поведение на колата след почистването на стъпковия мотор ?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- _Gec
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 71
- Регистриран на: 17.02.2010
- Местоположение: В. Търново
- Пол: Мъж
- Кара: e36 318is, e30 328is
- Мечтае да кара: разумно
поведение на колата след почистването на стъпковия мотор ?
Колеги след като се почисти и смаже стъпковото моторче ме интересува дали ще са нормални оборотите, който поддържа двигателя в порядака на 800 оборота или отначало ще са по-високи докато компютъра ги изравни? Питам защото не е приятно да ти държи 2000 оборота на свободна да речем.
Другото което ме интересува е само с моторно масло ли мога го смажа (до сега колкото съм чел не съм прочел някой да го е правил със грес или някакъв друг смазващ материал).
Другото което ме интересува е само с моторно масло ли мога го смажа (до сега колкото съм чел не съм прочел някой да го е правил със грес или някакъв друг смазващ материал).
BMW MMM.... Power
- ceco_kd
- младши ентусиаст
- Мнения: 366
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318i
- Мечтае да кара: На челна стойка.
- Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.
Re: поведение на колата след почистването на стъпковия мотор ?
Ще ти споделя моя горчив опит от чистенето на въпросното моторче, който завърши с едни 70 лева дадени излишно. Та понеже имам ГИ и като се случи да загася двигателя при последващо палене като има необходимата температура, за да обърне на газ го прави и започва едно тресене на оборотите м/у 500 и 1000. Това около 3-4 пъти и после всичко си заспива. Обаче като ми говореше дяволчето в мен да го изчистя профилактично и така и направих. Изчистих го с обезмаслител, после го напръсках с WD-40 и резултата беше, че след чистенето гнездото да го нарека където лагерува оста на клапата на стъпковото моторче се изчисти от мазнотията, която обаче е държала все пак оста стегната. Паднала е мизерията и луфта на гнезденцето стана голям. Резултата беше, че или ми заядаше оста на клапата на ст. мотор в някакво отворено положение и оборотите съответно на пр.ход бяха високи - 1500, 2000 или оставаше затворена клапата и съответно ползвах левия си крак да натискам съединителя и спирачката, а с десния държах обороти, че да не гасне двигателя всеки път като изключвам от скорост. Е накрая дадох 70 лв. за втора ръка моторче и в момента съм както си бях с моето, при обръщане претриса няколко пъти и се оправя. Така, че не знам какво да те посъветвам. Зависи колко ти е износена втулката, където лагерува оста на моторчето ти. Дано съм ти бил поне малко полезен и дано не си се отегчил да четеш фермана, който написах. Успех с решаването на проблема!
Карам бавно! Стигам Бързо!
- jazza77
- Потребител
- Мнения: 45
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: гр.Своге
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318 I 1.8 M43
- Мечтае да кара: M-Power
- Детайли за колата: БМВ- радостта от шофирането !
Re: поведение на колата след почистването на стъпковия мотор ?
Колега -мисля,че не е удачно да го смазваш с моторно масло -по скоро го напръскай с шпрей за карбуратори да махне всички нагари и боклуци в самото моторче,а за смазване не знам дали е удачно!!! Аз моето го чистя само с шпрея за карбуратори!
Успех
Успех
TURBO
- _Gec
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 71
- Регистриран на: 17.02.2010
- Местоположение: В. Търново
- Пол: Мъж
- Кара: e36 318is, e30 328is
- Мечтае да кара: разумно
Re: поведение на колата след почистването на стъпковия мотор ?
Мерси и на двамата за отговорите ще помисля какво да правя
да прочетох я без да се отегча и сега разбирам защо на моя познат му държеше високи обороти след почистванетоceco_kd написа: Дано съм ти бил поне малко полезен и дано не си се отегчил да четеш фермана, който написах. Успех с решаването на проблема!
BMW MMM.... Power
- vladi_a_i
- костинбродчанин
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: поведение на колата след почистването на стъпковия мотор ?
_Gec написа:Колеги след като се почисти и смаже стъпковото моторче ме интересува дали ще са нормални оборотите, който поддържа двигателя в порядака на 800 оборота или отначало ще са по-високи докато компютъра ги изравни? Питам защото не е приятно да ти държи 2000 оборота на свободна да речем.
Другото което ме интересува е само с моторно масло ли мога го смажа (до сега колкото съм чел не съм прочел някой да го е правил със грес или някакъв друг смазващ материал).
Моторчето да разбереш дали е от него му откачи буксата когато е на нормални 800 оборота,после ще качи колата сама докъм 1100 и така покарай да видиш как е,дали пак ще ги вдигне,ако пък ли не си виж жилото на педала за газта..после сподели,че това се прави за 5мин.
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
Re: поведение на колата след почистването на стъпковия мотор ?
Това при мене се оправи като се сетих да му закача буксата след 2 дена_Gec написа:... държеше високи обороти след почистването
Re: поведение на колата след почистването на стъпковия мотор ?
Онзи ден почиствах моето клапанче за празния ход, профилактично само , за първи път явно му беше откак се е отзовало в колата. 2/3 от флакона изпръсках в него - спрей за почистване на карбуратори (MOTIP ползвах), и НИКАКВО!!! допълнително смазване после! Клапанчето се раздвижи перфектно, и след като го върнах на мястото му, работи може би една идея по-добре мотора сега, няма и следа от 3-4те залюлявания на оборотите след палене, които се случваха средно на едно от 10-15 поредни паления.
И преди, и сега, оборотите си седят на свободен ход (на място) около 850. Това е нормалното положение.
Убедих се в това, което подозирах отдавна - в клапанчето за празния ход на M42 няма нищо "стъпково", а е най-стандартно електромагнитно клапанче, управлявано с широчинно-модулирани импулси При М44 може и другояче да стоят нещата... там не мога да коментирам.
И преди, и сега, оборотите си седят на свободен ход (на място) около 850. Това е нормалното положение.
Убедих се в това, което подозирах отдавна - в клапанчето за празния ход на M42 няма нищо "стъпково", а е най-стандартно електромагнитно клапанче, управлявано с широчинно-модулирани импулси При М44 може и другояче да стоят нещата... там не мога да коментирам.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- jackass3D
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 135
- Регистриран на: 3.03.2011
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: e39 Touring
- Мечтае да кара: Mach 1, Hemi Cuda и Chevy SS
- Детайли за колата: Много хубави :)
Re: поведение на колата след почистването на стъпковия мотор ?
Ами ултра звук за почистване на стъпковото пак на е36 м40. Също ми прави проблем на газ и бензин
- _Gec
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 71
- Регистриран на: 17.02.2010
- Местоположение: В. Търново
- Пол: Мъж
- Кара: e36 318is, e30 328is
- Мечтае да кара: разумно
Re: поведение на колата след почистването на стъпковия мотор ?
Да, значи почистих стъпковия мотор със един спрей и остатъка от него на запален двигател пръскахме с един познат към дебитомера, за да може със всмукваната въздушна маса да влезе и почистващата течност и да прочисти и конекторните тръби за въздуха. Така и така чистихме Моторчето защо да спираме само до там нали , усетихме разлика в поведението на двигателя и се радвам че го прочистих.
Благодаря за коментарите на всички, с които ме насочихте какво да правя
Благодаря за коментарите на всички, с които ме насочихте какво да правя
BMW MMM.... Power
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: поведение на колата след почистването на стъпковия мотор ?
Имаш късмет, че си с АФМ, а не с МАФ, че може би щеше да му е последното чистене така със спрея.
- ивчо3
- старши ентусиаст
- Мнения: 1931
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: поведение на колата след почистването на стъпковия мотор ?
ceco_kd написа:напръсках с WD-40 и резултата беше, че след чистенето гнездото да го нарека където лагерува оста на клапата на стъпковото моторче се изчисти от мазнотията, която обаче е държала все пак оста стегната. Паднала е мизерията и луфта на гнезденцето стана голям. Резултата беше, че или ми заядаше оста на клапата на ст. мотор в някакво отворено положение и оборотите съответно на пр.ход бяха високи - 1500, 2000 или оставаше затворена клапата
Те това пробвам да го обясня, но никой не иска да разбере. Няма смисъл от чистене, разглобявал съм тази част и като се извади оста с клапата се разбира че има луфт, разбира се, съвсем нищожен след почистване. Наистина като се подаде напрежение 12V на крачетата, клапата се отмества напълно, но в работен режим през отвора влиза въздух, който избутва клапата колкото да запецне в някакво положение в стените и еб.ва работата. Имайте впредвид че допускът в хлабината втулка- ос на клапата трябва да е по-малък от 100 микрона, възможно и 200 микрона.
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани