ПОДАВАНЕ НА МЕЖДИННА ГАЗ ПРИ СПИРАНЕ
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
62 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
ПОДАВАНЕ НА МЕЖДИННА ГАЗ ПРИ СПИРАНЕ
Известно е ,че правилното каране изисква подаване на междинна газ при сваляне на предавките.Какво точно имам предвид?Например си напекъл колата на 4-та предавка с пълна газ и идва завой,който е остър и трябва да намалиш бързо.Започвайки да спираш връщаш от 4-та на 3-та и накрая на на 2-ра за да преминеш острия завой на 2-ра.Между всяко превключване на по-долна предвка,едновременно с натискане на спирачки се подава и междинна газ между всяка превключена по-ниска предавка(това означава боравене с тегниката на натискане на газта с пета и едновременно с това спирачка). Така карат всички състезатели! Но защо го правят? Аз си го обяснявам с това че когато спираш и едновременно връщаш по-долна скорост,ако не си подал междинна газ колата става леко нестабилна и гумите блокират.Именно затова и се използва междинната газ-за по-ефективно спиране и запазване на оборотите.Другото което си мисля,че става при подаване на междинна газ е че първичния и вторичния вал на скоростната кутия се уравновесяват и предавките влизат по лесно.Но тук едновременно с междинната газ е нужно и двойно амбреиране.Някои ще кажат за какво са синхронизаторите? Да,точно за да уравновесят валовете но те не са напълно достатъчни и ефективни(особено при нашите стари износени машини) Това са моите разбирания,които не знам доколко са вярни,затова ще бъде добре да обсъдим за какво точно служи междинната газ!
Само да добавя,че междинна газ използват и пилотите в MOTO GP,при всяка върната предавка едновременно със спирането те дават и междинна газ.Това мисля ,че пак се обяснява с оглед на това да не започне да занася задницата при връщане на предавка!
Само да добавя,че междинна газ използват и пилотите в MOTO GP,при всяка върната предавка едновременно със спирането те дават и междинна газ.Това мисля ,че пак се обяснява с оглед на това да не започне да занася задницата при връщане на предавка!
Остави всички зад теб !
Re: ПОДАВАНЕ НА МЕЖДИННА ГАЗ ПРИ СПИРАНЕ
Paskal написа:...Това мисля ,че пак се обяснява с оглед на това да не започне да занася задницата при връщане на предавка!
Общо вzето да, и zа да се държи в обороти. От двойно амбриране чак не смятам, че има полzа, но по при по-бърzо шофиране като трябва да върна предавка надолу аz например винаги подавам леко междинна гаz и така хем предавката влиzа по-добре и се паzи скоростната кутия, хем не блокират гумите. Това се усеща особено много преz zимата и на мокро.
Е, понякога ги оставяме тия гуми да блокират де...
Ами междинна гаz би следвало да е само подаването на гаz с цел вдигане на оборотите докато връщаш на по-ниска предавка(докато е натиснат съединителя), а двойното амбриране да иzвадиш от скорост в неутрална, да отпуснеш съединителя, да подадеш гаz и тогава да включиш по-ниската скорост. Поправете ме ако греша.
- TheBoss
- Полковника
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
ivo написа:Ами междинна гаz би следвало да е само подаването на гаz с цел вдигане на оборотите докато връщаш на по-ниска предавка(докато е натиснат съединителя), а двойното амбриране да иzвадиш от скорост в неутрална, да отпуснеш съединителя, да подадеш гаz и тогава да включиш по-ниската скорост. Поправете ме ако греша.
* Двойно амбриране: съединител->изключване на предавка->пускане на съединител->натискане на съединител->включване на по-горна предавка (прави се при трансмисии без синхронизатори или с цел да пазиш синхронизаторите)
* Двойно амбриране с междинна газ: съединител->изключване на предавка->пускане на съединител->подаване на газ( с цел изравняване на оборотите преди и след смяната на предавките)->натискане на съединител->включване на по-долна предавка (прави се при трансмисии без синхронизатори или с цел да пазиш синхронизаторите)
Съвсем отделен въпрос е защо състезателите при спиране едновременно с натискането на спирачката дават междинна газ при сваляне на предавките. Тази тема беше дискутирана преди време и, ако ти се занимава, я потърси (аз също бях писал в тая тема).
- b2
- старши ентусиаст
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
Значи от всичко написано дотук излиза, че тая "междинна газ" дето е без двойното амбреиране , т.е. да дадеш малко газ без да си пуснал съединителя все едно нищо не правиш, така ли?
ЕДИТ: а, да, не е нищо а всъщност се пазиш от нежелано блокиране на двигателните колела, защото и аз съм го чувствал при голяма разлика в оборотите особено на мокро задницата си тръгва...
ЕДИТ: а, да, не е нищо а всъщност се пазиш от нежелано блокиране на двигателните колела, защото и аз съм го чувствал при голяма разлика в оборотите особено на мокро задницата си тръгва...
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
- TheBoss
- Полковника
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
b2 написа:Значи от всичко написано дотук излиза, че тая "междинна газ" дето е без двойното амбреиране , т.е. да дадеш малко газ без да си пуснал съединителя все едно нищо не правиш, така ли?
Как да е нищо, бре. Вдигаш шум, гъзарееш преди кръстовището. Просто не постигаш нужния ефект, а именно изравняване на оборотите на първичния и вторичния вал на скоростната кутия.
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Всъщност двойното амбрейране при нормалните автомобили е почти излишно...когато се кара нормално !Когато обаче нещата загрубеят то се налага тъй като почти няма автомобил който при желание на идиота зад волана да включи от 3та на 2ра на 80км/ч да "не изреве"!Тогава дори и на нова скоростна кутия синхронизаторите биха се предали и муфите хръкват уекинко ако не се изчака достатъчно а в такъв момент никой не чака!Междинната газ служи само за намаляване на сътресенията при връщане на по-малка,и може и да не е съпроводена от двойно но позволява леко и плавно преминаване от по-голяма на по-малка предавка,тъй като позволява необходимото повишаване на оборотите на двигателя без за това да се използва тежестта на колата и да се получава забавяне или тресене на колата!Междинната газ при спиране най-често се подава с десния крак като едновременно с това се натиска и спирачката на който както му е удобно!Аз го правя с петата газ а с пръстите спирачка,но става главно при БМВ защото педалите са на едно ниво,има коли при които е невъзможно!
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
- BMW///M-ma6inata
- Петко ///M големия
- Мнения: 2369
- Регистриран на: 1.12.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330xd / Mini Cooper S
Лесно ви е на вас с дългия педал на газта до пода, при мен е невъзможно да ги натисна и двете, педала на газта ми е някъде на нивото на волана, а спирачката до пода
Иначе на тоя опел му счупих скоростната кутия от проби, то не беше двойно амбреиране, междинни, секви, и таа първа неще да влезе с над 3км/ч
Иначе на тоя опел му счупих скоростната кутия от проби, то не беше двойно амбреиране, междинни, секви, и таа първа неще да влезе с над 3км/ч
- madpetio
- Новият ПИКАСО
- Мнения: 5525
- Регистриран на: 29.04.2002
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: The Dark Side of the Force
- Мечтае да кара: S
- Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio
На мен тва ми е останало от ГАЗ-ката
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
.
Последна промяна steeN на 01 Май 2021, 16:49, променена общо 1 път
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. - Ronald Reagan
- We cannot negotiate with people who say what's mine is mine and what's yours is negotiable. - John F. Kennedy
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. - Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake/Gold is the new bitcoin
- We cannot negotiate with people who say what's mine is mine and what's yours is negotiable. - John F. Kennedy
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. - Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake/Gold is the new bitcoin
- Cobra
- Turbo Pilot
- Мнения: 1628
- Регистриран на: 8.07.2004
- Местоположение: www.srautobg.com
- Пол: Мъж
- Кара: X5 F15 m50d,E30 TURBO
- Мечтае да кара: Това което си карам
BMW///M-ma6inata написа:Лесно ви е на вас с дългия педал на газта до пода, при мен е невъзможно да ги натисна и двете, педала на газта ми е някъде на нивото на волана, а спирачката до пода
Иначе на тоя опел му счупих скоростната кутия от проби, то не беше двойно амбреиране, междинни, секви, и таа първа неще да влезе с над 3км/ч
Затова има спортни педали!!!
Остави всички зад теб !
TheBoss написа:b2 написа:Значи от всичко написано дотук излиза, че тая "междинна газ" дето е без двойното амбреиране , т.е. да дадеш малко газ без да си пуснал съединителя все едно нищо не правиш, така ли?
Как да е нищо, бре. Вдигаш шум, гъзарееш преди кръстовището. Просто не постигаш нужния ефект, а именно изравняване на оборотите на първичния и вторичния вал на скоростната кутия.
Добре аз усещам по плавно преминаване през предавките при сваляне на прдавките при следния начин:
Съединител-> газ -> предавка на долу -> пускаш съединителя
Аз ли нещо не разбра или говорим за различни неща.
62 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани