Проблем Климатроник!

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 10.12.2005
Местоположение: PB

Проблем Климатроник!

Мнение от Unknown_User » 30 Яну 2008, 5:22

Здравейте Колеги.На едно приятелче му се прецака климатроника(дигиталния) и ме помоли да попитам, какъв може да е проблема.Доколкото успях да прочета от рязличните теми, доста често се споменава "Кондензаторчето" и "Таралежа".Аз лично се съмнявам да е от кондензатора защото симптомите не са да е прекъсвало или забивало самото управление.Неговият климатроник просто докато си е работел и изведнъж е спрял да духа,във това време е ясно че той не използва климатроника за охлаждане а просто парно.Пробвахме се да откачим акомулатора уж да се рестартира но и това не помага,неще и неще да духа, нито топло, нито студено.Та вашето мнение какво е от "Таралежа" ли ще идва проблема или?

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 30 Яну 2008, 11:15

А самият климатроник свети ли? Реагира ли като му цъкаш по копчетата?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 688
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: София

Мнение от Ivo III » 30 Яну 2008, 11:21

моя пък ... както си духа и спира
после пак си тръгва ..

надявам се да си почива само или да маха конденз :)
но .. вероятно истината е друга

иначе си свети и реагира на бутоните

таралежа ... какво е техническото му име :mhihi:
резисторите ли които регулират оборотите за различните степени

защото ако е така би трябвало на макс .. да работи
а той .. както му стане кеф си работи
:mhihi:
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида

Legendary
Аватар
Мнения: 1233
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: G30 530iX LCI, F25 30iX

Мнение от MadChicken » 30 Яну 2008, 11:24

Същият проблем го имах и аз. Ако дисплеят на климатроника работи нормално и копчетата си изпълняват командите, но вентилатора не духа тогава кондензаторчето не е за смяна. Започни с бушоните отпред - при мен това се оказа проблема, понеже 1 от бушоните не правеше добър контакт и след смяната всичко се оправи. Ако това не помогне потърси във форума има теми за това как да стигнеш до таралежа и да го извадиш. След като го направиш виж дали буксата на таралежа е клеясала и не прави добре контакт (някои хора имаха такъв проблем). Ако това не помогне е добре да се пусне 12V ток на 2 от дупките на буксата (забравих на кои номера беше :uups: ). Във форума беше писано точно на кои 2 дупчици и по този начин ако вентилатора започне да върти на максимум докато му подаваш ток тогава 100% таралежът остава проблема.

Виж си ЛС.

Legendary
Аватар
Мнения: 1233
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: G30 530iX LCI, F25 30iX

Мнение от MadChicken » 30 Яну 2008, 11:27

Ivo III написа:моя пък ... както си духа и спира
после пак си тръгва ..

иначе си свети и реагира на бутоните

таралежа ... какво е техническото му име
:mhihi:


Да при мен също се получаваше точно така първоначално и после си спря нацяло :D Таралежът се казва Final Stage Unit (крайно стъпало за вентилатор). Номенклатурен номер : 64116929540 и струва 210лв.

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 8.01.2008
Местоположение: София

Мнение от CCCP_Power » 30 Яну 2008, 12:07

Колеги тъкмо бях купил моето БМВ(4,5 дена) и вентилатора започна да спира, после пак да се пуска и накрая спря завинаги. Изчетох всичко възможно и свалих този така известен таралеж. Свързах пиновете на конектора на късо и вентилатора трагна и до сега съм така(на макс). Като се стопли, ще се опитам да го раглобя таралежа(ако успея, щото е залят със смула). 100% съм сигурен, че схемата е супер проста, и не си заслужава 213 лв за нов. Иначе къде ли не търсих и не успях да намеря схемата му в интернет (явно никой не го е разглабял). Иначе един колега беше предложил във форума вариант за заместител на тази схема, но тя се регулира с потенциометър, а не от дигиталния климатроник. Междудругото след като вентилатора спря да работи, свалих филтъра на климатроника и беше много мрасен, и е причината таралежа да даде фира.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 688
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: София

Мнение от Ivo III » 31 Яну 2008, 2:54

MadChicken написа:
Ivo III написа:моя пък ... както си духа и спира
после пак си тръгва ..

иначе си свети и реагира на бутоните

таралежа ... какво е техническото му име
:mhihi:


Да при мен също се получаваше точно така първоначално и после си спря нацяло :D Таралежът се казва Final Stage Unit (крайно стъпало за вентилатор). Номенклатурен номер : 64116929540 и струва 210лв.



втора употреба .. намират ли се ..
или да се подготвям психологичеси за 210лв :) без труда :)
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 545
Регистриран на: 29.01.2006
Местоположение: ELHOVO
Пол: Мъж
Кара: G30

Мнение от flober » 31 Яну 2008, 13:32

втора употреба е 60 лв.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 688
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: София

Мнение от Ivo III » 31 Яну 2008, 15:00

MadChicken написа:
Ivo III написа:моя пък ... както си духа и спира
после пак си тръгва ..

иначе си свети и реагира на бутоните

таралежа ... какво е техническото му име
:mhihi:


Да при мен също се получаваше точно така първоначално и после си спря нацяло :D Таралежът се казва Final Stage Unit (крайно стъпало за вентилатор). Номенклатурен номер : 64116929540 и струва 210лв.


доколкото разбирам .. това е електронен регулатор на вентилатора ?
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 8.01.2008
Местоположение: София

Мнение от CCCP_Power » 31 Яну 2008, 15:27

Да регулатор на вентилатора е. Подава му се 12 волта и управляващ сигнал от климатроника и той изкарва на изхода си към вентилатора съответното напрежение.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 688
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: София

Мнение от Ivo III » 31 Яну 2008, 18:03

CCCP_Power написа:Да регулатор на вентилатора е. Подава му се 12 волта и управляващ сигнал от климатроника и той изкарва на изхода си към вентилатора съответното напрежение.


има ли някаква .. друга причина
да не работи(духа) .. отвреме на време

някъде бях че .. че маха конденз в системата
ама .. не ми се вярва .. нещо .. като не върти вентилатора да го маха


ако е повреда .. освен регулатора
каква друга причина .. е вероятна ?
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook