До колегите с "италиански климатици"
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
			6 мнения
			 • Страница 1 от 1
		
	
До колегите с "италиански климатици"
Здравейте! Времето стана горещо и започнаха и въпросите свързани с климатиците в колите ни  
 
Онзи ден смених един маркуч за високото налягане, който се беше пръснал и напълнихме климатика на колата.Всичко нормално, духа си студено.Возиме се на хладно вече...
Не знам обаче дали всичко с охлаждането на радиатора е нормално.
Как би следвало да работи допълнително монтираната ел.перка пред радиатора на климатика?
При мен се включва след включването на климатика и си работи постоянно докато не спра климатика? Това нормално ли е?
Проследих инсталацията.Има температурен датчик на главата, към него е свързано едно реле, което всъщност не е точно обикновено реле.В него има малко електроника (един операционен усилвател, транзистор на изхода управляващ механично реле и малко пасивни елемнти).Самия датчик го измерих и е нормално термосъпротивление с отрицателен темп. коефицент и би следвало да пуска перката само при определени градуси на охладителната течност.Защо тогава се пуска и на студен мотор?
			
				 
 Онзи ден смених един маркуч за високото налягане, който се беше пръснал и напълнихме климатика на колата.Всичко нормално, духа си студено.Возиме се на хладно вече...
Не знам обаче дали всичко с охлаждането на радиатора е нормално.
Как би следвало да работи допълнително монтираната ел.перка пред радиатора на климатика?
При мен се включва след включването на климатика и си работи постоянно докато не спра климатика? Това нормално ли е?
Проследих инсталацията.Има температурен датчик на главата, към него е свързано едно реле, което всъщност не е точно обикновено реле.В него има малко електроника (един операционен усилвател, транзистор на изхода управляващ механично реле и малко пасивни елемнти).Самия датчик го измерих и е нормално термосъпротивление с отрицателен темп. коефицент и би следвало да пуска перката само при определени градуси на охладителната течност.Защо тогава се пуска и на студен мотор?
Последна промяна Мармот на 07 Юни 2010, 17:26, променена общо 1 път
					
				
			Oversteer is when the passengers are scared, understeer is when the driver is scared.
		- Станислав Попов
- младши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 402
- Регистриран на: 24.04.2006
- Местоположение: Казанлък
- Пол: Мъж
- Кара: е30
- Мечтае да кара: е30
Re: До колегите с "италиански климатици"
Колега и моята работи постоянно, можеби така е нормално  
  
			
		 
  
Re: До колегите с "италиански климатици"
E30-Kz написа:Колега и моята работи постоянно, можеби така е нормално
А защо има температурен датчик? И за какво е това "умното" реле с електрониката?
Oversteer is when the passengers are scared, understeer is when the driver is scared.
		Re: До колегите с "италиански климатици"
Еми ако датчика не е само вкл/изкл,а си мени съпротивлението ,електрониката в релето ти гледа съпротивлението на датчика и управлява релето.Все си мисля,че не трябва да върти постоянно тая перка.
			 
 
Re: До колегите с "италиански климатици"
Въпросното реле е с четири извода.Маса, 12В, датчик и четвъртото краче подава маса на релето което пуска ток към перката.
Изглежда проблема е в операционния усилвател LM358, държи транзситора BC337 на изхода си постоянно отпушен.Сега ще го сменя и ще видим какво ще се случи.
И все пак така като гледам схемното решение глупавата перка ще се върти през цялото време докато колата е в работна температура Само когато е студен мотора и се пусне климатика  няма да се върти....пак нещо ми се струва нередно.
  Само когато е студен мотора и се пусне климатика  няма да се върти....пак нещо ми се струва нередно.
			Изглежда проблема е в операционния усилвател LM358, държи транзситора BC337 на изхода си постоянно отпушен.Сега ще го сменя и ще видим какво ще се случи.
И все пак така като гледам схемното решение глупавата перка ще се върти през цялото време докато колата е в работна температура
 Само когато е студен мотора и се пусне климатика  няма да се върти....пак нещо ми се струва нередно.
  Само когато е студен мотора и се пусне климатика  няма да се върти....пак нещо ми се струва нередно.Oversteer is when the passengers are scared, understeer is when the driver is scared.
		Re: До колегите с "италиански климатици"
Смених въпросното LM358, вече перката се пуска само когато е загряла колата и пусна климатика...кофтито е че не се спира ами си върти и докато мотора е в работна температура и е пусната климата ще върти постоянно....но явно така е нормално.
			Oversteer is when the passengers are scared, understeer is when the driver is scared.
		
			6 мнения
			 • Страница 1 от 1
		
	
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
 
	


 
