колеги колеги...

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 971
Регистриран на: 17.03.2008
Местоположение: Тюркистан
Пол: Мъж
Кара: 'Е36'
Мечтае да кара: e92 m3

колеги колеги...

Мнение от Garribaldi » 11 Апр 2008, 0:03

Колеги, колеги знам, че вече има МНОГО теми и половината от вас ще ме псуват :mhihi: ама искам да питам Ква е разликата между е36 320 и е36 320 Ванос .. :help: какво по точно прави Ваноса търсих теми и намерих прочетох доста и разбрах как изглежда ваноса.. ама какво точно прави - не. Ще съм ви благодарен ако някой ме светне или даде линк към тема в която пише какво точно прави Ваноса.
Благодаря!
rrrrryyyyyymmmmm...
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1156
Регистриран на: 7.06.2007
Пол: Мъж
Кара: 320i

Мнение от k1k0 » 11 Апр 2008, 0:08

Това го е писал колегата M_Kuzev в една друга тема ето дано ти стане ясно :mhihi: VANOS (variable valve timing/variable camshaft control)...което на нашия майчин език означава нещо от сорта на променливи фази на газоразпределение. Представлява изменяне на момента на отваряне на клапаните според ъгъла на отваряне на дроселната клапа. Чувал ли си нещо за раздвижно зъбно (ангренажно) колело на разпределителния вал? Ако имаш някои познат който се занимава със състезателни ЛАДА-бегачки (малко смешно звучи...) това колело се поставя за да се изменя ъгловото положение на разпред вала към ангренажното колело (т.е. към зъбния венец на колелото...абе към кляновия вал в крайна сметка). Когато клапаните се отварят по-рано (по-голям аванс на разпред вала) се постигат високи обороти, макар те да се постигат по-бавно. Обяснението е следното: например при заводско положение на вала всмукателния клапан се отваря 12 градуса (завъртане на коляновия вал) преди ГМТ (горна мъртва точка на буталото); с въпросното раздвижно колело да речем се дава предварение около 5 градуса ( отваря се на 17 град. преди ГМТ, но и ще се затвори с 5 градуса по-рано). А със затварянето на всмукателния клапан приключва реалния такт пълнене, след който започва сгъстяването. Продължителността на сгъстяването е по-голяма, откъдето е по-голямо и крайното налягане (т. нар. компресия), което товари повече двигателя, което намалява ускоряемостта му, но може да достигне по-високи обороти, макар и по-бавно. С намаляване на аванса на разпред вала се дава възможност да се увеличи ускоряемостта - всмукателния клапан се затваря по-късно от обикновено, времетраенето на сгъстяването се намалява, увеличава се това на горенето - двигателя се ускорява като флекс, но не достига макс. обороти (при гореспоменатата ЛАДА са около 8500-9000об.мин., онякога и повече). За да се направи тази регулировка трябва да се отвори капака на клапаните, да се прецени какво точно се иска от колата (говоря за лада-та) - ускорение или макс. обороти. Техниката е напреднала, хората са измислили как това да става в процес на работа на двигателя - с най-прости думи чрез електромагнит и налягането на маслото. В зависимост от ъглвото положение на дроселната клапа се определя тока, подаван към ел. магнита а оттам и положението на разпред. вала. При празен ход вала е в положение макс. ускорение например. Така чрез педала на газта командваш един параметър в повече на двигателя, което ОПРЕДЕЛЕНО Е ДОБРЕ. Оба4е идва и въпросът за надеждността на системата - има много високи изисквания към маслото... Заслужава си общо взето, конструкцията не е много сложна, но ремонтът определено се усложнява. Но значително се подобрява работата на двигателя. Надявам се да съм ти го обяснил добре, поне се постарах!
Beautiful Mechanical Wonder

ентусиаст
Аватар
Мнения: 971
Регистриран на: 17.03.2008
Местоположение: Тюркистан
Пол: Мъж
Кара: 'Е36'
Мечтае да кара: e92 m3

Мнение от Garribaldi » 11 Апр 2008, 0:26

мисля че и ти сам можеш ;)виж горе в десния ъгъл мисля че пише промени и изтрий, а иначе .... от това което прочетох... разбрах че с Ванос колата ускорява доста по бавно !??! :confused:
rrrrryyyyyymmmmm...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 163
Регистриран на: 23.09.2007
Местоположение: Zoofiq
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 320I
Мечтае да кара: BMW e92 M3

Мнение от Herman » 11 Апр 2008, 0:33

Garribaldi написа:мисля че и ти сам можеш ;)виж горе в десния ъгъл мисля че пише промени и изтрий, а иначе .... от това което прочетох... разбрах че с Ванос колата ускорява доста по бавно !??! :confused:


обратното ... виж тука ако си на ти с "американски" http://en.wikipedia.org/wiki/VANOS
Изображение
Изображение
///М - The Most Powerfull Letter In The World
Аз не карам бързо, просто летя бавно ....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 971
Регистриран на: 17.03.2008
Местоположение: Тюркистан
Пол: Мъж
Кара: 'Е36'
Мечтае да кара: e92 m3

Мнение от Garribaldi » 11 Апр 2008, 0:39

Благодаря "Herman" сега вече знам какво е :) наистина било обратното :lol: :)
rrrrryyyyyymmmmm...
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 971
Регистриран на: 17.03.2008
Местоположение: Тюркистан
Пол: Мъж
Кара: 'Е36'
Мечтае да кара: e92 m3

Мнение от Garribaldi » 11 Апр 2008, 0:41

Не помня дали го бях чел ии дали изобщо ставаше дума за ВАНОС ама маи се говореше че се чупил по лесно или нещо такова ,, така ли е ?
rrrrryyyyyymmmmm...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 218
Регистриран на: 27.02.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW Е36 318 М40
Е36 325 М50
Е30 320 М50

Мнение от BOOKER » 11 Апр 2008, 18:33

Бах мааму прочетох и четирите поста на колегата и пак нищо не разбрах :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook