Колко сме със Z-ки...?
Модератор: Технически модератори
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 723
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Колко сме със Z-ки...?
Аз си играх доста с напасването, че при първото слагане на колата бях оплескал нещо и хич не заставаше както преди. Отстрани при фара и капака отваряше 3 пръста разстояние
Свалих и качих отново, доста по-бавно и внимателно и застана идеално навсякъде, точно както си беше.
Свалих и качих отново, доста по-бавно и внимателно и застана идеално навсякъде, точно както си беше.
- sub_eleven
- ентусиаст
- Мнения: 871
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Колко сме със Z-ки...?
Тези е89 бая коли ще са и те като гледам как сте се вманиачили
Аз им посвикнах на задниците, които ми бяха грозни. Отпред са топ. Ако имаха V8, директно щях да мина на е89, без да се замисля.
Аз им посвикнах на задниците, които ми бяха грозни. Отпред са топ. Ако имаха V8, директно щях да мина на е89, без да се замисля.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 723
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Колко сме със Z-ки...?
В какъв смисъл “бая коли”?
Ако имаше V8 щеше да е най-продавания роудстър според мен. Мисля си, че заради теглото му не са го сложили защото няма как да разпределят тежестта поравно с такова гюле отпред
Взех и закачих СТЕК-а да видя как е, малко на магия ги хвана изводите при двигателя, но стана
Днес ми дадоха топ цена за ОЕМ преден прозорец и мисля през зимата да го сменя
Ако имаше V8 щеше да е най-продавания роудстър според мен. Мисля си, че заради теглото му не са го сложили защото няма как да разпределят тежестта поравно с такова гюле отпред
Взех и закачих СТЕК-а да видя как е, малко на магия ги хвана изводите при двигателя, но стана
Днес ми дадоха топ цена за ОЕМ преден прозорец и мисля през зимата да го сменя
- sub_eleven
- ентусиаст
- Мнения: 871
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Колко сме със Z-ки...?
Don_Diego написа:Ако имаше V8 щеше да е най-продавания роудстър според мен. Мисля си, че заради теглото му не са го сложили защото няма как да разпределят тежестта поравно с такова гюле отпред :
Да ти кажа има разни суапове, които правят дори с чувствително по-леката е85 и въобще не се е получило лошо, но за средностатистическия шофьор става трудно управляемо. Гледал съм и V10 дори слагат.
Лошото е, че спрямо годините, в които почва да се произвежда, ако имаше V8 фабрично, щеше да е с този 5.0i трошливия, дето да те е страх да си го купиш. Те и колите с този двигател изобщо не държат цена.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 723
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Колко сме със Z-ки...?
Суап си е бомба със закъснител - постоянно изникват неща за правене/преправяне и все нещо не е ОК. Отделно не изглежда ОЕМ и както сам каза - управляемостта куца. Лично аз предпочитам по-бавна, но балансирана кола дето бай Гюнтер е мислил и смятал прецизно всичко по нея, а не е правена в час по труд и техника
Доколкото знам е89 е коренно различна за каране от е85/86 - доста по-шофьорска и спартанска е, докато по-новата вече гони по-луксозни вид и возия и друг тип клиенти като цяло.
Доколкото знам е89 е коренно различна за каране от е85/86 - доста по-шофьорска и спартанска е, докато по-новата вече гони по-луксозни вид и возия и друг тип клиенти като цяло.
- sub_eleven
- ентусиаст
- Мнения: 871
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Колко сме със Z-ки...?
Don_Diego написа:
Доколкото знам е89 е коренно различна за каране от е85/86 - доста по-шофьорска и спартанска е, докато по-новата вече гони по-луксозни вид и возия и друг тип клиенти като цяло.
За суапа съм съгласен.
По повод другото, не съм карал е89, не мога да изразя мнение. По-нова е и би следвало да е по-луксозна.
Аз като цяло скочих на z4, защото така и не можах да си намеря да се кача обратно на z3 2.8i или 3.0i.
Не съжалявам, колата е супер. Колкото до лукса, не съм много по него и не ми пречи спартанското.
Re: Колко сме със Z-ки...?
Дон Диего я разкажи малко за това наместване на бронята. Точно майстора там нещо при мен е сгафил. Т.е. точно където капака се среща с бронята малко "зяпа". И има някакво нещо недонапаснато ли. Аз самия не съм свалял бронята и не знам всичките места където се държи освен видимите отгоре 7-8 болта дето се захващат над радиатора един вид. Точно ей това зяпане при бронята , като го прибера с гумените тампони на капака и той хлътва доста под фаровете. Сега горе долу съм го осреднил, но разстоянието капак броня е малко голям т.е. 8-9 мм или нещо близо до това. Левия фар го е бутнал навътре към средата то пък фара тогава леко опира в бронята долу в острия ъгъл на фара. Самите фарове пак към средата на колата дето са извити леко нагоре това е в горната част към капака не се връзват добре с бронята. То той този майстор е наредил поне 8-9 коли и май няма много време да се занимава с фино наместване. Може да я закарам на някой по вещ само да намести тези фуги. Забравих да кажа, че като почнах да се занимавам с тези неща предните дето са пипали по колата бяха бая нещо побългарили. Аз махнах всички побългарени детайли и ги купих нови от БМВ. Само бронята не съм сменил, ама съм на косъм и това да сторя, че имаше разни косури, но според мен бяха поправими.
Re: Колко сме със Z-ки...?
карал съм Z3 2.8i (купе) , Z4 3.0i (E85) (притежавам), Z4 3.0Si (E86) и Z4 23i (E89). Естествено, вероятно съм пристрастен, но ги карах една след друга и мога да споделя малко впечатления:
Z3 - бях най-ентусиазиран да карам точно нея и доста се разочаровах когато я подкарах. Пътно поведение - нищо особено. Двигател - нищо особено. Общо усещане - всичко беше меко и с луфтове... хем спартанска кола, хем без да е остра и прецизна.
Z4 3.0Si - много красива кола, рядка, с по-хубав двигател от Z4 3.0i. За съжаление беше автоматик, който малко убива удоволствието и тавана съответно не се сваля.
Z4 23i - напомни ми като поведение на E92-та ми. По-висока позиция вътре, мека, обезшумена. По-скоро кола за возене по кафетата от колкото за каране.
Z4 3.0i - най-яката кола правена някога Шегувам се естествено, има предимства и недостатъци, но с малко модификации съм я направил по мой вкус и я обожавам.
Z3 - бях най-ентусиазиран да карам точно нея и доста се разочаровах когато я подкарах. Пътно поведение - нищо особено. Двигател - нищо особено. Общо усещане - всичко беше меко и с луфтове... хем спартанска кола, хем без да е остра и прецизна.
Z4 3.0Si - много красива кола, рядка, с по-хубав двигател от Z4 3.0i. За съжаление беше автоматик, който малко убива удоволствието и тавана съответно не се сваля.
Z4 23i - напомни ми като поведение на E92-та ми. По-висока позиция вътре, мека, обезшумена. По-скоро кола за возене по кафетата от колкото за каране.
Z4 3.0i - най-яката кола правена някога Шегувам се естествено, има предимства и недостатъци, но с малко модификации съм я направил по мой вкус и я обожавам.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 723
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Колко сме със Z-ки...?
bonchef написа:Дон Диего я разкажи малко за това наместване на бронята
https://www.youtube.com/watch?v=_MXwh3CxddA&t=3s
Тук са показани всички захвати на бронята, тия горе при фаровете са голяма мъка за развиване/навиване. С тях регулираш как се напасва края на бронята към предния капак отстрани и ъгъла на фаровете. Гледаш линията на бронята да върви с линията на фара - направиш ли ги равни фугата към капака ще е супер.
Тези над радиатора са най-лесни за реглаж, взимаш един торкс 30 и действаш - от тях напасваш фугата между бронята и капака и как застава към фаровете.
Отдолу се захваща само за да не се клати Виж обаче дали е сложена правилно, бронята трябва да е под корите, не обратното защото тогава те бърка и другите захвати не идват както трябва (това ми беше една от грешките при първото монтиране)
Re: Колко сме със Z-ки...?
Я разкажи какво модифицира, ако не е тайна? Аз за тези двигатели всъщност моя е N52 а доколкото съм ориентиран на предишната z4 е М54. Та за тези мисля съм чел , че е изключително трудно да се тунинговат. Т.е. добавяш компресори, радиатори, избушваш ауспуси, спортни филтри и камара други неща обаче после управляващия софтуер много трудно се преправял да работи колата "нормално". Виждал съм такива за продажба в Германия по 340 коня. от предходните z4 с М54 двигател. Виждал съм и такъв комплект за продажба около 5000 долара беше и включваше компресор с шайби и управляващ софтуер. На няколко места срещнах, че М54 е малко по муден двигател от N52 не знам дали е истина. Е 89 си вози общо взето , като "лагерна количка", ако като деца сте имали такива и сте се возили на тях.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 723
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Колко сме със Z-ки...?
Вози много твърдо, но започнеш ли да я натискаш по завоите усещаш как купето "омеква" може би това има предвид nero_ като казва, че е мека.
Хич не се връзва с твърдата возия, но е факт че се усеща мека
Хич не се връзва с твърдата возия, но е факт че се усеща мека
- sub_eleven
- ентусиаст
- Мнения: 871
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Колко сме със Z-ки...?
bonchef написа:М54 е малко по муден двигател от N52 не знам дали е истина.
Може би имат предвид по-плавен?
Аз лично съм много доволен откъм динамика и управление - изцяло балансиран автомобил. Не виждам смисъл да купувам някога нещо по-спортно. Да не говорим и какви пари ще трябва да се дадат за нещо по-динамично и доколко ще бъдат оправдани. И доколко въобще ще можеш да я използваш извън пистата тази динамика.
Re: Колко сме със Z-ки...?
По двигателя не много - лек маховик и хедъри. Иначе има LSD с по-късо число и окачване. Има и още сигурно десетки дреболии, но това са основните неща.bonchef написа:Я разкажи какво модифицира, ако не е тайна?
N52 е по-добър от M54 - по-ниско общо тегло, по-висок прекъсвач, по-лека карантия, по-бърза реакция, повече мощност.
Е89 я пробвах из града и не съм имал възможност да я натисна до толкова, че да проличи мекота в шасито. Имах в предвид окачването - стори ми се аналогично с Е92 и по-меко от Е85. Меко и твърдо са много относителни понятия, зависи с какво се сравнява. Ако сте с RFT може за това да намирате окачването за много твърдо.
Абсолютно. Аз малко като експеримент я купих и очаквах да е по-гадна като динамика - явно години слушане на JC как роудстърите (и най-вече кабриолетите) са гадни защото са тежки и се гънат си оказват влияние. Но се очаровах доста, колко приятна колица е. Особено като се пипнат 2-3 неща...sub_eleven написа:Аз лично съм много доволен откъм динамика и управление - изцяло балансиран автомобил. Не виждам смисъл да купувам някога нещо по-спортно. Да не говорим и какви пари ще трябва да се дадат за нещо по-динамично и доколко ще бъдат оправдани.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 723
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Колко сме със Z-ки...?
nero_ написа: Ако сте с RFT може за това да намирате окачването за много твърдо.
Аз ще взимам нови летни и живо ме интересува, тъй като май няма да намеря Continental с ContiSeal, та сериозно обмислям да взема нормални гуми.
Дайте си мнението За и Против при 18ки джанти.
ПП: Вози супер твърдо, в града е ужас
Re: Колко сме със Z-ки...?
Аз преди да купя тази доста мислих за 135 или 335. Всъщност ако не беше жената щях да купя z4 от по старото поколение колкото да ми мине мерака и то с дребни пари. Ако мислех, че ще дам амен амен 30 хилки много гледах Нисан 370 за същите пари бяха тогава т.е към 30 хилки и налични 313 коня. А дори в София имаше едно кабрио Нисан 370 и човека искаше 22000 хилки и кеси тази обява месеци. Ама как да е. Е 92 само съм се возил , но то вози доста по комфортно от Е 89. Не мога да карам състезателно, но съм опитвал да пришпорвам по завои то тази кола там и е силата. Не съм усещал "огъване" , но може и страхливо да съм карал. Разликата в теглото с М54 доколкото съм чел е от кухите разпределителни валове и от сплавта на блока на двигателя на N52. Състезателен режим говори над 3000 оборота до 6500. Моята както писах в този режим изгаря масло за вашите вие си знаете. Ако карам до 140 - 150 км в час не гори масло и харчи към 7,2 л. на 100 км. Все още не съм опитвал ръчния режим на кутията за да видя поведението на колата. Лек маховик предполагам подпомага ускорението обаче най- вероятно влияе върху плавния ход на двигателя в случай на спокойна езда. За Е 89 мисля бях срещнал писание , че е проектирана за спортно-елегантен автомобил ако мога да перифразирам т.е. по малко и от двете.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани