на буксата около пиновете!
Аз използвах режещи клещи за операцията, като много внимавах да не повредя нещо по платката.
След като буксата е махната вече може да се запоява. Kакто написах по-горе, при мен имаше проблем с постоянните 12V за това нямаше как да използвам буксата от аналоговия часовник, но ако при вас всичко е наред - ПИН 18;17;16 можете да ги ползвате като направо нанижете буксата от часовника.
В моя случай започнах запояването откъм ПИН 18 на борда, след запояването на 18 се реже малко парче от пластмасата която сте подготвили и се пъха между 18 и 17.Следва запояване на ПИН 17 и повтаряне на схемата с пластмаската.
След подготвяне на всички пинове с достатъчно дълги кабелчета залях буксата с горещ силикон и капсуловах всичко.
Разбира се преди окончателното заливане се уверих, че всичко е запоено както трябва.
На подготвените кабели сложих обувки, така че да мога да свалям борда без да се налага да режа каквото и да било.
От тук насетне процедурата е идентична с описаното в темата с изключение на това, че взех и двата 12V кабели при контактния ключ, а не от аналоговия часовник и радиото. В моя случай зеленият кабел 12V на контакт ; червеният 12V постоянно.
П.С. За температурен датчик използвах термистор, сложен в пластмасов цилиндър, всичко работи както трябва, но заради това, че е запечатан не реагира достатъчно бързо на промените в температурата и за това ще мисля друга защита за термистора.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани