Глава за М52Б28 vs M50B25

Тунинг на двигатели, окачване, спирачки и всички други тежки железа по нашите баварци.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Глава за М52Б28 vs M50B25

Мнение от bum_bum » 24 Апр 2012, 21:04

Разделям темите с тази за кардана, тъй че който му се пише за главата тук е мястото.

По форумите се твърди, че М50Б25 е най-добрата не "М" глава. Самите БМВ в бюлетина си за М52Б28 твърдят, че тя е по-добре вследствие разни промени, които са направили по нея. Аз съм по-склонен да вярвам на вторите.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 504
Регистриран на: 18.08.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е36 M52B20 Touring E34 M50B25

Re: По-здрав кардан за 28-ца

Мнение от shopaza » 24 Апр 2012, 22:07

М52 глава с М50 смукател върви повече от колкото стандартна М50 глава с смукателя си.Незнам защо но е пробвано и установено.Някой казват портовете на главата и каналите са с друга форма но сега ще видя като разтържеме мойта глава как ще се чувства колата :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: По-здрав кардан за 28-ца

Мнение от bum_bum » 24 Апр 2012, 22:22

Ако не я ремапнеш никак няма да се чувства, става по-скоро по-зле.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 504
Регистриран на: 18.08.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е36 M52B20 Touring E34 M50B25

Re: По-здрав кардан за 28-ца

Мнение от shopaza » 24 Апр 2012, 22:28

разбира се после ще си поиграя с ремапа :D
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: По-здрав кардан за 28-ца

Мнение от Boyadjiev » 24 Апр 2012, 23:19

За мен 6500 оборота редлайн е крайно ограничаващо и предвид че може да се постигне с м50 без ванос главите с леко настройване 7500 без грам проблеми изобщо не виждам смисъл от глава на 2.8... Ако ми трябва за кола из града, екстра, но ако се гони нещо по-така...
Да компесори, турбота, валове от Мки, ама друго си е атмосферна кола на високи обороти, а не когато на мен ми започва фъна, там г/д свършва тоя на м52 глава... Много по-лесно е да се направи колата да върви във високите за сметка на ниските от колкото цяла крива на въртящ момент, защото на 2.8 работиния му диапазон е 4-6500 независимо от долнището, ако ще и 350 Nm да е момента и да си има конете, просто не е същото като да си 5-7500... Предавки, дифове, от там вече има много повече къде да се играе ;)

Говоря за сравнително сток глави, не за направени с много ресурси :yes:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: По-здрав кардан за 28-ца

Мнение от slavianko » 25 Апр 2012, 1:41

shopaza написа:М52 глава с М50 смукател върви повече от колкото стандартна М50 глава с смукателя си.Незнам защо но е пробвано и установено.Някой казват портовете на главата и каналите са с друга форма но сега ще видя като разтържеме мойта глава как ще се чувства колата :mhihi:
Върви повече защото долнището на М52-то е с доста по леки карантии и ще се развърта по добре със сигурност. Но с това че главата от М52-то е по добра не мога да се съглася с вас. Не слагам факта както е написал колегата че М50-то е с двойни пружини и позволява повече обороти. Не слагам и факта и че валовете фабрично са по агресивни и в комлект с по високите обороти са голям плюс. Имах възможност да ги сложа на тезгяха и да ги сравня и никой не може да ме убеди в това. Но това си е мое мнение и не искам да ангажирам никой с него. Аз лично никога не бих ползвал глава от М52 при условие че имам и мога да ползвам такава от М50
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 504
Регистриран на: 18.08.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е36 M52B20 Touring E34 M50B25

Re: По-здрав кардан за 28-ца

Мнение от shopaza » 25 Апр 2012, 7:55

slavianko написа:
shopaza написа:М52 глава с М50 смукател върви повече от колкото стандартна М50 глава с смукателя си.Незнам защо но е пробвано и установено.Някой казват портовете на главата и каналите са с друга форма но сега ще видя като разтържеме мойта глава как ще се чувства колата :mhihi:
Върви повече защото долнището на М52-то е с доста по леки карантии и ще се развърта по добре със сигурност. Но с това че главата от М52-то е по добра не мога да се съглася с вас. Не слагам факта както е написал колегата че М50-то е с двойни пружини и позволява повече обороти. Не слагам и факта и че валовете фабрично са по агресивни и в комлект с по високите обороти са голям плюс. Имах възможност да ги сложа на тезгяха и да ги сравня и никой не може да ме убеди в това. Но това си е мое мнение и не искам да ангажирам никой с него. Аз лично никога не бих ползвал глава от М52 при условие че имам и мога да ползвам такава от М50

Нали за това е темата колега да се разкрият всичките плюсове и минуси и накрая да има извод :D :yes: .Аз лично за мойта кола си правя без ванусова глава поради същите фактори който спомена и Slavianko
Но мисля че ще е добре да се разделят последните мнения в друга тема че се отклонихме тотално.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Re: По-здрав кардан за 28-ца

Мнение от Smoocki » 25 Апр 2012, 9:31

От кардана тръгнахме и до главата стигнахме :D Май ще е по-добре да се пусне тема за главите М50 и М52 и всеки да сподели опита си
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 10.09.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е34 и Е36
Мечтае да кара: Е38 M62B44 или Е46 М3

Re: По-здрав кардан за 28-ца

Мнение от tuzins » 25 Апр 2012, 9:59

Да това би било много полезна тема за всички.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: По-здрав кардан за 28-ца

Мнение от bum_bum » 25 Апр 2012, 12:39

Boyadjiev написа:За мен 6500 оборота редлайн е крайно ограничаващо и предвид че може да се постигне с м50 без ванос главите с леко настройване 7500 без грам проблеми изобщо не виждам смисъл от глава на 2.8... Ако ми трябва за кола из града, екстра, но ако се гони нещо по-така...
Да компесори, турбота, валове от Мки, ама друго си е атмосферна кола на високи обороти, а не когато на мен ми започва фъна, там г/д свършва тоя на м52 глава... Много по-лесно е да се направи колата да върви във високите за сметка на ниските от колкото цяла крива на въртящ момент, защото на 2.8 работиния му диапазон е 4-6500 независимо от долнището, ако ще и 350 Nm да е момента и да си има конете, просто не е същото като да си 5-7500... Предавки, дифове, от там вече има много повече къде да се играе ;)

Говоря за сравнително сток глави, не за направени с много ресурси :yes:


То добре е кеф на 7500 ама без да я качиш на диното да видиш смисъла от да не се окаже, че след 6500 само си върти и няма никой?

Аз имам портната глава, доста голям дросел и маф, много остри валове, двойни пружини, голям всмукател и изпускател и като говорих с Анатоли, който ще я мапва ме посъветва да сложим ограничителя на 7200. Според производителя на валовете мога да си въртя до 7400 с кеф със стоковата карантия. С двойните пружини предполагам и нагоре няма да е проблем.

Тъй като обаче вярвам, че Анатоли разбира повече от мен ограничителя ще бъде където той казва, че е добре да е, т.е. 7200. В тоя смисъл не виждам каква е далаверата сток глава да се върти на 7500 освен ненужен стрес за глава, бутала, вал и т.н..
Изображение

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Re: Глава за М52Б28 vs M50B25

Мнение от lowdriver » 25 Апр 2012, 15:29

Иво, ставаше въпрос за това, че някои елементи от газоразпределителния механизъм на М52-ката са слаби, и над 7000-7200 об/мин си е чиста игра на късмет и стискане на палци, а не че с този сетъп (глава/валове/колектори) няма да прави мощност високо горе. ;) Ако си сменил пружини,тарелки и т.н., нещата коренно се променят.
Изображение
Driver's Racing Team

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Глава за М52Б28 vs M50B25

Мнение от bum_bum » 25 Апр 2012, 15:55

Ааа, ми тъй кажи :mhihi: С двойни пружини и титаниеви тарелки съм.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1296
Регистриран на: 14.09.2006
Местоположение: София, ул. Гурко 16

Re: Глава за М52Б28 vs M50B25

Мнение от Louis » 26 Апр 2012, 9:45

ако някой има свалена глава от м52б28 да си направим някъде среща и да се дзвериме...
имам една свалена от м50б25 без ванос
та и снимки да правим канали да сравняваме...може да видим и коя колко вода/масло събира...как са портовете...и т.н. и т.н. :)
Упомена!Одере!Сдържам!Учуден! ВанОс! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 724
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Плевен
Кара: м42б20 турбо
Детайли за колата: hx35/40 twin scroll

Re: Глава за М52Б28 vs M50B25

Мнение от S-stail » 03 Май 2012, 22:20

Имали flow bench тестове на двете глави,които м/у другото май са с един сериен номер?
http://www.bmw-m.net/techdata/m50vsm52.htm

Ето един дебит тест на всмукателите :)
Изображение

Uploaded with ImageShack.us
Loosing Traction is part of the fun!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: Alfa 159 JTD :(
Мечтае да кара: настрани

Re: Глава за М52Б28 vs M50B25

Мнение от maxpower » 07 Май 2012, 7:05

Ами аз от доста време ви разправям, че няма как главата на м50 да е по добра от тази на м52б25/б28, защото портовете поне на око изглеждат еднакви. Отделно стеблата на клапаните на м52-ката са по тънки, та логиката е да минава повече въздух, а не по малко. Това, което задушава м52-ката са тесните колектори в комбинация с рестриктивна генерация, разпределителните валове и не на последно място електрониката. То чара на м52 му е точно въртящия момент в средните обороти. Сега се боря да си го върна обратно тоя въртящ момент, че нещо се изгуби на моята м52-ка :mrgreen:
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

Следваща

Назад към Силов тунинг

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook