Нещо ми ври и кипи водата в разширителното казанче
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Иво
- шПерко
-
- Мнения: 7623
- Регистриран на: 25.04.2003
- Местоположение: Банкя/София/Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '90 BMW 316i
- Мечтае да кара: Платноходка
- Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)
Нещо ми ври и кипи водата в разширителното казанче
От оная вечер дето прегрях колата пред Дару Кар. Нали и изтекоха водите брутално. Та оттогава като поспра на светофар и ми позагрява. Сега си спирам в гаража и чувам звук все едно нещо ври. Отварям капака и то верно си ври. В разширителното съдче и излизат малки мехурченца изпод капачката. Какво да праа?
Благодарим.



- Turboman
- ентусиаст
-
- Мнения: 1041
- Регистриран на: 15.08.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Citroen Xsara 05' и X9 500cc
- Мечтае да кара: нещо с турбо
- Детайли за колата: телефон
Провери ако ври по всяко време си изгорил гарнитурата или да не дава господ главата,иначе може да се окаже че още не се е обезвъздушила нормално и се намества водата.Ако продължи веднага отиди на маистор или ела аз да ти я погледна,малко разбирам от тея работи
- Иво
- шПерко
-
- Мнения: 7623
- Регистриран на: 25.04.2003
- Местоположение: Банкя/София/Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '90 BMW 316i
- Мечтае да кара: Платноходка
- Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)
Какво значи да ври по всяко време? Между другото напомни ми ако дойда да си сварим по едно яйце. Хубави стават 



- Turboman
- ентусиаст
-
- Мнения: 1041
- Регистриран на: 15.08.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Citroen Xsara 05' и X9 500cc
- Мечтае да кара: нещо с турбо
- Детайли за колата: телефон
Иво написа:Какво значи да ври по всяко време?
Ами като запалиш колата да забалбука веднага или го прави при определени условия.Ако не ти е добре обезвъздушена много вероятно парното ти да не духа много топло
- X-citer
- АЗ СЪМ ТОЛЕРИРАН :)
-
- Мнения: 6034
- Регистриран на: 15.09.2003
- Местоположение: БИАД. Снощи най-културно си излизах от там и някой ме настъпи по ръката
- Пол: Мъж
- Кара: E53 Х5 3.0d
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Това е защото си много Ентелегентен!
Как можа да загасиш колата при положение, че е прегряла
Оправдава те единствено количетсвото погълнат алкохол 




- DEFLEPPARD
- ентусиаст
-
- Мнения: 1190
- Регистриран на: 4.04.2003
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F30 335I xDrive
- Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3
провери си термостат-а дали отваря и вентилатора дали зацепва когато трябва
на бившата ми 316ка се беше прецакала механичната част която зацепва вентилатора и го бяхме пуснали да си се върти постоянно, но перката май беше малко по-къса от стандартната
и като спирам по сфетофарите (през лятото) ми загряваше - като тръгна да се движа температурата си падаше до нормалната...


- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Абе на него колата си му беше нормална до момента в който я прегря зверски докато изхвърли водите и я загаси на всичкото от горе
А във водата има ли някви други гадости гледал ли си сутрин преди да запалиш
Дилян Пенчев

А във водата има ли някви други гадости гледал ли си сутрин преди да запалиш

Дилян Пенчев
- DEFLEPPARD
- ентусиаст
-
- Мнения: 1190
- Регистриран на: 4.04.2003
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F30 335I xDrive
- Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3
stenly написа:Penchev написа:Абе на него колата си му беше нормална до момента в който я прегря зверски докато изхвърли водите и я загаси на всичкото от горе
Дилян Пенчев
Що на тебе ако ти изхвърли водата, би ли я оставил да работи така ако нямаш какво да долееш?
ето защо в багажника си винаги имам по 1 шише вода, масло, спирачна течност и антифриз (през зимата) за доливане !
П.С. в старата е30ка имах дори и туба бензин!... да не говорим вече за задължителните пожарогасител, триъгълник, някои основни инструменти. аптечка.... също и по някой и друг резервен бушон и крушка...
DEFLEPPARD написа:ето защо в багажника си винаги имам по 1 шише вода, масло, спирачна течност и антифриз (през зимата) за доливане !
П.С. в старата е30ка имах дори и туба бензин!... да не говорим вече за задължителните пожарогасител, триъгълник, някои основни инструменти. аптечка.... също и по някой и друг резервен бушон и крушка...
Прав си DEF - life favours the prepared, ама хората все се надяват да минат между капките, а някои дори и успяват (за известно време).
- Иво
- шПерко
-
- Мнения: 7623
- Регистриран на: 25.04.2003
- Местоположение: Банкя/София/Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '90 BMW 316i
- Мечтае да кара: Платноходка
- Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)
Да, аз направих голяма глупост като я загасих ама Дилян мисля, че ме видя навреме и поправи грешката. Няма гадости във водата, но цялото съдче е в някакви кафяви петна разтечени. Все едно се е стичала ръжда
А принципно и аз имам по шише вода, но пък точно в тази вечер в ръката ми се подмяташе друго. Абе окепазих хубавата кола, а каква беше 




- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Виж как е маслото, дано да няма нищо и бягай на сервиз
. Писането във форума няма да ти е от голяма полза според мен...

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Re: Нещо ми ври и кипи водата в разширителното казанче
Иво написа:Сега си спирам в гаража и чувам звук все едно нещо ври. Отварям капака и то верно си ври. В разширителното съдче и излизат малки мехурченца изпод капачката.
Опит за дистанционна диагностика:
обикновено вренето е едно по-енергично раздвижване на водата в разширителния съд. Ако капачката ти е в ред и държи до предписаното налягане, то ако водата е "пред завиране" и ти в този момент отвиеш капачката става лошо. Факта, че ти свободно отваряш капачката и наблюдаваш как в съда излизат мехурчета, говори, че водата не е зверски топла. Ще изкажа едно предположение, което не е длъжно да е вярно, но за мен е много вероятно: гарнитурата на главата е отишла. Виждал съм го точно описаното от теб състояние на един дизел - в разширителния съд излизаха мехурчета. Като дадеш газ мехурчетата излизаха по-интензивно. Въпросната кола беше с изскубан термостат и съответно го правеше веднага след запалването. При теб термостата може да затруднява отделянето на газовете докато е затворен. На въпросния дизел капачката на разширителния съд държеше налягане и се получаваше много интересен ефект - охладителната система успяваше да удържи генерирано налягане и охлаждащите маркучи при затворена капачка бяха зверски твърди (надути). Т.е. това е един друг тест за гарнитура духаща в охладителната система - ако капачката ти държи налягане, маркучите ти би трябвало и при не напълно загрял двигател (но все пак отворил термостат) да са доста твърди. По принцип има апаратура за "leak-down compression tests", която това го лови доста точно, но първо че не знам къде има такава (всъшност Danini май има познат дето работи в такъв сервиз) и второ, че обикновено няма нужда от генно инженерство.
Пожелавам ти късмет и да не униваш - ще я оправиш!
- Иво
- шПерко
-
- Мнения: 7623
- Регистриран на: 25.04.2003
- Местоположение: Банкя/София/Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '90 BMW 316i
- Мечтае да кара: Платноходка
- Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)
Значи аз като видях, че булбучка не съм отвивал капачката. То си бълбукаше вътре и съвсем ясно се чуваше, че ври. А около капачката съвсем леко се насълзяваше и понякога се появяваше по някое малко мехурче. Днес направих следния тест, както Турбомен ми каза. Махнах капачката и запалих. Оставих да загрее 5-10 минути и не забълбучка. Маслото си е добре, обаче в съдчето за антифриза водата е нечовешки кафява. Даже като подолея нещо и пак си седи кафява.


- Turboman
- ентусиаст
-
- Мнения: 1041
- Регистриран на: 15.08.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Citroen Xsara 05' и X9 500cc
- Мечтае да кара: нещо с турбо
- Детайли за колата: телефон
Иво написа:Значи аз като видях, че булбучка не съм отвивал капачката. То си бълбукаше вътре и съвсем ясно се чуваше, че ври. А около капачката съвсем леко се насълзяваше и понякога се появяваше по някое малко мехурче. Днес направих следния тест, както Турбомен ми каза. Махнах капачката и запалих. Оставих да загрее 5-10 минути и не забълбучка. Маслото си е добре, обаче в съдчето за антифриза водата е нечовешки кафява. Даже като подолея нещо и пак си седи кафява.
Значи верно може да се е преебал клапана на капачката.Пробваи да надуеш с уста капачката отвътре навън и не трябва да минава въздух или наи добре пробваи да си размениш капачката с някои дето и сравнете.Иначе си смени охлаждащата течност задължително с концентрат антифриз и вода 50/50 или наи добре само с антифриз
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани