Серийната екстра - ПРОВИСНАЛ ТАВАН!

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 255
Регистриран на: 11.10.2007
Местоположение: Горна Оряховица
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 Ci

Серийната екстра - ПРОВИСНАЛ ТАВАН!

Мнение от st.George » 22 Юни 2008, 22:04

Знам че има такава тема вече, но реших да споделя с какво се позанимавах днес... Има си и снимчици, надявам се да е от полза на някого


Проблема с провисналия таван се получава най вече при внос на автомобили и пълното им изпиране на автомивка. Таван не се мокри, без значение колата дали е на 1 или на 20год., НЕ СЕ МОКРИ. Плата за направата му е от едната страна с тънко дунапренено покритие, което при намокряне просто в последствие не може да изсъхне и се "разлага"...

тЪпицери бол, най ниската тарифа която намерих бе 70лв., като аз си демонтирам кората и му я занеса. В цената разбира се не включва колонките, както и ми се каза - Претапициране в Черно! Е хубу черно, ма в моя салон няа грам черно, ше ми стои кат на курник пердета... Другите цени които чух бяха 100, 120лв и т.н. и т.н.. Ето затва реших да се пробвам сам, аджеба аз толкова ли съм некадърен да си го напрая и сам...


Така, какво ви трябва за претапицирането.

1. 2 линейни метра Плюш или Микрофибър, подсилен от едната страна. Метъра върви от 6лв. за Микрофибъра до 11лв. за Плюш. Аз предпочетох Микрофибър. (Пробвах къде ли не да го открия този пуст плат с дунапрен от едната страна, е не успях, но си мисля че и този който ви предлагам върши работа и то доста добра)
2. Лепило Хелми 1 кутия. Като избирате лепилото търсете го малко по рядко. Има доста гъсти разновидности на Хелми които просто е трудно да се размажат. Цената му е 6-8лв. за кутия.
3. Четчица за размазването - 1.5-2лв.
4. Кореселин за почистване на мазнотиите - 4-5лв.

Сваляте тавана. При мен на баварката не мога да кажа че е супер лесно, но става, двама човека за половин-един час го откачихме и извадихме от колата. Плата буквално в моя случей се държеше само на ръбчетата, затова нямах проблем с доотлепянето му.
Сега обаче започва големия х*й. Кората трябва да се почисти от останалато лепило и дунапрен. Най добра работа върши телена четка и яко търкане. Успях да го изчеткам от лайната с няколко почивки, мноу зле... Свалите ли всичко следва яко търкане с кореселин, не го щадете, спокойно може да оставите 1 бутилко при търкането. Ето как изглежда перфектно почистен таван:



Изображение

Изображение

Изображение

Оставяте го малко да дръпне на слънце...


От там вече следва лепенето. Аз не му разбирам на кроене, изрязване и т.н., затва направо хванах и го разпънах по дължина...

Хванах от задната част и на интервали от по 30-40см. започнах да мажа и лепя.


Изображение

Не забравяйте, след като намажете поне 10мин. изчакайте да дръпне лепилото. Чакайте защото ако както на мен ви е кофти лепилцето - избива!
Както и да е, след около час игра се получи нещо такова:


Изображение

Оставих го да дръпне час-два на слънчице и подлепих ръбовете. Получи се ето така:

Изображение

Има какво да се желае, на едно място ми изби, тряа го изтъркам след два-три дни с Вениш, има и няколко балончета, но...., важното е че се получи като за първи опит - Добре :D


От там подхванах и колонките. Не ми бяха разлепени, но все пак за да се сливат, тряаше да си поиграя и с тях... Свалета плата, почистете както тавана и...


Изображение

Лепенето:

Изображение

Изображение

...и завършения вид:

Изображение

Изображение

Горе долу това е, остава да изсъхне и да се монтира... :D Не ми остана време днес за задните колонки, но като се поосвободя ще ги оправя хем тях, хем и корите на вратите.
Всичко на всичко..., един ден. Но впредвид факта че си спестих едни стотина лева е перфе...

П.П. И още един СЪВЕТ, при лепенето не търкайте с ръце!!! Ползвайте някоя кърпа, хавлия..., само не и с голи пръсти...




Поздрави! st.George.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 31.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E-90

Мнение от arkadas » 22 Юни 2008, 22:12

Браво колега. Много полезно инфо. И резултатът е впечатляващ :clap:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 255
Регистриран на: 11.10.2007
Местоположение: Горна Оряховица
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 Ci

Мнение от st.George » 22 Юни 2008, 22:21

Да, долу горе бива... Само дет в момента се чувствам кат надишан с лепило джигит... :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
С кви ли не лайна, лепила, кореселини и все се надишах и омазотах днес... :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1390
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: Кауфланд Варна
Пол: Мъж
Кара: Без книжка.
Мечтае да кара: Тунинг Голф 2-ка с PK номер.
Детайли за колата: Ускорител на елементарни частици.

Мнение от t060 » 22 Юни 2008, 22:26

:shock: Колега, ти вярно ли не си се занимавал преди? Щото това по-добро от колкото при някои тапицери, пък и си го описал като за прости хора (като мен) целия процес. :bowdown:

RESPECT

by t060
Изображение
От тогава русото не е на мода.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 29.08.2006
Местоположение: Горно Уйно
Пол: Мъж
Кара: сивушка на нафта

Мнение от Zapa » 22 Юни 2008, 22:26

чудесно помагало 8)
ама я кажи сега ти не щеш ли да изкараш некой лев и да ми претапицираш и моя таван :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 255
Регистриран на: 11.10.2007
Местоположение: Горна Оряховица
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 Ci

Мнение от st.George » 22 Юни 2008, 22:35

@Zapa, малко си ми далеч колега... Все пак си от Горно Уйно :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Не бе, ако тази интерпретация съвсем случайно идва от Горна Оряховица, свиркай, няма да ти го претапицирам, ще ти помогна да си го направиш сам, ако имаш желание...

Ако решиш нещо кажи да ти оставя координати... :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 255
Регистриран на: 11.10.2007
Местоположение: Горна Оряховица
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 Ci

Мнение от st.George » 22 Юни 2008, 22:43

Да видим сега кога ше е денят Х да претапицирам задните колонки и корите на вратите... :lol: :lol: :lol:
Тамън и една фотосесия на колата отвътре :D
Дано да стане в тоз живот, че кат знам къв го ядох днес, малко ми се отщява да почвам пак... :lol: :lol: :lol:

Emotionally Unstable
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 22.02.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Convertible

Мнение от Бибо » 22 Юни 2008, 22:45

:yes: ......браво

можеш ли да споделиш малко подробности относно свалянето на тавана колонките и т.н. , тоест в какъв ред и не на последно място как и откъде успя да го извадиш от купето....
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 13.11.2007
Кара: с поза (както е модерно)
Мечтае да кара: е28

Мнение от ivanko_90 » 22 Юни 2008, 22:54

ами ако пробваш да вкараш малко лепило чрез тънка игла и спринцовка дали нямя да стане :roll:

но попринцип е станало супер :yes: Браво :clap:
Искам да карам сейфти кара (комбито) на F1

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 14.02.2008
Местоположение: Greece

Мнение от TEODORO6 » 22 Юни 2008, 23:05

:clap: :clap: :clap: :bowdown:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 20.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Детайли за колата: За връзка: 0887 45 45 89

Мнение от BadDog » 23 Юни 2008, 4:04

Колега надявам се да не се сърдиш, че ще ти използвам темата ама само да вмъкна че и аз сам си претапицирах тавана и стана доста добре според мен ;)
Отидох до една уличка (незнам как се казва ама е на 1-та или 2-рата пряка по-надолу от Симеон след като пресечете булеварда и пак има магазини за авточасти) и видях тапицерски цех от там си набавих плата (изкуствена черна кожа) и един два съвета от тапицера ;) както каза колега за търкането така си е дори и да не ви се нрави ама като за без пари ;). Та за лепило използвайте хелметекс (1-я съвет на тапицера) и пак си чакайте по около 10 мин след намазването на двете части разбира се (тавана и плата) другото нещо, което е, е да започнете лепенето от средата на тавана като залепите примерно към 10-20 см от едната страна (задната) послеобръщате плата и лепите от другата страна и така ги редувате. Това се прави за да избегнете повечето набръчквания и несъответствия (примерно да ви избяга на някоя страна) на наложения плат ако не вие разтеглив най-вече. За балончетата ми казаха че с горещ въздух и избутване или притискане към крайщата (както при фолиото за стъкла) се решава проблема ;) ми тва мога да споделя с вас дано да ви е от полза. Ето и малко снимки:
Сори само за гадното качество, а и нямам снимки на завършения вид, но мисля да го снимам направо в колата както си е само да си направя и колоните ;)
Едит: когато залепвате плата използвайте кърпа или парцал, а не някви други израстъци както се беше изразил един друг колега по съшия въпрос :mhihi:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 464
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: Варна БГ

.

Мнение от 6efovete » 23 Юни 2008, 9:55

колега интерсува ме как е аромата от това лепило? Като мина време измериса ли се или го има в купето?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 506
Регистриран на: 29.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го шано
Мечтае да кара: още по-шано
Детайли за колата: Излъскан сток

ок

Мнение от emiche » 23 Юни 2008, 14:38

Дайте инфо как свалихте самия таван или по-точно как се вади от колата при седана и при купето, ако има разлика, че и аз ще го правя това когато отида на вилата,че пред блока не ми се прави сеир на комшиите.....
Изображение
Дизелите са мъртви души.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 255
Регистриран на: 11.10.2007
Местоположение: Горна Оряховица
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 Ci

Мнение от st.George » 23 Юни 2008, 15:13

Бисер_Гечев написа:


emiche написа:



Развиваш сенниците и дръжките на вратите. Откачаш плафона и го измъкваш от буксите. Предните и задните колонки са на щипки, просто трябва да ги откачиш. Сваляш оплътненията на вратите и откачаш пласмасовите колонки на коланите (аз не разбрах дали има начин те да се извадят направо, успях просто да ги плъзна няколко сантиметра надолу колкото да измъкна кората на тавана). Така ще ти излезе вече тавана, остава просто да го изкараш от колата, аз го направих при смъкнати до долу и максимално назад предни седалки, през задната врата...


Поздрави! st.George

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 20.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Детайли за колата: За връзка: 0887 45 45 89

Re: .

Мнение от BadDog » 24 Юни 2008, 2:17

6efovete написа:колега интерсува ме как е аромата от това лепило? Като мина време измериса ли се или го има в купето?

Ами колега аромата на лепилото си го усещаш най-силно докато лепиш после вече като исъхне и зчезва и поне при мен няма и помен от него в купето ;)

emiche написа:Дайте инфо как свалихте самия таван или по-точно как се вади от колата при седана и при купето, ако има разлика, че и аз ще го правя това когато отида на вилата,че пред блока не ми се прави сеир на комшиите.....

Точно както е обяснил колегата даже ще го цитирам за да го има в последно мнение ;) само че аз при тази част от свалянето при колоните в средата на който са коланите само ги издърпах малко от мястото им, вкарах тавана навътре в открехнатото място от едната страна, за да излезе от другата и после издърпах и от другата страна за да излезе съвсем и вече ваденето от купето стана през задната врана като се опитваш да хванеш най-дългия диагонал на вратата ;)


Развиваш сенниците и дръжките на вратите. Откачаш плафона и го измъкваш от буксите. Предните и задните колонки са на щипки, просто трябва да ги откачиш. Сваляш оплътненията на вратите и откачаш пласмасовите колонки на коланите (аз не разбрах дали има начин те да се извадят направо, успях просто да ги плъзна няколко сантиметра надолу колкото да измъкна кората на тавана). Така ще ти излезе вече тавана, остава просто да го изкараш от колата, аз го направих при смъкнати до долу и максимално назад предни седалки, през задната врата...


Поздрави! st.George

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook