автоматик, тайни, трикове и прочие
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
- MasterBoy
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 71
- Регистриран на: 17.06.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: '03 330ci
Всеки производител си кръщава АТ по различен начин. При BMW AT Steptronic е с позиции P(Parking), R(Reverse), N(Neutral), D(Drive) и S(Sport) като при положение спорт когато се предвижи лоста напред(понижаваш) или на зад(повишаваш) може да се сменят в ръчен режим (3-та серия) като разбира се АТ няма да позволи да влезеш в червената зона на оборотомера или ако "забравиш" да сменяш скорости тя ще си го прави автоматично Полу-автоматичната (като в М3) е SMG (Sequential Manual Gearbox) при коята скоростите се сменят ръчно, но без да има педал на съединителя
От 1г карам автоматик и когато купувах автомобила имах резерви но сега не само че не съжалявам, но и отново бих взел Започнах да усещам и това което някои определят като смяна на предавките с педала на газта. На S даржи по високи обороти и не ти трябва и kick-down ако искаш да дръпне барзо. При автоматиците разхода на гориво по каталог винаги е по-висок, но особено при по-големите двитатели при нормално каране в реални условия може дори да е по-нисък заради, смяната на предавките в оптималния момент и принципно ниските обороти които се старае да потдържа.
Единственият проблем който съм имал е когато светна на таблото червена лампа представляваща зъбно колело с ! в средата. Тогава оставаш само на 3-та и 4-та и трябва да спреш, да изключиш двигателя и когато запалиш в повечето слушаи проблема е решен
От 1г карам автоматик и когато купувах автомобила имах резерви но сега не само че не съжалявам, но и отново бих взел Започнах да усещам и това което някои определят като смяна на предавките с педала на газта. На S даржи по високи обороти и не ти трябва и kick-down ако искаш да дръпне барзо. При автоматиците разхода на гориво по каталог винаги е по-висок, но особено при по-големите двитатели при нормално каране в реални условия може дори да е по-нисък заради, смяната на предавките в оптималния момент и принципно ниските обороти които се старае да потдържа.
Единственият проблем който съм имал е когато светна на таблото червена лампа представляваща зъбно колело с ! в средата. Тогава оставаш само на 3-та и 4-та и трябва да спреш, да изключиш двигателя и когато запалиш в повечето слушаи проблема е решен
- barty
- старши ентусиаст
- Мнения: 1964
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Карам Гранд Чероки 4.7 V8 Автоматик и съм с много противоположни мнения! От една страна е голям кеф но пък от друга страна забелязвам и някои минуси: разчиташ само на спирачките при спиране / а те не са му силна страна /, при спускане го има същият проблем, някой път хващаш автоматика неподготвен...
Имам опция типтроник, рядко я ползвам но съм хепи че я има.
Слагайки + и - като че ли повече са + те
Хубавото е че може да контролираш смяната само с газта, а и като цяло е удобство! А за Софийския трафик да не говорим....
Имам опция типтроник, рядко я ползвам но съм хепи че я има.
Слагайки + и - като че ли повече са + те
Хубавото е че може да контролираш смяната само с газта, а и като цяло е удобство! А за Софийския трафик да не говорим....
- DjFace
- младши ентусиаст
- Мнения: 398
- Регистриран на: 31.10.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39 520i, Suzuki GSXR 750 (K7)
Преди години имах едно Е23 (728i) автоматик. То е по стара генерация и е с три-степенна АТ, но понаучих някои неща за АТ-тата:
1. Когато е на позиция Р (паркинг) колата не може да се движи (все едно си на ръчна), а когато си на N (neutral, или "нулева" по нашите стандарти) може (с бутане, дърпане, по инерция).
2. Двигателя пали само когато си на позиция Р.
3. Не може да запали с дърпане (дори и с над 60км.ч).
4. Един от симптомите, че ти е за смяна маслото в скоростите е когато предавките започнат да се сменят по рязко (с удар, дето се вика).
5. Напълно съм съгласен, че АТ си иска много нютони, спор няма.
Относно впечатления от карането при зимни условия... не съм имал никакви проблеми (а си имаше сняг въпросната зима), но с НОВИ зимни гуми. Също, с АТ могат да се правят и глупости (бая го покарах с вратите напред), но на сняг, или мокро, на сухо му беше трудно. Не ми се е налагало да ремонтирам АТ защото се оказаха много здрави, а не е като да не се постарах (с около 120 от D на 2 и пр.)
1. Когато е на позиция Р (паркинг) колата не може да се движи (все едно си на ръчна), а когато си на N (neutral, или "нулева" по нашите стандарти) може (с бутане, дърпане, по инерция).
2. Двигателя пали само когато си на позиция Р.
3. Не може да запали с дърпане (дори и с над 60км.ч).
4. Един от симптомите, че ти е за смяна маслото в скоростите е когато предавките започнат да се сменят по рязко (с удар, дето се вика).
5. Напълно съм съгласен, че АТ си иска много нютони, спор няма.
Относно впечатления от карането при зимни условия... не съм имал никакви проблеми (а си имаше сняг въпросната зима), но с НОВИ зимни гуми. Също, с АТ могат да се правят и глупости (бая го покарах с вратите напред), но на сняг, или мокро, на сухо му беше трудно. Не ми се е налагало да ремонтирам АТ защото се оказаха много здрави, а не е като да не се постарах (с около 120 от D на 2 и пр.)
- pavlito
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 132
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е63 М6
И аз искам да споделя своя опит в тази тема. Зна4и аз две години карах М3 Е46 с smg кутия. Първото, което искам да кажа за тази кутия е 4е 4овек които не е карал кола с такава кутия му е нужна поне 1 седмица да свикне с нея.СМГ не е нито автоматик нито е ръ4на. превклиу4ването на скоростите може да става ръ4но с бутоните от волана а също така има и автомати4ен режим на смяна.За извънградски условия ръ4ния режим е супер удобен особено ако сте фенове на динами4ното шофиране. Смяната на скоростите става за няколко стотни от сек. и когато се минава на по ниска скорост с газ се полу4ава едно наистина много приятно( според мен) 'блъскане' на диференциала, което засилва спортното усещане при каране.За градски условия оба4е тази кутия не е особено удобна.Аз в града я карах предимно на автомати4ен режим и не сам особено доволен, защото когато се наложи да спираш и да тръгваш 4есто се полу4ава едно изфорсиране на двигателя и предърпване при смяната на скоростите. Сега карам автоматик и е доста по-удобно за града , но го няма това спортно усещане при смяната на предавките в извънградското каране дори и да превклиу4а на типтроник.
- Doberman_vas
- младши ентусиаст
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.08.2007
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
Имам 1 въпрос за спускането на сняг. Как точно се прави като си с автоматик, ако ритнеш яко спирачката може и да се врътнеш, на 2 или 3 ли се вкарва, че хич не ми е ясно
Ще ви отвеем с дизелите ей! Ако не ви отвеем, ще ви опушим, така че да ни запомните.
- pavlito
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 132
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е63 М6
според мен зависи от наклона по който се спускаш.Ако е много стръмно трябва да бутнеш или 1-ва или 2-ра на типтроника. Ако наклона е лек може да си караш и на 3-та и ако се наложи да спираш по4ваш да сваляш предавките...
- Dimitroff
- Фен на тройките
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
pavlito написа:според мен зависи от наклона по който се спускаш.Ако е много стръмно трябва да бутнеш или 1-ва или 2-ра на типтроника. Ако наклона е лек може да си караш и на 3-та и ако се наложи да спираш по4ваш да сваляш предавките...
Всъщност типтроника си държи прилични обороти при спускане
Един вид моторна спирачка.
Абе, има си акъл автоматика
- Енцо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 20.08.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530d F10
Аз съм с автоматик и тази зима ще ми е първа с кола автоматик изобщо. АТ-то ми е типтроник, така че си има и двигателно спиране когато пожелая.
- Веселин|Василев
- М3 Пристрастен
- Мнения: 1272
- Регистриран на: 11.04.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: E38 735i
Браво колеги много добра тема сте направили за AT, само мога да кажа, че който не е карал кола с AT няма как да оцени предимствата й.
Живота е прекалено кратък за лоша музика, грозни жени, бавни коли и проблемни връзки!!!
jojo33 написа:а при автомобилите с т.н наречените "типтроник" и "стептроник" ,каква е процедурата?
за типроник мисля ,че съм наясно що годе (P,R,N,D +S,W И + и -) като S е за спортен режим ,W за зима уж.
но въпроса ми е как се борави с + и - ,това е нещо като ръчен механизъм за повишаване и пнижаване на предавките ,но как точно се борави ,защото аз съм карал само 1 път с такава ск. кутия и само на D и P и не змам механизма?
а за стептроник някой може ли да разясни?
Колега, аз съм с АТ с + и -... използвам го предимно в случаите когато имам нужда от обратна тяга т.е. когато не искам АТ да превключи сама на по-висока предавка, а дори обратно - да наведа предницата с пускането на педала... Малко дразни факта, че качва автоматично скорост като стигне до 6200 оборота... доста бавно е пречключването между скоростите... с две думи - липсва ми ръчката ама автоматика не го сменям !!!
-
Аз лично до сега не съм бил голям фен на автомата,но преди 3 дни карах е60-ката на Мони и мога да кажа че наистина си има предимства. Една от които е че при по-висока скорост например 190-200 не е нужно да пускаш волана за да преминеш на друга предавка
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: автоматик, тайни, трикове и прочие
тъп въпрос: какви са плюсовете и минусите да се превключва на "N" когато човек чака на светофар по-дълго време, примерно минута - две?
някои казват че това щади конвертора от излишно натоварване особено ако е по-стара колата, други казват че за това е направен и няма смисъл да се употребява по различен начин, трети казват че превключването само по себе си повече го натоварва от седенето на "D"...
какво мислите колеги?
някои казват че това щади конвертора от излишно натоварване особено ако е по-стара колата, други казват че за това е направен и няма смисъл да се употребява по различен начин, трети казват че превключването само по себе си повече го натоварва от седенето на "D"...
какво мислите колеги?
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- moni76
- ентусиаст
- Мнения: 1263
- Регистриран на: 29.01.2003
- Местоположение: ... p0d n€b€t0, n@ m0r€t0 ...
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525dA
- Мечтае да кара: м6
Re: автоматик, тайни, трикове и прочие
da6ip написа:тъп въпрос: какви са плюсовете и минусите да се превключва на "N" когато човек чака на светофар по-дълго време, примерно минута - две?
някои казват че това щади конвертора от излишно натоварване особено ако е по-стара колата, други казват че за това е направен и няма смисъл да се употребява по различен начин, трети казват че превключването само по себе си повече го натоварва от седенето на "D"...
какво мислите колеги?
мн добър въпрос! ...и на мен ще ми е интересно мнението ви?
My BMW history:
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1
- Dimitroff
- Фен на тройките
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: автоматик, тайни, трикове и прочие
Не виждам смисъл от поставянето на неутрална или на паркинг при престой на светофара!
Запомнете няколко неща за автоматика:
1. Избийте си от главата да правите бърнаут-и едновременно задържане на спирачката(леко, колкото да хванат повечко предните колела) и мачкане на газ-та.
2. При паркиране под наклон (без значение дали изкачване или спускане) когато паркирате ПРЕДИ да дадете на паркинг (P) - вдигнете ръчната спирачка
това са 2те "чуми", който морят автомата най-много от всичко останало - от тях трябва да се притеснявате и да ги избягвате.
Запомнете няколко неща за автоматика:
1. Избийте си от главата да правите бърнаут-и едновременно задържане на спирачката(леко, колкото да хванат повечко предните колела) и мачкане на газ-та.
2. При паркиране под наклон (без значение дали изкачване или спускане) когато паркирате ПРЕДИ да дадете на паркинг (P) - вдигнете ръчната спирачка
това са 2те "чуми", който морят автомата най-много от всичко останало - от тях трябва да се притеснявате и да ги избягвате.
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: автоматик, тайни, трикове и прочие
mersi
Dimitroff написа:Не виждам смисъл от поставянето на неутрална или на паркинг при престой на светофара!
Запомнете няколко неща за автоматика:
1. Избийте си от главата да правите бърнаут-и едновременно задържане на спирачката(леко, колкото да хванат повечко предните колела) и мачкане на газ-та.
2. При паркиране под наклон (без значение дали изкачване или спускане) когато паркирате ПРЕДИ да дадете на паркинг (P) - вдигнете ръчната спирачка
това са 2те "чуми", който морят автомата най-много от всичко останало - от тях трябва да се притеснявате и да ги избягвате.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани