Колко сме със Z-ки...?

Останалите BMW-та.

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 154
Регистриран на: 22.12.2020
Пол: Мъж

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от bonchef » 28 Юли 2021, 10:27

Аха. Ами и аз четох разни неща за този двигател, като цяло 3,0 на N52 го дават като по добър двигател. Отделно от това двигателите след 2008 г казват , че са по добри от предното поколение т.е. тези с черния капак на двигателя. Като цяло обаче атмосферен двигател пишат , че е по надежден от турбинираните. Аз наистина исках по мощна кола обаче от друга страна не исках да е с 4 цилиндъра. Ходене по чужбина за това нямам нерви и време. От това дето карам за момента многото коне биха били полезни само при изпреварване, но то и така колата има достатъчно мощност при активиран спорт и ако чак искаш още можеш ръчно да превключваш предавките. През 90 процента от шофирането някак не ти идва ред за многото коне. Я кажи какво са те наплашили за двигателя? Не друго на мен повече проблем ще ми е намирането на свестни майстори. Макар , че този двигател би следвало да е добре познат защото не е много нов и се слага на камара БМВ-та от всички серии. Ами относно тези километри на дали са реални 74000км. Но самата кола като салон и педали изглежда запазена. Е има и забележки, които по малко ще оправям. Тук драснато , там чекнато по лака разни напасвания и така. За момента при сутрешно стартиране има леко колебание на обороти и леко неравномерна работа на двигателя за около 2 минути, след това всичко се оправя и оборотите застават на около 700 и повече през деня няма проблеми. Ще гледам зимата дали това ще се влоши или ще остане на същото дередже за да мога да се ориентирам дали става въпрос за свещи, бобини или са инжектори, а може и да е някакъв датчик, сонди или нещо подобно. Разхода по борд компютър е 8,9л на 100, при положение че не я юркам много и ми се струва малко висок. Не съм правил засичане по колонка обаче което смятам да направя за да видя дали цифрите се препокриват. Как се активират миячките за фаровете? Нещо не можах да разбера, не намерих копчета.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 871
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от sub_eleven » 28 Юли 2021, 11:39

N52B30 атмосферен го гледам, че е? Има ли някакви болежки като цяло от каквото си чел? И за 2.3 какво лошо си чел/чул?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10423
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Leon » 28 Юли 2021, 14:54

N52N или К (с черния капак) е страхотен мотор - повечето проблеми на N52 са оправени и няма драмите на супер капризния N54, не е и с директно впръскване като N53. Ако уцелиш добре поддържан двигател, само плюсове. Е, не е върха на динамиката, но е напълно достатъчен или поне на мен ми беше.
Never mistake motion for action...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 154
Регистриран на: 22.12.2020
Пол: Мъж

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от bonchef » 28 Юли 2021, 15:14

За моя двигател пише по WIN декодера , че е N52K и да както писах капака е черен пластмасов. Доколкото успях да прочета са поправили водната помпа т.е. ревизирали са я с по добра. В капака на клапаните е монтиран сепаратор на картерните газове и уж горенето на масло намалявало. Управляващия софтуер бил друг MV80 или нещо такова по памет цитирам. Заменени по здрави метални тук думата bots не ме доведе до никъде щото буквалния превод е пръчки и не разбрах какво е подменено мисля имаше още две промени спрямо първоначалния N52. Мотора работи много безшумно и почти не мърда т.е. няма вибрации. Имам и друга кола с 4 цилиндров турбо и е дизел и в сравнение с този двигател вибрациите са поне на два порядъка повече. Странно защо обаче като подам газ шума от това БМВ z4 в салона е повече. Дали е умишлено преследван ефект, но нещо на дълъг път ще ти бръмне главата. Доколкото прочетох това не е двигател с директно впръскване и налягането в магистралата май се създава само от някаква помпа в резервоара. От това дето гледах по разни видеа из ю-туб монтажа на инжекторите и магистралата към тях и захващането към блока на двигателя ми се струва някак нескопосан. Едни огънати планки, едни импровизирани скоби държащи инжекторите. Но това си е мое мнение може да е умишлено така направено. Ами тепърва ще гледам кое как се случва.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 871
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от sub_eleven » 28 Юли 2021, 15:56

На е85 си има една sound generator pipe, където можеш да модифицираш звука, чрез премахването на едни елементи отвътре. 4 варианта на звук към купето има. Не е само в силата на звука разликата.

Поинтересувай се при е89 дали няма и да не са ти модифицирали звука.

EDIT сега потърсих, има така тръба и при e89, възможно е от това да са ти направили умишлено шумна колата в купето, чрез премахване на елементите вътре.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 720
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Don_Diego » 29 Юли 2021, 0:30

За n52b25 основно големия разход на масло ме плаши, за конкретната русенска бройка собственика каза, че колата пищи за доливане на около 3к км…
Навсякъде пишат, че както и да го гледаш тоя мотор на 120к си за сегменти :kuku:
Уж е оправен, но май само гумичките на клапаните са ревизирани и сепаратора на картелните газове.
При мен е n52b30 и изначало го водят изряден мотор, без нито една от болежките на по-малкия двигател.
Собственика каза, че за 10 години както я има колата никога не е доливал масло, без значение как се кара :dunno:

По темата за маслото, в момента моята е с прясно 0w30, но мисля тук да я карам с 5w30 от по високите серии на Ravenol.
Също ме интересува флашване на кутията, че малко мудна ми идва и не всеки път подбира идеално предавките.
Аз мойта я докарах с 6.8л/100 от Германия до тук, по колонка. Тепърва ще засичам градски и смесен разход. Малкия резервоар е доста дразнещ :banghead:

Успешно съм регистриран вече :lalala:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 871
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от sub_eleven » 29 Юли 2021, 6:14

Няма ли да я пробваш за някоя бърза и добра печалба в мобилето?

Относно разхода на масло, на мен не ми се струва особен проблем ако го имах поне при моят годишен пробег с кабриолета. Моята засега не я хващам да гори изобщо, а уж гори по принцип тройката бензин м54. Може би ми е малко бабешко карането, в началото я посръчквах, сега рядко. Сигурно си иска и високи обороти за да го гори.
Кутията ти не е ли адаптивна?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 720
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Don_Diego » 29 Юли 2021, 7:37

Всички, които видяха колата до момента ми казват точно това - да я пусна за продажба с печалба, но не искам. Прекалено много ми харесва, 4ти ден не мога да си махна усмивката от лицето :lol:

Ами още не съм я разучил напълно, възможно е и да е адаптивна и лежерното прибиране да я е оспало яко :dunno:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 154
Регистриран на: 22.12.2020
Пол: Мъж

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от bonchef » 29 Юли 2021, 9:19

За маслото ще кажа, като видя при мен как гори. Самия ауспух обаче не е наслоен със сажди както би следвало да бъде при горене на масло. Окаден е обаче е сух и при пипане с пръст излизат само малко сухи сажди. Да момчето каза , че на 3000 км иска да долее 500 грама и ако е толкова не е нещо стряскащо защото на 10 000 км ще е без малко 2,0 литра, а на всякъде където чета се споменават и случаи до 1,0 л на 1000 км. После не знам как я е карал предишния собственик , но той спомена , че кара в ръчен режим и сменя от перата и може би е карал спортно ориентирано ще видя тепърва. 6,8 л на 100км за този двигател е перфектен разход. Днес мисля да напълня догоре резервоара за да разбера действителната картина. Кутията при мен превключва според начина на натискане на педала на газта и дали спорт режима е активиран. Ако подавам лежерно газ превключването на предавките е по рано, ако обаче натисна агресивно цеди предавките до малко над 5000 оборота. Преди да флашваш кутия поне според мен чети и питай разни разбирачи щото аз така на другата кола правих ремап и се оказа , че кутията започна да работи една идея по неритмично така да го кажа. Т.е. времето за превключване не винаги беше точно подбрано.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 7.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M62B44

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от anttonev » 29 Юли 2021, 13:55

Малко офтопик, я разкажи как беше прибирането. Газ раздавА ли? И сега сериозно, тия германци кеш ли искат или по банка? Все съм се чудил като харесам нещо и аха да ходя да взема и това ме човърка.

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 871
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от sub_eleven » 29 Юли 2021, 13:58

Don_Diego написа:Всички, които видяха колата до момента ми казват точно това - да я пусна за продажба с печалба, но не искам.

Я удари в обявата 5 бона отгоре от мен(на това, което си си намислил) и я пробвай :ok: Редичък е този двигател и много хора биха го предпочели пред 3.5i.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 720
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Don_Diego » 29 Юли 2021, 14:12

anttonev написа:Малко офтопик, я разкажи как беше прибирането. Газ раздавА ли? И сега сериозно, тия германци кеш ли искат или по банка? Все съм се чудил като харесам нещо и аха да ходя да взема и това ме човърка.

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk


КОнкретно в моя случай беше голям кОр придобиването - при първия мейл по обявата директно ме отрязаха като чуха, че съм от България. В обявата си пишело, че била изрично за Германия и само и единствено след оглед и тест. Обясних, че преди да пратя някой искам допълнителна информация - дадоха я, пратих човек, огледа я хубаво, потвърди написаното и казаното от собственика и я взех. Искаха ми парите кеш, което беше малко tricky за организиране само за няколко дни (още едно условия - като потвърдих покупката, ми заявиха имате 4 дни да се оправите с парите, искам ги кеш).
След това с прибирането никакви грижи - голяма жега навсякъде. Разделих го пътя с нощувка и напиване във Виена :mhihi:

Газ не съм раздавал много, до 180-190 на моменти, като цяло гонех по-нисък разход, че от както съм я взел съм като брашнян чувал, сурвакат ме здравата навсякъде :mhihi:

Като излезе от детайлинг студиото може и 10 над това дето си мисля да и обявя и съм почти сигурен, че ще замине, но към момента дори не се замислям за това. Супер щастлив съм с покупката и покрива исканията и очакванията ми на 100+%
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 148
Регистриран на: 24.10.2003

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Ivo-G » 29 Юли 2021, 17:48

Don_Diego написа:...от както съм я взел съм като брашнян чувал, сурвакат ме здравата навсякъде :mhihi:

Ооо, чакай да видиш с органите на Пътна полиция кво се случва като те видят... Мен с F31-цата не бяха ме спирали за 2г. толкова колкото с това нещо за 2 седмици. :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 154
Регистриран на: 22.12.2020
Пол: Мъж

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от bonchef » 30 Юли 2021, 8:34

Не съм сигурен обаче май две мнения в един ден не мога да добавя или много се бавят с одобрението. Та моите наблюдения относно цените на тези автомобили в България над 30 000лв са трудна работа. Вярно една във Варна 35i май се продаде при обявена цена от 39 000лв. Колата беше с американски километраж, но не съм ходил да я гледам , че малко ми надхвърляше бюджета. В Германия цените на тези автомобили доближават тези цифри и при компромис с километри и по малък мотор може да се види нещо за 12-13000 евро. Един път мернах 7500 евро за 35i но изчезна в рамките на деня. Какво е било състоянието е друг въпрос. Каня се да и сменя свещите за да видя дали сутрешното колебание на двигателя ще изчезне. Като писа колегата детйлинг, че чак се зачетох какво е това и разбрах , че на това нещо по рано му казваха "пастиране" от името на шлайф пастата дето се ползва за полиране. И по рано го правеха за 100-200лв а сега гледам цени почващи от 400лв. Е, може по качествени материали да ползват или инфлацията много е ударила.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 720
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Колко сме със Z-ки...?

Мнение от Don_Diego » 30 Юли 2021, 15:12

Снощи я понастъпих в S режим и ръчна смяна на скоростите....много жива кола, скоростите са супер, доволно бързи, дава си междинна газ при сваляне на предавка... още повече се влюбих в колата :oops:

ПП: С никоя друга кола не съм събирал толкова много мухи по муцуната и челното стъкло при скорост 120-150 :conf:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Други модели

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook