Колко сме със Z-ки...?

Останалите BMW-та.

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 22.12.2020
Пол: Мъж

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от bonchef » 10 Юни 2022, 15:08

Благодарско, но това нещо при мен никога не е светило, мигало или каквото и да е. Колата обаче няма аларма. Как да е. Още веднъж благодаря за информацията.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 871
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от sub_eleven » 16 Юни 2022, 21:04

Don_Diego написа:Пак се насъбраха доста дни без да я карам и днес пак я закачих на зарядното :cry:

Аз не помня от кога не я бях палил... Може би 3 месеца. Във вторник я запалих и работеше на по-малко цилиндри, тресеше. Загасих веднага, запалих отново, пак тресеше. Оставих две минути да поработи. Светна чека. Загасих отново, запалих и се оправи. Явно не е добре толкова дълги периоди да не я паля. И може би не всичко ми е напълно изрядно по горивната система. Ще видя как ще е с мощността и т.н. като я подкарам другия месец.

По принцип винаги гледах в миналото веднъж месечно да паля всяко превозно средство с ДВГ, но сега явно съм станал мързел и не ми се занимава. Ще трябва да се стегна.

После я преместих в гаража, където бях планувал и ден и половина зареждах акумулатора, докато стана фул. Днес фактически спрях зареждането.

Малко остана.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 716
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Don_Diego » 18 Юни 2022, 7:18

Аз разходих мойта до Гърция, в моментите когато я карам сутрин и вечер задължително съм със свален таван, дори по магистралите :lalala:

Като я палих преди да тръгнем също сякаш работеше по-различно: нямаше липсващи цилиндри, но свкаш генерацията от долу се тресеше и предаваше вибрации в цялата кола. Оборотите бяха стабилни и мотора не мърдаше изобщо (бях с отворен капак и погледнах). Ще я закарам донсервиза да я погледнат и да сменим всички тампони по генерацията
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 716
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Don_Diego » 21 Юни 2022, 13:42

Милото разля една кофа кафе в колата и ми отвори доста работа докато я изчистя... :(
С правилните препарати обаче стана много бързо: Bilt Hamber Surfex HD за почистване, Koch Chemie Leather Star за подхранване на седалките и таблото след слънчевите бани в Гърция :lol:

Бях и до сервиза са видя дали няма омекнали тампони по генерацията - всички са буквално като нови обаче от време на време влиза в резонанс и се чува леко дрънчене от крайното гърне. Не знам дали има смисъл да сменям тампоните в такъв случай :dunno:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 22.12.2020
Пол: Мъж

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от bonchef » 21 Юни 2022, 15:56

Този резонанс на място със свален таван ли го чуваш? И при мен е някакъв гаден звук на място със свален таван. Нищо не тресе обаче от работата на тихи обороти някак в колата се чува едно боботене, някаква гадна акустика се създава. Като подадеш малко газ и всичко утихва. Тези препарати дето препоръча и аз си ги взех, те пратиха по 1 л. бутилки ебати. Това мляко дето е за кожата и за таблото ли става? Моето табло мисля е някаква изкуствена кожа ли или нещо подобно. Гледам обаче, че твоите подглавници на седалките по друг начин стоят. Моите са някак едно цяло с облегалката.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 716
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Don_Diego » 21 Юни 2022, 18:14

A долната част еднаква ли ти е с моите? Мисля, че има 2 типа салон за този модел: 1 обикновен и 1 с всички екстри без обдухване каквито са моите (ел. салон с памет за шофьорската седалка, подгрев, надуване и изтегляща се опора за краката). Най-съществената разлика на външен вид е в дълбочината на седалката, тапицерията и гърбовете изглеждат по различен начин, точно в областта на подглавниците
Дрънченето и при мен изчезва при подаване на газ, само на празен ход и обикновено като е студена все още колата го прави.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 22.12.2020
Пол: Мъж

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от bonchef » 27 Юни 2022, 15:44

И долната ми част е друга. Моите нямат изтегляща се част където се сяда. Седалката е едно цяло. Подгрев на седалките има, но всички останали настройки са ръчни. Онзи ден успях да отвора покрива само с ключа. За затваряне на съм пробвал. Първо натискане отключва колата, последващо задържане на бутона за отваряне на колата вдига покрива. После обаче , като се опитах да го затворя с бутона от колата капака отзад се отвори , но покрива не излезе. Викам си "Е те ся я втасах." пуснах копчето и ми светна червено, че е прекратена процедурата , после пак го натиснах и покрива се затвори. Въри , че ги разбери. А, при мен буботенето си го има винаги на празен ход. Не дай си боже да е в някакво затворено помещение чак ти се набива гадно в ушите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 716
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Don_Diego » 27 Юни 2022, 16:26

Знази си с обикновения салон и затова са други седалките, моя уж се води най-хубавия за модела...ама надуванията още не съм намерил какво им пречи да работят :dunno:
Аз почти само с ключа управлявам тавана, рядко се случва от бутоните вътре. Тях ги ползва милото като иска да отворим или затворим на някой светофар или ако не съм отворил докато вървим към колата

Малко статистика за първата 1 година и 10к с колата
Разход: среден 9.06л/100км, 5500км на магистрала (средно около 120-130км/ч; 7.87л/100), 3000 извънградски (тук всеки път различно темпо, 9.71л/100), останалите км градско (11.6л/100). Като цяло съм доста доволен от разхода на гориво, но още не мога да свикна с този малък резервоар :oops:
Общ разход за км е 4.27лв/км (тук се включва абсолютно всичко: данъци, застраховки, такси, гориво, обслужвания, глезотии и тн (не съм сигурен дали първоначалната цена също е калкулирана)
За 1 календарна година данъци, такси и застараховки са 2.4к, подръжка и грижи - 4.5к, гориво - 2.6к

ПП: Не е хубаво да се гледат такива статистики, че в момента не си харесвам колата :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 22.12.2020
Пол: Мъж

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от bonchef » 01 Юли 2022, 15:13

С тоз таван голема сага. Оказва се че за да затвориш с бутона на ключа, колата трябва да е поръчана с "Комфортен достъп". Иначе работело само отварянето. Това го четох в някакъв форум дето и друг като мен се бие по главата защо отваря с ключа и после защо не се затваря от там. Това обаче най малкия проблем. После по някаква си случайност или и аз не знам как, тавана взел че не се затворил до край както трябва. Това обаче го разбирам в последствие. И това затваряне не както трябва си личи едвам, едвам от вън като гледаш и виждаш , че нещо с 1-2 мм не ляга добре. Ама и това после разбрах. Мятам сака в багажника барабар с телефона и затварям багажника. Опит за отваряне на тавана и "греда". Ба викам си кво ще е това. Отивам да отворя багажника за да видя нещо дали не пречи. Опит да отворя багажника и там "греда". Ха сега и телефона вътре. Прозорците и те не бачкат. Бах викам нещо тотално се скаПА. Бързо бегам на интернета и почва четене. Преди това натисках копчета подбутвах тук там нищо не "баца". Четох , четох и гледам един как с някаква диагностика при подобен проблем отвори багажника с команда от лап-топа. Бегам да търся такъв подходящ майстор в нашия град. Намирам накрая и обяснявам проблема. А преди това с ИСТА дето имам проверявам за грешки в ЕКУ-то. Няма грешки. Чеша се по главата яко. Майстора и той закача диагностиката ,модерна работа , само БМВ-та прави, парчали ги яко, как ги събира само той си знае, па и тръгват после на всичкото отгоре. Поглежда с изтеглени вежди и казва "Няма грешки". Хах ми сега ко прайм бат Гоце? Викам "Отвори поне багажника та да си взема телефона, че без него съм за никъде". Момент казва , бут , ръг, " Не приема командата казва". Айде отече се работата. Мисля за търся БМВ-тата в Русе за прием. Седна майсторето в колата и взе да натиска бутоните в опит да проумее нещо. При едно от натисканията виждам аз, че втората част на тавана се вдига нагоре. Бързам да изпищя аз и да кажа да продължи да натиска. Тавана се отвори и после си се затвори, но с двукратно натискане на копчетата. Цялата работа била от това не добре затваряне или отваряне и аз не съм сигурен още. Според него проблема бил от бутоните, но аз се съмнявам след като видях този на плафона как е направен. А и от прочетеното из нета никъде не прочетох този проблем да се поражда от бутоните. Вече трети ден отварям и затварям по няколко пъти на ден и всичко е ОК. Защо се получи този кюф още нямам обяснение. И на всичко дето изчетох из нета винаги в ЕКУ-то имаше записани грешки , де за микропревключвателите, де за датчиците на Хол. И едното и другото струват нищо пари но се демонтират трудно, като гледах. Но и също прочетох, че изключително рядко се чупели по скоро се късали повреждали жиците. Проблема не е изолиран и от него страдат и предходното поколение, като дойде ред де. Това дето изписах е кратък вариант на сагата. Та ако ви се случи не бързайте да се плашите, проблема е труден за диагностициране и още по труден за отстраняване. Един писа как дал 9000 лири щото го тряснали отзад и в сервиз на БМВ ремонтирали, дали му доживотна гаранция. И същия снима как е изпаднал щифт от хидравличния цилиндър и тавана не се вдига. Но като гледах колко време пишеше из форума и кога чак установи проблема , бая му е беляла главата. Как да е.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 716
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Don_Diego » 01 Юли 2022, 18:10

Някъде из чужди форуми бях чел, че е хубаво на няколко години да се сменят разни микроключета за отваряне/затваряне на тавана - да не би от такова да ти идва проблема?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 716
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Don_Diego » 02 Юли 2022, 17:19

Днес смених лайстните на парното под предното стъкло :lalala:
Старите си бяха напълно здрави, но се бяха изкривили с времето и краищата им стърчаха. Новите от БМВ струваха някакви никакви пари и застанаха супер добре
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 22.12.2020
Пол: Мъж

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от bonchef » 04 Юли 2022, 8:08

Не знам може, и от микропревклювателите да е но няма записани грешки. И аз го срещнах това , че през 10 години трябва профилактично да се сменят тези ключета. За тези лайсни дето пишеш и моите леко са надигнати , но в средата. Като ги притисна се прибират обаче впоследствие от топлината явно пак се надигат леко нагоре.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 716
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Don_Diego » 04 Юли 2022, 14:33

https://z4-forum.com/forum/viewtopic.php?t=130932

Тук има доста изчерпателна информация относно как да се подържа покрива, какво, кога и как да се смени + парт номера на доста от частите. Доста интересно и полезно четиво :bchug:

Взехте ли си вече Z4 GT3 от промоцията на Shell? Един резервоар V-Power и точките са събрани :lol:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 22.12.2020
Пол: Мъж

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от bonchef » 04 Юли 2022, 15:10

Мда точно тази не бях чел, но точно този потребител беше писал в другите места дето аз намерих и става ясно , че се занимава само с този вид дейност. Същия си е разработил някаква електроника с която прави тестове на покривите защото оригиналните можело да изгубят някои вид грешки. Както се вижда в началото още пише за вода в отделението за хидравличната помпа и явно лошата инженерна мисъл за дренаж на задния капак при дъжд. Че гледаме за сега всичко е ОК .............но.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 716
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Don_Diego » 05 Юли 2022, 8:57

Вчера се зачетох в линка дето съм пуснал....и ме хвана параноята :mhihi:
Преди малко говорих с моя снабдител на части и поръчах релетата, а като се видя с моя майстор и го изкоментираме може би ще поръчам и микроключетата :bchug:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Други модели

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook