Защо слагаме зимни гуми ?
Модератор: cww
13 мнения
• Страница 1 от 1
- vankata™
- младши ентусиаст
- Мнения: 706
- Регистриран на: 11.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Защо слагаме зимни гуми ?
За сигурно шофиране през зимата е необходимо оптимално сцепление. Благодарение на специалния си дизайн с множество ламели, зимните гуми имат много по-голяма контактна площ с пътя, което гарантира по-добра устойчивост и по-къс спирачен път.
При движение на сняг със скорост от 50 км/ч автомобил "обут" с четири зимни гуми има спирачен път от 35 метра, докато този с летни гуми спира за 43 метра. При заледен път и скорост от само 30 км/ч разликата е още по-голяма. Зимните гуми спират за 57 метра, а летните за цели 68 метра. Много често метрите, спечелени от зимните гуми , предотвратяват сериозни произшествия и спасяват човешки животи.
Кои са истинските зимни гуми?
На пазара се предлагат т. нар. "всесезонни" гуми. Според производителите им са подходящи за употреба през цялата година - при пролетния дъжд, при лятната жега, при есената слана и зимния лед. Това не е нищо друго освен маркетингов трик , който обаче често струва скъпо на клиента. И докато през лятото свойствата на тези гуми са задоволителни, при зимни условия употребата им е компромис със сигурността. През 1999 г. в САЩ и Канада бе приет нов стандарт за зимни гуми, който вече е световно признат. Зимните гуми, одобрени по строгите изисквания на този стандарт, гарантират на клиентите най-високите възможни нива на устойчивост и сцепление с пътя при сурови зимни условия и са маркирани със специален знак: снежинка на фона на планина .
Защо силика?
Най-новата технология в производството на зимни гуми е използването в каучуковата смес на силициев двуокис SiO 2, химическо съединение известно под името силика .
При температури под 7 градуса Целзий, обикновената каучукова смес на летните и всесезонни гуми губи еластичността си и не може да осъществи добро сцепление с пътя дори при сухи условия. Чрез прибавянето на силика се запазва еластичността на каучуковата смес при минусови температури и се постига маскимално сцепление при сняг и лед.
Така например, зимните гуми със силика имат над 50 % по-добро сцепление на сняг и лед в сравнение с някой летен модел, което води и до значително подобрение на спирачния път и устойчивост на автомобила при зимни условия.
Например Lassa Snoways II е зимна гума, създадена според водещите световни технологии и изпитан в арктическата част на Финландия.
Специалната каучукова смес на грайфера съдържа силиконови съединения и запазва еластичността си дори при температури от -40С, което гарантира непостигано до сега сцепление с пътя при дъжд, сняг или лед. Силиконовата технология понижава съпротивлението при въртене на гумата по посока на движението и намалява разхода на гориво до 10% в сравнение с обикновените гуми.
Голямо техническо предимство на Snoways II е повишената гъстота на блоковете на грайфера и множеството ламели, които осигуряват по-добро сцепление при рязко спиране или при завой на хлъзгав път. Компютърно моделираните канали отвеждат водата извън протектора и намаляват значително опасността от аквапланинг върху водни повърхности.
Силиконовата смес е отлична при шофиране и спиране на сняг и лед, а също така до p ринася и за минимално съпротивление по посока на движението и подобрява сцеплението на мокро. Специалният дизайн на формата на блоковете довежда до минимален шум при движение. Екстра дълбокият грайфер и специален дизайн на страната допринасят за максимален комфорт при пътуване. Страничните зигзагообразни раменни блокове и увеличената гъстота на режещите ръбове на грайфера са основните характеристики на SnowaysII , благодарение на които гумата се справя еднакво добре на сняг и лед, и с всички условия на пътната настилка.
Кога се слагат зимните гуми?
Обикновенно повечето водачи се сещат за необходимостта от зимни гуми едва при първия сняг. Това често води до големи опашки пред пунктовете за гуми и много изгубено време и нерви. Разумните шофьори оборудват автомобила си със зимни гуми най-късно до края на Октомври. По това време температурата през нощта често пада до нула градуса Целзий и използването на летни гуми вече е опасно. Неслучайно опитните шофьори казват, че летни гуми се слагат на Гергьовден, а зимни на Димитровден (26-ти Октомври).
Достатъчни ли са две зимни гуми?
Въпреки, че изглежда логично от икономическа гледна точка, поставаянето само на две зимни гуми на задвижващите колела на автомобила носи сериозни рискове. При спиране, тежестта на автомобила се пренася на предната ос и автомобилите със задно предаване трябва да разчитат на чудо - оставените с летни гуми предни колела да спрат на сняг. При автомобилите с предно предаване пък, разликата в инерцията от успешното спиране на зимните гуми на предните колела и летните гуми на задните ще доведе до значителна нестабилност на автомобила и сериозен риск от неконтролируемо занасяне. Така че всичко друго освен четири зимни гуми е компромис, криещ сериозни рискове.
Зимни гуми за джипове?
Масово използваните от водачите на джипове всесезонни гуми за всякакви терени, са непригодни за употреба при минусови температури и заснежен път. От няколко години в Европа и Северна Америка добиват все по-голяма популярност чисто зимните джипови гуми, които имат необходимите качества за използване в сурови зимни условия.
Например зимната гума за джипове и SUV на японският производител Yokohama e специално изработената за движениие в зимни условия.
Моделът Yokohama Geolander I / T + разполага с множество ламели и каучукова смес със Зерума според най-модерните технологии в индустрията за изключително представяне, както на снежни, така и на заледени участъци. Зигзагообразния централен блок и двата широки надлъжни раменни канали осигуряват многобройни контактни ръбове за по-добро сцепление и увеличена странична стабилност.
Зигзагообразните централни канали изхвърлят успешно снега и водата изпод гумата и предотвратяват поднасяне и аквапланинг. Вълнообразната форма на множеството ламели засилва сцеплението на снежни и заледени пътища.
Източник: www.autonet.bg
При движение на сняг със скорост от 50 км/ч автомобил "обут" с четири зимни гуми има спирачен път от 35 метра, докато този с летни гуми спира за 43 метра. При заледен път и скорост от само 30 км/ч разликата е още по-голяма. Зимните гуми спират за 57 метра, а летните за цели 68 метра. Много често метрите, спечелени от зимните гуми , предотвратяват сериозни произшествия и спасяват човешки животи.
Кои са истинските зимни гуми?
На пазара се предлагат т. нар. "всесезонни" гуми. Според производителите им са подходящи за употреба през цялата година - при пролетния дъжд, при лятната жега, при есената слана и зимния лед. Това не е нищо друго освен маркетингов трик , който обаче често струва скъпо на клиента. И докато през лятото свойствата на тези гуми са задоволителни, при зимни условия употребата им е компромис със сигурността. През 1999 г. в САЩ и Канада бе приет нов стандарт за зимни гуми, който вече е световно признат. Зимните гуми, одобрени по строгите изисквания на този стандарт, гарантират на клиентите най-високите възможни нива на устойчивост и сцепление с пътя при сурови зимни условия и са маркирани със специален знак: снежинка на фона на планина .
Защо силика?
Най-новата технология в производството на зимни гуми е използването в каучуковата смес на силициев двуокис SiO 2, химическо съединение известно под името силика .
При температури под 7 градуса Целзий, обикновената каучукова смес на летните и всесезонни гуми губи еластичността си и не може да осъществи добро сцепление с пътя дори при сухи условия. Чрез прибавянето на силика се запазва еластичността на каучуковата смес при минусови температури и се постига маскимално сцепление при сняг и лед.
Така например, зимните гуми със силика имат над 50 % по-добро сцепление на сняг и лед в сравнение с някой летен модел, което води и до значително подобрение на спирачния път и устойчивост на автомобила при зимни условия.
Например Lassa Snoways II е зимна гума, създадена според водещите световни технологии и изпитан в арктическата част на Финландия.
Специалната каучукова смес на грайфера съдържа силиконови съединения и запазва еластичността си дори при температури от -40С, което гарантира непостигано до сега сцепление с пътя при дъжд, сняг или лед. Силиконовата технология понижава съпротивлението при въртене на гумата по посока на движението и намалява разхода на гориво до 10% в сравнение с обикновените гуми.
Голямо техническо предимство на Snoways II е повишената гъстота на блоковете на грайфера и множеството ламели, които осигуряват по-добро сцепление при рязко спиране или при завой на хлъзгав път. Компютърно моделираните канали отвеждат водата извън протектора и намаляват значително опасността от аквапланинг върху водни повърхности.
Силиконовата смес е отлична при шофиране и спиране на сняг и лед, а също така до p ринася и за минимално съпротивление по посока на движението и подобрява сцеплението на мокро. Специалният дизайн на формата на блоковете довежда до минимален шум при движение. Екстра дълбокият грайфер и специален дизайн на страната допринасят за максимален комфорт при пътуване. Страничните зигзагообразни раменни блокове и увеличената гъстота на режещите ръбове на грайфера са основните характеристики на SnowaysII , благодарение на които гумата се справя еднакво добре на сняг и лед, и с всички условия на пътната настилка.
Кога се слагат зимните гуми?
Обикновенно повечето водачи се сещат за необходимостта от зимни гуми едва при първия сняг. Това често води до големи опашки пред пунктовете за гуми и много изгубено време и нерви. Разумните шофьори оборудват автомобила си със зимни гуми най-късно до края на Октомври. По това време температурата през нощта често пада до нула градуса Целзий и използването на летни гуми вече е опасно. Неслучайно опитните шофьори казват, че летни гуми се слагат на Гергьовден, а зимни на Димитровден (26-ти Октомври).
Достатъчни ли са две зимни гуми?
Въпреки, че изглежда логично от икономическа гледна точка, поставаянето само на две зимни гуми на задвижващите колела на автомобила носи сериозни рискове. При спиране, тежестта на автомобила се пренася на предната ос и автомобилите със задно предаване трябва да разчитат на чудо - оставените с летни гуми предни колела да спрат на сняг. При автомобилите с предно предаване пък, разликата в инерцията от успешното спиране на зимните гуми на предните колела и летните гуми на задните ще доведе до значителна нестабилност на автомобила и сериозен риск от неконтролируемо занасяне. Така че всичко друго освен четири зимни гуми е компромис, криещ сериозни рискове.
Зимни гуми за джипове?
Масово използваните от водачите на джипове всесезонни гуми за всякакви терени, са непригодни за употреба при минусови температури и заснежен път. От няколко години в Европа и Северна Америка добиват все по-голяма популярност чисто зимните джипови гуми, които имат необходимите качества за използване в сурови зимни условия.
Например зимната гума за джипове и SUV на японският производител Yokohama e специално изработената за движениие в зимни условия.
Моделът Yokohama Geolander I / T + разполага с множество ламели и каучукова смес със Зерума според най-модерните технологии в индустрията за изключително представяне, както на снежни, така и на заледени участъци. Зигзагообразния централен блок и двата широки надлъжни раменни канали осигуряват многобройни контактни ръбове за по-добро сцепление и увеличена странична стабилност.
Зигзагообразните централни канали изхвърлят успешно снега и водата изпод гумата и предотвратяват поднасяне и аквапланинг. Вълнообразната форма на множеството ламели засилва сцеплението на снежни и заледени пътища.
Източник: www.autonet.bg
::: vankata™ :::
- dinozab
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
- Cobra
- Turbo Pilot
- Мнения: 1628
- Регистриран на: 8.07.2004
- Местоположение: www.srautobg.com
- Пол: Мъж
- Кара: X5 F15 m50d,E30 TURBO
- Мечтае да кара: Това което си карам
Евалата за темата!
Мое мнение: Ласа?
Кво е това?Куче или фенербахче или Истанбул или пълно дърво?
От лични наблюдения тази гума не си струва дори парите от към 300лв. за 17"-ка!
Мое мнение: Ласа?
Кво е това?Куче или фенербахче или Истанбул или пълно дърво?
От лични наблюдения тази гума не си струва дори парите от към 300лв. за 17"-ка!
- Dimo
- баварски фанатик
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
Браво, темата е много подходяща в момента, ама неможа ли да дадеш пример с по свестни гуми, а не точно с Ласата
- vankata™
- младши ентусиаст
- Мнения: 706
- Регистриран на: 11.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Примера не съм го дал аз, а автора на статията, аз само я поствам тук, за да я видите повече хора!А между другото за Ласа, моя съдружник си взима 4 гуми зимнни и ги кара 3 години и след това хвърля, и взима нови.Кара Пасат и казва че е много доволен.Аз лично карам със зимни БФ Гуудрич Уинтер Джи и съм много доволен, миналата зима си ги взех чисто нови и не съм имал никакви проблеми.
::: vankata™ :::
- The Mravoiada
- младши ентусиаст
- Мнения: 324
- Регистриран на: 26.04.2004
- Местоположение: София
The_Wizard. написа::arrow: http://www.segabg.com/26102002/p0090004.asp
Мерси, мерси. Това съм го писал аз в доброто старо време
Не че искам да се хваля, просто ме наведе на спомени за едни времена, в които си пишех за каквото ми е кеф без напрежение и нерви...
There are moments
when the only thing that stands still
is time itself
when the only thing that stands still
is time itself
- SpUd3r
- FiRe WaLK WiTh Me !
- Мнения: 4203
- Регистриран на: 23.03.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: винаги с усмивка :)
- Детайли за колата: 316is touring - Виолетка
jk написа:Като стана дума за гуми някой знае ли за страница на някоя българска фирма на която да има цени на гуми... да знам в БГ какви са им цените горе-долу?
www.gumi.bg тука можеш да търсиш гуми по големина и т.н.
Tux0 Ca !
- The_Wizard.
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 93
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
The Mravoiada написа:The_Wizard. написа::arrow: http://www.segabg.com/26102002/p0090004.asp
Мерси, мерси. Това съм го писал аз в доброто старо време
Не че искам да се хваля, просто ме наведе на спомени за едни времена, в които си пишех за каквото ми е кеф без напрежение и нерви...
Наистина ли? Значи си имаме важна клечка тук при нас, простосмъртните - публична личност, похвално. Извинявай ако съм накърнил интелектуалната собственост, просто се опитах да помогна
P.S.
Надявам се да не се обидиш. Майтап да става Иначе, ако е вярно евала
- XaMaB
- ентусиаст
- Мнения: 1070
- Регистриран на: 20.01.2005
- Местоположение: у вкъщи
- Пол: Мъж
- Кара: мел
- Мечтае да кара: танк
- Georgieff
- младши ентусиаст
- Мнения: 649
- Регистриран на: 29.11.2004
- Местоположение: Европа
- Кара: Е91 325i N53
SpUd3r написа:jk написа:Като стана дума за гуми някой знае ли за страница на някоя българска фирма на която да има цени на гуми... да знам в БГ какви са им цените горе-долу?
www.gumi.bg тука можеш да търсиш гуми по големина и т.н.
Понеже за www.gumi.bg Continental като производител явно не съществува, а в миналогодишния тест на зимни гуми на ADAC са номер едно, искам да кажа, че цената на Конти в гуми център Диана на околовръстното е много добра и ги монтират бързо. Аз си ги купих миналата година и гумите наистина са номер едно - катерих се на пампорово и по разни заснежени селски пътища и не съм имал никакви проблеми.
Ако се интересувате за цена по телефона вярвам ще ви я кажат.
Touring & windsurf club
Чудесна тема! МНОГО полезна! Надявам се колегата vankata™ не възразява копие на поста му да бъде видян и в друг форум. ТУК
Градски, халогенна крушка е вид крушка. Също както ксенона е вид крушка.
Та, на онова дето у село му викате ХАЛОГЕНКИ, всъщност се нарича ФАРОВЕ ЗА МЪГЛА. Ае бегай да раздуеш!
Та, на онова дето у село му викате ХАЛОГЕНКИ, всъщност се нарича ФАРОВЕ ЗА МЪГЛА. Ае бегай да раздуеш!
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани