Колко сме със Z-ки...?

Останалите BMW-та.

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от nero_ » 23 Авг 2021, 13:34

оф, аз забравих че на Е89 е различно. Спомних си колко е малък с прибран таван. При Е85 тавана заема пренебрежително малко място и багажника си е доста голям и в двата случая.

Иначе "перата" на волана могат да се преправят и да работят по класическата схема. Изисква малко разбутване на кабелите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 1.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW

Колко сме със Z-ки...?

Мнение от TheFreeRider » 23 Авг 2021, 22:14

Аз нося комплект фитили и хубава крачна помпа на heyner (нея си я ползвам по принцип за помпане на гуми, защото не вярвам на чужди манометри). В общи линии са само за малки дупки до 5-6мм, но те и “бозите” до толкова май работят само, но за сметка на това стареят и не се знае на какво ще прилича като ти потрябва. Помпата може да се замени и с компресор разбира се, но и на тях не им вярвам особено, при положение че струват наполовина колкото хубава помпа :D За по-брутални спуквания/сцепвания - само застраховка и пътна помощ…

В семейната кола имам и патерица освен фитилите и помпата… а за нея и крик трябва, ама кот’-такова.

Един път се бях прибрал с винт за гипс-картон и забелязах спадналата гума чак на другия ден. Реших да пробвам фитилите и мисля, че стана доста добре - още карам така и не губи повече налягане от другите гуми. Ще избутам това лято и догодина нови. Но като цяло изисква повече усилия отколкото да сипеш бозата и да се помолиш.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 871
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от sub_eleven » 24 Авг 2021, 7:43

Да де, но как ще намериш дупката за да сложиш фитила? Доста трудно би било без свалена гума.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 726
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Don_Diego » 24 Авг 2021, 8:30

Фитила съсипва гумата, за да се сложи се разширява дупката и се късат конците на гумата, оттам и здравината се компрометира :dunno:
Лично аз никога не бих сложил фитил, дори на времето като имах гумаджийниците не съм ги предлагал, само вътрешни лепенки слагах.

Вчера забелязах, че надуванията на седалката не работят - къде да търся проблема? Диагностика дали ще го прочете това?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 1.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от TheFreeRider » 24 Авг 2021, 9:24

Все пак говорим за аварийна ситуация на пътя - при гумаджия е ясно, че има много по-добри варианти. Относно намирането на дупката и поправката, със сигурност ще е по-трудно без сваляне на колелото и ще има дупене, но е на същия принцип както и ако е свалено. Дано не се налага все пак де… но откакто махнах рън-флата и сложих нормални гуми съм сигурен, че риска си заслужава.

Лумбалната опора не мисля, че се вижда на диагностика - по-скоро почвай по каналния ред - кабели, букси и т.н. Само едната ли не работи или и двете? Ако са двете, има ли шанс седалките да са сменяни и да липсва някой кабел?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 154
Регистриран на: 22.12.2020
Пол: Мъж

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от bonchef » 24 Авг 2021, 11:00

Не съм 100% сигурен, щото отскоро ровя в тази ISTA, но тя първо прочита всички модули на колата. Оцветения в кафяво има грешки. Натиска се бутона да ти покаже прочетените грешки. Пише код на грешката ,също така описание, имаше и начин да ти покаже процедурата, която трябва да следваш за да локализираш проблема. Но ми е беден опита буквално три четири ровичкания. Надуването също е част от някакъв модул. А щом го има на колата тази ISTA го чете. Свалих някъде на компа имената на всички модули и за какво отговарят , но ще трябва да гледам. INPA може и да не прочете щото тя май само по основните агрегати гледа, но е много прегледна и интуитивна за работа . Само да знаеш какво да гледаш. Но намери някой с ISTA и предполагам ще ти излезе грешката. При мен има само подгряване на седалките ама още не съм го пробвал. Все "киризя" маслото ама то и аз съм минал само 1000 км. и все показва мах. Но при липса на щека май ще трябва да си сложа 1 л. в колата за всеки случай. Как ще направят двигател без щека :shock:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 726
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Don_Diego » 24 Авг 2021, 19:39

Днес записах час за полиране, керамика, пране на салон и поставяне на фолио на предна броня и фарове :lalala:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 25.12.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Ganchev__ » 25 Авг 2021, 16:39

:clap: Ще чакаме снимки.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 726
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Don_Diego » 25 Авг 2021, 16:51

Ще почакате :lol: , чак за края на септември имаше свободни дни
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 148
Регистриран на: 24.10.2003

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Ivo-G » 26 Авг 2021, 15:34

TheFreeRider написа: :yes: Не бъркаш. И аз щях да пиша за сбирка, но нека малко отмине отпускарсия сезон, че всичките уийкенди са планирани - може септември нещо да измислим.

Измислете нещо за някаква уЙкенд разходка, че не остана лято...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 871
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от sub_eleven » 28 Авг 2021, 8:24

Don_Diego написа:Фитила съсипва гумата, за да се сложи се разширява дупката и се късат конците на гумата, оттам и здравината се компрометира :dunno:
Лично аз никога не бих сложил фитил, дори на времето като имах гумаджийниците не съм ги предлагал, само вътрешни лепенки слагах.

Спрей с гняс и компресор по-добре ли е според теб? Чисти ли се лесно после гумата?

Имам сигурно 2000км вече на късмет без патерица и каквито и да е пособия и съм без рънфлет. Късметът все някога свършва....
Ще взема да сложа фитили и инструментите към тях, че имам по принцип, само че и помпа ще трябва някаква. Реално ако ще съсипя гумата според вас, може би все пак патерица да взема? Има място в багажника. Как да избера патерица? Достатъчно е да е 18-ка и да спазя широчината? Колко пари е една такава?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 1.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от TheFreeRider » 28 Авг 2021, 10:09

Ако си със стоковите спирачки отпред 300мм трябва да стане дори 16ка. Търси стандартна патерица от е46 16ка или 17ка. Но ще ти трябват и крик и ключ.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 871
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от sub_eleven » 28 Авг 2021, 20:44

Уф, то пък и крик и ключ вярно... И с тази патерица ще си компрометирам багажника.

Между другото към едната кола(нова) ми дадоха карта за 7 години безплатна пътна помощ от CBA. Мисля важи за с каквато и кола да съм, трябва да звънна да ги питам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 726
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Don_Diego » 28 Авг 2021, 22:22

С няколко гумаджии говорих - фабричните спрейове се чистели лесно :dunno:
Аз за мен май намерих оптималния вариант - гуми Continental с ContiSeal (май ще имам късмет да го има и на двата размера), така няма да го мисля за дребни пробойни и само от големи поражения ще трябва да се пазя и компресор в багажника.

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10445
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Leon » 01 Сеп 2021, 11:11

sub_eleven написа:
Don_Diego написа:Фитила съсипва гумата, за да се сложи се разширява дупката и се късат конците на гумата, оттам и здравината се компрометира :dunno:
Лично аз никога не бих сложил фитил, дори на времето като имах гумаджийниците не съм ги предлагал, само вътрешни лепенки слагах.

Спрей с гняс и компресор по-добре ли е според теб? Чисти ли се лесно после гумата?

Имам сигурно 2000км вече на късмет без патерица и каквито и да е пособия и съм без рънфлет. Късметът все някога свършва....
Ще взема да сложа фитили и инструментите към тях, че имам по принцип, само че и помпа ще трябва някаква. Реално ако ще съсипя гумата според вас, може би все пак патерица да взема? Има място в багажника. Как да избера патерица? Достатъчно е да е 18-ка и да спазя широчината? Колко пари е една такава?

На един приятел вече 2 пъти му свършва така късмета, при това в Гърция, с часове разправии, но продължава да си кара с обикновени гуми. Патерицата трябва да ти покрива диаметъра на колелото и да става на апарата, иначе не е проблем да е по-малка. Спрей върши работа само за малки дупки, аз не бих разчитал.
Never mistake motion for action...

ПредишнаСледваща

Назад към Други модели

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook