Мита след влизане в ЕС
Модератор: Общи модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Osmicata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 264
- Регистриран на: 14.10.2002
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 220
Мита след влизане в ЕС
Изглежда малко рано, но аз само оптимист :-) и искам да попитам някой има ли представа какво ще стане с вноса на старите коли след (ако) влезем в ЕС? По-специално какво ще стане с митата :-) При положение че ще паднат граници и прочие изглежда застраховката ще е единственото нещо, което може да те накара да си регистрираш колата в БГ. Примерно, как ли стои въпроса с граждани на новоприетите страни, които искат да си внесат колица от друга част на съюза? Благодаря!
то мита и сеа няма
Митните сборове за повечето стоки
които идват от ЕС включват ДДС и акциз (евентуално)
ДДС-то е косвен данък така че той си остава дори
и след присъединяването
не храни големи надежди защото
ако влезем в ЕС трябва да приемем
и техните правила за колите специално
така че... няма да потече мед и масло от чешмите

Митните сборове за повечето стоки
които идват от ЕС включват ДДС и акциз (евентуално)
ДДС-то е косвен данък така че той си остава дори
и след присъединяването
не храни големи надежди защото
ако влезем в ЕС трябва да приемем
и техните правила за колите специално

така че... няма да потече мед и масло от чешмите

- DEFLEPPARD
- ентусиаст
-
- Мнения: 1190
- Регистриран на: 4.04.2003
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F30 335I xDrive
- Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3
ахъм... и аз четох някъде че като влезем в ЕС 60-70% от бъларските шофьори стават пешеходци, с велосипеди, миксерчета или градски транспорт....




- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
че те и градския ще трябва да го спрат
......абе май няма да има ддс ,ама ще има забрана на вноса на коли по-стари от определени години.....


"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
Имам познати поляци и те ми казаха, че откакто Полша е станала членка на ЕС доста хора са започнали да се занимават с внос на автомобили втора ръка. Изобщо имало малък бум на пазара на стари коли. Единия от двамата си беше докарал Audi S2 от Австрия (не се сещам коя година точно, но едва ли е било много ново) и за него е платил някакви такси от рода на 150-200 евро.
Дано и в БГ стане подобно положението.
Дано и в БГ стане подобно положението.

След като вдигнаха митата (ДДС-то) за старите коли почти двойно не вижда с какво това помогна да се обнови автопарка. Напротив започнаха да се купуват още по-смотани и евтини коли, за да могат идвайки в България и след като им се плати ДДС-то цената да е що-годе прилична.
Просто някой, който няма пари и да иска неможе да си купи нова колица (за съжаление)
Просто някой, който няма пари и да иска неможе да си купи нова колица (за съжаление)

Minchev написа:Просто някой, който няма пари и да иска неможе да си купи нова колица (за съжаление)
така е прав си, на всекиму според чергата
но се надяваме че с влизането в ЕС лихвените проценти ще станат нормални и човек спокойно ще може да си вземе нещо (било то автомобил или жилище) на изплащане без да се притеснява от оскъпяването
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
При всички случаи сържавата ще намери начин да сваля кожи от шофьорите, така че "безплатен" внос няма да има. С влизането в Европа обаче, основен проблем ще станат застраховките, не ДДС и мито. А те се плащат всяка година по няколко. Като стане 1000 евро гражданската отговорност за млад шофьор с кола 100 коня и ще ти е все тая колко й е ДДС-то... За каско не говорим, защото и там ще има драстично завишение на цените. А като си изравним акцизите на бензина, пътните такси и данъците за собственост, колите стават истинска химера. А доходите ще гонят цените с много по-бавни темпове. Така че - който може да кара сега! После - дизел до 60 к.с.



Never mistake motion for action...
- Osmicata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 264
- Регистриран на: 14.10.2002
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 220
И аз чух нещо подобно зас ДДС-то. Всъщност проблема, който ме вълнува е акциза, защото той е голямата спирачка пред вноса на истинските лами, ако запазят акциза все едно дали ще отпадне ДДС-то или не. А за застраховките си прав, тук в Канада например проблемът е застраховката, а не толкова купуването на автомобила.
- ZealoT
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 85
- Регистриран на: 25.05.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i
smoKing написа:При внос на кола на една година от ЕС сега се плащат 20% ДДС върху митническата облагаема стойност. Тя се изчислява, като броят на конските сили, определени по DIN, се умножава по 180 лв. Друг начин е броят на конските сили по SAE да се умножи по 171 лв. Така за кола от 60 конски сили по DIN трябва да се платят 2160 лв. ДДС.
хммм нещо не разбрах....
за кола на една година която е 60 коня се плаща мито 2160 лева.....
как ли аз за моите 150 коня платих 2760 лева не ми е много ясно....
нали до 6 месеца се води нова и там 6000 км....
значи тая на 1 година пак е стара...
а сега по темата....
доколкото разбрах от митничарчето дето ми оправи документите няма да има ДДС.... ще се плащат митнически такси за влизане на колата в страната .. нещо от сорта на 100-150 евро.... и още толкова за регистрация в КАТ - иначе досега за регистрация в кат ти стигат 75 евро.....
2 Hard 4 You
- CheGevara
- Weißwurst-Fresser
-
- Мнения: 2687
- Регистриран на: 22.11.2003
- Местоположение: в рекарото
- Кара: F40
ДДС няма да има.
Тук поляци и естонци изкупиха и продължават да изкупуват всички колички, които искате да се карат в БГ.... борбата е голяма, затова и нашите търговци дърпат към Италия
Тук поляци и естонци изкупиха и продължават да изкупуват всички колички, които искате да се карат в БГ.... борбата е голяма, затова и нашите търговци дърпат към Италия

19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани