предно окачване...

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 392
Регистриран на: 1.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 330d
Мечтае да кара: M550d

предно окачване...

Мнение от LANA » 23 Мар 2008, 18:07

Един такъв въпрос,
гледах схемата на окачването, но не е показано как става захващането на шарнира за носача?
Има ли няква пружина или елемент, който да играе такава роля?
Или казано по друг начин трябва ли да има луфт шарнира като го напънеш с щанга?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 22.07.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от ///Vasko » 23 Мар 2008, 18:23

Не трябва да има никакъв луфт и няма никаква пружина, ето ти как се вади, даже понякога няма нужда и от щанга (вилица) , а само чукане отстрани на болта и носача пада сам.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 392
Регистриран на: 1.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 330d
Мечтае да кара: M550d

Мнение от LANA » 23 Мар 2008, 19:20

супер снимка, значи аз питам за тези ламаринки дето се виждат от долу
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 17.08.2007
Местоположение: Sofiqta

Мнение от keith_flint69 » 23 Мар 2008, 19:48

LANA написа:супер снимка, значи аз питам за тези ламаринки дето се виждат от долу
Това, братле, трябва да ти го избият на преса или и ти можеш да си го избиеш, ама ще се озориш с тръбата и чука, обаче така или иначе после като слагаш новия шарнир, за да не го прецакаш по-добре си го занеси някъде с преса да свършат и двете процедури (едва ли ще ти вземат пари за това - точно 2 минути работа им е).
А отделно на носача има и още един дълъг шарнир + тампона - така, че ако решиш ти да си ги сменяш сам, приготви се много да псуваш :lol:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 618
Регистриран на: 19.06.2007
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: докато има!
Мечтае да кара: Steptronic
Детайли за колата: 320i (e36,95'',163PS,5 gang)',320d (e46,03'',183PS,6 gang)

Мнение от inseCT » 23 Мар 2008, 20:23

keith_flint69 написа:
LANA написа:супер снимка, значи аз питам за тези ламаринки дето се виждат от долу
Това, братле, трябва да ти го избият на преса или и ти можеш да си го избиеш, ама ще се озориш с тръбата и чука, обаче така или иначе после като слагаш новия шарнир, за да не го прецакаш по-добре си го занеси някъде с преса да свършат и двете процедури (едва ли ще ти вземат пари за това - точно 2 минути работа им е).
А отделно на носача има и още един дълъг шарнир + тампона - така, че ако решиш ти да си ги сменяш сам, приготви се много да псуваш :lol:


И аз съм съгласен,ас тва го напрайх преди една седмица,и пак на преса...и то с 300-а зора ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 392
Регистриран на: 1.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 330d
Мечтае да кара: M550d

Мнение от LANA » 23 Мар 2008, 22:55

общо взето проблема е, че вече направих предницата в сервиз, но сега пак тропа (правих я преди месец и половина)
И като напъна гумаджията ония ден с щангата и вика разбити са шарнирите. Отидох при онез в сервиза, а те викат нормално било да има луфт щото били с няква пружина. Та затова питам от долу на снимката дето съм посочил със стрелката аджеба пружина ли е или не?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 28.06.2007

Шарнир

Мнение от BeautyG » 24 Мар 2008, 8:53

Колега тази процедура със окачването я правих сам преди месец.
Луфт не трябва да има и пружина също няма.
Има голяма вероятност при самото набиване с пресата да са ти прецакали шарнира, като цяло процедурата е елемнтарна но трябва ода я прави някой който знае как. Много често при самото набиване се къса гумения маншон в седствие на това знаеш какво следва, другия вариант е да са го напънали много с пресата и да са му е..... майката.

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 28.06.2007

Шарнир

Мнение от BeautyG » 24 Мар 2008, 9:05

Ето ти една снимка на окачването
http://img120.imageshack.us/my.php?image=147nz2.png
А ламаринките за които питаш са за по комфортно возене уж
По принцип шарнирите за Е30 и Е36 са еднакви разликата е само в тези ламаринки или по точно казано нещо като скоби в долната част.
Последна промяна BeautyG на 24 Мар 2008, 9:11, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: София
Кара: е53

Мнение от Cyberloner » 24 Мар 2008, 9:11

ако много държиш сам да я правиш тая процедура, става и с менгеме и 2 втулки, едната по-голяма от шарнира, да държи носача от страни, а другата по-малка, да го натиска. Като слагаш новия шарнир го намажи с малко течен сапун, че иначе гумата закача по метала, става накъсване и след 1-2 месеца пак ще трябва да сменяш. Успех!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 392
Регистриран на: 1.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 330d
Мечтае да кара: M550d

Мнение от LANA » 24 Мар 2008, 10:18

аз няма да я правя то е ясно (нито имам време, нито гараж)
Дали да ходя да се разправям в сервиза отново или просто да си закарам колата другаде и да я направят като хората е тва се чудя.
От всичко казано дотук стигнах до извода, че предницата си ми е разбита и трябва да сменят отново шарнирите :(
Благодаря на всички за коментарите :yes:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 28.06.2007

Мнение от BeautyG » 24 Мар 2008, 11:30

Колега какво да ти кажа и да се разправяш полза едва ли ще има
ама ходи на читав майстор ако си в София обади се ще я погледна
да я видим тази твойта предница
Защото може да са биалетки тампони знам ли без да се види не може да се каже

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 13.11.2006
Местоположение: Варна
Детайли за колата: touring 318tds

Мнение от Shider » 24 Мар 2008, 11:34

LANA написа:..... Та затова питам от долу на снимката дето съм посочил със стрелката аджеба пружина ли е или не?

Е нали точно там е разликата с Е30 - че при новите шарнирът е еластично (с гумен тампон) окачен за носача. И да - нормално е да поддава леко, но не трябва да хлопа и чука!
Иначе доколкото знам са взаимо-заменяеми за Е30 и Е36 (естествено в комплект ляв-десен).

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 28.06.2007

Мнение от BeautyG » 24 Мар 2008, 11:55

Колега той тампона не е гумен а под скобата има една глупава пластмаса предполага се че би трябвало да вози по меко ама....
но луфт че и да тропа не би трябвало да е така
просто като са му набивали шарнира са го прецакали

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Мнение от Le Transporteur » 24 Мар 2008, 22:22

Ще споделя и аз малко опит, че гледам в постовете малко се получава конфликт и неяснота.
На снимката е показан старият шарнир, не където е стрелката а в найдолната централна част, вътре има една пружинка. Новите са с гумен пръстен а в долната част с една скоба(планка). Двата вида шарнири не са взаимозаменяеми ако ще се монтират на същият носач, ако смените носача ДА. Старите шарнири са с по малко Ф-и в монтажната си част и са със шлици , новите са гладки. Сега ако някоя фирма е решила да изчанчи нещо , тяхна работа.
Монтажа според мен на менгеме е труден, затова аз отидох на преса. Труден не само откъм усилие, гониш и точност, внимаваш да не прецакаш шарнира. За новите се прави приспособление ,което забикаля планката при натискането за да не я огъне.
За хлопането при момчето пуснало темата, за мен е абсурд да ти лопа от новите шарнири, другия вариант е крайно некадърни механици, но аз лично не го вярвам това. Ако си мислиш че при Е36 се разбиват само шарнири , да знаеш че грешиш. Най-вероятно другаде ти е проблема,......... накрайници на рейка(на легнал полицай яко се чуват), тампони на амортесьорите, същите на носачите не разбрах сменяни ли са.........,не си писал що за шарнири си сложил ,май от там да беше почнал.., месец и половина ,.... :roll: рекорди се чупят.

Хайде със здраве на всички! :D
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 28.06.2007

Мнение от BeautyG » 25 Мар 2008, 9:01

Конфликт няма :)
За двата вида шарнира са абсолутно прав
аз карах със разбит тампон на макферсона доста дълго време и да ти кажа като сменях окачването накрайниците на рейката си бяха читави
Май човека е попаднала на доста "кадърен" майстор
Другия вариант е наистина да си е взел калпави части
Да се обади ще го качим на подемника и ще видим какво му е

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook