климатроник-температура на изхода на духалките

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: климатроник-температура на изхода на духалките

Мнение от adovet » 16 Юли 2011, 17:55

baitun написа:С една дума 9.2 градуса на духалките е нормално. Тогава догодина ще дозареждам ако е нужно :yes:

Колега как, че е нормално? На старите вектри е до 6,5 градуса нормалното. Но все пак ако те устройва.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 12.09.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: 325 TDS + 330ci
Детайли за колата: черни :)

Re: климатроник-температура на изхода на духалките

Мнение от tosho_72 » 16 Юли 2011, 17:57

Колеги мерете температурата след вдигане на оборотите от 1500-2000,по дебелите книги така пише :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: климатроник-температура на изхода на духалките

Мнение от maxpower » 16 Юли 2011, 20:10

Не е задължително, компресора вдига достатъчно налягане и на празен ход поне на съвременните автомобили. Температурите, който съм дал не се мерят веднага ами след 4-5 мин работа на климатика. Лично според климатика започва да ми слабее при температури от въздуховодите над 10-12 ако трябва да съм честен. Имате в предвид ,че в тия жеги е нормално климатика да не успява да ви изстуди колата на 16 градуса ако това очаквате :lol: . Другото нещо е, че в движение, когато радиатора се охлажда от въздушната струя температурите въздуха от климатика пада с 2-3градуса в сравнение с този на място. Не е лошо и да си чистеите радиаторите от време на време ако искате да имате климатик :yes:
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 7.02.2009
Местоположение: Sofia
Кара: E36 Compact M42

Re: климатроник-температура на изхода на духалките

Мнение от Karni » 16 Юли 2011, 20:31

Колега климатроника ти е наред!!! Температурата кяято достига е перфектна,не се занимай със сервизи парите на вятъра ще си дадеш.

NB
А попринцип температурата трябва да я премериш при 1500 оборота тогава температурата на изпарение на фреона е 0 градуса, а на въздоховодите е по висока зависи от марката и модела на автомобила
И съответно колкото са по-високи оборотите толкова температурата на изпарение е по ниска и съответно духа по сдудено в колата.
Надявам се да съм бил полезен :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: климатроник-температура на изхода на духалките

Мнение от ~Мишо~ » 16 Юли 2011, 23:34

Как върза температурата на изпарение с оборотите не ми е ясно? :dunno:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: климатроник-температура на изхода на духалките

Мнение от baitun » 17 Юли 2011, 9:52

Не знам за векри, голфове и други "елитни" марки автомобили как изстудяват, мен ме интересува само при е36 как стои въпроса и ако някой знае каталог в какви граници изстудява/говоря за температурета на изхода на духалките/ нека да каже за да се знае веднъж завинаги. При положение, че в граници 6-10 градуса е в норма няма смисъл да експериментирам със знайни и незнайни майстори за 50-60 лева/парите могат да се вложат в някоя екстра :lol: /. Има доста теми във форума/и не само нашия/ по този въпрос, но никой не споделя точно за да се знае. Знам, че ще кажете да не се правя за 15 лева и да отида на профилактика, въпроса е там какво ще ме "излъжат"-нямам познати майстори експерти в климатичните инсталации и за това не смея.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 161
Регистриран на: 13.03.2009
Местоположение: Варна
Кара: 320 M50B20
Детайли за колата: Е36 М50Б20

Re: климатроник-температура на изхода на духалките

Мнение от zorobg » 17 Юли 2011, 10:36

Когато си пълня климатика винаги ми правят замерване след пълненето (преди, никога не съм я мерил) и "майсторите" са споделяли, че температурата трябва да е, както вече някой колега спомена, над 2 градуса и при мен винаги е била с диапазона 3-5 градуса. Струва ми се, че 9 е малко множко и в големите жеги може и да не успява да ти охлади купето.
Обааааче... ако ти изстудява нормално и нямаш оплаквания от температурата в купето, значи нямаш проблем :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: климатроник-температура на изхода на духалките

Мнение от maxpower » 17 Юли 2011, 11:14

zorobg написа:Когато си пълня климатика винаги ми правят замерване след пълненето (преди, никога не съм я мерил) и "майсторите" са споделяли, че температурата трябва да е, както вече някой колега спомена, над 2 градуса и при мен винаги е била с диапазона 3-5 градуса. Струва ми се, че 9 е малко множко и в големите жеги може и да не успява да ти охлади купето.
Обааааче... ако ти изстудява нормално и нямаш оплаквания от температурата в купето, значи нямаш проблем :)

Само да кажа, че климатик никога не се "пълни". Това не е резервоар. Първо трябва да се източи всичкия и след това да се налее точното количество и в никакъв случай повече от предписаното. Точенето се извършва на няколко пъти докато изтегли всичкия фреон.Като м/у точенето и пълненето има и вакумиране, и проверка за течове, и цялата процедура ако е изпълнена както трябва е почти половин час, а може и повече за по големи системи с повече изпарители. Да не забравяме ,че на наколко години трябва да се сменя и дехидратора на климатика, което се съмнявам, че някой е нарпавил :roll: .
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: климатроник-температура на изхода на духалките

Мнение от ~Мишо~ » 17 Юли 2011, 15:25

maxpower написа:...Да не забравяме ,че на наколко години трябва да се сменя и дехидратора на климатика, което се съмнявам, че някой е нарпавил :roll: .

:ok: То тук на системи стояли отворени незнайно време не се сменя дехидратор и масло,пък ти говориш на работеща... :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: климатроник-температура на изхода на духалките

Мнение от u`F`o » 17 Юли 2011, 18:54

А вярно ли е, че климатика се гаси 5-10 мин преди да пристигнеш, за да не се появява конденз в тръбите, който довежда до мухъл по-късно и смърдене в купето?
Сори колега, че ти пиша в темата ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: климатроник-температура на изхода на духалките

Мнение от Делян » 17 Юли 2011, 19:00

Не знам дали наистина така, но и аз съм чувал нещо подобно и си го спирам 3-4 мин преди да спра някъде, както и не го пускам преди температурата да излезе от синият сектор.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 16.11.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 525dA '09
Мечтае да кара: ново БМВ

Re: климатроник-температура на изхода на духалките

Мнение от batvlady79 » 17 Юли 2011, 19:47

Колеги, климатроника на Е36 не е толкова силен, че да духа ледено от въздуховодите както очаквате. Така че ако филтъра на купето е сменен и фреона не е изтекъл и е в границите на нормалното, трябва за около 4-5 мин да намали температурата на поне 24 градуса в купето, ако навън е около 40. Просто и компресора не е кой знае колко добър, който се вгражда в тези модели, а освен това и дава често дефекти.
Хубаво е да се почисти и кондензатора, но това няма да промени кой знае колко нещата. И моята кола е черна, вкл. и вътре, така че става около 100 градуса след като я оставя 10 мин на слънце. :mhihi:
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 12.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: климатроник-температура на изхода на духалките

Мнение от IPI78 » 18 Юли 2011, 23:41

maxpower написа:
zorobg написа:Когато си пълня климатика винаги ми правят замерване след пълненето (преди, никога не съм я мерил) и "майсторите" са споделяли, че температурата трябва да е, както вече някой колега спомена, над 2 градуса и при мен винаги е била с диапазона 3-5 градуса. Струва ми се, че 9 е малко множко и в големите жеги може и да не успява да ти охлади купето.
Обааааче... ако ти изстудява нормално и нямаш оплаквания от температурата в купето, значи нямаш проблем :)

Само да кажа, че климатик никога не се "пълни". Това не е резервоар. Първо трябва да се източи всичкия и след това да се налее точното количество и в никакъв случай повече от предписаното. Точенето се извършва на няколко пъти докато изтегли всичкия фреон.Като м/у точенето и пълненето има и вакумиране, и проверка за течове, и цялата процедура ако е изпълнена както трябва е почти половин час, а може и повече за по големи системи с повече изпарители. Да не забравяме ,че на наколко години трябва да се сменя и дехидратора на климатика, което се съмнявам, че някой е нарпавил :roll: .

Само не разбрах защо трябва да се сменя дехидратора през няколко години?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 484
Регистриран на: 16.09.2006
Местоположение: sofia

Re: климатроник-температура на изхода на духалките

Мнение от zazomazo » 18 Юли 2011, 23:45

IPI78 написа:...
Само не разбрах защо трябва да се сменя дехидратора през няколко години?



а чудиш ли се що трябва да се сменя маслен или въздушен филтър? :winky:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 12.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: климатроник-температура на изхода на духалките

Мнение от IPI78 » 19 Юли 2011, 0:11

zazomazo написа:
IPI78 написа:...
Само не разбрах защо трябва да се сменя дехидратора през няколко години?



а чудиш ли се що трябва да се сменя маслен или въздушен филтър? :winky:

Бате вземи и прочети малко за какво се ползва въпросния филтър,как работи с-мата и тогава дай такива мнения!

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook