Голямата печка прегрява.. (325tds)

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 769
Регистриран на: 7.09.2004
Местоположение: Bulgaria | Cyprus
Пол: Мъж
Кара: Third E36 :)
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: За тез пари...

Голямата печка прегрява.. (325tds)

Мнение от ///M3-E36 » 28 Май 2008, 14:11

Знаех си.. :mhihi:
Та днес тръгвам към Горна през Арбанаси (оня големия баир) и няма и 500 метра да съм карал в баира на 3-та с има няма 50км/ч и гледам как стрелката отива към първата графа след средата... спирам климатроника, пускам парното да духа на жега и отбивам в страни докато се охлади - стрелката започна видимо да се връща в норми и за около 2мин си беше на мястото (по средата). После се прибирам през един по-равен път, че да не я тормозя и със около 70-80км/ч при минимален наклон нагоре пак почна да отива към червеното.. И пак парното на макс, че да се охлади.
Та какво - водна помпа, термостат, запушен радиатор, гарнитурка....
Да отбележа, че зимата нямах парно и бавно загряваше като тръгна на дълъг път.

Утре ще я карам в сервиз, но бих искал да знам и вашето мнение, ако някой се е сблъсквал с моя проблем и какво е било решението му.
Изображение

Vlados написа:Ебати гадните коли, тея и да ми ги подаряват... пак ще ги купя :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 28 Май 2008, 14:59

Най-вероятно ти е заял термостата в полу-отворено положение,смени го,не е скъп.Клапанчето със съчмата да е отгоре,че на брат ми го бяха обърнали "майсторите"...

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 28 Май 2008, 15:37

дам има вероятност,а вискотто фучи ли или не си обърнал внимание?
въпреки че със 70-80 няма голямо значение.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Мнение от deyan-enchev » 28 Май 2008, 15:52

Най-вероятни причини Термостат или Виско:
1. Свали си термостата виж на колко трябва да отвяря, цъкни го в една тенджера и провери дали отваря в посочените стойности.
2. За виското, на студен двигател и незапален разбира се, върти перката, като почувствай съпротивлението коята тя ти оказва, повтори това и на загрял мотор, тогава съпротивлението на перката ТРЯБВА значително да се е увеличило.
3. Профилактика на радиатора се прави като си го свалиш и си го изчистиш отвън и отвътре,само не пръскай с пароструйка с високо налягане отблизо, да не станеш като пикасо. Така и така си го свалил- нова охладителна течност, антифриз разреден с водица като прецениш на какви температурни влияния искаш да не замръзва.

Нещата които ти пиша са директно от Личен опит.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 769
Регистриран на: 7.09.2004
Местоположение: Bulgaria | Cyprus
Пол: Мъж
Кара: Third E36 :)
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: За тез пари...

Мнение от ///M3-E36 » 28 Май 2008, 16:06

Виското си върти постоянно, както си му е реда, като вдигам оборотите се развърта по-бързо. Иначе като е загряла на място не се върти мн бързо, а май само от инерцията. Перките на парното и климатика сами ли трябва да се задействат при повишаване на температурата или само като е пуснато парно/климатик?
Изображение

Vlados написа:Ебати гадните коли, тея и да ми ги подаряват... пак ще ги купя :mhihi:

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 28 Май 2008, 20:30

Перката на климата трябва да влезне в авариен режим т.е. да се включи ако почне да ти мърда "надясно" температурата т.е. да се опита да помогне... т.е. трябва да се включи и при изключен климатик...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 28.08.2007
Местоположение: русе
Кара: 325tds

Мнение от suravia » 28 Май 2008, 20:39

провери си бушона на перката на климатика 30амперов е,
така прави когато си с включен климатик :!:
та дори и без климатик перката се пуска когато виското не смогва
Облицовки на сгради с ал.композитни панели(etalbond)
Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 769
Регистриран на: 7.09.2004
Местоположение: Bulgaria | Cyprus
Пол: Мъж
Кара: Third E36 :)
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: За тез пари...

Мнение от ///M3-E36 » 29 Май 2008, 13:24

С изключен климатик пак загря. Днес я закарах в сервиза да видим кво ще открият..
Изображение

Vlados написа:Ебати гадните коли, тея и да ми ги подаряват... пак ще ги купя :mhihi:

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 29 Май 2008, 13:33

А от както си я взел не си сменял водната помпа и термостата ли?
Тия две неща са задължителни при старите печки ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Мнение от deyan-enchev » 29 Май 2008, 13:48

vld написа:А от както си я взел не си сменял водната помпа и термостата ли?
Тия две неща са задължителни при старите печки ;)

+ виското че се изпича лесно и функционалността му отива в историята.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 769
Регистриран на: 7.09.2004
Местоположение: Bulgaria | Cyprus
Пол: Мъж
Кара: Third E36 :)
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: За тез пари...

Мнение от ///M3-E36 » 29 Май 2008, 18:17

Такааа...
Термостата отваря и затваря когато си поиска - нов.
Водната помпа - турбинкта е пукната и във високите обороти не се развърта - нова..
Равносметката - 200лв с труда (труд - 78лв)
Да ми е честито - сега имам и парно за зимата :mhihi:
Изображение

Vlados написа:Ебати гадните коли, тея и да ми ги подаряват... пак ще ги купя :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 769
Регистриран на: 7.09.2004
Местоположение: Bulgaria | Cyprus
Пол: Мъж
Кара: Third E36 :)
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: За тез пари...

Мнение от ///M3-E36 » 31 Май 2008, 13:57

Тич дни ще пусна снимки на помпата, да видите по какъв начин мове да се пре*бе :mhihi:

п.п дееба фонетиката има тая виста.......
Последна промяна ///M3-E36 на 03 Юни 2008, 8:09, променена общо 1 път
Изображение

Vlados написа:Ебати гадните коли, тея и да ми ги подаряват... пак ще ги купя :mhihi:

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 31 Май 2008, 14:19

deyan-enchev написа:
vld написа:А от както си я взел не си сменял водната помпа и термостата ли?
Тия две неща са задължителни при старите печки ;)

+ виското че се изпича лесно и функционалността му отива в историята.

Понеже дизелите не греят на място,няма опастност да я прегрееш в градски условия,общо взето виското ти трябва когато си натоварен с 5 човека и катериш баир :mhihi: Това важи за ТДС-и те за бензинките НЕ.
Моя ТДС беше с разхлабено виско и температурата ми тръгваше надясно ,само при скорост на 150-160 с 3-4 човека примерно като катеря витиня или вакарел :idea:
Ако катеря с умерен о количество газ - 120-130 не мръдва.
А да тръгва надясно и при продължително каране на В-макс :mhihi:
Та с други думи то не е чак толкова фатално и да не го смениш не е страшно,но другите две са си задължителни.
Да поясня нямам клима и няма друга перка която да компенсира при мен.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 769
Регистриран на: 7.09.2004
Местоположение: Bulgaria | Cyprus
Пол: Мъж
Кара: Third E36 :)
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: За тез пари...

Мнение от ///M3-E36 » 08 Авг 2008, 11:51

Ето и обещаните снимки на помпата. Извинете ме за закъснението, ама мързела е голяма работа, която не може да чака :mhihi:

Изображение

Изображение
Изображение

Vlados написа:Ебати гадните коли, тея и да ми ги подаряват... пак ще ги купя :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 20.07.2008
Местоположение: Пловдив

.

Мнение от sedef4o » 08 Авг 2008, 19:19

ха мен като ми се прецака термостата ми се стопи перката на водната помпа 6тото бе6е от бакелит.сега сам с няква немска с алуминиежа перка и нямам никакжи проблеми

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook