малко савети и помощт
Модератор: Технически модератори
42 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
айде престанете с глупостите като я напрви 23-ка кво ще постигне , ще стане 150-160 коня и ще е дал към 1000 -1200лв
а ако сложи турбо директно на този мотор ще стане към 200-220 коня
и ще е дал към 2000лв

а ако сложи турбо директно на този мотор ще стане към 200-220 коня
и ще е дал към 2000лв



- dizelboy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2521
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: коя кадето го прибере при себеси
ludiagsm написа:айде престанете с глупостите като я напрви 23-ка кво ще постигне , ще стане 150-160 коня и ще е дал към 1000 -1200лв
а ако сложи турбо директно на този мотор ще стане към 200-220 коня
и ще е дал към 2000лв![]()
![]()
лудак мерси много ама турбо не изкам изкам само малко да си дигна конете,за да се воза по добре неизкам да се надбягвам по улиците ,пак и лятото да несе товари толко мотора като си пусна климатика в градцки условия ,изкам или м50 или 2.3 мотор да стане



- Giorceto
- Дружба Тийм
-
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
ludiagsm написа:айде престанете с глупостите като я напрви 23-ка кво ще постигне , ще стане 150-160 коня и ще е дал към 1000 -1200лв
а ако сложи турбо директно на този мотор ще стане към 200-220 коня
и ще е дал към 2000лв![]()
![]()
Разликата е че прави основен ремот и ще му изкара при яко ръчакне още 200000км което не важи за мотор с турбо и яко ръчакне. Вярно ще върви повече но все пак той не я е направил супер бегачака, а така да се каже леко освежаване

Пенчев не пише щото от толко ремонти му спряха нета



дизел, ако толкова те интересува говори си лично с него какво горе долу е е правил. Принципно се сменя колянов вал, бутала, биели. Другото може и същото. Обема става към 2300 кубика. Разликатъа при единия и при другия е в размера на буталата (от 2.3 са по ниски) и в размера на биелите който са по-къси.
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
- Giorceto
- Дружба Тийм
-
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
bawareca написа:Гьорце , моля те остави биелите на мира , ако едните са по-къси значи са КРИВИ![]()
Като си знаем от самото начало що не се обади по-рано ми аз повтарям тука като лудите по 15 пъти за некви биели ...


Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
- Giorceto
- Дружба Тийм
-
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
Пенчев: Понеже нямам възможност да пиша по форума поради технически причини
а пък Гиорцето ми съобщи че ставала интересна дискусия и се възползвах от неговия нет и ПиСи
Та ремонта излиза скъпичко, при положение че всичко е ново... аз с течение на времето си купих абсолютно всички части който мога да си позволя чисто нови! От стария ми двигател остана блока, биели и главата... частите който взех втора ръка са: Колянов вал, бутала от М20Б23, разпределителен вал, кобилици... нови части са абслютно всички гарнитури, гарнитурки, гарнитурчици, лагерченца, семерингчета и всякакви к*ротресини излизащи на обща стойност приблизително 300-350 лв... някой от тях ги няма никъде другаде освен във Вари 2000 и ДаруКар... за някой от тях дадох доста пари но предпочетох всичко да е ново и като го правя веднъж да го правя като хората! Основни, биелни лагери, сегменти, гарнитури, ремъци, ангренаж (аз съм с ремък), ролка и т.н. също излизат доста мангизи
това заедно със ремонта на главата - припасване на всички клапани, сменяне на водачите, шлайфане с 1/10 и гумички вече всичко изглеждаше перфектно... излезнаха някой проблеми както винаги при такъв род манипулаций
равносметката:
След като сглобихме всичко и запалих мотора не можах да повярвам че това е моята кола... работи перфектно, тихо, и първите впечатления който ми направи беше че двигателя е доста по-силен, което ще рече че в ниските обороти има доста по голям въртящ момент
това на което винаги съм се радвал
аз също бях настроен малко песимистично към резултата, но бързо разбрах че не съм бил прав
знам че повечето от вас мислят че не се постига нищо особенно с тази манипулация, но ще ви докажа че не сте прави
Лудия е прав че за 2000 лв ще сложиш турбо, но има една приказка казана от американците: "единственото нещо по хубаво от много обем е повече обем" - разликата от М20Б20 до М20Б23 е от земята до небето - Б23 се доближава до Б25 а всички много добре знаете М20Б25 в Е30 кви ги върши
Аз трябваше да си отворя двигателя защото не беше на ред и се нуждаеше от ремонт (поне така бях решил, но в последствие се оказа че проблема е бил много дребен), а при положение че може да се съчетае ремонт с преустройство до 2300 см ми дойде добре дошло
В момента съм изминал 1000+ км и до 2000 остават малко... сега я карам до 3000 оборота/мин и се изкуших вече на няколко пъти да усетя "онова" чувство а именно "бавно" развъртящият се шестак... до 3000 оборота дърпа доста, след това още повече.. а след 4000 всички знаят
а звукът... няма друг такъв
Може би турбината е добрият варинт... но зависи от разбиранията на всеки човек... малък двигател с турбо е доста гадно нещо ... особенно за всекидневно каране
след като се декомпресира в ниските обороти става като мъртъв ... което мене лично би ме дразнило и след тази голяма турбо дупка идва голямата мощ и въртящ момент, но във високите обороти... абсолютно нетипично за БМВ двигател... по скоро това напомня за някоя изпилена Японска бегачка
И аз мисля че изкуствено турбиниран мотор не би издържал достатъчно! Аз залагам на сигурността - а за да си сигурен в мотора си и искаш да му сложиш турбо трябва да дадеш наистина много пари - редно е да се сменят бутала най-вече а и други неща...
За мен импалнтирането на турбо по начина който нашумя напоследък е всеедно с пръдня да се опитваш боя да правиш
не искам да обидя с това си изкаване никой
това е моето впечатление и мнение и ще се радвам ако се получи интересна дискусия по този въпрос! Вие как мислите?
Именно за това избрах да си отремонтирам двигателя и да му увелича обема на 2.3, отколкото да сложа турбо!
Не искам мнението и изказването ми да се тълкува грешно от хората който не мислят така - аз съм приятел и мога да кажа че съм в добри отношение с хора като Явор, Киро и Лудия който именно това са направили
Просто така аз мисля и може и да е грешно но за мен съм си прав
Със сигурност моя двигател е по малко мощен от на Явор, но предлага широко разгърната мощността си, и по този начин доставя доста голямо удоволствие във всекидневното каране
А относно допълнителни настройки, не са нужни защото дебитомера измерва въздухът който влиза в двигателя и от това определя количеството на горивото което да се впръска. Когато увеличихме обема, двигателя засмуква повече въздух, дебитомера отчита повече и подава сигнали на ЕКУ-то което коригира горивоподаването
А отностно ралзиката м/у Л жетроник и Мотроник... Мотроника дава по-голяма мощност и чувствителна разлика във въртящият момент, при М20Б20, М20Б25 разликата е осезаема... при М20Б23 няма монтиран Мотроник но резултата ще е аналогичен
пък и моя Мотроник е без ламбда и мога да си обогатявам сместа докато ми ум зайде
Тази реконструкция важи и за М30Б25 -> М30Б28... но за М50 не става, но може и да греша
Има и други интересни неща, и бих обяснил на всеки който желае, но е по лесно на живо отколкото пред монитора и КБД-то!
Готов съм да помогна на всеки с информацията която събрах, защото когато се наех с това нямах много информация ами само някой нафърляни нещица и въпреки всичко успяхме да се преборим и всичко мина задоволително - ефекта е на лице и ще ви повозя като разработката свърши!
И съм готов да тествам за спорта - има колеги с доста бързи 318 ис по форума, и съм готов да застана гордо то тях, и мисля че резултата е ясен
все пак шестимата са си шестима
До скоро, в четвъртъка живи и здрави ще се видим на ЕКО
Дилян Пенчев


Та ремонта излиза скъпичко, при положение че всичко е ново... аз с течение на времето си купих абсолютно всички части който мога да си позволя чисто нови! От стария ми двигател остана блока, биели и главата... частите който взех втора ръка са: Колянов вал, бутала от М20Б23, разпределителен вал, кобилици... нови части са абслютно всички гарнитури, гарнитурки, гарнитурчици, лагерченца, семерингчета и всякакви к*ротресини излизащи на обща стойност приблизително 300-350 лв... някой от тях ги няма никъде другаде освен във Вари 2000 и ДаруКар... за някой от тях дадох доста пари но предпочетох всичко да е ново и като го правя веднъж да го правя като хората! Основни, биелни лагери, сегменти, гарнитури, ремъци, ангренаж (аз съм с ремък), ролка и т.н. също излизат доста мангизи


равносметката:
След като сглобихме всичко и запалих мотора не можах да повярвам че това е моята кола... работи перфектно, тихо, и първите впечатления който ми направи беше че двигателя е доста по-силен, което ще рече че в ниските обороти има доста по голям въртящ момент





Лудия е прав че за 2000 лв ще сложиш турбо, но има една приказка казана от американците: "единственото нещо по хубаво от много обем е повече обем" - разликата от М20Б20 до М20Б23 е от земята до небето - Б23 се доближава до Б25 а всички много добре знаете М20Б25 в Е30 кви ги върши

Аз трябваше да си отворя двигателя защото не беше на ред и се нуждаеше от ремонт (поне така бях решил, но в последствие се оказа че проблема е бил много дребен), а при положение че може да се съчетае ремонт с преустройство до 2300 см ми дойде добре дошло

В момента съм изминал 1000+ км и до 2000 остават малко... сега я карам до 3000 оборота/мин и се изкуших вече на няколко пъти да усетя "онова" чувство а именно "бавно" развъртящият се шестак... до 3000 оборота дърпа доста, след това още повече.. а след 4000 всички знаят


Може би турбината е добрият варинт... но зависи от разбиранията на всеки човек... малък двигател с турбо е доста гадно нещо ... особенно за всекидневно каране


За мен импалнтирането на турбо по начина който нашумя напоследък е всеедно с пръдня да се опитваш боя да правиш


Именно за това избрах да си отремонтирам двигателя и да му увелича обема на 2.3, отколкото да сложа турбо!
Не искам мнението и изказването ми да се тълкува грешно от хората който не мислят така - аз съм приятел и мога да кажа че съм в добри отношение с хора като Явор, Киро и Лудия който именно това са направили


Със сигурност моя двигател е по малко мощен от на Явор, но предлага широко разгърната мощността си, и по този начин доставя доста голямо удоволствие във всекидневното каране

А относно допълнителни настройки, не са нужни защото дебитомера измерва въздухът който влиза в двигателя и от това определя количеството на горивото което да се впръска. Когато увеличихме обема, двигателя засмуква повече въздух, дебитомера отчита повече и подава сигнали на ЕКУ-то което коригира горивоподаването

А отностно ралзиката м/у Л жетроник и Мотроник... Мотроника дава по-голяма мощност и чувствителна разлика във въртящият момент, при М20Б20, М20Б25 разликата е осезаема... при М20Б23 няма монтиран Мотроник но резултата ще е аналогичен


Тази реконструкция важи и за М30Б25 -> М30Б28... но за М50 не става, но може и да греша

Има и други интересни неща, и бих обяснил на всеки който желае, но е по лесно на живо отколкото пред монитора и КБД-то!
Готов съм да помогна на всеки с информацията която събрах, защото когато се наех с това нямах много информация ами само някой нафърляни нещица и въпреки всичко успяхме да се преборим и всичко мина задоволително - ефекта е на лице и ще ви повозя като разработката свърши!
И съм готов да тествам за спорта - има колеги с доста бързи 318 ис по форума, и съм готов да застана гордо то тях, и мисля че резултата е ясен




До скоро, в четвъртъка живи и здрави ще се видим на ЕКО

Дилян Пенчев
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
А браво бе Пенчев , аре да се похвалиш на "живо". И който ти е казал че от 2 до 2,3 няма разлика да си яде ушите
Иначе за другото написано от теб:
-тепърва има да събираш още много опит , предимно на принципа опит-грешка
Ма няма лошо , аз го събирам 12 години и /грубо/ 40-ина двигатели направени и винаги научавам по нещо ново
-всеки си има някаква цел и виждане за мощностните характеристики на колата /двигателя/ си , аз лично не обичам големи "скокове" в увеличаването на мощността , но много бързо ми омръзва достигнатата цифра
т.е. мен постоянното минаване към по-големи обеми не ми върши работа
Предполагам и на други хора също
В този случай принудителното пълнене е единственият изход , поне за мойте финансови възможности.
-В никакъв случай един също отремонтиран както твоя мотор , снабден с турбина с ниско налягане и оригиналната си Степен на сгъстяване няма да бъде"лагав" или пък ще изкара по-малко километри
Просто с 0,5 бара ще е 200+коня и много малко колици ще могат да му се опрат било то на стрит старт или на магистралата
-и понеже напоследък много често чета това:
"Може би турбината е добрият варинт... но зависи от разбиранията на всеки човек... малък двигател с турбо е доста гадно нещо ... особенно за всекидневно каране след като се декомпресира в ниските обороти става като мъртъв ... което мене лично би ме дразнило и след тази голяма турбо дупка идва голямата мощ и въртящ момент, но във високите обороти... абсолютно нетипично за БМВ двигател... по скоро това напомня за някоя изпилена Японска бегачка "
искам да попитам , кой от вас е карал М20Б20 или Б23 , да не казвам Б25 с турбо за да знае за кво става дума
ПП Така и не каза колко ти излезе
ПП2 Не ги месете в правенето Явор и Лудия , те само карат

Иначе за другото написано от теб:
-тепърва има да събираш още много опит , предимно на принципа опит-грешка


-всеки си има някаква цел и виждане за мощностните характеристики на колата /двигателя/ си , аз лично не обичам големи "скокове" в увеличаването на мощността , но много бързо ми омръзва достигнатата цифра



-В никакъв случай един също отремонтиран както твоя мотор , снабден с турбина с ниско налягане и оригиналната си Степен на сгъстяване няма да бъде"лагав" или пък ще изкара по-малко километри


-и понеже напоследък много често чета това:
"Може би турбината е добрият варинт... но зависи от разбиранията на всеки човек... малък двигател с турбо е доста гадно нещо ... особенно за всекидневно каране след като се декомпресира в ниските обороти става като мъртъв ... което мене лично би ме дразнило и след тази голяма турбо дупка идва голямата мощ и въртящ момент, но във високите обороти... абсолютно нетипично за БМВ двигател... по скоро това напомня за някоя изпилена Японска бегачка "
искам да попитам , кой от вас е карал М20Б20 или Б23 , да не казвам Б25 с турбо за да знае за кво става дума

ПП Така и не каза колко ти излезе

ПП2 Не ги месете в правенето Явор и Лудия , те само карат


- Giorceto
- Дружба Тийм
-
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
Относно това което си написал - напълно си прав!
А другото което е истина че и аз си мислех за турбина но поради причината че двигателя ми беше за ремонт не можеше да си позволя... първо трябва да го стегна а после другото
А относно излизането малко над хилядарка, като голяма част от тях съм дал за дребни неща... наред с лепене на картери и менипулацийте по главата... не са много пари но се събират и като теглиш чертата те нараснали
Ясно е че никога мощността не стига и ще дойде момент когато ще искам още... тогава ще мисля
ПП и в карането на турбинирани... сигурен съм че чувството е маняшко... наистина не съм карал но като гледам Явор как се изстрелва ... става ми ясно за какво говориме
ПП ще се съветвам с тебе понапред
Дилян Пенчев
А другото което е истина че и аз си мислех за турбина но поради причината че двигателя ми беше за ремонт не можеше да си позволя... първо трябва да го стегна а после другото

А относно излизането малко над хилядарка, като голяма част от тях съм дал за дребни неща... наред с лепене на картери и менипулацийте по главата... не са много пари но се събират и като теглиш чертата те нараснали

Ясно е че никога мощността не стига и ще дойде момент когато ще искам още... тогава ще мисля

ПП и в карането на турбинирани... сигурен съм че чувството е маняшко... наистина не съм карал но като гледам Явор как се изстрелва ... става ми ясно за какво говориме

ПП ще се съветвам с тебе понапред

Дилян Пенчев
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
- dizelboy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2521
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: коя кадето го прибере при себеси
колко време отиде за зглобяването и манипулацията по мотора и горе долу за каква сума стигна като тегли 4ертата и наи ве4е те питам аз сега на какъв разход си на бензина



- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
За сваляне и разглабяне на мотора отне към 5 часа, и сглабянето с миене на всички части и абсолютно всичко отне 12 часа! Като в това време не включвам работата по главата защото не сме я правили ние! А за пари не съм правил точна сметка но е малко над хилядарка като включиме всичко включително и съединител! Накрая това реших и в бързината Киро ми помогна и ми намери много як съединител
Като се видим на еко ще ти разкажа подробно че нямам много време сега!
Разхода не мога да го засека защото термостата не ми затваря добре и не ми загрява до нормална температура но няма фрапираща разлика спрямо преди (говориме при нормално каране), при ръчка е ясно че ще харчи доста
Иначе преди ми харчеше 12-13 градско зимно каране, и сега ми харчи толкова (при спокойно каране), извънградско ми спадна до 8,5 с не много икономично каране, ако се помъча може и 8 да сваля но това ми се струва малко невъзможно особенно след като я разработя
П.С. Благодаря на Сашо (Plague) който ми погна изключително много! Благодаря и на Киро за съветите, на Явор за частите който спешно ми осигури и ще се похваля на живо на Екото като се видим
Дилян Пенчев

Като се видим на еко ще ти разкажа подробно че нямам много време сега!
Разхода не мога да го засека защото термостата не ми затваря добре и не ми загрява до нормална температура но няма фрапираща разлика спрямо преди (говориме при нормално каране), при ръчка е ясно че ще харчи доста


Иначе преди ми харчеше 12-13 градско зимно каране, и сега ми харчи толкова (при спокойно каране), извънградско ми спадна до 8,5 с не много икономично каране, ако се помъча може и 8 да сваля но това ми се струва малко невъзможно особенно след като я разработя

П.С. Благодаря на Сашо (Plague) който ми погна изключително много! Благодаря и на Киро за съветите, на Явор за частите който спешно ми осигури и ще се похваля на живо на Екото като се видим

Дилян Пенчев
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
42 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани