Гарнитура...
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- 4a4i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 166
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e39
- Мечтае да кара: лагерница
- Детайли за колата: touring
Гарнитура...
Привет на всички! въпроса ми всъщност е може ли сам да си сменя гарнитурата на клапаните? има ли нещо специфично което се прави при смяната или просто свалям горната част , сменям джаджата и затварям
писна ми от МАИСТОРИ с 2 инструмента и 6 визитки, които казват че тези'операции' били сложни 


- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Re: Гарнитура...
4a4i написа:просто свалям горната част , сменям джаджата и затварям![]()
Баш така!


Re: Гарнитура...
4a4i написа:Привет на всички! въпроса ми всъщност е може ли сам да си сменя гарнитурата на клапаните? има ли нещо специфично което се прави при смяната или просто свалям горната част , сменям джаджата и затварямписна ми от МАИСТОРИ с 2 инструмента и 6 визитки, които казват че тези'операции' били сложни
Абе не е толкова трудно ,ако не стане от първия то от втория ще стане


- стан
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2402
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: '94 Opel Corsa B
- 4a4i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 166
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e39
- Мечтае да кара: лагерница
- Детайли за колата: touring
- Новини
-
- agent smit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 29.10.2007
- Местоположение: в град без закони
- Пол: Мъж
!!Asen_X написа:Затягането на болтовете на капака на главата не трябва ли да се направи с динамометричен ключ?
Трябва, но и на майстор да отиде колегата едва ли ще я стегнат с такъв ключ, като се има в предвид, че струва около 650 евро един. Освен ако не е някой супер сервиз.
- Новини
-
agent smit написа:!!Asen_X написа:Затягането на болтовете на капака на главата не трябва ли да се направи с динамометричен ключ?
Трябва, но и на майстор да отиде колегата едва ли ще я стегнат с такъв ключ, като се има в предвид, че струва около 650 евро един. Освен ако не е някой супер сервиз.
Човече, де ги гледаш ти тия цени

Приличните са по стотина лева (говорим за елементарни, не за дигитални).
Аз не бих стъпил в сервиз, където ще ми навиват болтовете "на усет"

- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
капака
.... с димамо ключ
... бах маа му / поглед нагоре, прекръстване
/... бах маа му
...тея коли верно под 8-10к не трябва ги давате...




- renene
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: 30.11.2007
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325xi
- 4a4i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 166
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e39
- Мечтае да кара: лагерница
- Детайли за колата: touring
...
Хахаха, нема да умрете ама бая псувни ядете
,на едни като теб скоро им бутнаха сервиза на Опълченска
Аре със здраве и......мноооооого фиатчета ти пожелавам 



- ditko1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1986
- Регистриран на: 24.10.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw x5 4.4
- Мечтае да кара: Муха
Капака на главата над клапаните е с голяма обиколка, съответно гарнитурата е с голяма дължина и има голяма вероятност при неправилно притягане капака да се деформира и да гарнитурата да почне да "изпуска"
Т.е. освен, че трябва да се спазва предвиденото от производителя усилие на затягане, то много важно е и то да е равномерно за всички болтове.
За капака на клапаните при М42, М43 и М44 усилието на затягане е 10 Nm (по данни от BMW 3 Series E36 Service Manual - Bentleys Publishers)
Лично на мен не е ясно това как може да стане без динамометричен ключ, а и като се има предвид, че тази гарнитура (при правилен монтаж) не се сменя често не виждам защо да не се направи както трябва
Т.е. освен, че трябва да се спазва предвиденото от производителя усилие на затягане, то много важно е и то да е равномерно за всички болтове.
За капака на клапаните при М42, М43 и М44 усилието на затягане е 10 Nm (по данни от BMW 3 Series E36 Service Manual - Bentleys Publishers)
Лично на мен не е ясно това как може да стане без динамометричен ключ, а и като се има предвид, че тази гарнитура (при правилен монтаж) не се сменя често не виждам защо да не се направи както трябва
Последна промяна tsb_bg на 11 Фев 2008, 20:56, променена общо 1 път
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани