BMW 1800 (РЕТРО ПАРАДА)
Модератор: Технически модератори
3 мнения
• Страница 1 от 1
BMW 1800 (РЕТРО ПАРАДА)

Всичко започва по време на Първата световна война. Тогава се обединяват две мюнхенски компании - Rapp Motorenwerke и Gustav Otto Flugmaschinenfabrik. През 1917 г. новообразуваната фирма получава името Bayerische Motorenwerke, което означава Баварски моторен завод. За по-кратко е прието названието BMW, което се използва и днес. В първите години от съществуването си компанията се занимава само с производството на самолетни агрегати. Малко след Войната на Германия е забранено да произвежда оръжия, естествено и военни самолети. Това е голям удар за фирмата, която е принудена да започне от начало с производство на стационарни мотори. През 1928 г. BMW прави по лиценз малък двуместен автомобил на фирмата Dixi. Така започва производството на коли в баварската компания. След този модел компанията продава предимно по-скъпи и луксозни автомобили.


Едва след Втората световна война BMW сериозно се захваща с т. нар. резачки. Нашият материал третира един седан с подчертано спортна насоченост, носещ моделния номер 1800. Той е собственост на Емил Евлогиев и е слязъл от конвейера през далечната 1967 година. Емо е вторият притежател на това култово возило. То е закупено през 1968 г. от веригата “Кореком”. Когато настоящият собственик се сдобива с ценната находка, състоянието й е малко позанеморено. Въпреки това по ламарината няма никаква ръжда, а основните възли и агрегати са в добро техническо състояние. Емо обаче е максималист и се захваща с нелеката задача, наречена пълна реставрация. Всички детайли, които не са в пълна изправност са заменени с нови, колата е пребоядисана за да се “освежи”, естесвено в оригиналния си ярко червен цвят.Интересното от техническа гладна точка е ел. системата, която е шестволтова. Двигателят е редови четирицилиндров с обем 1 773 см3. Именно от обема идва и моделният номер на автомобила. Мощността от 90 к.с. при 5 200 об/мин. Превръща автомобила в истинска резачка. Предаването, естествено е задно, а моторът се храни от масивен карбуратор Solex. Впечатление правят и окачването и спирачната система, които са доста модерни за онова време. Предното окачване е от типа McPherson, а задното е независимо, пружинно. Спирачната система е хидравлична, снабдена отпред с мощни дискове, а отзад с огромни барабани.

Салонът на баварската машина впечатлява с ефектна кожена тапицерия. Уредите на арматурното табло са събрани в два основни циферблата и един по-малък, намиращ се между тях. Скоростомерът запълва единия прибор. Вторият е комбиниран, като отчита температура на маслото и охладителната течност, ниво на гориво в резервоара, действие на пътепоказателите, ръчна спирачка и т.н. Малкият циферблат представлява часовник. Особено впечатление правят и множеството хромирани детайли по каросерията на BMW 1800. Броните, тасовете, радиаторната решетка и обрамчените с хром стъкла, предни и задни светлини придават значителна доза лукс на баварския спортен седан.
Технически характеристики
BMW 1800 (1967 г.)
Двигател - редови, четирицилиндров
Работен обем -1 773 см3
Мощност - 90 к.с. при 5 200 об/мин.
Скоростна кутия -механична, четиристепенна
Спирачки отпред/отзад - дискови/барабанни
Окачване отпред/отзад - McPherson/независимо, пружинно
Ел. система - 6V, 77 Ah.
mobile.bg
- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Само не разбрах за какъв ретро-парад става дума.
А ако си искал да напишеш тема за 1800, поне да беше посъбрал повече материал, снимки и т.н. Да стане нещо подобно на предишните ти теми (колко са стойностни и верни няма да коментирам, поне си ентусиазиран да ги пишеш, което е похвално на фона на общата апатия), а не просто копи-пейст, че и от мобилето 



3 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани