Гордън Мъри за "Бугати Вейрон" ...
Модератор: Общи модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- THUNDER
- младши ентусиаст
- Мнения: 660
- Регистриран на: 8.08.2004
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: vRS
Гордън Мъри за "Бугати Вейрон" ...
Мисля, че тази статия в Road&Track, написана от един истински технически гений ще е интересно четиво .
Накратко - прави технически анализ на Вейрон-а и същевременно го сравнява със своето отроче McLaren F1...
http://www.roadandtrack.com/article.asp?section_id=7&article_id=3075
Накратко - прави технически анализ на Вейрон-а и същевременно го сравнява със своето отроче McLaren F1...
http://www.roadandtrack.com/article.asp?section_id=7&article_id=3075
Live and let Die!
- Penchev
- Сватбаря
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Ето тази част на статията ме изкефи максимално
As the drag increases as a square of the speed, the power requirement increases as a cube of the speed because the power itself is speed-dependent. The Veyron because of its high CDA figure and huge cooling drag needs 1001 hp to go 12 mph faster than a McLaren F1 producing 627 hp. To help understand the problem of starting a car program from a weak point aerodynamically, we do some calculations: A turbocharged F1 producing 1001 hp would achieve 281 mph assuming the same drivetrain efficiency. Another way of looking at this equation is that an F1 would need "only" 740 hp to reach the Bugatti's top speed. All this demonstrates just what an uphill struggle the Bugatti team faced to achieve their targets.
452 км/ч турбинирана версия на Ф1-цата
И въпреки всичко F1 си остава връх бугатито си е една чиста екзотика и нищо повече,правилно казва Гордън Мъри,че няма база за сравнение едва ли не,при положение,че с McLaren F1 са създали автомобил,който е сразмерите на Порше Кайман - има място за 3 ма пасажери и багажно отделение дори Гениална конструкция,създадена от гениални мозъци
И още нещо много важно
Weight saving should be by design and not a post process. Weight is the car designer's biggest enemy. It works against you in every single aspect of vehicle dynamics. Power-to-weight ratio is one of the most misunderstood figures in the auto-motive world. Achieving a good power-to-weight figure by applying huge horsepower to a heavy car is in no way the same thing as achieving the same ratio with a very light car. For all its 1001 hp, the Veyron falls short of a McLaren F1's power-to-weight figure.
Георги Пенчев
As the drag increases as a square of the speed, the power requirement increases as a cube of the speed because the power itself is speed-dependent. The Veyron because of its high CDA figure and huge cooling drag needs 1001 hp to go 12 mph faster than a McLaren F1 producing 627 hp. To help understand the problem of starting a car program from a weak point aerodynamically, we do some calculations: A turbocharged F1 producing 1001 hp would achieve 281 mph assuming the same drivetrain efficiency. Another way of looking at this equation is that an F1 would need "only" 740 hp to reach the Bugatti's top speed. All this demonstrates just what an uphill struggle the Bugatti team faced to achieve their targets.
452 км/ч турбинирана версия на Ф1-цата
И въпреки всичко F1 си остава връх бугатито си е една чиста екзотика и нищо повече,правилно казва Гордън Мъри,че няма база за сравнение едва ли не,при положение,че с McLaren F1 са създали автомобил,който е сразмерите на Порше Кайман - има място за 3 ма пасажери и багажно отделение дори Гениална конструкция,създадена от гениални мозъци
И още нещо много важно
Weight saving should be by design and not a post process. Weight is the car designer's biggest enemy. It works against you in every single aspect of vehicle dynamics. Power-to-weight ratio is one of the most misunderstood figures in the auto-motive world. Achieving a good power-to-weight figure by applying huge horsepower to a heavy car is in no way the same thing as achieving the same ratio with a very light car. For all its 1001 hp, the Veyron falls short of a McLaren F1's power-to-weight figure.
Георги Пенчев
- Dimo
- баварски фанатик
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
Че е екзотика е ясно, ама тва с Ф1 ме разби, 452 лелееее аз тая кола я имах за велика, ма сега съвсем ми скри шапката. Просто......
Някой да е чувал за по бърза модификация на Макларън Ф1?
Някой да е чувал за по бърза модификация на Макларън Ф1?
- kay
- просветлен
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
BMW8 написа:Че е екзотика е ясно, ама тва с Ф1 ме разби, 452 лелееее аз тая кола я имах за велика, ма сега съвсем ми скри шапката. Просто......
Някой да е чувал за по бърза модификация на Макларън Ф1?
Това не е съществуваща модификация! Статията говори за "теоретичен" МакЛарън Ф1 с 1001 коня - точно толкова колкото и Бугати-ти. Идеята е, че заради значително по-добрата си аеродинамика, МакЛаръна ще е по-бърз ако имаше същите коне. Никъде не се споменава, че съществува такъв МакЛарън!
Интересно четиво иначе
- THUNDER
- младши ентусиаст
- Мнения: 660
- Регистриран на: 8.08.2004
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: vRS
Радвам се, че ви хареса статията - за мен едно от най-големите и достойнства е факта, че Мъри дава оценка на колегите си почти без да умаловажава труда им .
Live and let Die!
И вие, както и автора пропускате едно съществено нещо:
Вейрона не е нито едно от трите ... вейрона е нещо като експонат (сигурен съм, че има и по-точна дума, ма сега не мога да зацепа ) създаден с една единствена цел ... да покаже докъде се простират в момента възможностите на автомобилостроенето и къде са границите ...
Тази кола не е правена нито да е най-добрата (въреки, че за мен в много отношения тя е), нито е правена за да се печели от нея (тези които са гледали топгиър, знаят, че бугатито се продава на 1/3 от реалната цена, която то струва на VW)
Most supercars fit into three categories: 1) real world, designed to be used and enjoyed on normal roads; 2) track cars; 3) collector cars, i.e., engineering showoffs. Some supercars fit into two or even three of these categories.
Вейрона не е нито едно от трите ... вейрона е нещо като експонат (сигурен съм, че има и по-точна дума, ма сега не мога да зацепа ) създаден с една единствена цел ... да покаже докъде се простират в момента възможностите на автомобилостроенето и къде са границите ...
Тази кола не е правена нито да е най-добрата (въреки, че за мен в много отношения тя е), нито е правена за да се печели от нея (тези които са гледали топгиър, знаят, че бугатито се продава на 1/3 от реалната цена, която то струва на VW)
- THUNDER
- младши ентусиаст
- Мнения: 660
- Регистриран на: 8.08.2004
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: vRS
j1v написа:Вейрона не е нито едно от трите ... вейрона е нещо като експонат (сигурен съм, че има и по-точна дума, ма сега не мога да зацепа ) създаден с една единствена цел ... да покаже докъде се простират в момента възможностите на автомобилостроенето и къде са границите ...
В този смисъл се е изказал и самият Мъри в статията, а ти в случая го превеждаш
j1v написа:Тази кола не е правена нито да е най-добрата (въреки, че за мен в много отношения тя е), нито е правена за да се печели от нея (тези които са гледали топгиър, знаят, че бугатито се продава на 1/3 от реалната цена, която то струва на VW)
Знам пич - когато работех във VW, Вейрон-а беше в процес на разработка. При всяка среща с немец от централата (по време на обучения ) съм разговарял за колата, като смисъла при отговор на въпроса "ЗАЩО се прави такава кола?" винаги бе подобен на твоето мнение . Нооо - бъди сигурен, че цената НЕ Е 1/3 от реалната, вервай ми
Апропо - това се отнася и за Phaeton, но той е друга бира ...
Live and let Die!
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
да не би и тази кола е била мечта на Ferdinand Piech?
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], xterminator