Как да преминем от часовник към бордови компютър
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
Как да преминем от часовник към бордови компютър
В Е36 се монтират 4 вида бордови компютри:
1. Дигитален часовник + външен термометър. Във форума е известен като "малкия борд". Има 7 бутона и е най-бедният откъм функции, но и най-евтин и лесен за монтаж вариант да замените аналоговия си часовник.
2. Чек контрол. Освен дигитален часовник той показва и когато се появят някои грешки свързани с автомобила напр.: изгоряла крушка (по фарове стопове и т.н), ниско ниво на течносттите (за чистачки, нивото на спир. течност, нивото на антифриза).
3. Чек контрол + външен термометър. 11 бутонния борд комп, известен във форума като "средния борд".
4. OBC - 18 бутонния бордови компютър. Има най-много функции, освен всички изброени по-горе той показва: средна скорост, среден разход, ползва се като имобилайзер (колата не се откл. преди да се въведе код), изчислява макс. разстояние което може да се измине с количеството бензин в резервоара и още много други.
*Чек-контрол функцията изисква допълнителен модул и датчици.
**Всички изброени борд. компютри имат по една черна букса х1070. Само големия борд има освен нея и една бяла: х1071
Аналогов часовник към малкия борд
Ако в момента сте с аналоговия часовник, на негово място най-лесно ще сложите малкия борд. Ето и информацията как точно се прави тази инсталация:
Към аналоговия часовник е свързана 3-пинова букса: пин1 - червено-жълт (terminal30 (12V постоянни)); пин2 - кафяв (маса); пин3 - сиво-червен (terminal58g (ILL) - 12V при включени габарити/фарове).
Ето къде да ги свържете на малкия борд:
Пин1 от часовника (12V) --> пин18 на буксата на малкия борд
Пин2 от часовника (GND)--> пин17 на буксата на малкия борд
Пин3 от часовника (ILL) --> пин16 на буксата на малкия борд
На пин 14 от малкия борд трябва да се свърже Terminal R, т.е. кабел, на който има 12V, когато сме на положение 1 и 2 на ключа (положение 1 е едно преди контакт, а положение 2 е когато сте на контакт).
Terminal R имаме в почти всеки модул в колата, така че лесно ще го намерите (в буксата на радиото, на климатик/климатроник и др.), цветът му в Е36 инсталацията е виолетово-бял.
На пин12 от малкия борд се свързва датчика за температурата. Т.е. от пин12 вадите един кабел до двигателния отсег (най-лесно се прекарва под волана. Сваляте кората под волана, и го прекарвате там, където минават и другите кабели, които отиват отпред). Другия кабел излизащ от температурния датчик го свързвате към маса.
След като свържете температурния датчик (или термистора), задължително разкачете черната букса на борда за 1 минута. В противен случай, на борд.компютърът ще му трябва половин час, за да отчете, че има датчик, а през това време показанието ще си стои на -37°С.
EDIT: 08.2020: За да работи димерът за настройка на осветеността, трябва:
pin15 от черната букса на бордовия компютър да бъде свързан към pin24 от синята букса на таблото.
X1070 pin15 -> X17 pin24 (синьо-виолетов с бели точки).
*Подчертани с БОЛД са пиновете на черната букса на малкия борд.
Това е всичко.
Един малък борд + букса в БМВ форума са продава в рамките на 30-50 лв. в момента.
Датчика за температурата струва 44 лв. в Дарукар, но освен работещи афтърмаркет варианти, е пълно с оригинални датчици от други марки и модели, които са много по-евтини.
Има и по-DIY вариант - "терморезистор (термистор)" 7-8 kOhm. В магазините (за електроника) рядко се срещат 7 или 8 килоомови термистори така че варианта е: един 5 килоомов свързан последнователно с един 2 килоомов термистор. Един термистор струва 50 стотинки така, че има как да изпробвате няколко варианта за да постигнете максимално точно показване на температурата.
Самият датчик за температура трябва да го сложите на място където ще го духа въздушната струя, когато сте в движение - стандартното му място е левия въздуховод за спирачките (има си стойка, отвор).
Аналогов часовник към средния борд:
Въпреки че за мен е излишно да се губят толкова време и усилия за този вариант на бордови компютър, понеже функциите му не са особено много, ще се опитам да дам информацията, която имам за неговото поставяне:
Всичко изброено за връзването на малкия борд важи и за средния, т.е. първо започвате от написаното за малкия борд. В това положение той ще си работи като малкия борд, ще работят часовника и термометъра, а няма да му работи чек функцията.
За да работи чек функцията ви трябват:
1. CHECK MODULE - номер 3 от схемата. В ибей понякога се продават евтино. примерна снимка
2. Датчици за нивата на течностите (те са супер елементарни и по моргите в повечето случай хората дори не знаят, че в дадения съд има такъв датчик, така че пак може да минете евтино)
3. Да свържете модула към светлините (да прекараш кабели и да преправиш буксите, не е сложно Ето ви една англ. тема , ето ви и един manual: ЦЪК , с информация какво трябва да направите по самите букси на стоповете примерно.
И общо взето, ако се захванете с този ъпгрейд, освен факта че трябва да купите доста неща (които не са особено разпространени), трябва да си загубите и доста време в окабеляване, монтиране и търсене на чуждоезична помощ (от други форуми).
Аз имам чек контрол в моята кола и ви казвам, не си струва усилието. Досега всичко на всичко 5 пъти ми е светнала грешка, че някоя крушка ми е изгоряла или че течността за чистачките е намаляла. Ако я нямах оригинално в колата никога, ама никога не бих си загубил времето с нея, като знам какво точно представлява.
За успелите с тази гимнастика (и за настоящите собственици на средния борд) - в скритото меню на средния борд се влиза като се натиснат едновременно 1000+10.
Функции:
00 - смяна на езика
41 - дигитален километраж на дисплея на борда. Показва скоростта точно и можете да видите разликата между показанията на километража на таблото с реалната скорост на автомобила.
За конверсия към големия борд: ТУК
Успех!
1. Дигитален часовник + външен термометър. Във форума е известен като "малкия борд". Има 7 бутона и е най-бедният откъм функции, но и най-евтин и лесен за монтаж вариант да замените аналоговия си часовник.
2. Чек контрол. Освен дигитален часовник той показва и когато се появят някои грешки свързани с автомобила напр.: изгоряла крушка (по фарове стопове и т.н), ниско ниво на течносттите (за чистачки, нивото на спир. течност, нивото на антифриза).
3. Чек контрол + външен термометър. 11 бутонния борд комп, известен във форума като "средния борд".
4. OBC - 18 бутонния бордови компютър. Има най-много функции, освен всички изброени по-горе той показва: средна скорост, среден разход, ползва се като имобилайзер (колата не се откл. преди да се въведе код), изчислява макс. разстояние което може да се измине с количеството бензин в резервоара и още много други.
*Чек-контрол функцията изисква допълнителен модул и датчици.
**Всички изброени борд. компютри имат по една черна букса х1070. Само големия борд има освен нея и една бяла: х1071
Аналогов часовник към малкия борд
Ако в момента сте с аналоговия часовник, на негово място най-лесно ще сложите малкия борд. Ето и информацията как точно се прави тази инсталация:
Към аналоговия часовник е свързана 3-пинова букса: пин1 - червено-жълт (terminal30 (12V постоянни)); пин2 - кафяв (маса); пин3 - сиво-червен (terminal58g (ILL) - 12V при включени габарити/фарове).
Ето къде да ги свържете на малкия борд:
Пин1 от часовника (12V) --> пин18 на буксата на малкия борд
Пин2 от часовника (GND)--> пин17 на буксата на малкия борд
Пин3 от часовника (ILL) --> пин16 на буксата на малкия борд
На пин 14 от малкия борд трябва да се свърже Terminal R, т.е. кабел, на който има 12V, когато сме на положение 1 и 2 на ключа (положение 1 е едно преди контакт, а положение 2 е когато сте на контакт).
Terminal R имаме в почти всеки модул в колата, така че лесно ще го намерите (в буксата на радиото, на климатик/климатроник и др.), цветът му в Е36 инсталацията е виолетово-бял.
На пин12 от малкия борд се свързва датчика за температурата. Т.е. от пин12 вадите един кабел до двигателния отсег (най-лесно се прекарва под волана. Сваляте кората под волана, и го прекарвате там, където минават и другите кабели, които отиват отпред). Другия кабел излизащ от температурния датчик го свързвате към маса.
След като свържете температурния датчик (или термистора), задължително разкачете черната букса на борда за 1 минута. В противен случай, на борд.компютърът ще му трябва половин час, за да отчете, че има датчик, а през това време показанието ще си стои на -37°С.
EDIT: 08.2020: За да работи димерът за настройка на осветеността, трябва:
pin15 от черната букса на бордовия компютър да бъде свързан към pin24 от синята букса на таблото.
X1070 pin15 -> X17 pin24 (синьо-виолетов с бели точки).
*Подчертани с БОЛД са пиновете на черната букса на малкия борд.
Това е всичко.
Един малък борд + букса в БМВ форума са продава в рамките на 30-50 лв. в момента.
Датчика за температурата струва 44 лв. в Дарукар, но освен работещи афтърмаркет варианти, е пълно с оригинални датчици от други марки и модели, които са много по-евтини.
Има и по-DIY вариант - "терморезистор (термистор)" 7-8 kOhm. В магазините (за електроника) рядко се срещат 7 или 8 килоомови термистори така че варианта е: един 5 килоомов свързан последнователно с един 2 килоомов термистор. Един термистор струва 50 стотинки така, че има как да изпробвате няколко варианта за да постигнете максимално точно показване на температурата.
Самият датчик за температура трябва да го сложите на място където ще го духа въздушната струя, когато сте в движение - стандартното му място е левия въздуховод за спирачките (има си стойка, отвор).
Аналогов часовник към средния борд:
Въпреки че за мен е излишно да се губят толкова време и усилия за този вариант на бордови компютър, понеже функциите му не са особено много, ще се опитам да дам информацията, която имам за неговото поставяне:
Всичко изброено за връзването на малкия борд важи и за средния, т.е. първо започвате от написаното за малкия борд. В това положение той ще си работи като малкия борд, ще работят часовника и термометъра, а няма да му работи чек функцията.
За да работи чек функцията ви трябват:
1. CHECK MODULE - номер 3 от схемата. В ибей понякога се продават евтино. примерна снимка
2. Датчици за нивата на течностите (те са супер елементарни и по моргите в повечето случай хората дори не знаят, че в дадения съд има такъв датчик, така че пак може да минете евтино)
3. Да свържете модула към светлините (да прекараш кабели и да преправиш буксите, не е сложно Ето ви една англ. тема , ето ви и един manual: ЦЪК , с информация какво трябва да направите по самите букси на стоповете примерно.
И общо взето, ако се захванете с този ъпгрейд, освен факта че трябва да купите доста неща (които не са особено разпространени), трябва да си загубите и доста време в окабеляване, монтиране и търсене на чуждоезична помощ (от други форуми).
Аз имам чек контрол в моята кола и ви казвам, не си струва усилието. Досега всичко на всичко 5 пъти ми е светнала грешка, че някоя крушка ми е изгоряла или че течността за чистачките е намаляла. Ако я нямах оригинално в колата никога, ама никога не бих си загубил времето с нея, като знам какво точно представлява.
За успелите с тази гимнастика (и за настоящите собственици на средния борд) - в скритото меню на средния борд се влиза като се натиснат едновременно 1000+10.
Функции:
00 - смяна на езика
41 - дигитален километраж на дисплея на борда. Показва скоростта точно и можете да видите разликата между показанията на километража на таблото с реалната скорост на автомобила.
За конверсия към големия борд: ТУК
Успех!
Последна промяна PeReZ на 22 Авг 2020, 10:03, променена общо 7 пъти
- ned_gm28
- ентусиаст
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Евала колега и дано да я четат преди да пускат нови теми от типа "голям борд, как да го свържа".
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3145
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
За полезни
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- |`oTuH
- ентусиаст
- Мнения: 1441
- Регистриран на: 28.01.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 2005 E61 525d
- Мечтае да кара: просто да кара...
- Детайли за колата: <3
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
- djpamboss
- младши ентусиаст
- Мнения: 434
- Регистриран на: 29.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Е36 318is M42 Passat B5.5 131hp
- SBS_318ti
- младши ентусиаст
- Мнения: 461
- Регистриран на: 15.09.2004
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: is-ка S50
- Мечтае да кара: E24 Alpina
- dinkomg
- ентусиаст
- Мнения: 941
- Регистриран на: 17.11.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Семейното комби
- Мечтае да кара: M5 touring
- vladi_a_i
- костинбродчанин
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
- bmwmaniq
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 248
- Регистриран на: 20.11.2007
- Местоположение: Бургас
- Кара: BMW 318i M40
Понеже от страх да не оплескам нещо няма да се захвана с тази операция понеже доста си уважавам колата но ще съм ви благодарен да ми кажето колко пари ще ми излезе цялата тази операция ако е дам някъде да го направят ... В случая колко ще струва поставянето на средния борд и на големия така че вскичко да си работи ??? 91 ми е колата и е с аналогов часовник ...
- mystvd
- младши ентусиаст
- Мнения: 325
- Регистриран на: 8.08.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E66 760Li
- Мечтае да кара: BMW E66 760Li
Колеги току що идвам от колата може ли някои да ми каже като избера примерно функция 00 кое копче трябва да натисна за потвърждение.Също да кажа,че при мене цифрите са 29 могат да стигнат демек 41 няма как да го избера,че место 2 немога да сложа 4 цифра наи много до 2 цифра И ако може за последно кажете каде мога да намери всичките кодове какво означават.
Благодаря предварително
Благодаря предварително
- Nukem
- старши ентусиаст
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
http://delauer328.iespana.es/OBC/OBC_2.pdf
31-ва страница!
За другия ти въпрос след като си избрал функцията натискаш SET!
31-ва страница!
За другия ти въпрос след като си избрал функцията натискаш SET!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
mystvd написа:Колеги току що идвам от колата може ли някои да ми каже като избера примерно функция 00 кое копче трябва да натисна за потвърждение.Също да кажа,че при мене цифрите са 29 могат да стигнат демек 41 няма как да го избера,че место 2 немога да сложа 4 цифра наи много до 2 цифра И ако може за последно кажете каде мога да намери всичките кодове какво означават.
Благодаря предварително
Колега, в тази тема става дума за секретното меню на средния борд компютър (чек контрол), а ти питаш за големия борд (щом възможните кодове са ти до 29). За него си има отделни теми където има подробно описание на функциите и секретните менюта.
Моля четете внимателно преди да пишете за да не пълним темата с излишни, ненужни, глупави въпроси и коментари.
Благодаря!
- PiMPi
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 215
- Регистриран на: 2.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 3-ка Black Edition
- Мечтае да кара: много неща...
- Детайли за колата: много черна....
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
Благодарности на колегата за инфото !!!
Днес се захванах да си сложа малкия борд на мястото на аналоговия часовник и намерих за доста неудобно да замеря всяко пинче за да видя кой кабел на кой пин е. Затова ето направо една схемка
Малък Борд - букса
pin10 - бял със синьо
pin11 - бял с червено
pin12 - кафяв със сиво
pin13 - черно с бяло
pin14 - лилав с бяло
pin15 - син с лилаво
pin16 - сив с червено
pin17 - кафяв
pin18 - червен с жълто
--------------------------
Часовник букса
pin1 - червено със жълто
pin2 - кафяв
pin3 - сив с червено
За кабелите на датчика няма значение кой ще вържете маса и кой към малкия борд !
Днес се захванах да си сложа малкия борд на мястото на аналоговия часовник и намерих за доста неудобно да замеря всяко пинче за да видя кой кабел на кой пин е. Затова ето направо една схемка
Малък Борд - букса
pin10 - бял със синьо
pin11 - бял с червено
pin12 - кафяв със сиво
pin13 - черно с бяло
pin14 - лилав с бяло
pin15 - син с лилаво
pin16 - сив с червено
pin17 - кафяв
pin18 - червен с жълто
--------------------------
Часовник букса
pin1 - червено със жълто
pin2 - кафяв
pin3 - сив с червено
За кабелите на датчика няма значение кой ще вържете маса и кой към малкия борд !
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани