Колко сме със Z-ки...?

Останалите BMW-та.

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 723
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Don_Diego » 29 Окт 2021, 14:15

Аз си играх доста с напасването, че при първото слагане на колата бях оплескал нещо и хич не заставаше както преди. Отстрани при фара и капака отваряше 3 пръста разстояние :shock:

Свалих и качих отново, доста по-бавно и внимателно и застана идеално навсякъде, точно както си беше.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 871
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от sub_eleven » 29 Окт 2021, 19:23

Тези е89 бая коли ще са и те като гледам как сте се вманиачили :)

Аз им посвикнах на задниците, които ми бяха грозни. Отпред са топ. Ако имаха V8, директно щях да мина на е89, без да се замисля.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 723
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Don_Diego » 29 Окт 2021, 20:15

В какъв смисъл “бая коли”? :lol:
Ако имаше V8 щеше да е най-продавания роудстър според мен. Мисля си, че заради теглото му не са го сложили защото няма как да разпределят тежестта поравно с такова гюле отпред :dunno:

Взех и закачих СТЕК-а да видя как е, малко на магия ги хвана изводите при двигателя, но стана :ok:
Днес ми дадоха топ цена за ОЕМ преден прозорец и мисля през зимата да го сменя :driving:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 871
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от sub_eleven » 29 Окт 2021, 21:45

Don_Diego написа:Ако имаше V8 щеше да е най-продавания роудстър според мен. Мисля си, че заради теглото му не са го сложили защото няма как да разпределят тежестта поравно с такова гюле отпред :dunno: :

Да ти кажа има разни суапове, които правят дори с чувствително по-леката е85 и въобще не се е получило лошо, но за средностатистическия шофьор става трудно управляемо. Гледал съм и V10 дори слагат.

Лошото е, че спрямо годините, в които почва да се произвежда, ако имаше V8 фабрично, щеше да е с този 5.0i трошливия, дето да те е страх да си го купиш. Те и колите с този двигател изобщо не държат цена.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 723
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Don_Diego » 29 Окт 2021, 22:04

Суап си е бомба със закъснител - постоянно изникват неща за правене/преправяне и все нещо не е ОК. Отделно не изглежда ОЕМ и както сам каза - управляемостта куца. Лично аз предпочитам по-бавна, но балансирана кола дето бай Гюнтер е мислил и смятал прецизно всичко по нея, а не е правена в час по труд и техника :lol:

Доколкото знам е89 е коренно различна за каране от е85/86 - доста по-шофьорска и спартанска е, докато по-новата вече гони по-луксозни вид и возия и друг тип клиенти като цяло.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 871
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от sub_eleven » 30 Окт 2021, 8:39

Don_Diego написа: :lol:
Доколкото знам е89 е коренно различна за каране от е85/86 - доста по-шофьорска и спартанска е, докато по-новата вече гони по-луксозни вид и возия и друг тип клиенти като цяло.

За суапа съм съгласен.

По повод другото, не съм карал е89, не мога да изразя мнение. По-нова е и би следвало да е по-луксозна.

Аз като цяло скочих на z4, защото така и не можах да си намеря да се кача обратно на z3 2.8i или 3.0i.

Не съжалявам, колата е супер. Колкото до лукса, не съм много по него и не ми пречи спартанското.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 154
Регистриран на: 22.12.2020
Пол: Мъж

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от bonchef » 01 Ное 2021, 9:37

Дон Диего я разкажи малко за това наместване на бронята. Точно майстора там нещо при мен е сгафил. Т.е. точно където капака се среща с бронята малко "зяпа". И има някакво нещо недонапаснато ли. Аз самия не съм свалял бронята и не знам всичките места където се държи освен видимите отгоре 7-8 болта дето се захващат над радиатора един вид. Точно ей това зяпане при бронята , като го прибера с гумените тампони на капака и той хлътва доста под фаровете. Сега горе долу съм го осреднил, но разстоянието капак броня е малко голям т.е. 8-9 мм или нещо близо до това. Левия фар го е бутнал навътре към средата то пък фара тогава леко опира в бронята долу в острия ъгъл на фара. Самите фарове пак към средата на колата дето са извити леко нагоре това е в горната част към капака не се връзват добре с бронята. То той този майстор е наредил поне 8-9 коли и май няма много време да се занимава с фино наместване. Може да я закарам на някой по вещ само да намести тези фуги. Забравих да кажа, че като почнах да се занимавам с тези неща предните дето са пипали по колата бяха бая нещо побългарили. Аз махнах всички побългарени детайли и ги купих нови от БМВ. Само бронята не съм сменил, ама съм на косъм и това да сторя, че имаше разни косури, но според мен бяха поправими.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от nero_ » 01 Ное 2021, 9:55

карал съм Z3 2.8i (купе) , Z4 3.0i (E85) (притежавам), Z4 3.0Si (E86) и Z4 23i (E89). Естествено, вероятно съм пристрастен, но ги карах една след друга и мога да споделя малко впечатления:

Z3 - бях най-ентусиазиран да карам точно нея и доста се разочаровах когато я подкарах. Пътно поведение - нищо особено. Двигател - нищо особено. Общо усещане - всичко беше меко и с луфтове... хем спартанска кола, хем без да е остра и прецизна.

Z4 3.0Si - много красива кола, рядка, с по-хубав двигател от Z4 3.0i. За съжаление беше автоматик, който малко убива удоволствието и тавана съответно не се сваля.

Z4 23i - напомни ми като поведение на E92-та ми. По-висока позиция вътре, мека, обезшумена. По-скоро кола за возене по кафетата от колкото за каране.

Z4 3.0i - най-яката кола правена някога :D Шегувам се естествено, има предимства и недостатъци, но с малко модификации съм я направил по мой вкус и я обожавам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 723
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Don_Diego » 01 Ное 2021, 11:06

bonchef написа:Дон Диего я разкажи малко за това наместване на бронята


https://www.youtube.com/watch?v=_MXwh3CxddA&t=3s

Тук са показани всички захвати на бронята, тия горе при фаровете са голяма мъка за развиване/навиване. С тях регулираш как се напасва края на бронята към предния капак отстрани и ъгъла на фаровете. Гледаш линията на бронята да върви с линията на фара - направиш ли ги равни фугата към капака ще е супер.
Тези над радиатора са най-лесни за реглаж, взимаш един торкс 30 и действаш - от тях напасваш фугата между бронята и капака и как застава към фаровете.
Отдолу се захваща само за да не се клати :mhihi: Виж обаче дали е сложена правилно, бронята трябва да е под корите, не обратното защото тогава те бърка и другите захвати не идват както трябва (това ми беше една от грешките при първото монтиране)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 154
Регистриран на: 22.12.2020
Пол: Мъж

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от bonchef » 01 Ное 2021, 11:19

Я разкажи какво модифицира, ако не е тайна? Аз за тези двигатели всъщност моя е N52 а доколкото съм ориентиран на предишната z4 е М54. Та за тези мисля съм чел , че е изключително трудно да се тунинговат. Т.е. добавяш компресори, радиатори, избушваш ауспуси, спортни филтри и камара други неща обаче после управляващия софтуер много трудно се преправял да работи колата "нормално". Виждал съм такива за продажба в Германия по 340 коня. от предходните z4 с М54 двигател. Виждал съм и такъв комплект за продажба около 5000 долара беше и включваше компресор с шайби и управляващ софтуер. На няколко места срещнах, че М54 е малко по муден двигател от N52 не знам дали е истина. Е 89 си вози общо взето , като "лагерна количка", ако като деца сте имали такива и сте се возили на тях.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 723
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Don_Diego » 01 Ное 2021, 11:49

Вози много твърдо, но започнеш ли да я натискаш по завоите усещаш как купето "омеква" може би това има предвид nero_ като казва, че е мека.
Хич не се връзва с твърдата возия, но е факт че се усеща мека
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 871
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от sub_eleven » 01 Ное 2021, 13:27

bonchef написа:М54 е малко по муден двигател от N52 не знам дали е истина.

Може би имат предвид по-плавен?
Аз лично съм много доволен откъм динамика и управление - изцяло балансиран автомобил. Не виждам смисъл да купувам някога нещо по-спортно. Да не говорим и какви пари ще трябва да се дадат за нещо по-динамично и доколко ще бъдат оправдани. И доколко въобще ще можеш да я използваш извън пистата тази динамика.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от nero_ » 01 Ное 2021, 14:04

bonchef написа:Я разкажи какво модифицира, ако не е тайна?
По двигателя не много - лек маховик и хедъри. Иначе има LSD с по-късо число и окачване. Има и още сигурно десетки дреболии, но това са основните неща.

N52 е по-добър от M54 - по-ниско общо тегло, по-висок прекъсвач, по-лека карантия, по-бърза реакция, повече мощност.

Е89 я пробвах из града и не съм имал възможност да я натисна до толкова, че да проличи мекота в шасито. Имах в предвид окачването - стори ми се аналогично с Е92 и по-меко от Е85. Меко и твърдо са много относителни понятия, зависи с какво се сравнява. Ако сте с RFT може за това да намирате окачването за много твърдо.

sub_eleven написа:Аз лично съм много доволен откъм динамика и управление - изцяло балансиран автомобил. Не виждам смисъл да купувам някога нещо по-спортно. Да не говорим и какви пари ще трябва да се дадат за нещо по-динамично и доколко ще бъдат оправдани.
Абсолютно. Аз малко като експеримент я купих и очаквах да е по-гадна като динамика - явно години слушане на JC как роудстърите (и най-вече кабриолетите) са гадни защото са тежки и се гънат си оказват влияние. Но се очаровах доста, колко приятна колица е. Особено като се пипнат 2-3 неща...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 723
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Don_Diego » 01 Ное 2021, 14:42

nero_ написа: Ако сте с RFT може за това да намирате окачването за много твърдо.


Аз ще взимам нови летни и живо ме интересува, тъй като май няма да намеря Continental с ContiSeal, та сериозно обмислям да взема нормални гуми.
Дайте си мнението За и Против при 18ки джанти.

ПП: Вози супер твърдо, в града е ужас
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 154
Регистриран на: 22.12.2020
Пол: Мъж

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от bonchef » 01 Ное 2021, 15:29

Аз преди да купя тази доста мислих за 135 или 335. Всъщност ако не беше жената щях да купя z4 от по старото поколение колкото да ми мине мерака и то с дребни пари. Ако мислех, че ще дам амен амен 30 хилки много гледах Нисан 370 за същите пари бяха тогава т.е към 30 хилки и налични 313 коня. А дори в София имаше едно кабрио Нисан 370 и човека искаше 22000 хилки и кеси тази обява месеци. Ама как да е. Е 92 само съм се возил , но то вози доста по комфортно от Е 89. Не мога да карам състезателно, но съм опитвал да пришпорвам по завои то тази кола там и е силата. Не съм усещал "огъване" , но може и страхливо да съм карал. Разликата в теглото с М54 доколкото съм чел е от кухите разпределителни валове и от сплавта на блока на двигателя на N52. Състезателен режим говори над 3000 оборота до 6500. Моята както писах в този режим изгаря масло за вашите вие си знаете. Ако карам до 140 - 150 км в час не гори масло и харчи към 7,2 л. на 100 км. Все още не съм опитвал ръчния режим на кутията за да видя поведението на колата. Лек маховик предполагам подпомага ускорението обаче най- вероятно влияе върху плавния ход на двигателя в случай на спокойна езда. За Е 89 мисля бях срещнал писание , че е проектирана за спортно-елегантен автомобил ако мога да перифразирам т.е. по малко и от двете.

ПредишнаСледваща

Назад към Други модели

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook