BMW 1800 (РЕТРО ПАРАДА)

Останалите BMW-та.

Модератор: Технически модератори


Аватар
Мнения: 864
Регистриран на: 29.05.2005

BMW 1800 (РЕТРО ПАРАДА)

Мнение от M6 » 26 Мар 2006, 22:07

Изображение
Всичко започва по време на Първата световна война. Тогава се обединяват две мюнхенски компании - Rapp Motorenwerke и Gustav Otto Flugmaschinenfabrik. През 1917 г. новообразуваната фирма получава името Bayerische Motorenwerke, което означава Баварски моторен завод. За по-кратко е прието названието BMW, което се използва и днес. В първите години от съществуването си компанията се занимава само с производството на самолетни агрегати. Малко след Войната на Германия е забранено да произвежда оръжия, естествено и военни самолети. Това е голям удар за фирмата, която е принудена да започне от начало с производство на стационарни мотори. През 1928 г. BMW прави по лиценз малък двуместен автомобил на фирмата Dixi. Така започва производството на коли в баварската компания. След този модел компанията продава предимно по-скъпи и луксозни автомобили.
ИзображениеИзображение
Едва след Втората световна война BMW сериозно се захваща с т. нар. резачки. Нашият материал третира един седан с подчертано спортна насоченост, носещ моделния номер 1800. Той е собственост на Емил Евлогиев и е слязъл от конвейера през далечната 1967 година. Емо е вторият притежател на това култово возило. То е закупено през 1968 г. от веригата “Кореком”. Когато настоящият собственик се сдобива с ценната находка, състоянието й е малко позанеморено. Въпреки това по ламарината няма никаква ръжда, а основните възли и агрегати са в добро техническо състояние. Емо обаче е максималист и се захваща с нелеката задача, наречена пълна реставрация. Всички детайли, които не са в пълна изправност са заменени с нови, колата е пребоядисана за да се “освежи”, естесвено в оригиналния си ярко червен цвят.Интересното от техническа гладна точка е ел. системата, която е шестволтова. Двигателят е редови четирицилиндров с обем 1 773 см3. Именно от обема идва и моделният номер на автомобила. Мощността от 90 к.с. при 5 200 об/мин. Превръща автомобила в истинска резачка. Предаването, естествено е задно, а моторът се храни от масивен карбуратор Solex. Впечатление правят и окачването и спирачната система, които са доста модерни за онова време. Предното окачване е от типа McPherson, а задното е независимо, пружинно. Спирачната система е хидравлична, снабдена отпред с мощни дискове, а отзад с огромни барабани.
Изображение
Салонът на баварската машина впечатлява с ефектна кожена тапицерия. Уредите на арматурното табло са събрани в два основни циферблата и един по-малък, намиращ се между тях. Скоростомерът запълва единия прибор. Вторият е комбиниран, като отчита температура на маслото и охладителната течност, ниво на гориво в резервоара, действие на пътепоказателите, ръчна спирачка и т.н. Малкият циферблат представлява часовник. Особено впечатление правят и множеството хромирани детайли по каросерията на BMW 1800. Броните, тасовете, радиаторната решетка и обрамчените с хром стъкла, предни и задни светлини придават значителна доза лукс на баварския спортен седан.

Технически характеристики

BMW 1800 (1967 г.)

Двигател - редови, четирицилиндров

Работен обем -1 773 см3

Мощност - 90 к.с. при 5 200 об/мин.

Скоростна кутия -механична, четиристепенна

Спирачки отпред/отзад - дискови/барабанни

Окачване отпред/отзад - McPherson/независимо, пружинно

Ел. система - 6V, 77 Ah.

mobile.bg

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 5.01.2006

Мнение от kafer » 10 Юни 2006, 23:57

някои ако иска да види точно тази кола да пише ЛС в двора ми се намира

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 11 Юни 2006, 21:13

Само не разбрах за какъв ретро-парад става дума. :evil: А ако си искал да напишеш тема за 1800, поне да беше посъбрал повече материал, снимки и т.н. Да стане нещо подобно на предишните ти теми (колко са стойностни и верни няма да коментирам, поне си ентусиазиран да ги пишеш, което е похвално на фона на общата апатия), а не просто копи-пейст, че и от мобилето :puke:
Изображение

Назад към Други модели

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook