Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Здравейте колеги, намерих решение как да си поправим така прословутия каралеж.
отдавна правя тази процедура, но за да бъда сигурен в думите си, реших ,че когато бройката на поправените стигне 100 без да има проблеми, ще пусна тема.
така, днес този ден дойде ..... единственното условие е таралежа да е оригинален БМВ, а не валео, малео и т.н.
за ремонта са ви необходими , пистолет за горещ въздух, права отверка и поялник, както и малко сръчност и след 15 мин. сте готов.
обещавам при следващия ремонт на ежко да направя снимки с подробно обяснение стъпка по-стъпка.
ремонта е елементарен
по съвет на колегата Alexch чийто таралеж правихме днес реших да пусна тази тема дано е полезна
отдавна правя тази процедура, но за да бъда сигурен в думите си, реших ,че когато бройката на поправените стигне 100 без да има проблеми, ще пусна тема.
така, днес този ден дойде ..... единственното условие е таралежа да е оригинален БМВ, а не валео, малео и т.н.
за ремонта са ви необходими , пистолет за горещ въздух, права отверка и поялник, както и малко сръчност и след 15 мин. сте готов.
обещавам при следващия ремонт на ежко да направя снимки с подробно обяснение стъпка по-стъпка.
ремонта е елементарен
по съвет на колегата Alexch чийто таралеж правихме днес реших да пусна тази тема дано е полезна
Последна промяна NAPSTERS на 01 Дек 2011, 22:23, променена общо 1 път
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46
Retrofit написа:NAPSTERS написа:....
Топлата вода е открита одавна колега, проблемите на таралежа са два:
1 - Студена спойка на транзисторите
2 - Изгорели транзистори
Оригиналните транзистори са BUZ100 и трудно се намират, но идеално ги замества IRFZ48N който се намира лесно и е евтин.
много си прав, в повечето случаи са студените споики на транзисторите. ама като си открил топлата ваода що не си казъл по-рано та всички да ходиме да се миеме а?
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46
1. сваляте таралежа
2.внимателно нагрявате заливката, и с права отверка я отстранявате.
3. трябва да стигнете до крачетата на транзисторите където са запоени към платката, именно там се получават студените спойки и таралежа започва да прави проблеми.
4. в червено са оградени местата на споиките.
5.взимате поялник и препоявате спойките, за препоръчване е да имате и помпа за калай, за да отстраните стария калай и да направите спойките с нов.
6.запечатвате обратно със силикон и монтирате.
2.внимателно нагрявате заливката, и с права отверка я отстранявате.
3. трябва да стигнете до крачетата на транзисторите където са запоени към платката, именно там се получават студените спойки и таралежа започва да прави проблеми.
4. в червено са оградени местата на споиките.
5.взимате поялник и препоявате спойките, за препоръчване е да имате и помпа за калай, за да отстраните стария калай и да направите спойките с нов.
6.запечатвате обратно със силикон и монтирате.
- uBaH
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 131
- Регистриран на: 20.02.2011
- Местоположение: Димитровград / Хасково
- Пол: Мъж
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46
Явно, презапояването е "по-лекия" вариант на проблема и съответно ремонта.
Предполагам, че ако от презапояването няма резултат, се прибягва до смяна на транзисторите.
Предполагам, че ако от презапояването няма резултат, се прибягва до смяна на транзисторите.
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46
досега не ми се е налагало да сменям транзистори
- sadex5
- ентусиаст
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46
Милене ти каза тарльо да не е Валео, а на снимките е точно такъв, има ли разлика в моделите, не са ли всички еднакви ? Щото тези новите са с повече бодли
Евала отново за предоставената безплатна информация
Евала отново за предоставената безплатна информация
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46
sadex5 написа:Милене ти каза тарльо да не е Валео, а на снимките е точно такъв, има ли разлика в моделите, не са ли всички еднакви ? Щото тези новите са с повече бодли
Евала отново за предоставената безплатна информация
прав си Емо, исках да кажа, че таралежа трябва да е оригинален, а не сменян с афтър маркет такъв.
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46
spacepl написа:Ако може някой зелен да махне всичко освен поста със снимките и номерата на транзисторите, че другото е грозно.
BUZ 100 има достатъчно
http://www.hit-electronics.com/za-vas-t ... 00-850.htm
този транзистор , не гори освен ако мотора или инсталацията към него не е дала накъсо, въпреки, че първо ще изгори бушона, а не транзистора. в 99.9 % са студени спойки.
Справка за част
Номенклатурен номер : 64116923204
Описание : К��айно ������пало ВЕНТИЛАТОР
Ед.цена (с ДДС) : 177.49 BGN
Има наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените
идеята е да се спести някой лев, при елементарен ремонт.
Успех на всички!!!!
- pkaramitev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 166
- Регистриран на: 13.09.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 528 на газчица...
- Мечтае да кара: МиГ-29
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Браво на Милен,че намира време ,и му се занимава да пуска подробни обяснения и снимки на и без това неблагодарният българин!Както личи от темата има и такива.
Който не познава Милен и не е ходил при него ,и не му е стиснал ръката-няма право да казва лоша дума!
Страхотна тема,и страхото обяснение,аз преди време чрез подобна тема си оправих ЛСМ модула!
Евала на такива хора,като Милен!
Който не познава Милен и не е ходил при него ,и не му е стиснал ръката-няма право да казва лоша дума!
Страхотна тема,и страхото обяснение,аз преди време чрез подобна тема си оправих ЛСМ модула!
Евала на такива хора,като Милен!
- cls6666
- ентусиаст
- Мнения: 1325
- Регистриран на: 14.03.2009
- Местоположение: Бургас[Сливен]
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525 tds '97
- Мечтае да кара: CL65 AMG
- Детайли за колата: дизел
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
едно благодаря и от мен засега още не съм имал проблеми с таралежа.... още
п.с.малко ме е яд на такива колеги които знаят кое как става и гледат сеира на страдащите такива и само пускат мнения и се надсмиват... за мен нямат място в форума ,добре че има колеги като автора
п.с.малко ме е яд на такива колеги които знаят кое как става и гледат сеира на страдащите такива и само пускат мнения и се надсмиват... за мен нямат място в форума ,добре че има колеги като автора
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Относно този таралеж,днес за малко да си го вкарам в гащите...След като два дни ровичках по стоповете на лампите от багажника и днес рекох да запаля,акумулатора беше паднал.Запалих с бутане/поне бързо пали/ и след това какво да видя,вентилатора започна да играе както си иска,намаля усилва спира и тръгва,въобще не се влияе на натискане от копчето "+ и -",направо си рекох,че умре тоз еж .На скенера излезнаха доста грешки от този АС,то датчици не отчитат,то некви клапи спрели да работят,бе е.а си мамата.Откачих блока за управление дето е под касетофона от всичките букси и се оправи.Та мисълта ми е,че тези таралежи явно сдават багажа и от слаби и паднали акумулатори.Лично аз,повече без ток няма да го оставам този кош,че направо почват да горят половината работи от електрониката.
- Giorceto
- Дружба Тийм
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Благодаря за полезната тема. Разчистих излишните приказки
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
- fori mitev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 56
- Регистриран на: 2.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е39 520И и Е36 318И
- Мечтае да кара: Само БМВ
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
И от мен хиляди благодарности на Милен, за точната, безплатна и коректна информация.Имам го този проблем, и вече съм спокоен,че знам как да го оправа.Сам не мога,но ще отида при Милен в сервиза и ще си тръгна със работещ таралеж.Благодаря.
- антон
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 55
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E 83 3.0 бензин
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
И аз благодаря за полезните съвети!
При мен също пада два три пъти акумулатора и го отдавах на забравени отворени врати.Даже единият път го мерих на "заспало" ,консумацията беше в норми.
Третият път, обаче се усъмних и една вечер докато си човърках по таблото,чух ,че вентилатора съвсем леко върти,почти незабележимо.
Иначе си работи нормално и не играе.
Това проблем на таралежа ли е?
При мен също пада два три пъти акумулатора и го отдавах на забравени отворени врати.Даже единият път го мерих на "заспало" ,консумацията беше в норми.
Третият път, обаче се усъмних и една вечер докато си човърках по таблото,чух ,че вентилатора съвсем леко върти,почти незабележимо.
Иначе си работи нормално и не играе.
Това проблем на таралежа ли е?
- landolin
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 25.01.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 535ix, 2012
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Само да вметна, че и транзисторите горят при мен бяха заминали и трябваше да се сменят - работата е доста тегава докато се изчопли платката със все карантиите.
Имаше и една тема със снимки на изчоплената платка във форума, но не мога да я намеря, иначе евалата на колегата, че е направил снимки
Имаше и една тема със снимки на изчоплената платка във форума, но не мога да я намеря, иначе евалата на колегата, че е направил снимки
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани