Дускусия: Защо не слагат SMG кутия на дизелови мотори?
Модератор: Общи модератори
49 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- ICE
- Ледения
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Дускусия: Защо не слагат SMG кутия на дизелови мотори?
След като прочтох една статия за развитието на БМВ и появата на SMG (секвенциална скоростна кутия), се замислих над следното:
През новата 2005г., SMG кутия за моделното семейство 5 (Е60) се предлага единствено за 540 и М5 (мисля че го имаше като опция и за още един по-малък двигател). Тогава се замислих, защо не се предлага дизелов автомобил (като 535d или по-известен сред нас като М5d) със секвенциална скоростна кутия (SMG)? Мисля си, че точно на този модел би му подхождала такава кутия.
А вие какво мислите?
През новата 2005г., SMG кутия за моделното семейство 5 (Е60) се предлага единствено за 540 и М5 (мисля че го имаше като опция и за още един по-малък двигател). Тогава се замислих, защо не се предлага дизелов автомобил (като 535d или по-известен сред нас като М5d) със секвенциална скоростна кутия (SMG)? Мисля си, че точно на този модел би му подхождала такава кутия.
А вие какво мислите?
- CheGevara
- Weißwurst-Fresser
- Мнения: 2687
- Регистриран на: 22.11.2003
- Местоположение: в рекарото
- Кара: F40
казана дума - хвърлен камък .... хайде сега обясни на смъртните какво е това "секвенциална скоростна кутия" (SMG) ?
- kay
- просветлен
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
535d е само автоматик, защото няма ръчна скоростна кутия, която да може да издържи толкова голям въртящ момент. SMG e по същество ръчна скоростна кутия, която се мести от електрохидравличен механизъм.
SMG се слага само на М3 и М5, и в олекотен вариант я има и за топ моделите от 3тата серия и Z4, но при тях е доста по-бавна от "истинската' версия.
SMG се слага само на М3 и М5, и в олекотен вариант я има и за топ моделите от 3тата серия и Z4, но при тях е доста по-бавна от "истинската' версия.
- ICE
- Ледения
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
kay написа:535d е само автоматик, защото няма ръчна скоростна кутия, която да може да издържи толкова голям въртящ момент.
kay, не така несериозно бе човек.
Значи данните са следните:
М5 520 Нм въртящ момент
М5d 560 Нм въртящ момент.
Разликата е само 40 Нм
Не мисля че причината да не предлагат SMG кутия за дизеловата версия на М5 е тази. Според мен този довод е неоснователен.
Колеги, дайте нещо по сериозно.
причината е маркетингова...
хората които си купуват дизели са заинтересовани от икономии.. от там и гледат колата да е максимално евтина. това обаче е проблем защото на дизела понеже е мръсен се налага върху цената от държавата (от там и дизелите са по-скъпи от сравнимите бензинови модели). едно смг само ще качи още цената.
идеята е че във момента поради куп причини дизелите са стигнали ниво на цените си при които всяко покачване ще ги направи неатрактивни. смг би качило цената
другия проблем е че смг има имидж на инструмент спомагащ спортното каране. което пък е пак във разрез със типичния притежател на дизел и причината поради която го е купил
като технологията на смг поевтинее и дизелите станат по-спортни- ще почнеме да ги виждаме манюматиците и при печките...
та така. а иначе не мисля че въртящия момент е проблем.
хората които си купуват дизели са заинтересовани от икономии.. от там и гледат колата да е максимално евтина. това обаче е проблем защото на дизела понеже е мръсен се налага върху цената от държавата (от там и дизелите са по-скъпи от сравнимите бензинови модели). едно смг само ще качи още цената.
идеята е че във момента поради куп причини дизелите са стигнали ниво на цените си при които всяко покачване ще ги направи неатрактивни. смг би качило цената
другия проблем е че смг има имидж на инструмент спомагащ спортното каране. което пък е пак във разрез със типичния притежател на дизел и причината поради която го е купил
като технологията на смг поевтинее и дизелите станат по-спортни- ще почнеме да ги виждаме манюматиците и при печките...
та така. а иначе не мисля че въртящия момент е проблем.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Dimo
- баварски фанатик
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
А според мен, ще почнат да я предлагат скоро или най късно за фейслифта на Е60 (забравих му името според БМВ).
Междудругото, сигурно ли е, че не се предлага, защото се съмнявам да е само за големите двигатели. За най малките както и да е ама мисля че на Е46 320 я бях виждал на едно изложение затова питам, може и да бъркам
Междудругото, сигурно ли е, че не се предлага, защото се съмнявам да е само за големите двигатели. За най малките както и да е ама мисля че на Е46 320 я бях виждал на едно изложение затова питам, може и да бъркам
- ICE
- Ледения
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
alx написа:причината е маркетингова...
Ииииии имаме участник познал верния резултат. И аз мисля така, ама не точно така. Според мен тази красавица е революция в дизеловите двигатели и е достигнала повратната точка, при която дизелите започват бавно, но славно да задминават бензиновите ДВГ-та.
alx написа:Хората които си купуват дизели са заинтересовани от икономии.. от там и гледат колата да е максимално евтина...едно смг само ще качи още цената.
Идеята е че във момента поради куп причини дизелите са стигнали ниво на цените си при които всяко покачване ще ги направи неатрактивни. смг би качило цената
Дааа, колега прав си, ама ако е опция, както при по-малките бензинови варианти т.е., който я иска да си плаща, тогава какъв ще е проблема?
alx написа:Другия проблем е че смг има имидж на инструмент спомагащ спортното каране, което пък е пак във разрез със типичния притежател на дизел и причината поради която го е купил
Ех, и ти сега....че то и дизела не е типичния агрегат, който познаваме (и някои от нас си караме )
alx написа:когато технологията на смг поевтинее и дизелите станат по-спортни- ще почнеме да ги виждаме манюматиците и при печките...
та така. А иначе не мисля че въртящия момент е проблем.
Ми то мисля, че момента е назрял.
Така както върви дизела, той направо си е достигнал по показатели бензиновия ДВГ.
Пример:
Пежо 1.6 бензин по показатели е = на 1.6 дизел
И като вземеш предвид, че 535d има доста по-спортно поведение от по-малките си бензинови 5-ци (братовчеди), та в този ред на мисли ти представяш ли си какво ще им се случи (не че сега няма да им се случи), ако сложат на печката 535d SMG?
Отговор: Ще ги размазва дзверски!!!
И се връщам в началото. Затова според мен всичко е маркетинг:
Първо пускат 535d всички за възхитени, що за кола е (не кола а извънземно) следва морално остаряване на модела и за да задържат интереса (който според мен скоро няма да спадне) хоп и пускат като опция SMG. И когато дойде този момент, дай Боже да е скоро, бензиновите автомобили ще трябва да се съобразяват с дизеловите на магистралата (а защо не и на пистата).
ПП. Леле колко неща написах, направо не е за вярване.
- ///M Power
- старши ентусиаст
- Мнения: 4216
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
казваш дизелите минавали бензиновите двг. за това може да се поспори.....я дай едно турбо на бензина и виж кой как върви.....са ако говорим за иконимий може
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- SlipKnoT
- devildriver
- Мнения: 4054
- Регистриран на: 21.04.2002
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: McLaren F1
///M Power написа:казваш дизелите минавали бензиновите двг. за това може да се поспори.....я дай едно турбо на бензина и виж кой как върви.....са ако говорим за иконимий може
Мда... сложи каскадно турбо на бензинов двигател 3 литра.. и тоя 535д ще го отнесеш като "куцо пиле домат"..
Иначе по темата.. на Айс предположението изглежда най вярно.. така, че ще видим..
не. дизелите скоро няма да стигнат бензиновите като динамични характеристики... (във смисъл коне и отзивчивост).
просто защото при дизела управлението на запалването е трудно (защото запалването е спонтанно малко или много).. от там и високи обороти са непостижими (поне за момента). а оборотите са тези които ти позволяват да сложиш подходящи предавки - особено за доускорение. поради тесния си обхват на обороти дизелите са със дълги предавки. да, но дългите предавки са стръмни. от там и доускорението (или ускорението над 100км) страда.
дизела тръгва страшно (въртящ момент). дори може да тръгне по-страшно от бензина... но до към 100км.. после му става прекалено стръмно и по-късите предавки на бензина започват да дават превес. на това му се вика "преимущество във конете" 0-200 е трагично за повечето дизели.
да не говориме че двигателя е толкова инертен че едно бързо смг ще има много проблеми със синхронизацията.. чуквал ли си газта на дизел на място? видял ли си колко бавно се качва и пада? смг-то е за бързина на смяната. дизела не обича обаче да му сменяш бързо предавките. това може би да е единствената тех. причина за която се сещам че да не са популярни смг сред печките
просто защото при дизела управлението на запалването е трудно (защото запалването е спонтанно малко или много).. от там и високи обороти са непостижими (поне за момента). а оборотите са тези които ти позволяват да сложиш подходящи предавки - особено за доускорение. поради тесния си обхват на обороти дизелите са със дълги предавки. да, но дългите предавки са стръмни. от там и доускорението (или ускорението над 100км) страда.
дизела тръгва страшно (въртящ момент). дори може да тръгне по-страшно от бензина... но до към 100км.. после му става прекалено стръмно и по-късите предавки на бензина започват да дават превес. на това му се вика "преимущество във конете" 0-200 е трагично за повечето дизели.
да не говориме че двигателя е толкова инертен че едно бързо смг ще има много проблеми със синхронизацията.. чуквал ли си газта на дизел на място? видял ли си колко бавно се качва и пада? смг-то е за бързина на смяната. дизела не обича обаче да му сменяш бързо предавките. това може би да е единствената тех. причина за която се сещам че да не са популярни смг сред печките
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Giorceto
- Дружба Тийм
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
Стана ми интересно относно издръжливостта на дизеловите двигатели и на бензиновите, горе долу един дизелво двигател при каране еднакво с това на бензиновия ще се нуждаят ли от основен ремонт по едно и също време или дизела ще сдаде багажа по бързо. според мен двигател със свръх пълнене пък било и то малко над нормалното се износва по-бързо от атмосферен
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
- kay
- просветлен
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
ICE написа:kay написа:535d е само автоматик, защото няма ръчна скоростна кутия, която да може да издържи толкова голям въртящ момент.
kay, не така несериозно бе човек.
Значи данните са следните:
М5 520 Нм въртящ момент
М5d 560 Нм въртящ момент.
Разликата е само 40 Нм
Не мисля че причината да не предлагат SMG кутия за дизеловата версия на М5 е тази. Според мен този довод е неоснователен.
Колеги, дайте нещо по сериозно.
но това е причината да няма ръчна кутия на 535d...
друга причина да няма SMG на дизел е, че тя е направена лека и за високи обороти - не за голям въртящ момент и къси предавки. просто е създадена за друг тип двигател от нулата.
GIORCETO написа:Стана ми интересно относно издръжливостта на дизеловите двигатели и на бензиновите, горе долу един дизелво двигател при каране еднакво с това на бензиновия ще се нуждаят ли от основен ремонт по едно и също време или дизела ще сдаде багажа по бързо. според мен двигател със свръх пълнене пък било и то малко над нормалното се износва по-бързо от атмосферен
оффтопик колега ама относно издръжливостта на дизелите.Значи тази събота след моята кола влезе едно 325 ТДС туринг за смяна на масло...Пича поръчил да му сложат Кастрол ТВС 10В-60 ...без да искам огледах се вътре на километража и пишеше 660.000 км
след бърза справка със собственика колата я има 3 години купил я на 200.000 км ,за 9.000 км харчел половин литър масло,сменял 2 пъти съединител и 3 пъти предни амортисьори и 2 пъти задни и мотора никога не е бил отварян...пък мотора когато запали не ми се струваше звука като стар дизел..в сравнение с един А6 2.5 тди който от първи собственик и на 150.000 км звучеше като Мерцедес стара пура дизел... т.е. е*и му майката..знаех че е як мотор ама чак толкова?? както и да е...говорих с него какви проблеми е имал и той споделил че водната помпа и термостата и виско ги сменял навреме когато първата взе да тече малко по малко отдолу...хех...
49 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани