Малко инфо за Е36

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 28.07.2007
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: Табуретка със спортно окачване...
Мечтае да кара: Фотьойл
Детайли за колата: БМВ e46, M54B25

Малко инфо за Е36

Мнение от indianeca » 20 Юни 2008, 8:34

ИзображениеИзображение

BMW 3-та серия (E36) - копнеж за скорост
Спортната лимузина на Бавария е синоним на динамика и имидж

Когато става дума за марка германски автомобили, веднага се сещате за BMW. Говорим ли за BMW, на първо място споменаваме третата серия, или както е добила известност - "тройката". Това е колата синоним на твърде висока доза адреналин в кръвта на шофьора - не само по магистралите, но и по тесните пътища, че дори в града. Най-големият успех на конструкторите е безспорно автомобилът, известен под фабричния код Е36, произвеждан от края на 1990 год. осем години в над 920 000 екземпляра. Заменен от новата модификация, все още не толкова популярна по пътищата, той е актуален както никога досега за любителите на автомобили втора употреба. С все още модерна каросерия, излъчваща динамика и копнеж за висока скорост.
Най-силният коз на мюнхенския концерн при "тройката" са огромният брой от най-различни варианти на каросерията - 5 модификации, и 11-те двигателя. Комбинациите между лимузина, купе, туринг (комби), компакт и кабриолет и двигателите с мощност от 90 к.с. до 321 к.с. са сякаш безброй. Най-търсени са икономичните четирицилиндрови лимузини 316i - 102 к.с. и 318 i - 113 к.с., както и конкурентът на Volkswagen Golf - BMW Compact, появил се на пазара през 1994 год. Истинското удоволствие от "баварците" обаче започва с шестцилиндровите двигатели. Нарицателен за спокоен и еластичен двигател е този с обем 2 500 куб. см. и мощност 192 к.с. За хора с по-скромни възможности обаче напълно достатъчен е бензиновият двигател - 2 000 куб. см. и мощност 150 к.с. Дизелът бавно и полека започна да си пробива път и при BMW, но едва ли е алтернатива за хората, търсещи спортния имидж на известната марка.
Първите две години от живота на модела с фабричен код Е36 са белязани с доста от така наречените детски болести, които карат конструкторите да вземат бързи и навременни мерки. По-малко от година след началото на производството е подменена коренно конструкцията на предния мост, което е наложено от нестабилността на автомобила при висока скорост на прав участък. Също при висока скорост са установени ненормални шумове, идващи от лошо уплътняване на вратите и несполучливо разположените огледала за обратно виждане. Фабрично тези проблеми са решени през септември 1991 год. Тогава инженерите подменят и уплътнението между разпределителния механизъм и кутията на клапаните, откъдето прокапва масло. През есента на същата година са направени още десетки изменения във вътрешната част на купето за повишаване стабилността на детайлите на оборудването: подвижния покрив, централното заключване на вратите, окачването на седалките, показателя на бензина в резервоара. Специална изолация разделя двигателния отсег, за да се намали неприятният шум. Фирмените сервизи безплатно монтираха новите части на вече продадените автомобили, така че при автомобилите втора ръка едва ли може да се очакват неприятности.
Ето и какви са най-често срещаните дефекти на "тройката" според статистиката. 21,5% от моделите на BMW Е36 страдат от дефекти на двигателя. Една четвърт от тях засягат гарнитурата на цилиндровата глава. Най-често са следствие на дефекти в охладителната система: пропускащи водни съединения, протекла водна помпа или радиатор. Следват тракащи хидроповдигачи на клапаните, резултат от което е наранената повърхност на гърбиците на разпределителния вал. Специално внимание обръщам на собствениците на автомобили с четирицилиндрови двигатели - модели BMW 316i и 318i, произведени след 1991 - 1992 год. Те са чест гост на сервизите поради "прескочил" или скъсан гумен ангренажен ремък (интервалът за подмяна е намален наполовина). Черният дявол на дефектите спохожда хранителната система в 16,1% от случаите. Тя е сложна, състои се от много електронни детайли, които трябва да работят изключително прецизно. Чувствителни са клапанът за празен ход, електронният лок, командващ захранването, електрическата бензинова помпа, датчикът за измерване подаването на въздух. При електрическата система почти еднакво засегнати са ел. моторът на запалването и алтернаторът - близо една трета от дефектите. Изненадващо причината най-често е прегоряла бобина на запалването в 16% от дефектите, нещо отдавна забравено във века на електрониката. По-скоро козметични проблеми са изпотените фарове и придръпващият амбриаж при топъл двигател. Корозиралото задно гърне на ауспухната система е стар "познайник" на третата серия на BMW, известен още от двайсетина години. При по-мощните екземпляри, "гонени" безмилостно по европейските магистрали, като съвсем естествено явление могат да се считат износените предни спирачни дискове и накладки, едностранно износените гуми. Интересен факт, особено приятен за собствениците на употребявано BMW трета серия, са цените на резервните части. В някои случаи те са дори по-ниски от тези на Volkswagen, да не говорим за Mercedes.
Цените на употребяваните модели от трета серия на BMW са, меко казано, дръзки - те почти винаги надвишават оценките на специалистите в бранша. Това се дължи най-вече на прекомерно голямото търсене на автомобили втора ръка. Но в крайна сметка винаги е било по-скъпо на носиш модерен костюм от известен италиански дизайнер, нали?

Историята
Декември 1990 год. Представяне на новия модел BMW трета серия Е36: лимузина с четири врати.
Октомври 1991 год. Премиера на BMW 325 TD, мощност 115 к.с.
Януари 1992 год. Нов спортен модел BMW М3, 320i, 325i се предлагат с автоматично изменение на разпределителния вал.
Март 1993 год. Представяне на модел кабриолет.
Юни 1994 год. Нов модел BMW 316i Compact с две врати.
Януари 1996 год. Лека модернизация на каросерията.
Януари 1997 год. Серийно се монтират страничните спасителни възглавници.
Април 1998 год. Е46 е фабричното обозначение на новата "тройка" - лимузина с четири врати.
Май 1999 год. Ново поколение на "третата" серия при комбито (Touring) и купето с две врати.

Източник: http://www.automarket.bg/articles/09052002.htm

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1237
Регистриран на: 20.05.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Touring

Мнение от nakoone » 20 Юни 2008, 9:12

Браво колега за инфото. :clap:

Obergruppenführer
Аватар
Мнения: 1180
Регистриран на: 21.01.2008
Местоположение: Враца,България
Кара: Е 36

Мнение от MOGY » 20 Юни 2008, 9:35

:yes:
ИзображениеИзображениеИзображение
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
100% етнически НЕ толерантен!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 21 Юни 2008, 13:25

:ok: :clap:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 25.08.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: '03 330xd M57N Sedan

Мнение от Mpower84 » 21 Юни 2008, 13:30

Едно въпросче се породи в мен току що: моята кола е произведена 11.03.1997 и няма странични въздушни възглавници и определено нищо не е преправяно.Според мен инфото не е съвсем точно.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook