NavCoder, вече и на Български.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: NavCoder, вече и на Български.
Извинявам се, но писах на въпросния човек да ми прати кабела преди около месец, но така и не получих и отговор и кабел. Някой да може да ми каже от къде мога да го поръчам ?
enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: NavCoder, вече и на Български.
ivanov 530d написа:badsharki Има си IBUS и на колите с голям борд и на колите с малъкПопрегледай WDS-а ако не ми вярваш.....
Всъщност и двете шини са едно и също нещо, разликата е че при колите които се водят HIGH са разделени заради повечето модули които има колата и се рутират от IKE.
milennyc е постнал едната картинка с I/K-bus, нека видим и другата за повече яснота. С картинки е по-лесно отколкото с WDS.

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Jenkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 13.03.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е60
- Мечтае да кара: Pershing 115
Re: NavCoder, вече и на Български.
Добре де , според тази топология излиза нещо друго. Ако ЛЦМ-а е на IBUS , защо тогава може да се програмира през ОБД буксата , нали там IBUS няма. След като това може да се прави , излиза че Навкодер-а пък би трябвало да работи дори направо през ОБД (16 или 20 пин) букса (може би само при коли с големия борд) , така си го обеснявам аз 

- milennyc
-
-
- Мнения: 1832
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Другите да му завиждат.....
- Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
- Детайли за колата: MNOGO BARZA
Re: NavCoder, вече и на Български.
Пускам.... сори че не го пуснах по рано но имам само за Х5....
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: NavCoder, вече и на Български.
Каква тема сте си отворили тука, чак не можах да разбера кой какво иска да разбере
Навкодер кодира през iBUS, другите интерфейси (инпа, ГТ1...) кодират по К-линията. К-линията е свързана с всички модули (DDE, EWS, ABS....) и е нормално за програма с която се диагностицира всичко в колата, а iBUS е само към модулите свързани с екстрите по колата.
Не можеш да свържеш навкодер през К-линията, защото самия софтуер е направен да чете само iBUS, както и не можеш да свържеш инпа към iBUS и да очакваш да прочете нещо.
В километражите, при малкия борд оборотомера е взема сигнал по К-линия, при таблата с голям БК взема сигнал от iBUS.
Накратко, всеки софтуер е направен да се свързва с определена шина и можеш да прекодираш или там каквото се прави.Просто е нужна връзка с модула, ако ще и P-BUS да е.

Навкодер кодира през iBUS, другите интерфейси (инпа, ГТ1...) кодират по К-линията. К-линията е свързана с всички модули (DDE, EWS, ABS....) и е нормално за програма с която се диагностицира всичко в колата, а iBUS е само към модулите свързани с екстрите по колата.
Не можеш да свържеш навкодер през К-линията, защото самия софтуер е направен да чете само iBUS, както и не можеш да свържеш инпа към iBUS и да очакваш да прочете нещо.
В километражите, при малкия борд оборотомера е взема сигнал по К-линия, при таблата с голям БК взема сигнал от iBUS.
Накратко, всеки софтуер е направен да се свързва с определена шина и можеш да прекодираш или там каквото се прави.Просто е нужна връзка с модула, ако ще и P-BUS да е.
- Jenkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 13.03.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е60
- Мечтае да кара: Pershing 115
Re: NavCoder, вече и на Български.
mad_presley написа:Каква тема сте си отворили тука, чак не можах да разбера кой какво иска да разбере![]()
Тя разгорещената дискусия тръгна оттам , че бях прочел че ако свържем модифициран vag kkl кабел пин 16 (+) , пин 4,5 (-) и пин 7 който по принцип се връзва на K-BUS (този го връзваме към I-BUS в случая) и воала , би трябвало Навкодер-а да работи през vag kkl , т.е излиза че този кабел е нещо като универсален

Така и никой не написа пробвал ли го е и дали става , а аз не съм успял да намеря все още къде да го закача на I-BUS без да разглобявам , а и още не съм си купил Навкодер-а.
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: NavCoder, вече и на Български.
Jenkov написа:Тя разгорещената дискусия ...
Разгорещена дискусия не е имало в ниакакъв случай.

... та отговарям ти на въпроса още веднъж, това което си прочел за ККЛ кабела и Навкодера е вярно и работи. Но не става пряз диагностичната букса, а в случая използваш К-line на кабела (не K-bus) за да се вържеш към I/K-busa на колата.
- Jenkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 13.03.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е60
- Мечтае да кара: Pershing 115
Re: NavCoder, вече и на Български.
badsharki написа:Jenkov написа:Тя разгорещената дискусия ...
Разгорещена дискусия не е имало в ниакакъв случай.
... та отговарям ти на въпроса още веднъж, това което си прочел за ККЛ кабела и Навкодера е вярно и работи. Но не става пряз диагностичната букса, а в случая използваш К-line на кабела (не K-bus) за да се вържеш към I/K-busa на колата.
Ей това вече е отговор , при това точен


- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: NavCoder, вече и на Български.
badsharki написа:Разгорещена дискусия не е имало в ниакакъв случай.
... та отговарям ти на въпроса още веднъж, това което си прочел за ККЛ кабела и Навкодера е вярно и работи. Но не става пряз диагностичната букса, а в случая използваш К-line на кабела (не K-bus) за да се вържеш към I/K-busa на колата.
Не си го обяснил правилно.
С две думи, ако свържеш кабела за К-линията от KKL адаптера към iBUS на колата (в диагностичната букса няма iBUS), "+" и -"-", може и да се подкара Navcoder (аз не съм го пробвал).
Oбразно казано:

Пускаш кабел от пин 1 за "+"
Пускаш кабел от пин 4 за "-"
Пускаш кабел от пин 7 за iBUS (оригинално там е К-линията)
Свързват се тези кабели съответно към колата и гледате дали ще тръгне Navcoder. Kойто разполага с такъв ККL - адаптер, да пробва и да каже дали става.
Давам схема и на 20 пиновата букса за по-старите:

Пин 16 е "+"
Пин 19 е "-"
Пин 17 е К-линия
Айде отивайте да пробвате и да кажете дали работи

- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: NavCoder, вече и на Български.
mad_presley написа:Не си го обяснил правилно.
Не разбрах кое не съм обяснил правилно, ама карай.

Само потвърдих на колегата това което е прочел в интернет, но си признавам, че не съм много по обясненията, защото не ми се отдават.

- furnata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1002
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 sedan
Re: NavCoder, вече и на Български.
Новата версия 2.8.162 работи със CI 29-30 -пробвано на Е46 фейслифта. Прекодирах си чека на късите щото заради ксенона ми светеше на таблото. Сега мисля да пробвам да изчета ЛСМ-а със БМВ скенера да видя каде във биновете бърка и какво променя -мисля ще е по лесно със него ,без да ровиш за И-БУС линия по колата .
НЕВОЛЯТА УЧИ........




- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: NavCoder, вече и на Български.
furnata написа:Новата версия 2.8.162 работи със CI 29-30 -пробвано на Е46 фейслифта. Прекодирах си чека на късите щото заради ксенона ми светеше на таблото. Сега мисля да пробвам да изчета ЛСМ-а със БМВ скенера да видя каде във биновете бърка и какво променя -мисля ще е по лесно със него ,без да ровиш за И-БУС линия по колата .
Браво, значи има напредък

Няма какво да гледаш с BMW Scanner, защото с него можеш да омажеш кодировката безвъзвратно. Става лесно и елементарно с NCS Exper, чрез промяна в FSW_PSW файла.
- furnata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1002
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 sedan
Re: NavCoder, вече и на Български.
Ще го пробвам ,тъкмо си русифицирах NCS че тоя немски ме смахва- ама ще пробвам и със скенера че ми е интересно
имам два модула и ще си поиграя , иначе как ще разбера кво става 


НЕВОЛЯТА УЧИ........




- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3350
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: NavCoder, вече и на Български.
Ако ще променяш нещо във БИН-овете, да знаеш че трябва чексум да изчисляваш накрая 

- milennyc
-
-
- Мнения: 1832
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Другите да му завиждат.....
- Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
- Детайли за колата: MNOGO BARZA
Re: NavCoder, вече и на Български.
Така и никой не каза дали с ККЛ може да се подкара Навкодера.... и тези "+" , "-" пинове луда работа има го на 1,14 и 16 "+", и 4,5 "-" а да не говорим че К линията е до 94 и след 94 различно....
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани