Саунд Е39-ка
Модератор: Icco
59 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Саунд Е39-ка
Възможно ли е, колеги, да сменя само колоните във вратите и в задната кора с някакви по-хубави от фабричните без да правя никакви допълнителни интервенции? Само вадя и слагам.
И ако е възможно, какви ще ми препоръчате като марка и модел?
И ако е възможно, какви ще ми препоръчате като марка и модел?
- moni76
- ентусиаст
- Мнения: 1263
- Регистриран на: 29.01.2003
- Местоположение: ... p0d n€b€t0, n@ m0r€t0 ...
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525dA
- Мечтае да кара: м6
Mario Pankov написа:..... Усилватея е отзад в багажника от дясно.
колега, къде го намери тоя усилвател???
My BMW history:
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1
- zlobicar
- младши ентусиаст
- Мнения: 661
- Регистриран на: 2.12.2006
- Местоположение: София,Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: x5 e70 3.0d,е46 318i
Колегата наистина знае какво пише и разбира много,спокоино можеш да се консултираш с него.Иначе аз ги смених в тояга отпред компонентна хеликс отзад също хеликс.По добре е от оргиналните,но не очакваи чудеса от тези 13см.Mario Pankov написа:Сложи такива, които слизат най-ниско, защото в тези обеми и по принцип в Е39 е много проблемно това с баса. Има хубави говорителчета, иди в магазините и чуй, така ще ги избереш. Всичките ще станат за директна подмяна. Напълни обемите с рехава вълна, така обема и начина по който го усеща говорителя ще стане малко по-голям. Вълна продават в един магазин на Пиротска, безистенче, има табела Visaton - аз също имам вълна и мога да ти дам, но трябва да се засечем някъде.
обичам BMW
Абе бас от 13 см може да се извади, но не трябва да се очакват некви безумия.
Освен ватата в обемите за говорителите, ще е добре да ги облепиш с битумна лента или STP/Dynamat, защото резонират криво. Наскоро слаган на един приятел в е39 звук, но въпреки добрите компоненти които подбрах, източника си остава насран въпреки чейнджъра, просто не са домислени за такова нещо тея коли. Смяна на плеар в е39 води до много главоболия и не си заслужава.
Просто е факт, че звука в е39 не струва и единственното което може да се прави е да се подбират максимално готини 13см компонентни системи, да се пълнят обемите с вата и да се уплътняват добре, да се укрепват стени за да не резонират, друго много много няма какво да направиш.
Освен ватата в обемите за говорителите, ще е добре да ги облепиш с битумна лента или STP/Dynamat, защото резонират криво. Наскоро слаган на един приятел в е39 звук, но въпреки добрите компоненти които подбрах, източника си остава насран въпреки чейнджъра, просто не са домислени за такова нещо тея коли. Смяна на плеар в е39 води до много главоболия и не си заслужава.
Просто е факт, че звука в е39 не струва и единственното което може да се прави е да се подбират максимално готини 13см компонентни системи, да се пълнят обемите с вата и да се уплътняват добре, да се укрепват стени за да не резонират, друго много много няма какво да направиш.
- moni76
- ентусиаст
- Мнения: 1263
- Регистриран на: 29.01.2003
- Местоположение: ... p0d n€b€t0, n@ m0r€t0 ...
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525dA
- Мечтае да кара: м6
мерси за всички ценни съвети колеги ...замислям и аз да правя подобрения по тоя въпрос и да видим какво ще излезе ...после ще пиша!
My BMW history:
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1
- zAcK
- Старши Алкохолик
- Мнения: 3927
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Прочетох всичко. Последно не искам и аз като колегата нищо да променям.
Може ли просто да ми препоръчате добри 13-ки за смяната. Такива
които ще работят в този обем добре. Иначе другите процедури ще ги
изпълня. Имам усилвател оригиналния. Цената не е от особено значение
важно е да се получи добре и да не променя по колата
Гледах някой пишат DLS R5A и в спецификацията им дават 6-8 литра
обем. Не мога ли да увелича малко обема на тялото. Така или иначе ще
го модифицирам да не дрънчи
Може ли просто да ми препоръчате добри 13-ки за смяната. Такива
които ще работят в този обем добре. Иначе другите процедури ще ги
изпълня. Имам усилвател оригиналния. Цената не е от особено значение
важно е да се получи добре и да не променя по колата
Гледах някой пишат DLS R5A и в спецификацията им дават 6-8 литра
обем. Не мога ли да увелича малко обема на тялото. Така или иначе ще
го модифицирам да не дрънчи
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
- Zlatiyan_Genchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 507
- Регистриран на: 11.10.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 M52B20 TU
- Мечтае да кара: Е39 M5
Re: Саунд Е39-ка
Някой да постигнал оптимален звук от компонентна система отпред във вратите на DLS R5A,защото търся оптималния обем за,да се доулови по-плътен звук.От полевите проби с преходнии от ПДЧ не стана това което при проба в затворен обем вади мидбаса на тази система.Единствено подобрение има ако захвана директно говорителя за кората.Идеята за директно за кората е взех от е46,защото техните говорители отпред във вратите няма затворен обем и са захванати директно за кората.
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6142
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Саунд Е39-ка
а защо трябва да накарате тези говорители да станато толкова басови? не може ли да се ползва буфер, та дори и афтър маркет вариант...
каквото и да ги правите няма да прозвучат много плътно и ниско
и аз започнах с какви ли не интервенции.. то не бяха 40 ватовите нокиии допълнителни усилватели.. после оригиналната бас каса на Е39 със стъпало и какво ли не..
най накрая си сложих ДСП и всичко заспа..
хубавите неща са си хубави... дори и да са на 15 години
като противник на афтър маркет историите за мен това е оптималния вариант на Е39 за качество
каквото и да ги правите няма да прозвучат много плътно и ниско
и аз започнах с какви ли не интервенции.. то не бяха 40 ватовите нокиии допълнителни усилватели.. после оригиналната бас каса на Е39 със стъпало и какво ли не..
най накрая си сложих ДСП и всичко заспа..
хубавите неща са си хубави... дори и да са на 15 години
като противник на афтър маркет историите за мен това е оптималния вариант на Е39 за качество
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Саунд Е39-ка
Като чета тема, започвам да се чудя какво толкова им харесвате на DLS R5A? Ето схемата на филтъра:
С това изпълнение какъв бас ще "извади". Има един широколентов говорител и един високочестотен. Да не говорим, че разстоянието от менбраната на говорителя до най-близката преграда, стояща пред него е 1,5м, а при наличието на пътници в колата е почти двойно по-малко. При тези параметри на пространството, в което се разпространява звука, няма как да се "развие" нормално звук с честота по-ниска от 100 Hz. Проблем е и това, че голяма част от обертоновете ще останат "скрити" за пътниците в колата. При това положение субективното усещане за бас при подмяна на говорителите ще задоволи единствено егото на похарчилия пари за интервенцията.
Добър резултат може да се постигне с изработване на дървени кутии за доворителите, които да заменят пластмасовите, както и внимателно подбиране на звукоизточника. Различните плеари, били те ОЕМ свирят по абсолютно различен начин. Добър резултат показва CD53, произвеждано от Alpine.
На колегата успех с проекта!
С това изпълнение какъв бас ще "извади". Има един широколентов говорител и един високочестотен. Да не говорим, че разстоянието от менбраната на говорителя до най-близката преграда, стояща пред него е 1,5м, а при наличието на пътници в колата е почти двойно по-малко. При тези параметри на пространството, в което се разпространява звука, няма как да се "развие" нормално звук с честота по-ниска от 100 Hz. Проблем е и това, че голяма част от обертоновете ще останат "скрити" за пътниците в колата. При това положение субективното усещане за бас при подмяна на говорителите ще задоволи единствено егото на похарчилия пари за интервенцията.
Добър резултат може да се постигне с изработване на дървени кутии за доворителите, които да заменят пластмасовите, както и внимателно подбиране на звукоизточника. Различните плеари, били те ОЕМ свирят по абсолютно различен начин. Добър резултат показва CD53, произвеждано от Alpine.
На колегата успех с проекта!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Саунд Е39-ка
Mario Pankov написа:stony1 написа:Като чета тема, започвам да се чудя какво толкова им харесвате на DLS R5A? Ето схемата на филтъра:
С това изпълнение какъв бас ще "извади". Има един широколентов говорител и един високочестотен. Да не говорим, че разстоянието от менбраната на говорителя до най-близката преграда, стояща пред него е 1,5м, а при наличието на пътници в колата е почти двойно по-малко. При тези параметри на пространството, в което се разпространява звука, няма как да се "развие" нормално звук с честота по-ниска от 100 Hz. Проблем е и това, че голяма част от обертоновете ще останат "скрити" за пътниците в колата. При това положение субективното усещане за бас при подмяна на говорителите ще задоволи единствено егото на похарчилия пари за интервенцията.
Добър резултат може да се постигне с изработване на дървени кутии за доворителите, които да заменят пластмасовите, както и внимателно подбиране на звукоизточника. Различните плеари, били те ОЕМ свирят по абсолютно различен начин. Добър резултат показва CD53, произвеждано от Alpine.
На колегата успех с проекта!
Разбра ли се сам какво се опита да кажеш? Каква връзка има този филтър специално с това колко ниско ще слезе мидбасовият високоговорител?
Това за субективното усещане го казваш като човек изградил системата си правилно, или просто като някой нахвърлял фаблично озвучаване и смятайки, че не може по-добре? Защото при подходящият мидбасов драйвер става много лесно. Р5А е много посредствена система, но сравнението и е на база останалите фирмени компоненти от DLS и конкурентни компании, като Hertz, Pioneer, Focal и прочие. Тази система в една и съща кола на една и съща инсталация изостава чувствително при възпроизвеждането на детайли и динамика спрямо Focal Polyglass 130 V2, а втората я имах и съм и пускал мидбасчето 5V2 на стенда ми за измерване и тестове на високоговорители, без филтър, и отстъпва чувствително в звуково отношение дори на евтини драйвери като OEM мидбасчето SB13PFC25 което струваше $19 на дребно в Madisound до скоро и STX 5.1.140.8.FSMC.X, който е около 30-на лева.
Винаги се разбирам какво точно казвам, а този филтър е това, което предлага производителя с DLS R5A. Относно това "колко ниско ще слезе" един мид-басов говорител, какво е субективното усещане на слушателя и посоченият по-горе филтър имат огромна връзка и тя се изразява в следното:
Възпроизвеждането на звук е свързано с честотно зависим минимален обем на изтласквания въздух за един цикъл на мембраната при дадено еднакво ниво. Разликите в изискванията за изтласкван обем за един цикъл нарастват още повече когато трябва да се поддържа еднаква субективна сила на звука в различните честоти, а това е така защото човешкият слух не е еднакво чувствителен във всички честоти.
Това означава, че докато при по-високи честоти необходимият изтласкван обем за един цикъл може да бъде пренебрежим - от порядъка на 5-10 см3 за цикъл, то при честотите от първите две октави за поддържане на тонален баланс в системата е необходимо говорителя да изтласква по няколко литра въздух за цикъл.
Проблемът в един автомобил обаче се явява вътрешното простанство и мястото за разпространение на звуковите вълни. Всичкия въздух истласкан от мембраните все трянва да се премести на някъде и ако няма достатъчно разстояние за неговото разпространение, колкото и "ниско да слезе мидбасчето", то слушателят няма да го чуе, но има вероятност да усети с тялото си звуковото налягане. На това обаче му се казва субективно усещане за бас.
По друг начин стоят нещата в домашни условия, а да не говорим за звукозаписно студио.
В моята кола съм изградил системата по моя слух и моите усещания без да робувам на марки и с ясното съзнание, че саунда в един автомобил е въпрос на компромис.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Саунд Е39-ка
Mario Pankov написа:Не ми отговори конкретно на въпроса:
"Каква връзка има този филтър специално с това колко ниско ще слезе мидбасовият високоговорител? "
Правиш ли разлика между чуваем спектър, който зависи от няколко фактора конкретно за индивида, който слуша, и наличие на бас? Това, че колата е малка и не предлага достатъчно пространство за една пълна дължина на вълната при 35Хц например не означава, че акустичната енергия на тази честота, която е възпроизведена от съответния суббасов високоговорител е изчезнала, напротив. Разлика има в това колко кохерентна е звуковата вълна като сума от произлязлата от високоговорителя и околните обекти, вкл. стени, но това е [url]съвсем различно[/url] от написаното от теб.
Интересното е, че съзнаваш до някаква степен, че за да достигне аналогично звуково ниво при една октава по-ниско спрямо базисната, един високоговорител трябва да измести повече въздух, т.е. да увеличи хода си около 4 пъти за да бъда по-прецизен, и същевременно ползваш заводските мидбасчета на BMW, които в предвид конструкцията на магнитната система и височина на междината, едва ли имат линеен ход над +/-2мм.
Отговорът е още в първия ми пост, защото визирам конкретна ситема със заложения за нея филтър и срязваща честота.
Определено правя разлика между чуваем спектър и наличие на бас, макар и басовият звук да е част от чуваемия спектър.
Относно акустичната енергия, аз никъде не казвам, че е изчезнала, но определено твърдя, че индивидът няма да чуе звук с честота по-ниска от около 100 Hz, защото както ти самият си написал, просто няма къде да се развие една пълна дължина на вълната при по-ниски честоти. При това положение слушателят ще усети звуковото налягане, но ще чуе звук с честоти от около 100 Hz нагоре. Само дето налягането, било то и звуково се усеща с цялото тяло, а честотите на звука в чуваемият спектър се чуват с ушите.
Усещане или чуване - с един много прост опит може да се обясни разликата. Пускате си музика в колата и поставяте ръка на разстояние 5-10 см пред мамбраната на басовия говорител. Лесно се усещат трептенията, предавани от говорителя на въздуха, а той на ръката ви. Докато ръката е пред говорителя, звукът е някак беден и му липсват някои честоти и колкото и да си напрягате слуха, просто няма да ги чуете, защото говорителят ги възпроизвежда, но ръката ви не позволява на звуковата вълна да се развие. Нещата се променят когато си дръпнете ръката - звукът става по-богат макар нищо да не е правено по ситемата и говорителя да продължава да създава същото налягане.
Ако се разгледат честотите на звука в чуваемия спектър, нещата изглеждат така:
Първа октава - между 40 и 80 Hz. Този честотен обхват се нарича нисък бас. Има звуци и диапазона между 20 и 40 Hz, но те не са от музикални инструменти. Най-ниските звуци на органа могат да достигнат тези честоти, но "по-обикновени" инструменти като бас китара, контрабас и каса на барабани не могат.
БАС - обхваща октава и половина от 80 до 250 Hz.
Висок бас/ Ниски среди - този диапазон покрива една октава от 250 до 500 Hz.
Средни честоти - покриват две октави от 500 Hz до 2 kHz.
Високи среди - от 2 до 4 kHz.
Ниските високи честоти - половин октава между 4 и 6 kHz.
Високи честоти - покриват ориентировъчно последните две октави на звука от 6 до 20 kHz.
За по-пълна картина би трябвало да спомена и за кривите на Fletcher-Munson, величината "Гръмкост" на звука, височина и тембър, но ще спра до тук.
П.П.
Осъзнавам много повече неща, отколкото можеш да си представиш и никъде на съм казал какви говорители съм монтирал в колата.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Zlatiyan_Genchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 507
- Регистриран на: 11.10.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 M52B20 TU
- Мечтае да кара: Е39 M5
Re: Саунд Е39-ка
Интересен спор заформихте 2-мата колеги които вероятно сте доста на Ти с измерването на музиката в автомобил. В случая разбрах,че R5A общо взето не е кой знае какво и отделно в Е39 с 13 см отпред няма кой знае каква промяна на звука.В случая тази система е имам вече от доста време и вместо да ми стои предпочетох да е поставя в колата.Разглобил съм отвътре почти цялата кола, отзад в кутиите са сменени 13 ките с DLS ,на заводските места за мидбасчетата при DSP съм поставил 2 елипси на Pioneer модел на 6-7 години и от тях идва плътния басов звук и така оправя картината.В случая не търся същия ефект и от предните врати ,защото ми е ясно,че с 13 см немога да искарам плътен звук. Идеята ми е да стане или като от заводските или както е в e46 там пак от предните идва добър звук.Поставям 4 канален усилвател ,защото и него го имам наличен и ми стои от много време и задната линия ще я вържа за елипсите ,а предната за DLS компонентната.Просто искам съвет дали да им правя обем или да ги захвана за кората и така да използвам обема на цялата врата,както и да е облепа отзад с битум?
59 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани