Питане за М42

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Питане за М42

Мнение от zafirovp » 30 Яну 2013, 23:08

Здравейте,
тези дни съм се хванал да оправям компота. От три дни само по сервизи кисна, но резултата си личи. Имам няколко въпроси за М42B18 на 318Тi Compact 95''. Питам тук, понеже по сервизите не получих еднозначен отговор.

1.Какви сензори за масло има двигателя? Четох, че имал сенозр за нивото, но съм карал с ниско ниво и нищо не ми е светило по таблото.
2.Казанчето е спукано, намерих неоригинално за 40 лв, но нензнам какво масло да му сложа. АТФ??? Заедно с казанчето да сменям ли маркучите? Има ли пробка за източване?
3.Какво ме съветвате: Пластмасова кора под двигателя за 80 лв или сам да си направя? Може ли малко повече инфо за монтажа на пластмасовата?
4.Къде могат да ми направят сигурна диагностика, дали мотора гори антифриз?
5.След реглаж на преден мост, човека ме предупреди ако ми е крив волана да не го намествам, чрез вадане от шлиците. Няколко пъти ме предупреди. Извинете за тъпия въпрос, ама ми е интересно защо е толкова важно да не размествам шлиците?

Благодаря :yes:

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Питане за М42

Мнение от vladi_a_i » 31 Яну 2013, 0:18

5.Ако имаш айрбеци си откачи клемата на акумулатора и си намести волана по твое желание както искаш...
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 26.08.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: колело с обратна дирекция
Мечтае да кара: колело с предно предаване

Re: Питане за М42

Мнение от Metzeler » 31 Яну 2013, 0:28

Диагностика дали гори антифриз за сефте чувам... проверяваш си редовно нивото в системата и се оглеждаш за бял пушек след като загрее колата ако намаля нивото и пуши бяло значи пипа,което значи в 90% от случайте поне гарнитура глава,което пък става от прегряване на мотора
Казанчето за хидравликата предполагам си написъл-Да добре е и маркучите да смениш също с оригинални..хич да не е има някво налягане в тях и масло върви.. а пробка казанчето няма просто развиваш болта долу от рейката и си източваш АТФ маслото и пак АТФ слагаш
За волана и аз подкрепям колегата да си го наместиш явно другия колега на стенда те предупреждава за да не направиш повече оборота на волана и да скъсаш лентовия кабел
Кората по добре си е купи щото нз ако сам си е направиш как ще оцелиш дупките а и хамалогията ще ти съсипе нервите и няма да е както трябва

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Питане за М42

Мнение от Dirty M5 driveR » 31 Яну 2013, 8:20

Ако ти стои волана на криво отиди при него да ти го оправи, щото това е част от регулирането - не само да "изправи" колелетата, но и волана да седи нормално.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 27.09.2012
Местоположение: ПЛЕВЕН
Пол: Мъж
Кара: BMW 3er Touring (E46)
Мечтае да кара: BMW 135i
Детайли за колата: TITANSILBER

Re: Питане за М42

Мнение от Dudeto » 15 Фев 2013, 8:32

Много вероятno...
Последна промяна Dudeto на 19 Фев 2013, 0:46, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Питане за М42

Мнение от M10 » 16 Фев 2013, 0:57

DSC на м42 :shock: според мен "майстора" го е мързяло да регулира - вместо с центиран волан да прави всяко колело е бутнал едното както дойде :mhihi: иначе е прав, от шлиците не се оправя това понеже после ще завива повече на едната страна отколкото на другата, от реглажа се прави.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 27.07.2012
Местоположение: грЕлинПелин
Пол: Мъж
Кара: 316 компакт

Re: Питане за М42

Мнение от biser_316 » 17 Фев 2013, 9:16

казанче и маркучи можеш да ги намериш орегинални и здрави от форома пусни тема в купува.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Питане за М42

Мнение от vld » 17 Фев 2013, 11:41

zafirovp написа:Здравейте,
тези дни съм се хванал да оправям компота. От три дни само по сервизи кисна, но резултата си личи. Имам няколко въпроси за М42B18 на 318Тi Compact 95''. Питам тук, понеже по сервизите не получих еднозначен отговор.

1.Какви сензори за масло има двигателя? Четох, че имал сенозр за нивото, но съм карал с ниско ниво и нищо не ми е светило по таблото.
2.Казанчето е спукано, намерих неоригинално за 40 лв, но нензнам какво масло да му сложа. АТФ??? Заедно с казанчето да сменям ли маркучите? Има ли пробка за източване?
3.Какво ме съветвате: Пластмасова кора под двигателя за 80 лв или сам да си направя? Може ли малко повече инфо за монтажа на пластмасовата?
4.Къде могат да ми направят сигурна диагностика, дали мотора гори антифриз?
5.След реглаж на преден мост, човека ме предупреди ако ми е крив волана да не го намествам, чрез вадане от шлиците. Няколко пъти ме предупреди. Извинете за тъпия въпрос, ама ми е интересно защо е толкова важно да не размествам шлиците?

Благодаря :yes:

1. Сензор за масло има само за налягане на тази кола.(има и за ниво на другите Е36ци, но на компакт няма чек модул и съответно тая опция я нама).
2.Казанче си купи ново, в него има една цедка която е като филтър и е добре да се смени с чисто ново, макар и афтърмаркет.(има колега във форума който ги продава).Маркучите ако са здрави и не текат не ги пипай, ако текат ги рециклираш в някоя база в която поддържат фадроми, там обикновенно имат машини и ще ти направят маркучи за високо и ниско налягане за смешни пари и то качествени.
3.Кора под мотора ако ще слагаш, търси втора ръка оригинал, ако не карай без нея, аз невиждам особен смисъл на бензиновите коли от нея.(малко повече се цапа мотора отдолу, но за сметка на това като протече нещо ще го видиш веднага, а не чак като направи локва в кората и случайно си отвориш капака).
4.има сервизи в които имат апарат за анализ на антивфриз заналичие на газове, това е единия вариант другия просто да я следиш както е споменал един колега по горе.
5.Няма проблем да си наместиш волана ако мърда с 2-3 см., но не е пропоръчително да го местиш безразборно, защото ако несъобразиш оборотите на лентовия кабел който е за бега и клаксона има много голяма вероятност да го скъсаш, затова и са те посъветвали в сервиза да не го пипаш.
Така или иначе си платил за регулаж върни се да си досвършат работата.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Питане за М42

Мнение от ares2 » 17 Фев 2013, 13:40

провери добре за тези кори под мотора..
аз така се бутах 2 години да ги събирам и се оказа че не са точно под мотора..
едната е под радиаторите а другата от моста назад.. чак до кум скоростната кутия..
аз ги намерих за 20 лв и двете и то оригинални..
не мога да разбера между тях дали има 3 та.. но по мое мнение няма..
много добре е да е с тях колата.. пазят от много неща

за малслото ако нямаш чек контрол няма да си светне нищо
единственото е онзи сензор на масления филтер за това дали има налягане
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 18.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Питане за М42

Мнение от dj.nacho1 » 20 Фев 2013, 8:10

Що се отнася до това дали може да се замери,дали колата гори антифриз-може,взема се проба от антифриза за наличие на изгорели газове(ако гори ще има наличие на газове в антифриза)

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook