няколко въпроса свързани с TDS-а
Модератор: Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- Dony Brasko
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 10.02.2006
- Местоположение: Varna
няколко въпроса свързани с TDS-а
значи имам няколко проблема за които надявам се ми помогнете да разреша
1. от някаде ми влиза масло в всмукателния колектор даже избива от гарнитурата на някакъв възвратен клапан. От там идва друг проблем това
масло ми запушва един датчик който е свързан с колектора и колата не върви. как мога поне да почистя датчика
2. когато запаля сутрин докато излезе от синьото се чува едно притрисане на моменти и като натисна съединителя изчезва, след като загрее изчезва
3. като е студено при въртене на волана се чува едно жестоко скърцане от лявото колело
1. от някаде ми влиза масло в всмукателния колектор даже избива от гарнитурата на някакъв възвратен клапан. От там идва друг проблем това
масло ми запушва един датчик който е свързан с колектора и колата не върви. как мога поне да почистя датчика
2. когато запаля сутрин докато излезе от синьото се чува едно притрисане на моменти и като натисна съединителя изчезва, след като загрее изчезва
3. като е студено при въртене на волана се чува едно жестоко скърцане от лявото колело
- bat Jeko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 10.06.2005
- Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)
Здраве да е
Това масло в смукателния колектор ти идва от :
ако си махнеш въздушния филтър ще разбереш: маслените пари които излизат от мотора минават под въздушния филтър и се засмукват от компресорното колело на турбината,
Нормално е да е повече ако мотора ти помпи повече към картера/създава по голямо картерно налягане/ това се проявява при мотор на доста километри и ако е имало неплътности в системата в смисъл, не е каран доста мотра и влагата която е кондензирала по стените на картера а и по целия мотор после оказва влияние/при работата на мотора този конденз се изпарява и каде мислите отива/ .След смяната на маслото този проблем изчезва/породен от влагата/
другото место от където може да се появи е механичното уплътнение на турбината -тъи като турбото нема собствена маслена вана използва маслото ма мотора.При големите турбини има така наречените лабиринтни уплътнения които излират турбинната и ккомпресорната част/ в едната има надналягане което се стреми да разпръстне маслото а в другата вакум, като стремежа е да се засмуче маслото./
При пропадането на маслото в смукателния колектор то минава през интеркоолера като голяма част се наслагва по стените му/това е един топлообменник- нормално е/остатъка кондензира в интеркоолера и като запалиш докато изгори маслото дава син отенък на изгорелите ти газове.
Запушването на коолера води до намалянето на температурата на въздуха постъпващ в цилиндрите а от там при еднава порция гориво ще се получи по малко мощност защото за изгарянето и е необходимо определен обем въздух а ние го нямаме/p.V=R.T формула даваща зависимоста на температура , обем , налягане , и r е газова константа/
Измиването на интеркоолера става след като тои се свали и се промие с химикал, или гореща нафта . Имаи в предвид че замърсяването му вдига температурите в горивната камера следствие на което при придължителна експлоатация тъка горят гарнета , ауспохови тръби , клапани, седла, и др.
Сензора ще си го измиеш пак съсъ същите неща с които си измиваш интеркоолера.
Good luck
Извинявам че пиша по повечко а не само с две изречения , но целта ми е които чета да разбере за какво става дума.
честит трифон зарезан на винарите
и свети валентин на влюбените , 
Това масло в смукателния колектор ти идва от :
ако си махнеш въздушния филтър ще разбереш: маслените пари които излизат от мотора минават под въздушния филтър и се засмукват от компресорното колело на турбината,
Нормално е да е повече ако мотора ти помпи повече към картера/създава по голямо картерно налягане/ това се проявява при мотор на доста километри и ако е имало неплътности в системата в смисъл, не е каран доста мотра и влагата която е кондензирала по стените на картера а и по целия мотор после оказва влияние/при работата на мотора този конденз се изпарява и каде мислите отива/ .След смяната на маслото този проблем изчезва/породен от влагата/
другото место от където може да се появи е механичното уплътнение на турбината -тъи като турбото нема собствена маслена вана използва маслото ма мотора.При големите турбини има така наречените лабиринтни уплътнения които излират турбинната и ккомпресорната част/ в едната има надналягане което се стреми да разпръстне маслото а в другата вакум, като стремежа е да се засмуче маслото./
При пропадането на маслото в смукателния колектор то минава през интеркоолера като голяма част се наслагва по стените му/това е един топлообменник- нормално е/остатъка кондензира в интеркоолера и като запалиш докато изгори маслото дава син отенък на изгорелите ти газове.
Запушването на коолера води до намалянето на температурата на въздуха постъпващ в цилиндрите а от там при еднава порция гориво ще се получи по малко мощност защото за изгарянето и е необходимо определен обем въздух а ние го нямаме/p.V=R.T формула даваща зависимоста на температура , обем , налягане , и r е газова константа/
Измиването на интеркоолера става след като тои се свали и се промие с химикал, или гореща нафта . Имаи в предвид че замърсяването му вдига температурите в горивната камера следствие на което при придължителна експлоатация тъка горят гарнета , ауспохови тръби , клапани, седла, и др.
Сензора ще си го измиеш пак съсъ същите неща с които си измиваш интеркоолера.
Good luck


честит трифон зарезан на винарите


- bat Jeko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 10.06.2005
- Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)
опиши какъв е този клапан за които споменаваш.Ако е само от гарнитурата смени си я /свали я направи си нова , намажи я с силикон, перматекс, или там каквото тербва и караи.
За по запознатите има ли на изхода на маслените изпарения некакъв клапан?
За по запознатите има ли на изхода на маслените изпарения некакъв клапан?
- Dony Brasko
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 10.02.2006
- Местоположение: Varna
колега благодаря ти за изчерпателния отговор, мисля че доста ми помогна
а тоя възвратен клапан е в началото на колектора
при мен може би се появява този конденз от многото студени стартове които правя всеки ден
още веднъж благодаря
а тоя възвратен клапан е в началото на колектора
при мен може би се появява този конденз от многото студени стартове които правя всеки ден
още веднъж благодаря
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Извинявам се предварително че използвам на колегата темата.Онзи дан свалих маркуча който идва от колера и влиза в колекторите и ми направи впечатление че беше мазен ама не от мосло а като че ли от нафта и такова меришеше.Това нормално ли е или не.Единсвения проблем с колата който имам е високия разхоз от 16/100 и съм го описал в по-долна тема 

- bat Jeko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 10.06.2005
- Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)
Здраве да е
аз пак да попитам какво имаш в предвид началото на колектора
Ако се отнася за алуминиевия корпус които свързва интеркоолера и главата на колата там аз лично не видях клапан.
ти пишеш възвратен т.е в двете посоки пропуска, ако не греша ако там има клапан тои ще е невъзвратен т.е. пуска само в едната посока./от коолера към мотора/
Изкам да уточня че има доста изпълнения за различните географски раиони/при некои модели некои елементи липсват.Спомням си за един елемент които сам го виждал на снимка в нета само и е на металната тръба след коолера и преди смукателния колектор , към него върви и малък мъркуч или кабел не се вижда ясно-ако некои го има и е това за което питаш да даде некаква идея/При мен това липсваше т.е не е монтиран , а е възможно и през годините на производство да е имало некакви модернизации/
За въпроса на dinozab ами там нема от къде да доиде нафта.
Големия то разход може да доиде от доста неща , този мотор е направен да върви и ако ти му се радваш повече повече и харчи.
изкараи колата на дълъг път поне 100км и спокоино си я караи, ако иама голяма разлика проблема е в кракът ти/като бех на 18 баща ми ми подари един полски фиат тои като го караше извън града даваше 8.5 разход , аз като карах не падах под 11 докато не се научих да чуствам колата и да намалям музиката
/
Направи една проба и си прецени
Good luck
аз пак да попитам какво имаш в предвид началото на колектора
Ако се отнася за алуминиевия корпус които свързва интеркоолера и главата на колата там аз лично не видях клапан.
ти пишеш възвратен т.е в двете посоки пропуска, ако не греша ако там има клапан тои ще е невъзвратен т.е. пуска само в едната посока./от коолера към мотора/
Изкам да уточня че има доста изпълнения за различните географски раиони/при некои модели некои елементи липсват.Спомням си за един елемент които сам го виждал на снимка в нета само и е на металната тръба след коолера и преди смукателния колектор , към него върви и малък мъркуч или кабел не се вижда ясно-ако некои го има и е това за което питаш да даде некаква идея/При мен това липсваше т.е не е монтиран , а е възможно и през годините на производство да е имало некакви модернизации/
За въпроса на dinozab ами там нема от къде да доиде нафта.
Големия то разход може да доиде от доста неща , този мотор е направен да върви и ако ти му се радваш повече повече и харчи.
изкараи колата на дълъг път поне 100км и спокоино си я караи, ако иама голяма разлика проблема е в кракът ти/като бех на 18 баща ми ми подари един полски фиат тои като го караше извън града даваше 8.5 разход , аз като карах не падах под 11 докато не се научих да чуствам колата и да намалям музиката

Направи една проба и си прецени
Good luck
- Dony Brasko
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 10.02.2006
- Местоположение: Varna
http://img.chasti.ru/bmw_grafik.500/B0008633.gif
въпросния клапан е отбелязан с номер 4, и незнам за какво служи
а относно този датчик исках да попитам дали няма да го повредя ака му впръскам със спринцовка малко спирт вътре и го оставя да изсъхне
иначе за многото километри не мисля че е на много щото беше много запазена колата а и нямаше да влиза в червеното на пет-а ако беше издухана
утре и слагам чип и ще споделя впечатления
въпросния клапан е отбелязан с номер 4, и незнам за какво служи
а относно този датчик исках да попитам дали няма да го повредя ака му впръскам със спринцовка малко спирт вътре и го оставя да изсъхне
иначе за многото километри не мисля че е на много щото беше много запазена колата а и нямаше да влиза в червеното на пет-а ако беше издухана
утре и слагам чип и ще споделя впечатления

- bat Jeko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 10.06.2005
- Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)
Здраве да е
Точно за тази дограма писах че при мен я нема стандартно/съдя по разтоянието на трабите по нищо друго/
Не знам за какво е, мога само да гадая.
не е мое мнение и работа на колко км ти е колата измии си коолера и си смени маслото, ако има влага ще се махне, и пак си провери изпаренията /аз си мисля че винаги ще има , гледах и по дуги коли на Митсубишето е отпред на капака и под него е мазно всичко , на Киа спортадже тд също , според мен е нормално, зависи в какви границу все пак.Дизел е нема как при бензина този проблем го нема.
За сензора спирта нема да навреди ама и не мисля че ще помогне при мазното.Според мен електроклиин е точно кавото ти требва.Това е химикал които се използва от електричарите за измиване на мазни налепи.После самия тои създав добър защитен филм.Ако немаш пробваи със WD40 Продава се в Бг.
Good luck
Точно за тази дограма писах че при мен я нема стандартно/съдя по разтоянието на трабите по нищо друго/
Не знам за какво е, мога само да гадая.
не е мое мнение и работа на колко км ти е колата измии си коолера и си смени маслото, ако има влага ще се махне, и пак си провери изпаренията /аз си мисля че винаги ще има , гледах и по дуги коли на Митсубишето е отпред на капака и под него е мазно всичко , на Киа спортадже тд също , според мен е нормално, зависи в какви границу все пак.Дизел е нема как при бензина този проблем го нема.
За сензора спирта нема да навреди ама и не мисля че ще помогне при мазното.Според мен електроклиин е точно кавото ти требва.Това е химикал които се използва от електричарите за измиване на мазни налепи.После самия тои създав добър защитен филм.Ако немаш пробваи със WD40 Продава се в Бг.
Good luck
- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Този клапан е свързан с екологията...
Доколкото знам, той е свързан в втори термостат (поне при мен 525d с мотор M57 е така), който "отваря", когато температурата на изгорелите газове достигне определена температура. В този момент системата не започва да охлажда изгорелите гозове, понижавайки тяхната температура и не знам си още какво свързано с изгорелите газове и вредните емисии...
Ако някой може да опише по-подробно...
Ето и малко снимки за разяснение:
От втората се вижда доста добре как е свързан EGR-а със охладителната система:
УСПЕХ!
Доколкото знам, той е свързан в втори термостат (поне при мен 525d с мотор M57 е така), който "отваря", когато температурата на изгорелите газове достигне определена температура. В този момент системата не започва да охлажда изгорелите гозове, понижавайки тяхната температура и не знам си още какво свързано с изгорелите газове и вредните емисии...
Ако някой може да опише по-подробно...
Ето и малко снимки за разяснение:

От втората се вижда доста добре как е свързан EGR-а със охладителната система:

УСПЕХ!

- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
- Dony Brasko
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 10.02.2006
- Местоположение: Varna
до bat jeko
искам да те питам какво е това механично уплътнение на турбината и лесно ли се сменя днес махнах маркуча и всичко плуваше в масло
ходих в един сервиз и ми казаха че турбото е за смяна щото то пускало масло (дано да не са прави де)
ако някой знае каде във Варна ремонтират турбини нека драсне два реда
искам да те питам какво е това механично уплътнение на турбината и лесно ли се сменя днес махнах маркуча и всичко плуваше в масло
ходих в един сервиз и ми казаха че турбото е за смяна щото то пускало масло (дано да не са прави де)
ако някой знае каде във Варна ремонтират турбини нека драсне два реда
- bat Jeko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 10.06.2005
- Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)
Здраве да е
не се плаши от това масло имa го защото колата работи.
Това уплътнение служи да ти раздели двете области на турбинната и компресорната част/при големите турбини се наричат лабиринтни уплътнения/ при малките сам чувал какви ли не думи за тях/но тъи като извършват по механичен път това разделяне в наи общия случаи са механични/
Ремонтния комплект на мен ми го изпратиха от Варна там където си и ти в момента.Струваше ми 100$/160лв/.
Маистори аз не препоръчвам , но мога да ти дам координатите на човека които ме снабдява винаги съсъ всичко.Сериозен е и е повече от 12 години в бранша с резервните части-покраи тях можеби не твърдя знае и свестни маистори.
Преди да се хванеш за глават и да ти каже некои че турбото ти е заминало, знаи че сухо турбо е само новото, работи ли смазва се с маслото от мотора и си засмуква по малко масло.За това и специфичния разход на масло при турбо моторите е по голям, на 100 км.
Свали си маркуча след турбото и хвани оста му с два пръста , ако играе много , ок взимаи мерки, ако е леко караи и разпитваи кое къде как .
Един съвет, нормално е това да стане , върти се бързо, и е много чуствително към дисбаланс, въздушни филтри, масло , и температура.една профилактика ако ти легне 150$ примерно не знам колко взимат за труд, ти дав спокоиствие за едни 50000км поне живот, предполагам колата ти е над 100000км и досега не е пипано даи си сметка сам.
Good luck
не се плаши от това масло имa го защото колата работи.
Това уплътнение служи да ти раздели двете области на турбинната и компресорната част/при големите турбини се наричат лабиринтни уплътнения/ при малките сам чувал какви ли не думи за тях/но тъи като извършват по механичен път това разделяне в наи общия случаи са механични/
Ремонтния комплект на мен ми го изпратиха от Варна там където си и ти в момента.Струваше ми 100$/160лв/.
Маистори аз не препоръчвам , но мога да ти дам координатите на човека които ме снабдява винаги съсъ всичко.Сериозен е и е повече от 12 години в бранша с резервните части-покраи тях можеби не твърдя знае и свестни маистори.
Преди да се хванеш за глават и да ти каже некои че турбото ти е заминало, знаи че сухо турбо е само новото, работи ли смазва се с маслото от мотора и си засмуква по малко масло.За това и специфичния разход на масло при турбо моторите е по голям, на 100 км.
Свали си маркуча след турбото и хвани оста му с два пръста , ако играе много , ок взимаи мерки, ако е леко караи и разпитваи кое къде как .
Един съвет, нормално е това да стане , върти се бързо, и е много чуствително към дисбаланс, въздушни филтри, масло , и температура.една профилактика ако ти легне 150$ примерно не знам колко взимат за труд, ти дав спокоиствие за едни 50000км поне живот, предполагам колата ти е над 100000км и досега не е пипано даи си сметка сам.
Good luck
- Dony Brasko
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 10.02.2006
- Местоположение: Varna
някой ако може да предложи добри марки : виско-съединител, водна помпа и термостат
тия работи за тдс-а доколкото разбрах са доста важни и не ми се експериментира с разни ментета
тия работи за тдс-а доколкото разбрах са доста важни и не ми се експериментира с разни ментета
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани