ТУРБО ХЕДЪР за Е36 с М50 мотор
Модератор: bum_bum
- vassil.velichkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: София
Абе през тях може и да стане, но нещо с диаметрите и дебелината на стените не можем да се уточним - 3+мм е бая дебело, иначе имат 310H, което си е супер.
Такива колектори може да изработи всеки един средно грамотен железар имащ в гаража си аргонов апарат, имащ координатите на фхирмите предлагащи нераждаеми профили тръби и прочие и имащ координатите на работещ лазер, демек поне два за София, оттам нататък е нужно малко акъл, повечко сръчност и специална паста и кичета и ще стане лъскава малко повече от тая на снимката, а цената няма да се определи от материалите, а от това колко струва оригинална с доставка в БГ минус да речем между 15 и 30%. Така че всичко е възможно само да има кой да се хване, а такива хора тука сме много.
- |CL|NIKI
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 27.10.2005
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: X3/X5/Audi CQ HTA3582r
Абе да ти кажа така е.
Величков в един друг форум ти казах че 321Н е най-подходяща, най-добра.Другата тая 304Н не става слаба е!
За излъскването не знам за ко ти е след като след 30мин пак ше са такива матови?
Величков в един друг форум ти казах че 321Н е най-подходяща, най-добра.Другата тая 304Н не става слаба е!
За излъскването не знам за ко ти е след като след 30мин пак ше са такива матови?
|CL|NIKI написа:Абе да ти кажа така е.
Величков в един друг форум ти казах че 321Н е най-подходяща, най-добра.Другата тая 304Н не става слаба е!
За излъскването не знам за ко ти е след като след 30мин пак ше са такива матови?
И по телефона ти казах и тука пак щи кажа, 304 става за колектори тва е факт, таз чичка дет ти е казала че стоманата била слаба му кажи да иде да са застреля, освен ако стоманата която той предлага да е 304 менте и наистина да не държи на температура, ако е така начи е прав ма продава кофти стомана

- vassil.velichkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: София
|CL|NIKI написа:Абе да ти кажа така е.
Величков в един друг форум ти казах че 321Н е най-подходяща, най-добра.Другата тая 304Н не става слаба е!
За излъскването не знам за ко ти е след като след 30мин пак ше са такива матови?
Точно в другия форум ти пратих линк да четеш малко - има малко по-сериозни фирми от чичката във Варна. Ако имаш проблем с английския да взема да преведа определени фрагменти?
Хайде да поясня - неръждавейките започват да стават "ръждавейки" при висока температура - устойчивостта им на корозия и механичните им свойства намаляват с повишаване на температурата. Това ще рече, че ако материалът е подложен на агресивни външни влияния започва да кородира бързо, а пък ако в комбинация с това е подложен и на високи механични натоварвания (налягане, вибрации, опън/напън и пр.) при висока температура може да не издържи. Какви са фактите при колекторите - имаш една сравнително неагресивна среда - може би влага от време на време, ако си си махнал корите под мотора и някои решетки отпред, но нямаш истински агресивна среда като в индустрията - например висока киселинност. Нямаш и високи налягания, нямаш и кой знае какви механични натоварвания, разбира се ако генерацията ти е направена като хората - т.е. да имаш подходящи укрепвания и разпънки, така че да не виси турбото, уейстгейта, доунпайпа и още куп неща на колектора и неговите няколо болта. Меката връзка помага пък да няма вибрации. При тези условия 304H или 310-ката си вършат перфектна работа. 321 също върши работа, само че малко са хората, които могат да си позволят използването на такъв материал за такова приложение. Мога да ти подскажа и други материали, които са още няколко пъти по-скъпи, но бият по показатели всички споменати по-горе стомани. Това не значи, че трябва да се изхвърляме. Тезата ми е, че колектор от колена за парно НЕ СТАВА, а не че трябва да се използват материали за космическата индустрия. Надявам се този път да съм бил достатъчно подробен, аргументиран и ясен.

Тезата ми е, че колектор от колена за парно НЕ СТАВА, а не че трябва да се използват материали за космическата индустрия.
Не мисля че не става.
Определено не е равностоен, но и зависи (както сам си писал) от много неща - че и от конструкцията. От друга страна не виждам смисъл да се прави "вечен" колектор - за мен груб критерий е поне 2 години употреба в състезателни условия например.
ПП: По-нагоре четох един фен как ще си ги завари в гараж и прочие - съгласен съм но не съвсем. Технически - да, изпълнимо е. Има обаче и какво да се оплеска.
- |CL|NIKI
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 27.10.2005
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: X3/X5/Audi CQ HTA3582r
j1v и двамата с kelesha сте достатъчно изчерпателни:) МЕРСИ!!
За другите ще кажа обаче нещо: правих колектор от чогун взет от Нисан турбо, заварен на аргон за чогунено лице от моята кола - не става и за 200км.
Праавих колектор и от черна стомана 3.5мм тръби и колена - малко по добре - 202км:):)
Сега ще направя колектор от ХромНикелова стомана за да карам мааалко повече.Не ми трябва нито да е лъскав нито да е кат за снимка няма на изложба да го нося я, стига да си върши работата значи е добър.Е и ако мога да го направя красив още по добре само дето не виждан смисъл.
jamie бретче явно си доста богат за да си праиш експерименти с тръби от радиатор:).(( ПП: По-нагоре четох един фен как ще си ги завари в гараж и прочие - съгласен съм но не съвсем. Технически - да, изпълнимо е. Има обаче и какво да се оплеска.)) Ти каде искаш да ги праиш в спалнята си ли? И аз ше ги мисля в гаража,и пак там ше ги капна тук таме с CO - то и после ше ги нося на аргон да ми ги шият.
Да не би секи да има аргон у тях си:)
MaXimal братко чети ве пич за това говорим тука с J1V и Kelesha - и стана ясно(отдавна) че и наи лошата неръждавейка е по добра от черното и чогуна.
За другите ще кажа обаче нещо: правих колектор от чогун взет от Нисан турбо, заварен на аргон за чогунено лице от моята кола - не става и за 200км.
Праавих колектор и от черна стомана 3.5мм тръби и колена - малко по добре - 202км:):)
Сега ще направя колектор от ХромНикелова стомана за да карам мааалко повече.Не ми трябва нито да е лъскав нито да е кат за снимка няма на изложба да го нося я, стига да си върши работата значи е добър.Е и ако мога да го направя красив още по добре само дето не виждан смисъл.
jamie бретче явно си доста богат за да си праиш експерименти с тръби от радиатор:).(( ПП: По-нагоре четох един фен как ще си ги завари в гараж и прочие - съгласен съм но не съвсем. Технически - да, изпълнимо е. Има обаче и какво да се оплеска.)) Ти каде искаш да ги праиш в спалнята си ли? И аз ше ги мисля в гаража,и пак там ше ги капна тук таме с CO - то и после ше ги нося на аргон да ми ги шият.
Да не би секи да има аргон у тях си:)
MaXimal братко чети ве пич за това говорим тука с J1V и Kelesha - и стана ясно(отдавна) че и наи лошата неръждавейка е по добра от черното и чогуна.
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
на 28 събота отидох при мойте приятел4ета от фирма Крафт ,споделих им за проблема с моя колектор за това 4е немога да си отвивам гаиката на оптега4а за веригата затова 4е искам отпред разположена турбина и хем да имам и място за копмресор за климатик и тн.
те естествено се опитаха да ме откажат с цена за изработката
а именно 30 лв на 4ас но аз си казах ок давай да го прами 4е си е .. ма..та . и от 11,30 до 17.00 ве4е имах хедерси отрязахме тръбите на оригиналния ми колектор като ги оставихме да стър4ат от фланеца около 8- 10 мм оригиналните тръби са фи 38мм нераждавейка
след това извиха 4 колена с угъл около 45 градуса от фи 40мм като на специална машина раздуха входовете им така4е да могат да се нанижат на стърчащите фи 38мм тръби4ки от оригиналния ми фланец
след това едно по едно колената се заваряваха в обща тръба фи 60мм която преминава плавно във фи 50мм и от тамкъм входящия фланец на турбината накрая припарихме на място хдерсите кум оригиналния ми фланец свалихме го и го наложихме на старата ми другата ми глаява от М42 стегнахме шпилките и зашихме заварките
цената дойде около 350лв към мен
дове4ера ще постна снимки
можеби ако сваля колектора и го пратим до хората на Тони за модел ще спретнат нещо
те естествено се опитаха да ме откажат с цена за изработката

след това извиха 4 колена с угъл около 45 градуса от фи 40мм като на специална машина раздуха входовете им така4е да могат да се нанижат на стърчащите фи 38мм тръби4ки от оригиналния ми фланец
след това едно по едно колената се заваряваха в обща тръба фи 60мм която преминава плавно във фи 50мм и от тамкъм входящия фланец на турбината накрая припарихме на място хдерсите кум оригиналния ми фланец свалихме го и го наложихме на старата ми другата ми глаява от М42 стегнахме шпилките и зашихме заварките
цената дойде около 350лв към мен
дове4ера ще постна снимки
можеби ако сваля колектора и го пратим до хората на Тони за модел ще спретнат нещо
- Cobra
- Turbo Pilot
-
- Мнения: 1628
- Регистриран на: 8.07.2004
- Местоположение: www.srautobg.com
- Пол: Мъж
- Кара: X5 F15 m50d,E30 TURBO
- Мечтае да кара: Това което си карам
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-92-98-E36-M3-320-325-328-L6-T3-Turbo-Manifold-SS321_W0QQitemZ8012514350QQcategoryZ33742QQrdZ1QQcmdZViewItem
Е го това нещо - примерно ако ми вършеше работа си го докарвам за 310лв. до БГ
П.С. Луд що не дигаш бате?
Е го това нещо - примерно ако ми вършеше работа си го докарвам за 310лв. до БГ

П.С. Луд що не дигаш бате?
Абе в тая тема поне един написа ли дето е заварил повече от едно коляно
От тръби за парно вече съм направил повече от 3 /три/ колектора , като само единия /на Кобрата/ има проблеми , ма аз си знам защо, ако ще и 304-ков със същата конфигурация нйяма да издърьи повече от 3-4 т.км.
Ето този "парнаджийски" колектор е вече на повече от 3т.км. и изглежда така както съм го сглобил


Ето този "парнаджийски" колектор е вече на повече от 3т.км. и изглежда така както съм го сглобил


Последна промяна bawareca на 09 Ное 2005, 2:03, променена общо 2 пъти

- Cobra
- Turbo Pilot
-
- Мнения: 1628
- Регистриран на: 8.07.2004
- Местоположение: www.srautobg.com
- Пол: Мъж
- Кара: X5 F15 m50d,E30 TURBO
- Мечтае да кара: Това което си карам
jamie написа:Има, баварец :-)
И не са дървета като тия дето ги показваш в този форум - те верно приличат на "сглобени" от парнаджия....
Айде,да кажем че е така,
дай да вида един от теб направен по-добър и да ти сваля шапка!


Примерно щото аз си карам, и си ми е кеф,и си ми е най-бързата кола,и пак си ми е кеф,може и така да,и парнаджия да ми е правил колата,ама ЕБАТИ парното пич,
доста слабо топли,дори не става червено като в едни други такива случай




Cobra написа:jamie написа:Има, баварец :-)
И не са дървета като тия дето ги показваш в този форум - те верно приличат на "сглобени" от парнаджия....
Айде,да кажем че е така,
дай да вида един от теб направен по-добър и да ти сваля шапка!![]()
![]()
Примерно щото аз си карам, и си ми е кеф,и си ми е най-бързата кола,и пак си ми е кеф,може и така да,и парнаджия да ми е правил колата,ама ЕБАТИ парното пич,
доста слабо топли,дори не става червено като в едни други такива случай![]()
![]()
![]()
Хайде да си мериш бубата с някой друг а ? Твоята "шапка" не ме топли отникъде, ако разбра какво искам да кажа.
Аз съм "ЗА" черните колектори по принцип. Това обаче не значи че трябва да се дялкат с теслата.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани