проблем със строук-3.0 л.-забиване

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

проблем със строук-3.0 л.-забиване

Мнение от bavar4o.70 » 03 Мар 2013, 23:46

Здравейте ,колеги!В силов тунинг имам тема и съм писал за проблема ,но там никой не отговаря ,а се опитват да те откажат да се занимаваш и пишеш,защото това не е работа за"простосмъртни" ,като нас.То и до сега всички проблеми си ги реших сам ,ще реша и този,но нали това е смисъла на форума-ако някой знае или е патил ,да пише !По този начин ще спестя пари и време.Та мотора е строукнат от м50в25 ванос на м52в30 ванос,т.е к.в. от 3.0 л. ,бутала от м42 ис ,биели на 135 мм. и електроника от м52в28.Смукателния вал е от м54в30,зацепен с неговия тайминг,а изпускателния-бивш смукателен от безванусов ,зацепен с леко закъснение ,спрямо тайминга на стоковия изпускателен вал на м52.Значи мотора си пали на 3 об. на к.в..Работи без никакви шумове и трептения.Но когато дам рязко газ до край,а и плавно-стрелката на об. тръгва на дясно и на 4000 об. забива за около 2-3 секунди,после рязко продължава до 6000,където започва да звучи като прекъсвач,за около 3-4 секунди ,и после отива до истинския прекъсвач на 6500 об.Слагам друг комп и датч. на к.в и пак същото.Със друг дебитомер също.Съмненията са ми в шайбата на к.в. за оборотите-Тя има размазани зъби ,следствие на блокиране к.в. с щанга от предния собственик.Имам здрава шайба и ще я сменя,но ако проблема продължи,а и да не продължи ,понеже е мудничка в ниските ,мисля да презацепя валовете с тайминг на м52-имам белези на вторите пети на разпределителните валове.Следващата стъпка е да гледаме живи данни и да видим какво се случва при тези обороти.Молбата ми е ,ако някой се е сблъсквал с подобен проблем да пише ,та и аз да спестя пари и време,които вече нямам!Мотора е монтиран на 320 седан 91 г. без ванос.Благодаря предварително и приемам всякакви основателни критики за евентуалните грешки,които евентуално съм допуснал!

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 31.05.2009
Местоположение: не си е в къщи !
Пол: Мъж
Кара: 530d E61 '2004
Мечтае да кара: М5 Е60

Re: проблем със строук-3.0 л.-забиване

Мнение от Светлин » 04 Мар 2013, 0:46

Колата има ли ремап или само си сложил ЕКУ-то и електрониката от 2,8 ,ако е така е нормално да има замисляне и забиване. Повече въздух трябва повече гориво .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: проблем със строук-3.0 л.-забиване

Мнение от maxpower » 04 Мар 2013, 1:33

Адаптациите на компютъра са от -8% до +10%, а по принцип работят под нулата на стандартен двигател, така че имат запас и е малко вероятно да е от кубатурата.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

Re: проблем със строук-3.0 л.-забиване

Мнение от bavar4o.70 » 04 Мар 2013, 8:14

Светлин написа:Колата има ли ремап или само си сложил ЕКУ-то и електрониката от 2,8 ,ако е така е нормално да има замисляне и забиване. Повече въздух трябва повече гориво .

Няма ремап,но това ми е четвъртия строук и от опит знам,че електрониките са доста гъвкави и за 200 кубика просто не трябва да се замисли.Последния строук беше от 2000 на 2800 кубика с бош оригинална електроника и никакви ядове.Сименса от 2000 на 2500 кубика също никакви ядове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 508
Регистриран на: 9.07.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: го на ножки
Мечтае да кара: на 50ст бензина.

Re: проблем със строук-3.0 л.-забиване

Мнение от Jang1r » 04 Мар 2013, 9:47

Сеш ли се,че с разпределителни валове сбирщайн+строук+зацепване на око центровката може да не си идва на мястото ;)
BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: проблем със строук-3.0 л.-забиване

Мнение от bum_bum » 04 Мар 2013, 11:42

Опитвал ли си да видиш дали дава някакви грешки? Ако е много грешно зацепена си записва грешка при всяко минаване на вала през датчика. Според мен си обърквал зацепването. Задържането вероятно е в момента в който сработва ваноса.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

Re: проблем със строук-3.0 л.-забиване

Мнение от bavar4o.70 » 04 Мар 2013, 19:56

Ина мен това ми минава през главата ,като евентуален проблем.Аз така ,или иначе в събота ще презацепя валовете като на м52 сток.Стига да съм намерил датч на к.в. ,че не ми се сваля пак от комбито.Но първо ще презацепя валовете,и ако не се оправи-шайбата ,за да знам ,кое от двете е причината със сигурност.Снощи получих и първото клипче от бившата 20-ка,която направих на 28-ца със сток електроника.Качеството е малко лошо,но ми изглежда доста пъргавка за 20-ка :mhihi: :mhihi: http://vbox7.com/play:c3d7153551

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Re: проблем със строук-3.0 л.-забиване

Мнение от m.dimitrov1992 » 06 Мар 2013, 20:37

Само оборотомера да се направи в режим за 6 цил и грешка няма да има :mhihi: Иначе си върви като заводска 28-ца :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

Re: проблем със строук-3.0 л.-забиване

Мнение от bavar4o.70 » 07 Мар 2013, 20:12

При това е безваносов мотор. :shock:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

Re: проблем със строук-3.0 л.-забиване

Мнение от bavar4o.70 » 09 Мар 2013, 21:02

Днес бая си поиграх с краен резултат -нищо и половина.Презацепих валовете с тайминга на м52,пробвах да запаля с датчика на к.в. ,който ту работеше,ту-не,като един колега му пусна нов кабел,но не запали.Тогава се принудих да купя нов -на Мапко,немски и въпреки съмненията ми -запали.Пробвах с новата центровка-същото ,само дето до 3000 об. се изрязва малко по- бързо.Понеже забравих да взема другата шайба ,започнах да сменям-първо клапана на ваноса,после дебитомера,после тпс-а, и все същото.Вече не остана нищо ,освен шайбата на к. в..Ето и снимки на шайбата-зъбите ги припилих да не са размазани.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: проблем със строук-3.0 л.-забиване

Мнение от ~Мишо~ » 10 Мар 2013, 13:15

Не изглеждат толкова зле, но знае ли човек... :dunno: Щом имаш друга шайба я смени, поне ще я елиминираш като проблем...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

Re: проблем със строук-3.0 л.-забиване

Мнение от bavar4o.70 » 10 Мар 2013, 17:55

Днес смених шайбата с друга-без забележки и същото.Ето и клип. http://vbox7.com/play:383713fd4b
Слушах внимателно и си мисля,че щом не е електрониката,понеже не излиза и черен пушек,че няма петрол ,или не е достатъчен.Значи ще замеря налягането в рейката и ще видя дебита.Ако всичко е ок ще пробвам с по-големи дюзи-сега съм със зелените.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: проблем със строук-3.0 л.-забиване

Мнение от bum_bum » 10 Мар 2013, 18:29

Най-добре пиши в едната от двете теми. Няма смисъл едни и същи неща в двете.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

Re: проблем със строук-3.0 л.-забиване

Мнение от bavar4o.70 » 11 Мар 2013, 19:57

Днес замерих налягането в рейката-от 3.0 до 3.5 бара ,т.е. -нормално.Дебита също е много добър.Не засмуква и въздух.Остават бубините и датч. на разпр. вал несменени,но ми се вижда слабо вероятно да е от тях.Трябва да намеря дюзи от 2.8-би трябвало да са достатъчни.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: проблем със строук-3.0 л.-забиване

Мнение от txl » 11 Мар 2013, 20:19

Аз си мисля, че ако е от липса на гориво, на място ще се усеща най-слабо (или няма да се усеща), в движение на ниска предавка по-силно и при по-ниски обороти, и на по-висока предавка ще се усеща още по-силно и при още по-ниски обороти. Моментът, в който не достига горивото, ще е различен, в зависимост от натоварването на двигателя. Просто лични разсъждения.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook