За BMW 530d E60

Останалите BMW-та.

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 07 Дек 2006, 22:40

OPASNO LUD написа:Оказва и още как поне при моята кола-особено като цедиш колата във високия скоростен диапазон


ха, чак сега го виждам това...
чесно казано, не намирам логика да се усеща разлика ;)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 07 Дек 2006, 23:36

[steeN] написа:
OPASNO LUD написа:Оказва и още как поне при моята кола-особено като цедиш колата във високия скоростен диапазон


ха, чак сега го виждам това...
чесно казано, не намирам логика да се усеща разлика ;)

Може би колегата иска да каже, че в зависимост от надморската височина (по отношение на кислорода) и времето (топло-студено), колата върви повече или по-малко.
Например Слънчев Бряг (Бургас) е 0м. над морското равнище, а София - 560м. над морското!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 08 Дек 2006, 0:26

да, но както съм споменал няколко поста по-горе, съм изненадан, че такава разлика в атмосферното налягане оказва осезаемо влияние на турбо колите... ;)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2072
Регистриран на: 8.03.2005
Местоположение: София

Мнение от rosen.kolarov » 08 Дек 2006, 11:08

На теория разликата в мошността на колата при Бургас и
София, съответно е около 5% заради разликата в надморската
височина. В подкрепа на твърдението прилагам следния линк:
http://not2fast.wryday.com/turbo/glossa ... calc.shtml
Ако някой желае може да зададе параметри в полетата
Bore и Stroke и по надолу в полето HP да гледа пресметната
мошност, като както се сещате тук говорим за турбо
варианти, след това да промени параметъра 0 в полето
Altitude, което е надморска височина и да види резултата.
Трябва да се има в предвид, че мярката е фут, т.е. за нивото
на София трябва да се въведе стойност от 1830 фута, тъй
като един фут е = на 0.3048 метра.

В заключение - Турбо колите също се променят при промяна на
атмосферното налягане :winky:
Изображение

младши ентусиаст
Мнения: 757
Регистриран на: 4.09.2005
Местоположение: София

Мнение от OPASNO LUD » 08 Дек 2006, 15:18

На всеки всеки турбо-двигател околната среда влияе с 3 неща-атмосферно налягане,температура и влажност на въздуха.Температурата носи предимства при охлаждането ,но и негативи спрямо сцепление,което и носи последно място по-значимост от трите фактора(второ ако не двигателя не е състезателно насочен).Влажността на въздуха пък оказва голямо значение при двигатели използващи гранична част от своя потенциал-за пример давам Япония,която е една от страните с висока степен на влажност,което позволява на тунерите да навлизат в места,където други не могат поради достигане на детонации.
Атмосферното налягане пък е най-подценяванта част,но всъщност е най-важна(особено при голямо налягане на турбината).Много се бърка поради факта,че по-заинтересованите знаят,че когато е студено колата върви по-добре и отдават всичко на температурата.Всъщност цялата работа идва от атмосферното налягане,кото по принцип при студено време е по-високо(студения въздух е по-тежък),но с малката забележка ,че всъщност не винаги е така.Цялата далавера се влияее от 3 неща-височина на мястото(колкото е по-високо,то толкова по-малко въздух ,който да тежи),глобално движение на въздух(антициклони,фронтове) и температура


Пс:Извинявам се за ламерския стил,но от два три дена съм леко неадекватен

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 12 Дек 2006, 18:13

интересно...
наблюдавам метеорологичните данни от 3-4 дни
между буграс и софия е 1-2 макс 3 hPa разликата...
1hPa= 1mbar= 0.001 bar
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

Предишна

Назад към Други модели

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook