Монтаж на парктроник - разказ в картинки
Модератор: Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Vlados
- с две лица
-
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
- Пол: Мъж
- Кара: на задно предаване
Монтаж на парктроник - разказ в картинки
Ако някой е решил да си сложи "екстрата" парктроник на своя автомобил и не му се дават пари за майстори, не може да отиде при Nasic (главния виновник), може да се води от следния разказ в картинки "Как се монтира парктроник".
Нужни пособия:
- ел.контакт с напрежение 220V
- ел.бормашина (на батерии е слаба и няма да издържи)
- набор свредели (т.нар бургии)
- стойки за бронята (два стола с облегалки вършат същата работа)
- комплект "Гедоре" (за сваляне на бронята, развиване на винтове и т.н.)
- ел.кабел (сечение 0,5 е достатъчно)
- изолирбант
- поне едни помощник
- бира/кафе и кола (в зависимост от помощника)
И така започваме:
1. Сваляте задната лайсна и демонтирате бронята, като развивате гайките с гедоре 17 (държи се на четири болта - два по два от двете страни) и издърпвате бронята към вас - от страни е на релси, няма нужда да сваляте и страничните лайсни.
2. Пробивате отвор (предварително трябва да премерите и отбележите местата на отворите - да са на равни растояния) Обикновено в комплектите на парктроника има и свредели с диаметъра на датчиците. Ако няма - премерете диаметъра на датчика и се снабдете с необходимия свредел.
3. Поставяте датчика в отвора (трябва да влиза много трудно, в противен случай ще ви трябва и силикон, за да уплътните)
4. Ако комплекта ви е с четири датчика, крайните два ще се паднат върху металната планка, за която се захваща бронята, така че малко ще се озорите при пробиването. Останалата част от бронята е от много интересен материал - нещо като смола, но мирише на кит и се пробива без проблем.
5. След като поставите датчиците, обърнете бронята и привържете кабелите един за друг по показания начин, без да ги опъвате до край (за да не се скъсат от вибрации). Четирите кабела трябва да се завържат заедно между първия и втория датчик от дясно.
6. От вътрешната страна на багажника в краищата му има пластмасови тапи - махнете някоя от дясната страна и през нея пробийте отвор с диаметър около 8-10 мм през който да минат четирите кабела, за да влязат в купето. Отвора е малко по-широк, за да минат буксичките на кабелите. Забравихме да снимаме отвора, но с червената е черта е показано откъде минава (отвътре е дупката с тапа, отвън е пробития отвор, който остава под бронята)
7. Монтирате бронята по обратни ред
8. Увивате кабелите в общ сноп, за да не се размятат насам-натам и включвате буксите на датчиците в блока за управление (кабелите имат маркировка, буксите в блока - също, гледайте дане ги размените)
9. Сега трябва да вземете "плюс" (напрежение) от светлините за заден ход. Единия вариант е от буксата на самата крушка (както е показано на снимката) и да прокарате кабела покрай/в пантата и от там до блока за управление. Ако сте решили да е от буксата (другия вариант е откъм скоростния лост - от датчика, но май става сложно), заголете леко изолацията на кабела (при мен беше синия, но с пробна лампа проверете пак за по-сигурно), без да го прекъсвате, увийте предварително приготвения кабел около оголеното място (ако имате възможност, може да го запоите) и изолирайте с изолирбант.
10. Прекарайте внимателно кабела под декоративните кори или гумените уплътнения (червената линия показва пътя на кабела). Има няколко начина да "влезете" в купето. Единия е да разглобите всичко и да прекарате кабела през снопа с кабели, които идват от капака (задната светлина, допълнителния стоп, стоп-светлините), другия, както направихме - пробих дупка в гуменото уплътнение (на снимката е с прекъсната линия) и през нея мина кабела, а оттам - пак под уплътненията.
11. Монтирайте блока за управление на подходящо място и приберете кабелите.
12. Остава да монтирате и дисплея. Тук вече е въпрос на личен избор, вкус, вид на дисплея и т.н. Някой може да иска да го монтира над огледалото за задно виждане (както е при Nasic), друг на таблото (както е при мен). Ако в комплекта е само зумер (без дисплей) може да го оставите и някъде в задната част на колата (при блока за управление). Всичко зависи от вашия естетически вкус.
В случая при мен реших, че е най-подходящо да е на таблото (то само него го нямаше там, ама...). За целта отворих решетката на въздуховодите на таблото и прекарах кабела през нея, оттам покрай въздуховодите има място, което води до горния ляв край на жабката (на снимката с прекъснатата тънка линия). После зад корите, зад жабката и нагоре зад уплътнението на вратата, по цялата му дължина отгоре, зад кората на колонката, отново зад уплътнението на задната врата (горе), та чак до багажника (това ще го снимам допълнително, че май никой не може да ме разбере). Кабела е един и може да го прекарате откъдето другаде ви хареса и както намерите за добре. Важното е да стигне до блока за управление и да го включите в него.
13. Така изглежда крайния резултат. (Монтирах датчиците под лайсната с презумпцията, че ако някой реши да ми я краде, да не унищожи и датчиците. Вие може да прцените друго)
Пускам темата тук, защото монтажа е извършен на Е34, ако модератора прецени, нека я премести другаде, където да е достъпна за всички. (Преди време имаше предложение за подфорум "Направи си сам", но не мина...)
Нужни пособия:
- ел.контакт с напрежение 220V
- ел.бормашина (на батерии е слаба и няма да издържи)
- набор свредели (т.нар бургии)
- стойки за бронята (два стола с облегалки вършат същата работа)
- комплект "Гедоре" (за сваляне на бронята, развиване на винтове и т.н.)
- ел.кабел (сечение 0,5 е достатъчно)
- изолирбант
- поне едни помощник
- бира/кафе и кола (в зависимост от помощника)
И така започваме:
1. Сваляте задната лайсна и демонтирате бронята, като развивате гайките с гедоре 17 (държи се на четири болта - два по два от двете страни) и издърпвате бронята към вас - от страни е на релси, няма нужда да сваляте и страничните лайсни.

2. Пробивате отвор (предварително трябва да премерите и отбележите местата на отворите - да са на равни растояния) Обикновено в комплектите на парктроника има и свредели с диаметъра на датчиците. Ако няма - премерете диаметъра на датчика и се снабдете с необходимия свредел.

3. Поставяте датчика в отвора (трябва да влиза много трудно, в противен случай ще ви трябва и силикон, за да уплътните)

4. Ако комплекта ви е с четири датчика, крайните два ще се паднат върху металната планка, за която се захваща бронята, така че малко ще се озорите при пробиването. Останалата част от бронята е от много интересен материал - нещо като смола, но мирише на кит и се пробива без проблем.

5. След като поставите датчиците, обърнете бронята и привържете кабелите един за друг по показания начин, без да ги опъвате до край (за да не се скъсат от вибрации). Четирите кабела трябва да се завържат заедно между първия и втория датчик от дясно.

6. От вътрешната страна на багажника в краищата му има пластмасови тапи - махнете някоя от дясната страна и през нея пробийте отвор с диаметър около 8-10 мм през който да минат четирите кабела, за да влязат в купето. Отвора е малко по-широк, за да минат буксичките на кабелите. Забравихме да снимаме отвора, но с червената е черта е показано откъде минава (отвътре е дупката с тапа, отвън е пробития отвор, който остава под бронята)


7. Монтирате бронята по обратни ред

8. Увивате кабелите в общ сноп, за да не се размятат насам-натам и включвате буксите на датчиците в блока за управление (кабелите имат маркировка, буксите в блока - също, гледайте дане ги размените)

9. Сега трябва да вземете "плюс" (напрежение) от светлините за заден ход. Единия вариант е от буксата на самата крушка (както е показано на снимката) и да прокарате кабела покрай/в пантата и от там до блока за управление. Ако сте решили да е от буксата (другия вариант е откъм скоростния лост - от датчика, но май става сложно), заголете леко изолацията на кабела (при мен беше синия, но с пробна лампа проверете пак за по-сигурно), без да го прекъсвате, увийте предварително приготвения кабел около оголеното място (ако имате възможност, може да го запоите) и изолирайте с изолирбант.

10. Прекарайте внимателно кабела под декоративните кори или гумените уплътнения (червената линия показва пътя на кабела). Има няколко начина да "влезете" в купето. Единия е да разглобите всичко и да прекарате кабела през снопа с кабели, които идват от капака (задната светлина, допълнителния стоп, стоп-светлините), другия, както направихме - пробих дупка в гуменото уплътнение (на снимката е с прекъсната линия) и през нея мина кабела, а оттам - пак под уплътненията.

11. Монтирайте блока за управление на подходящо място и приберете кабелите.

12. Остава да монтирате и дисплея. Тук вече е въпрос на личен избор, вкус, вид на дисплея и т.н. Някой може да иска да го монтира над огледалото за задно виждане (както е при Nasic), друг на таблото (както е при мен). Ако в комплекта е само зумер (без дисплей) може да го оставите и някъде в задната част на колата (при блока за управление). Всичко зависи от вашия естетически вкус.
В случая при мен реших, че е най-подходящо да е на таблото (то само него го нямаше там, ама...). За целта отворих решетката на въздуховодите на таблото и прекарах кабела през нея, оттам покрай въздуховодите има място, което води до горния ляв край на жабката (на снимката с прекъснатата тънка линия). После зад корите, зад жабката и нагоре зад уплътнението на вратата, по цялата му дължина отгоре, зад кората на колонката, отново зад уплътнението на задната врата (горе), та чак до багажника (това ще го снимам допълнително, че май никой не може да ме разбере). Кабела е един и може да го прекарате откъдето другаде ви хареса и както намерите за добре. Важното е да стигне до блока за управление и да го включите в него.

13. Така изглежда крайния резултат. (Монтирах датчиците под лайсната с презумпцията, че ако някой реши да ми я краде, да не унищожи и датчиците. Вие може да прцените друго)

Пускам темата тук, защото монтажа е извършен на Е34, ако модератора прецени, нека я премести другаде, където да е достъпна за всички. (Преди време имаше предложение за подфорум "Направи си сам", но не мина...)
Последна промяна Vlados на 22 Юни 2008, 10:26, променена общо 1 път
- dqvola666
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 592
- Регистриран на: 24.04.2006
- Местоположение: София и оклолията
- Пол: Мъж

Аз не знам дали не трябва да се открие един подфорум НАПРАВИ СИ САМ, ама това модовете и УС да го решават иначе мисля че е добра идея!
- pantzer3
- ентусиаст
-
- Мнения: 879
- Регистриран на: 6.05.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 М57Д30
- Мечтае да кара: Е65
dqvola666 написа::bowdown: Евалата! Браво момчета за направата и снимковия материал. Трябва да има повечко такива теми за да може всеки който иска да може да си направи нещо такова.
Аз не знам дали не трябва да се открие един подфорум НАПРАВИ СИ САМ, ама това модовете и УС да го решават иначе мисля че е добра идея!
Напълно подкрепям идеята за такъв подфорум !!! Дано да стане - убеден съм , че ще има много интересни неща , като например направата на онези светещи рингове на фаровете !!! Стискам палци !




- Vlados
- с две лица
-
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
- Пол: Мъж
- Кара: на задно предаване
dqvola666 написа:....
Аз не знам дали не трябва да се открие един подфорум НАПРАВИ СИ САМ, ама това модовете и УС да го решават иначе мисля че е добра идея!
pantzer3 написа:Напълно подкрепям идеята за такъв подфорум !!! Дано да стане - убеден съм , че ще има много интересни неща , като например направата на онези светещи рингове на фаровете !!! Стискам палци !
Май няма да стане, вече имаше официално такова предложение, което умря... http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... ht=#963616
- the_gate
- ентусиаст
-
- Мнения: 1349
- Регистриран на: 15.04.2006
- Местоположение: Любимец
- Пол: Мъж
- Кара: E38
dqvola666 написа: ...трябва да се открие един подфорум НАПРАВИ СИ САМ,
...мисля че е добра идея!
да не копираме от VW форума



- Vlados
- с две лица
-
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
- Пол: Мъж
- Кара: на задно предаване
the_gate написа:dqvola666 написа: ...трябва да се открие един подфорум НАПРАВИ СИ САМ,
...мисля че е добра идея!
да не копираме от VW форума![]()
![]()
Що пък да ги копираме, това да не е техен патент, нали и те са го взаимствали от някъде. Когато имаше вестник "Направи си сам", нямаше дори VW в България. В крайна сметка който както иска да го тълкува, след като нещо е полезно, то е за всички.
- Nasic
- Манчестър Юнайтед Фен
-
- Мнения: 585
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: София Местожителство: Sir Matt Busby Way, Old Trafford, Manchester M16 0RA
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525d с много кончета
- Мечтае да кара: GT5
- Детайли за колата: Е39
Може тук в нашия си подфорум, да се създаде една тема с нааправи си сам, и в нея да се слагат всички интересни теми .
А може и да говоря с когото трябва за такъв подфорум
Vlados е забравил да напише , че цялата манипулация трае около 2ч. (с кафетата и колите, и говорене за BMW
) , и че кабела със сечение 0.5 е около 2м.
А може и да говоря с когото трябва за такъв подфорум


Vlados е забравил да напише , че цялата манипулация трае около 2ч. (с кафетата и колите, и говорене за BMW

| 89' E34 520i |
| 96' E39 525tds |
| 92' E36 320i turbo |
| 95' E36 316i |
| 97' E39 525tds |
| 02' E39 525d touring |
| 96' E39 525tds |
| 92' E36 320i turbo |
| 95' E36 316i |
| 97' E39 525tds |
| 02' E39 525d touring |
- Vlados
- с две лица
-
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
- Пол: Мъж
- Кара: на задно предаване
Nasic написа:Може тук в нашия си подфорум, да се създаде една тема с нааправи си сам, и в нея да се слагат всички интересни теми .
А може и да говоря с когото трябва за такъв подфорум![]()
![]()
И аз това си мислех, даже съм си записал някои теми.
- methanol
- Бобо Дебелия
-
- Мнения: 509
- Регистриран на: 11.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E30/E36/E34
- Pesho_1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 389
- Регистриран на: 15.01.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E 34 TDS '94 Е 46 320 Д
- Мечтае да кара: M5
- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
- Vlados
- с две лица
-
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
- Пол: Мъж
- Кара: на задно предаване
Pesho_1 написа:колега а колко струва самия парктроник?
Зависи с колко датчика е, има ли дисплей и дали е само със светодиоди или и с цифри и т.н., но общо взето вървят между 60 и 150 лв. Моя го взех на бартер и не мога да ти кажа точната цифра.
bmwdriver написа:Качих я горе в полезните теми за Е34,за да не се загуби

- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Това за "Направи си САМ", май ще трябва да стане рано или късно. Много неща се правят по колите и така в общото пространство ще пада доста търсене, и търсачката като ми трябва неми харесва как работи ама какво да се прави. Довечара дано уд.спея да подкарам щайгата, че тая боза ми писни и да мога да постна снимките с ладовия радиатор.
- Nasic
- Манчестър Юнайтед Фен
-
- Мнения: 585
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: София Местожителство: Sir Matt Busby Way, Old Trafford, Manchester M16 0RA
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525d с много кончета
- Мечтае да кара: GT5
- Детайли за колата: Е39
NikiNikolov написа:Това за "Направи си САМ", май ще трябва да стане рано или късно. Много неща се правят по колите и така в общото пространство ще пада доста търсене, и търсачката като ми трябва неми харесва как работи ама какво да се прави. Довечара дано уд.спея да подкарам щайгата, че тая боза ми писни и да мога да постна снимките с ладовия радиатор.
Малко разбирам от компове, и мога да помогна

| 89' E34 520i |
| 96' E39 525tds |
| 92' E36 320i turbo |
| 95' E36 316i |
| 97' E39 525tds |
| 02' E39 525d touring |
| 96' E39 525tds |
| 92' E36 320i turbo |
| 95' E36 316i |
| 97' E39 525tds |
| 02' E39 525d touring |
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани