Start/Stop Button e46 e36
Модератор: bum_bum
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- cooladdicted
- Потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 19.01.2011
- Местоположение: Плевен/Кипър
- Пол: Мъж
Start/Stop Button e46 e36
Здравейте колеги, попаднах на интересен материал,описващ как се инсталира старт/стоп бутон от z8 на е36/46. Предполагам принципа може да се използва и при други модели, но нямам представа, тези които разбират могат да пробват. Аз лично не разбирам много от електрониката на автомобилите и единственото, което мога да направя е да преведа на български материала, който открих.
Инсталиране на старт/стоп бутон от z8 на е46/е36
Пиша това ръководство за инсталиране на старт/стоп бутон от z8 на е36/е46. Но може да го използвате при инсталиране на повечето модели на BMW.
Нужни инструменти
Дрелка
Инструмент с който да пробиете дупка с размери 35мм (предполагам някакъв вид трион не разбирам от тези неща)
Поялник
Комплект отверки
Макетен нож
Клещи за оголване на кабели (ние българите и с вилица можем да оголим кабел, така, че едва ли са толкова важни тия клещи, но аз съм само преводач )
Мултицет или Волтметър
Части и материали
z8 старт/стоп бутон Part no. 61318377343 (оригинално наименование Z8 Engine Start Button Part no. 61318377343 )
40A (min) 12v, 4 или 5 пина автомобилно реле
Реле socket/base (по желание)
Вътршен PC/CD/DVD 4 пинов аудио кабел тип черен щепсел (оригинално название Internal PC CD/DVD drive 4 pin audio cable (black plug type) така, предполагам това е кабела в компютрите ни, който предава сигнала от двдто към дънната платка. Такъв кабел можете да намерите за стотинки в всеки един компютърен магазин. Прилагам и снимка за да знаете какво да търсите.)
4 х 6,3 мм женски гуфрирани конектори (аз лично нямам представа какво е това ако някой има желание да обясни предполагам че е нещо от рода на чорапчета )
2M х 2,5 автомобилни кабели
5M х 0,65 или 1,00 мм автомобилни кабели
материал за спояване (тенол, колофон)
силиконова или пвц лента (предполагам някакав вид шлаух за кабелите)
изулирбанд
Схема на свързване
Процедура
Махнете панела на приборно табло и малката жабка около шофьорските педали под волана.Има 4 винта за прмахване на жабката има и един пластмасов шифт ,също и винт над съединитела с който се маха главния панел.
Сваляме капака под волана. Има два щифта, които се натискат в средата за да се освободят, сега трчбва да махнем кората за целта трябва да се дръпме на долу с малко сила, за да успее да излезе, защото до колкото разбрах от превода, някаде там се намират кабелите и щифтовете за упраението на волана. Така вече имаме добра видимост в зоната зад и под волана окабеляването и прекъсвача.
Сега трябва да пуснете кабели от прекъсвача. В случея от 2.5мм зелен и 2.5мм син/черен кабел, като на снимката отгоре. Има и по лесен начин под волана на кормилната колона, изобразено е на снимката по долу.
Използваите минимум 2.55мм кабел за да окабелите.Аз използвах черен и червен цвят на кабелите. Оголете 12-15 милиметра от кабелите и завартете добре телчетата. Същото направете и с кабелите с които ще удължавате. Запоете с средно дебела нишка тенол и се обедете, че сте направили хубава спойка. Тъй, като това е високотокова верига около 40А. Изолирайте колкото се може по добре кабелите, които снадахте с изулирбант. (Не пестете изулирбанта, ако трябва сложете и шлаух. Направете го колкото се може по защитено за да не стане инфекция.)
направете дължините на двата нови кабела, които пуснахме възможно най-къси така, че релето което ще монтираме да се намира възможно най близо до снадките на кабелите, които правихме. Било при кабелите до волана или тези в кормилната колона. Сега трябва да вържем новите скъсени кабели към релето. (пак казвам моите кабели са червен и черен вашите може да са ралични) Поставям женско "чорапче" на червения кабел 6.3 мм заедно с предпазителя (това не успях да го разбера за какъв предпазител става въпрос предполагам че се слага предпазител на кабела)(удължението ми от зеления кабел ) също така спояваме и изулираме с шлаух и вкарваме в терминал 87 на реле базата .
Слагаме женско чорапче на опашката на предпазителя, спояваме и слагаме в терминал 86. В предпазителя поставяме бушон от 2А или по малък.
Поставяме женско чорапче на новия черен кабел, (който пуснахме от черно/син кабел) спояваме изолираме и вкарваме в терминал 30 от главното реле.
На по дълъг тънък кабел 0.65 1.00 мм поставяме женско чорапче изулираме и поставяме в терминал 85 на главното реле.
аз лично не успях да разбера много как да вържа кабелите към релето надявам се някой да обясни пак казвам че само превеждам
Време е да монтираме бутона. Може да го сложите кадето поискате. В снимкахта по долу ще видите мястото което аз избрах, за поставяне на бутона, както казах вие можете да го сложите кадето пожелаете. Важно е да сте сигурни. че мястото което сте избрали за монтиране е празно и от там не минават кабели или каквото и да било друго. Процедирайте внимателно пробийте дупка с размер 35 мм.
Ако погледнем бутона от z8, ще видим че има 4 пина в слотове само през крайните два преминава тока за вкл/изкл. Кабел за пренос на аудио от цд към пс отговаря перфектно на пиновете след оголване и почисване на кабелите.
Запете кабелите към бутона, а от другата страна свържете с кабелите които пуснахме от релето, изолирайте хубаво поставете бутона в дупката. На бутона има щифтове така че няма а ви трябва лепило за да го прикрепите.
Сега остана само да сглобите всички пластмаси и сте готови .
това е от мен опитах се да преведа всичко възможно най точно и въпреки че часта с кабелите бушоните и релето не са написани много точно схемата доста помага скоро ще преведа и марериал как се слага старт бутон + смяна на стартер с новия ключ и радиоуправлението му
Инсталиране на старт/стоп бутон от z8 на е46/е36
Пиша това ръководство за инсталиране на старт/стоп бутон от z8 на е36/е46. Но може да го използвате при инсталиране на повечето модели на BMW.
Нужни инструменти
Дрелка
Инструмент с който да пробиете дупка с размери 35мм (предполагам някакъв вид трион не разбирам от тези неща)
Поялник
Комплект отверки
Макетен нож
Клещи за оголване на кабели (ние българите и с вилица можем да оголим кабел, така, че едва ли са толкова важни тия клещи, но аз съм само преводач )
Мултицет или Волтметър
Части и материали
z8 старт/стоп бутон Part no. 61318377343 (оригинално наименование Z8 Engine Start Button Part no. 61318377343 )
40A (min) 12v, 4 или 5 пина автомобилно реле
Реле socket/base (по желание)
Вътршен PC/CD/DVD 4 пинов аудио кабел тип черен щепсел (оригинално название Internal PC CD/DVD drive 4 pin audio cable (black plug type) така, предполагам това е кабела в компютрите ни, който предава сигнала от двдто към дънната платка. Такъв кабел можете да намерите за стотинки в всеки един компютърен магазин. Прилагам и снимка за да знаете какво да търсите.)
4 х 6,3 мм женски гуфрирани конектори (аз лично нямам представа какво е това ако някой има желание да обясни предполагам че е нещо от рода на чорапчета )
2M х 2,5 автомобилни кабели
5M х 0,65 или 1,00 мм автомобилни кабели
материал за спояване (тенол, колофон)
силиконова или пвц лента (предполагам някакав вид шлаух за кабелите)
изулирбанд
Схема на свързване
Процедура
Махнете панела на приборно табло и малката жабка около шофьорските педали под волана.Има 4 винта за прмахване на жабката има и един пластмасов шифт ,също и винт над съединитела с който се маха главния панел.
Сваляме капака под волана. Има два щифта, които се натискат в средата за да се освободят, сега трчбва да махнем кората за целта трябва да се дръпме на долу с малко сила, за да успее да излезе, защото до колкото разбрах от превода, някаде там се намират кабелите и щифтовете за упраението на волана. Така вече имаме добра видимост в зоната зад и под волана окабеляването и прекъсвача.
Сега трябва да пуснете кабели от прекъсвача. В случея от 2.5мм зелен и 2.5мм син/черен кабел, като на снимката отгоре. Има и по лесен начин под волана на кормилната колона, изобразено е на снимката по долу.
Използваите минимум 2.55мм кабел за да окабелите.Аз използвах черен и червен цвят на кабелите. Оголете 12-15 милиметра от кабелите и завартете добре телчетата. Същото направете и с кабелите с които ще удължавате. Запоете с средно дебела нишка тенол и се обедете, че сте направили хубава спойка. Тъй, като това е високотокова верига около 40А. Изолирайте колкото се може по добре кабелите, които снадахте с изулирбант. (Не пестете изулирбанта, ако трябва сложете и шлаух. Направете го колкото се може по защитено за да не стане инфекция.)
направете дължините на двата нови кабела, които пуснахме възможно най-къси така, че релето което ще монтираме да се намира възможно най близо до снадките на кабелите, които правихме. Било при кабелите до волана или тези в кормилната колона. Сега трябва да вържем новите скъсени кабели към релето. (пак казвам моите кабели са червен и черен вашите може да са ралични) Поставям женско "чорапче" на червения кабел 6.3 мм заедно с предпазителя (това не успях да го разбера за какъв предпазител става въпрос предполагам че се слага предпазител на кабела)(удължението ми от зеления кабел ) също така спояваме и изулираме с шлаух и вкарваме в терминал 87 на реле базата .
Слагаме женско чорапче на опашката на предпазителя, спояваме и слагаме в терминал 86. В предпазителя поставяме бушон от 2А или по малък.
Поставяме женско чорапче на новия черен кабел, (който пуснахме от черно/син кабел) спояваме изолираме и вкарваме в терминал 30 от главното реле.
На по дълъг тънък кабел 0.65 1.00 мм поставяме женско чорапче изулираме и поставяме в терминал 85 на главното реле.
аз лично не успях да разбера много как да вържа кабелите към релето надявам се някой да обясни пак казвам че само превеждам
Време е да монтираме бутона. Може да го сложите кадето поискате. В снимкахта по долу ще видите мястото което аз избрах, за поставяне на бутона, както казах вие можете да го сложите кадето пожелаете. Важно е да сте сигурни. че мястото което сте избрали за монтиране е празно и от там не минават кабели или каквото и да било друго. Процедирайте внимателно пробийте дупка с размер 35 мм.
Ако погледнем бутона от z8, ще видим че има 4 пина в слотове само през крайните два преминава тока за вкл/изкл. Кабел за пренос на аудио от цд към пс отговаря перфектно на пиновете след оголване и почисване на кабелите.
Запете кабелите към бутона, а от другата страна свържете с кабелите които пуснахме от релето, изолирайте хубаво поставете бутона в дупката. На бутона има щифтове така че няма а ви трябва лепило за да го прикрепите.
Сега остана само да сглобите всички пластмаси и сте готови .
това е от мен опитах се да преведа всичко възможно най точно и въпреки че часта с кабелите бушоните и релето не са написани много точно схемата доста помага скоро ще преведа и марериал как се слага старт бутон + смяна на стартер с новия ключ и радиоуправлението му
- стан
- старши ентусиаст
- Мнения: 2402
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: '94 Opel Corsa B
Re: Start/Stop Button e46 e36
по-добре от е90 понеже свети
Re: Start/Stop Button e46 e36
Евала, че си се постарал На е36 бих си сложил такава шукария на мястото на запалката
- paco_sp
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 198
- Регистриран на: 15.09.2009
- Местоположение: гр.Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 318 I Touring
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Start/Stop Button e46 e36
Браво колега много интерсна тема,още от утре почвам да търся необходимите части и започвам проекта. ако и някои го е правил вече да сподели ако има тънки моменти,че дане стане фал някъде.
- cooladdicted
- Потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 19.01.2011
- Местоположение: Плевен/Кипър
- Пол: Мъж
Re: Start/Stop Button e46 e36
ако някой разбере колко пари са бутоните за Z8 или Е90 нека сподели иначе като изключим цената на бутоните всичко се прави с подръчни средства
- paco_sp
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 198
- Регистриран на: 15.09.2009
- Местоположение: гр.Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 318 I Touring
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Start/Stop Button e46 e36
За Е90 в дару го дават 120 лв. а за Z3-та неможах да намеря но предполагам ще е по-евтин,ако някои знае да сподели.
- Green_Label
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 104
- Регистриран на: 21.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Все по-рядко :(
- Мечтае да кара: нещо поне 5.7 V8
Re: Start/Stop Button e46 e36
Z3 е с ключ, затова не си намерил бутон. Обаче идеята си я бива
Искам да съм дизел и да съм такси, Лепа Брена с мен в едно легло да спи!
- iamatuning
- младши ентусиаст
- Мнения: 259
- Регистриран на: 26.10.2007
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525
Re: Start/Stop Button e46 e36
Ето тук колегите могат да видят как изглежда бутона на мястото на запалката и да проследят операцията за Е36.
http://translate.googleusercontent.com/ ... VsOANe27tw
http://translate.googleusercontent.com/ ... VsOANe27tw
- cooladdicted
- Потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 19.01.2011
- Местоположение: Плевен/Кипър
- Пол: Мъж
Re: Start/Stop Button e46 e36
колеги намерих старт бутон за Е30 Е34 Е36 Е38 Е39 Е46 произведен спецялно за тези модели то е някакав кит на доста приятна цена ето линк http://cgi.ebay.co.uk/ENGINE-PUSH-START-BUTTON-BMW-E36-E46-E39-E34-E30-E38-/140453010550?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item20b3a6dc76има и бутони за по новите модели които естествено могат да се монтират и на по старите автомобили линкhttp://shop.ebay.co.uk/i.html?_nkw=bmw+start+button&_sacat=0&_dmpt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&_odkw=bmw+button&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313 а бутона за М-пакета е супер поръчвайте без да мислите цените къртят е поне в сравнение с цената която колегата сподели по горе
Последна промяна cooladdicted на 30 Яну 2011, 21:04, променена общо 1 път
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
- sonic
- младши ентусиаст
- Мнения: 337
- Регистриран на: 3.01.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: му се с повече от 525 hp
- Мечтае да кара: ама честно: ONE1
- Детайли за колата: важи
Re: Start/Stop Button e46 e36
Според мен няма особен смисъл от този бутон само за стартера. Ще е много истинско ако ключът ти стои в джоба, а бутона да върши всички останали операции.
- iamatuning
- младши ентусиаст
- Мнения: 259
- Регистриран на: 26.10.2007
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525
Re: Start/Stop Button e46 e36
Като гледам бутона може да се сложи на 10 места и да се получи ефекта 1 към 1 с Е90,бутона се натиска еднократно без задържане,това на 100% го поддържа модул за дистанционно палене и самия бутон ако се върже към модула ще стане супер,понеже като подадеш ток на информационния кабел на модула той прави проверките дали е дръпната ръчната спирачка или натисната крачна и след като запали взема информация от динамото че зарежда и преустановява дейност,но все пак ако колата ви не пали с малко въртене модулът прави още един-два опита така че да запали.Според мен това е професионалният и оригинален вариант за копирането на палене с бутон или който иска може да го сложи за гъзарийка но като седне да го държи докато запали.Единствено за крайния резултат влияе цената разбира се,ако един бутон е 100лв. и модула е примерно 150лв.цената скача но всеки може да предцени колко иска да се доближи до оригинала,аз лично имам монтиран модул и бих си купил бутон да си го направя.Всичко е въпрос на доработки,всеки ключ си има чип и този чип дава инфо на компа а то може да се ползва за направата на на следната схема: слагаш ключа в определено гнездо и колата дава контакт,чукваш бутона-пали,чукваш пак-гаси,вадиш ключа-изкл.
Re: Start/Stop Button e46 e36
За да се направи както е истинското трябват доста пари и умения.
Това което колегата е превел е общо взето как да си вържем копче с реле. Значи много лесно и евтино може да се направи за 10тина лева с почти никакви познания. Купувате си едно по яко реле с кабелите към него и едно ключе дет се натиска без да се застопорява. Слагал съм такъв ключ на един сеат бензинов даже без реле щото човека не искаше( все пак е търговец на коли) и нямаше ядове.
За релето:
1) свързвате 85 и 30 към 2ри контакт на контактния ключ
2) 87 свързвате с 3ти контакт на контактния ключ
3) от някое болтче което е завито в желязо взимате маса и я подавате на ключето ви а другия му край свързвате с 86 на релето
4) изолирате всичко
Само да кажа че според мен и тъпо да се качиш да дадеш на контакт от контактния ключ и после да натиснесх бутонче.
Това което колегата е превел е общо взето как да си вържем копче с реле. Значи много лесно и евтино може да се направи за 10тина лева с почти никакви познания. Купувате си едно по яко реле с кабелите към него и едно ключе дет се натиска без да се застопорява. Слагал съм такъв ключ на един сеат бензинов даже без реле щото човека не искаше( все пак е търговец на коли) и нямаше ядове.
За релето:
1) свързвате 85 и 30 към 2ри контакт на контактния ключ
2) 87 свързвате с 3ти контакт на контактния ключ
3) от някое болтче което е завито в желязо взимате маса и я подавате на ключето ви а другия му край свързвате с 86 на релето
4) изолирате всичко
Само да кажа че според мен и тъпо да се качиш да дадеш на контакт от контактния ключ и после да натиснесх бутонче.
- cooladdicted
- Потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 19.01.2011
- Местоположение: Плевен/Кипър
- Пол: Мъж
Re: Start/Stop Button e46 e36
iamatuning написа:Като гледам бутона може да се сложи на 10 места и да се получи ефекта 1 към 1 с Е90,бутона се натиска еднократно без задържане,това на 100% го поддържа модул за дистанционно палене и самия бутон ако се върже към модула ще стане супер,понеже като подадеш ток на информационния кабел на модула той прави проверките дали е дръпната ръчната спирачка или натисната крачна и след като запали взема информация от динамото че зарежда и преустановява дейност,но все пак ако колата ви не пали с малко въртене модулът прави още един-два опита така че да запали.Според мен това е професионалният и оригинален вариант за копирането на палене с бутон или който иска може да го сложи за гъзарийка но като седне да го държи докато запали.Единствено за крайния резултат влияе цената разбира се,ако един бутон е 100лв. и модула е примерно 150лв.цената скача но всеки може да предцени колко иска да се доближи до оригинала,аз лично имам монтиран модул и бих си купил бутон да си го направя.Всичко е въпрос на доработки,всеки ключ си има чип и този чип дава инфо на компа а то може да се ползва за направата на на следната схема: слагаш ключа в определено гнездо и колата дава контакт,чукваш бутона-пали,чукваш пак-гаси,вадиш ключа-изкл.
предполагам говориш за нещо такова http://www.youtube.com/watch?v=7yx8y05EgIc
аз също не виждам голям смисъл в старт бутона при положение че вкарваш клуча и го завърташ преди да натиснеш бутона което си е пълна загуба на време преведох го защото може да има хора на които да им хареса но да не знаят как да го напаравят
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани