Пробката за обезвъдушаване на радиатора се чупи?!

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 17.02.2007
Местоположение: United States of America

Пробката за обезвъдушаване на радиатора се чупи?!

Мнение от ///М Теchnic » 03 Дек 2007, 21:40

Днес реших да обезвъздуша от пробката, която се намира до отвора за наливане не антифриз и открих че пластмасовото болтче е било вече чупено и са закърпили положението със силикон.Вие имате ли този проблем?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1499
Регистриран на: 13.08.2007

Re: Пробката за обезвъдушаване на радиатора се чупи?!

Мнение от GVT » 03 Дек 2007, 21:46

///М Теchnic написа:Днес реших да обезвъздуша от пробката, която се намира до отвора за наливане не антифриз и открих че пластмасовото болтче е било вече чупено и са закърпили положението със силикон.Вие имате ли този проблем?

Тц.Утре ще проверя в гаража дали на един стар радиатор не седи пробката.Ако е там получаваш подарък. ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 03 Дек 2007, 21:58

Има го като резервна част а и при тези температури пластмасата старее и рано или късно ще се счупи

Справка за част
Номенклатурен номер : 17111712788
Описание : ПЛАСТМАСОВ БОЛТ ОБЕЗВЪЗДУШИТЕЛЕН
Ед.цена (с ДДС) : 4.68 BGL
Има наличност


Аватар
Мнения: 734
Регистриран на: 21.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw е46

Мнение от vladuicho » 04 Дек 2007, 10:29

и на мен ми се счупи докато обезваздушавах,много се беше нагряла пластмасата и сега временно съм с една друга пишка коя един стругар ми направи,ма трябва да си я купа ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 17.02.2007
Местоположение: United States of America

Мнение от ///М Теchnic » 04 Дек 2007, 11:08

Ще ви разясня какво е положението.

Както ви казах пробката е била вече счупена и са я затапили със силикон или по скоро са я напълнили с материл от пистолет за течна пластмаса.След като развивх се откърти само главата на пробката, а под нея остана излятата пластмаса, но въпреки нея антифриз пак шуртеше.
Не ми се ръчка да чистя излятата пластмаса, защото ме е страх да не падне вътре в радиатора и да не запуши системата.

Имате ли опит със случай като този?!
Отвора на пробката с открито дъно ли е?!
Имали опастност да попаднат шлици пластмаса в радиатора, ако тръгна да я почиствам, за да завия нова пробка?!

10Х!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 04 Дек 2007, 11:18

При мен се чупила тапата но не е имало силикон

Първо трябва да изчистиш възможно най-добре силикона като внимаващ да не нараниш резбата
После пробиваш два глухи отвора (не до края на тапата) един до друг, да се образува шлиц за права отверка и развиваш счупената тапа. Ако няма силикон мецду тапата и резбата става сравнително лесно

Обезвъздушаваш и навиваш нова тапа :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 17.02.2007
Местоположение: United States of America

Re: Пробката за обезвъдушаване на радиатора се чупи?!

Мнение от ///М Теchnic » 04 Дек 2007, 12:38

GVT написа:
///М Теchnic написа:Днес реших да обезвъздуша от пробката, която се намира до отвора за наливане не антифриз и открих че пластмасовото болтче е било вече чупено и са закърпили положението със силикон.Вие имате ли този проблем?

Тц.Утре ще проверя в гаража дали на един стар радиатор не седи пробката.Ако е там получаваш подарък. ;)


Благодаря предварително!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 12.03.2004

Мнение от Acoto® » 04 Дек 2007, 12:40

Имах същият проблем преди с първото ми бмв. Значи едва я отвих по следният начин - взех една отвертка и я нагрях с газова горелка, мушнах я в останалото от старата пробка в радиатора и изчаках да изстине. Така я отвих и след това реших проблема много лесно, имам познат стругар и той ми направи медна, с канал в резбата от едно шестограмче медно. тва е по-добро защото първо, заради шестоъгълния профил може да отвиваш/завиваш с гаечен ключ, а отделно ми направи и канал за отвертка и практически е нерушима.
AcoTo®

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 17.02.2007
Местоположение: United States of America

Мнение от ///М Теchnic » 04 Дек 2007, 12:40

tsb_bg написа:При мен се чупила тапата но не е имало силикон

Първо трябва да изчистиш възможно най-добре силикона като внимаващ да не нараниш резбата
После пробиваш два глухи отвора (не до края на тапата) един до друг, да се образува шлиц за права отверка и развиваш счупената тапа. Ако няма силикон мецду тапата и резбата става сравнително лесно

Обезвъздушаваш и навиваш нова тапа :yes:


Чудя се колко е дълга тапата, за да знам колко на дълбоко да дупча.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 12.03.2004

Мнение от Acoto® » 04 Дек 2007, 12:46

1.5/2 см, ма виж ко пиша по-горе за тва с нагрятата отвертка, то 5/10мм да я вкараш и е готово, по-добрия вариант :yes:
AcoTo®

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 17.02.2007
Местоположение: United States of America

Мнение от ///М Теchnic » 04 Дек 2007, 13:09

Ами ако затапя отвора по някакъв начин, от къде другаде мога да обезвъздуша?Трябва да е пак някъде по горната част на инсталацията.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 12.03.2004

Мнение от Acoto® » 04 Дек 2007, 14:39

на тоя твоя мотор и на 1.8-ците, на някои само има пробка на корпуса на термостата, отпред на мотора е едо болтче 6-ца май беше
AcoTo®

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook