Колко сме със Z-ки...?

Останалите BMW-та.

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 148
Регистриран на: 24.10.2003

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Ivo-G » 25 Фев 2021, 12:47

Такава кола в България на обява май има само в IS Auto, така че тази идея ще е доста сложна за реализиране на практика така или иначе...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от nero_ » 19 Мар 2021, 17:42

bonchef написа:Ако някой сподели какво различно се усеща в карането между Z4 и E92 ще ми е много полезно.


Все забравям за съществуването на този раздел, та малко със закъснение, но поне ще дам доста детайли.... Имах Е92 335i около 5 години, като 6 месеца преди да се разделя с нея си купих и Z4 3.0. Карал съм и E89 5-6 километра при една Z среща, когато си разменяхме колите.

Трите коли нямат нищо общо, доставят удоволствие по различен начин, усещат се по различен начин. На мен от трите, Z4 3.0 ми доставя най-голямо удоволствие, усеща се най-специална и вероятно няма да продам дълги години.

E92 335i
+ с около 420кс на колела е с доста забавно ускорение, звуците които издава също често ме караха да се смея.
+ супер автомобил, ако ти е единствен. Понеделник до Събота съм на 5000км екскурзия с нея из Европа с добър комфорт и много приличен разход, в Неделя наказвам М3-ки на околовръстното
+ много красив автомобил
- тежка, тромава и мека
- прекалено бърза. Знам че звучи тъпо, но за секунди нещата много ескалират и само се оглеждаш за полиция, гледаш километража и т.н. Може би е от възрастта ми вече :)
- непригодна за писта. За да издържи 10 последователни обиколки без нещо да прегрее иска 7-10к инвестиция. С това меко окачване и липса на LSD - още 6-7к да се оправи и този проблем.

Е89 Z4 - съвсем малко съм я карал но:
+ много добър интериор
+ добро обезшумяване
+ твърд таван ако ще стои на улицата. Ако ще стои в гараж за мен твърдият таван е голям минус.
- мека
- тежка
- бавна
- багажника отсъства
- хем не е практична, хем е скучна

E85 Z4 3.0 - обожавам тази кола (освен когато не я мразя)
+ супер пътно поведение
+ супер двигател - лесен за поддръжка и познат, информация и части много, хубав звук, мигновенна реакция на педала
+ много по първично усещане и липса на особен комфор - това е плюс само ако ти е уикенд кола. Ако ми беше единствена кола сигурно щях да я изхвърля след 6м.
+ отличен багажник
+ сравнително евтини (спрямо 335) ъпгрейди и модове
+ най-специалната и рядка кола от 3-те
+ спорен дизайн - някой я харесват, други я мразят. За мен остарява много добре. Интериора е страхотен за близо 20 годишна концепция.
+ страхотна позиция на седалката - ниско долу и след средата на автомобила
- шумна
- твърда
- частите, които не се споделят с Е46 може да са трудни и скъпи за намиране
- може да се каже че отсъства на пазара тук. Трябва внос или много късмет.

Всеки път, когато след Z4-та съм се качвал в 335-та съм чувствал, че съм се качил в скучната кола. Седнал високо, на меко окачване, обезшумено, просто кола, но бърза в права линия. Връщам се в Z4 - седнал на земята, усещам всяка пукнатина на асфалта, свалям тавана - усмивка.

Голям роман, надявам се да е от полза.

ПП: Ако ще е кола без таван ТРЯБВА още от чертожната дъска да е такава - двуместен роудстър! Четириместни купета направени на кабриолет (за мен) са отврат. Огромно тегло, много flex в шасито, неприятен вятър, скучна кола в която много духа.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 148
Регистриран на: 24.10.2003

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Ivo-G » 19 Мар 2021, 23:48

nero_ написа:E85 Z4 3.0 - обожавам тази кола (освен когато не я мразя)

Когато караш - само усмивки, когато се наложи да ремонтираш - предимно сълзи... Нещата са на кантар. :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 871
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от sub_eleven » 21 Мар 2021, 16:18

Кажете какви холдери за телефон използвате и ако може снимка как седи и откъде сте го купили?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 1.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от TheFreeRider » 28 Мар 2021, 10:09

Аз ползвам един магнитен на baseus - има матален диск, който се слага под калъфа на телефона, а самият холдер се мушка във въздуховода. Даже има безжично зареждане - така реално всичко остава скрито - няма кабели към телефона и самия холдер не се вижда.

Има ли желаещи за среща през април? И без това сме едноцифрен брой в София, поне да се запознаем :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 148
Регистриран на: 24.10.2003

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Ivo-G » 28 Мар 2021, 21:04

TheFreeRider написа:Има ли желаещи за среща през април? И без това сме едноцифрен брой в София, поне да се запознаем :)

Ще измислим нещо, само да се оправи малко времето, че тоя Март месец беше... :ranting:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от nero_ » 28 Мар 2021, 21:43

TheFreeRider написа:
Има ли желаещи за среща през април? И без това сме едноцифрен брой в София, поне да се запознаем :)
:yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 148
Регистриран на: 24.10.2003

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Ivo-G » 04 Апр 2021, 16:10

Малко офф-топик, но подарявам плексигласов дефлектор за E85, в случай че някой има нужда:

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 871
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от sub_eleven » 16 Апр 2021, 10:06

Моята я обслужих за сезона + ремъци, ролки и накладки предни. Салонът е хубаво обработен с препарат за кожа. Кеф да ти е да се качиш и да я подкараш. :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 22.12.2020
Пол: Мъж

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от bonchef » 01 Юни 2021, 15:39

Малко със закъснение , но благодаря за изчерпателния отговор. Това старото z4 дето е 3000 кубика и е 230 к.с. не е ли мудничка колата? Макар , че виждам, че е 1350гк. или нещо такова. Колегата пише модове да разбирам ли че и тук може да се понапъне двигателя за да се вдигнат конете? Честно казано не съм се ровил из нета за модификациите на тази кола, виж за 335-те е пълно. То къде ли и човек да "бяга" с тези една камара коне по нашите пътища ама очи ненаситни.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 871
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от sub_eleven » 18 Юни 2021, 5:37

bonchef написа:Малко със закъснение , но благодаря за изчерпателния отговор. Това старото z4 дето е 3000 кубика и е 230 к.с. не е ли мудничка колата? Макар , че виждам, че е 1350гк. или нещо такова. Колегата пише модове да разбирам ли че и тук може да се понапъне двигателя за да се вдигнат конете? Честно казано не съм се ровил из нета за модификациите на тази кола, виж за 335-те е пълно. То къде ли и човек да "бяга" с тези една камара коне по нашите пътища ама очи ненаситни.

E85(старото з4) щом не ти е на сърцето, не я взимай според мен. Колата си е за ценители на модела. Все пак... Колата не е мудна, от 0-100 я дават за 5.9. Има и приличен въртящ момент и в ниските. Ако я вкараш в края на оборотите, вървежът е доста сериозен.
Именно както сам анализира, за нашите пътища е перфектна, повече коне не ти трябват.
+ Това е доста непретенциозна за поддръжка, железна е така да се каже, не я мислиш въобще.

За 3.5i битурбото можеш да прочетеш какво се случва и какви пари се вадят, можеш 10 бона набързо да изръсиш за "консумативи" - инжектори, турбини, помпи и т.н. После като я пуснеш в продажба на висока цена и кажеш, че си ги сменил, никой няма да се трогне да ти плати в повече. Аз лично ако търсех повече коне, и 3.0i не ми беше достатъчно, щях да скоча на някой V8 sl или направо на m3, лично 3.5i го пропускам при всички случаи.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 22.12.2020
Пол: Мъж

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от bonchef » 18 Юни 2021, 15:55

Скоро във Варна я видях на живо т.е. първата z4 и ми хареса доста на външен вид. С 200 к.с. много предложения за спортно купе + почти 28-30 000лв за Е 89 защото 3,5 пък тряскат към 40 000лв. Затова и преосмислих концепцията и многото положителни отзиви от ползвателите на тази първата z4 ме карат да обърна очи към нея, не на последно място и по ниската цена . Реално силуета на двете е доста близък, интериора вече е доста по различен. За съжаление в БГ има само една за продажба https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=khe72s , но пък ми се вижда добре по снимките поне, с малки забележки. От доста време се продава обаче. Дали нещо не им харесва или просто търговията на тези коли е слаба не е ясно. Напълно наясно съм с мисълта , че това нещо след като го купя ще е вечно мое. Малко ангажименти ме занимават в последно време та не ми остава много време за реализацията на идеята.

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 13.08.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW Z4 E85 2.5i
Мечтае да кара: BMW Z4M, BMW Z3 2.8

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от remote » 21 Юни 2021, 10:53

bonchef написа: ... За съжаление в БГ има само една за продажба https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=khe72s , но пък ми се вижда добре по снимките поне, с малки забележки. От доста време се продава обаче. Дали нещо не им харесва или просто търговията на тези коли е слаба не е ясно. Напълно наясно съм с мисълта , че това нещо след като го купя ще е вечно мое. Малко ангажименти ме занимават в последно време та не ми остава много време за реализацията на идеята.


Сравнително добре се продават Е85. Ако я поддържаш ще се продаде без проблем. При Е85 дори качествените части са евтини.
Обявата към която реферираш ми изглежда ОК, не съм гледал колата , но изглежда мераклийска. Само трябва да ти харесва бежов салон ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от nero_ » 21 Юни 2021, 11:00

Трилитрови E85 Z4 излизат много рядко на пазара и обикновено са някакви компромиси - обръщана дирекция, SMG, автомат и т.н. Конкретната обява изглежда много добре, има хубави и рядко срещани екстри като кожа Дакота и М седалки, а и изглежда доста запазена. Но има един огромен недостатък - автомат е. Това мисля, че е причината да стои толкова време. Като цяло автоматът не приляга на тази кола, а конкретно при E85 се слага 5-степенен автомат който не блести с нищо и сериозно разваля динамиката на автомобила. Ако искаш такава кола, трябва или много търпение или да си внесеш от чужбина, но цените вероятно няма да ти харесат. Последните години моделът започна да качва цена и трилитров екземпляр с тази специфична визия и добра динамика има всички предпоставки да поскъпва още и да се превърне в бъдеща класика.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 22.12.2020
Пол: Мъж

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от bonchef » 21 Юни 2021, 13:51

Аха разбрах. Аз пък порових относно модифицирането на двигателя. Оказа се че този двигател трудно се тунингова да го нарека така при обикновени обстоятелства. В Мобиле де видях няколко с добавен компресор и направени към 320 к.с. тук обаче и поддръжката с части най вероятно ще е трудна. Значи ръчна да се търси така ли? Аз пък тъкмо я бях харесал заради автомата, че и жената лесно да я кара хм.... Отвън цените ....ами , като гледам към 9000 евро има доволно много предложения. Има и по евтини екземпляри онзи ден имаше две предложения на много атрактивни цени , но наистина изчезнаха за няколко часа. Има и значително скъпи на малко километри които са. Четох , че екземплярите от 2003 година страдали от проблеми с кормилната кутия т.е. при пълен завой кормилото не се връщало автоматично в неутрално положение като го пуснеш а трябвало с усилие да го върнеш . Един пишеше, че този проблем му се появявал като оставел колата на слънце и тя се нагреела. Това също му носело проблеми и със СД-то . На СД-то майната му , но кормилната кутия е кофти. Също беше споменато , че след 2003 година нямали този проблем. Някой имал ли е подобни дилеми? Автомат казваш кофти. Е колко му разваля динамиката? Хм... След колко хиляди км трябва да се сменя верига на тази кола? Питам не за друго а като гледам да се съобразявам с тези километри на предлаганите за продажба коли и цените им.

ПредишнаСледваща

Назад към Други модели

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook